1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
eltifoso: Ja lite mer exponering i media skulle kanske locka några fler till matcherna. Tidsmässigt så passar ju det väldigt bra för barnfamiljer att se hockey. Prismässigt med. Det kan vara en bra grund att skapa ett ökat hockeyintresse i framtiden. Ingen stor investering när det endast gäller lite tid.

Peja: Den frågan kan jag nagurligtvis inte svara på, utan det får alla som inte tittar på juniorhockey redogöra för

Men en gissning är brist på medial uppmärksamhet, sämre matchtider samt okunskap från allmänheten

Man ser ju intresset öka rejält med lite marknadsföring under JVM , samt i viss mån även tvpucken

Sen är det såklart en lång och fast rotad vana att knalla iväg på ännu en SHL match trots att man tycker de flesta grundseriematcher är en seg väntan på slutspel

Likadant tycks många äldre spelare också känna tyvärr, tar man sig tid och går på en j20 match får man däremot oftast se även under grundserien full fart framåt , spelare som spelar för hjärtat i större utsträckning än för lönen, samt med en ungdomlig frenesi

eltifoso: Om J20 och juniorhockey är så roligt, varför är det nästan bara släktingar och NHL-scouter som kollar på J18- och J20? 

eltifoso: Fast det beror ju på viken nivå ett tak skulle hamna. Brynäs skulle knappast få minska sin lönebudget så vi skulle inte få ett mer underhållande lag. Kanske Skellefteå, HV, Färjestad, Växjö och nåt lag till skulle få byta spets mot sämre spelare och Luleå skulle förstås få ta det lugnt med spetsvärvningarna. Sen skulle det kanske bli tydligare med rejält spets och sedan markant billigare spelare i framförallt tredje och fjärdekedjorna. Läggs bara taket rejält högt så är det väl ok och då skyddas ligan mot miljardärer som vill köpa sig ett guld.

Carl Lejonkräk: Definitivt sämre kvalitetsmässigt ja, men långt från säker på att underhållningen skulle bli sämre.

Och folk söker sig ju till underhållning mer än till kvalitet. Se alla tv-program med månghövdad publik som långt ifrån är av hög kvalitet, samt musik som toppar listor

Allsvenskan i fotboll drar folk trots en kvalitet i nivå med runt 23 plats i Europa

Så... Japp kvalitén skulle dippa, men vi skulle då få se mer j20 spelare och junishockey är fantastiskt underhållande

Brynäsgubbe:Mindre profiler betyder självklart en sämre liga, jämnare kanske men sämre.

Carl Lejonkräk: Varför skulle det innebära en sämre liga? Som jag ser det skulle det bli en jämnare liga om alla lagen har lika mycket att spendera. Det skulle sätta mer press på lagen att göra rätt värvningar och det skulle kräva ett större kunnanade av sportcheferna att hitta rätt pusselbitar för sina lag. 

Peja:Jag är i grund och botten emot länetak också, det resulterar bara i en sämre liga.

Carl Lejonkräk: sist när Loob föreslog ett lönetak i elitserien minns jag att det blev nedröstat . Vet inte alls om det behövs ett lönetak

Däremot tycker jag vi ska ha en ännu striktare elitlicens och automatisk degradering efter ev rekonstruktion och avskrivning av skulder för ett lag

Slopar vi elitlicensen så ja.. In med lönetak på studs

Carl Lejonkräk: Alltså, hur ett lönetak påverkar ligan beror ju helt på var man lägger ribban och om det finns vägar att komma runt lönetaket. Personligen ser jag inte varför ligan skulle införa ett lönetak när det bara är icke-vinstdrivande föreningar som deltar. 

gevalia: Jo nu lär ju FBK och HV börja jobba för ett länetak också liksom säkerligen de flesa andra. Bra för Brynäs? Absolut!

Forsberg 1978:..........De lär ju införa lönetak till säsongen 16/17 , helt säker på det

Clarence: Tack men vill inte alla ha en miljardär till Brynäs? 😉 jag tror nog dom flesta är avundsjuka på Luleå men jag är inte avundsjuk på själva värvningarna i sig för jag ser inget direkt mönster i dom men nu är ju jag bara en simpel läktarcoach som bara spekulerar....😉

Forsberg 1978:Heder åt ditt erkännande!

SWEATT: Sen får vi inte glömma bort att Bengtzén bor och till viss del jobbar från Göteborg över sommaren

Charles: Tycker också det känns konstigt.

