1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738984 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
Brynäsgubbe: Du prenumererar på CMore, Netflix, HBO, Viaplay m.fl vilket måste kosta en hel del, i jämförelse med futtiga 99kr/månad, för att kunna