Johan Larsson gjorde en bra avslutning i NHL och verkar vara en tuff jävel som inte ger upp så lätt, tror inte han återvänder

Redigerad kommentar

tjugo8: Hoppsan, jag måste flika in med andra skribenter: JOBBA FÖR FAN BZ!!! Larsson i VF FÅR INTE SKE!!!😡

Kopparjimmie: Har han träffat Rönnberg så har han eller kommer garanterat att snacka med Brynäs också, om nu Brynäs är intresserade såklart...

Kopparjimmie: Hur vardet med Johan Larssons tveksamhet inför Brynäs? Nån som vet om det låg något i snacket? Bara Bull ?

DansbandsWolf: Se där! :-)

Minns jag inte fel så bor väl Bengtzén i Göteborg under sommaren. Han träffade väl Porseland där?

Larsson kanske träffar Rönnberg och Bengtzén? Hoppas!

KulaShaker:  Han måste ha en hållhake på många spelare sen J20-tiden ;-)

Stackars grabbar.......

gevalia: Vad är det Rönnberg har som snärjer alla han varit i kontakt med?

tjugo8:  Va faaaan BZ, AGERA!!!!!........Kan inte tänka mig många som är bättre, och så känner han sig hemma där också...........Vi ska ju ha en center..............

Potentiell 1:a center o Kapten

Man blev varm i kroppen när Sundlöv beskrev JL som kanske viktigaste pådrivaren bakom guldet

20 år (ca) var det han som rev i o blev förbannad om det var för dålig träning eller liknande...Gilla!

Clarence: Skrolla ett par veckor så kan du läsa att jag är avundsjuk så det har du helt rätt i och jag vågar erkänna det också!👍🏻

Forsberg 1978: Jag tror (återigen) det är ren och skir avundsjuka jag som du uttrycker.  Ett Brynäs i samma sits och i samma köpform, hade du "fått avsmak" av dem med?

Forsberg 1978: Ide'n bakom Luleås värvningar verkar vara att det ska vara spets, kosta vad det kosta vill.

Tommy:Enl våran snälla välgörare Jakob "Frukthamstern" Porser på Luleås egna forum är två nyförvärv klara att presenteras till veckan. Efter det är nog Luleås trupp färdig om inget speciellt inträffar så nu är marknaden öppen för övriga lag att handla :)

Trevlig helg!

Tommy: Jag får mer och mer avsmak av Luleå! Har dom verkligen någon riktig idé bakom alla värvningar för det verkar som dom bara tokköper?

Forsberg 1978: Får väl hoppas att Lulä värvar färdigt snart så vi kan se vilka smulor som finns kvar att slåss om :-)

Brynäsgubbe: Naturligtvis! :-/

Carl Lejonkräk: MrMadhawk skrev att Luleå är intresserade av Rasmussen.

micke63: Vore inte han något för Brynäs?

micke63:Det vore han förstås.

Vore han inte något för Brynäs ?

Bissett: Vi år se hur det blir med den saken.

Carl Lejonkräk: Skulle gärna se Dennis i Brynäs dressen men blir det SHL blir det Småland för honom.

Jordan youtu.be/ovitlOiVxWg

Bissett: Det är honom vi ska ha!

Carl Lejonkräk: just EP scouting just nu dock.

Bissett:  Intressant ,  skicka den till BZ  Bissett  :-)

Redigerad kommentar

Bissett: Har du sett han spela eller är det EP scouting?

Bissett: Små spelare brukar väl inte ha det SÅ svårt i SHL?

något liten i rocken annars vore han en munsbit för SB och Brynäs på center positionen

www.eliteprospects.com/player.php?player=23324

brynäs08:

Nu har det ju vart några väldigt intressanta utläggningar så det kanske blev lite trångt om utrymmet ;-) ..... om du lägger ut seriöst menade funderingar och tankar kring den tid BZ har tillbringat i Brynäs så tror jag nog att du får igång en diskusssion. Efter omständigheterna så tycker jag för min del att det gått ganska bra för han, det var ju inget drömläge med alla skador och dåliga resultat.... ser fram emot hösten!

Huge:

Ja. Men vår förstafemma är bättre än er fjärdefemma!

Näe, nu blev det fel igen! ;-)

StefanMedS: som du kanske förstod skrev jag något lika intressant som den dagliga snoppmätningen. Jag tycker det vore kul att disskutera just bz:s debut. Men det går helt uppenbarligen inte på det här forumet.

Sven Sewage: Humor direkt från avloppet!

« · 1686543 · »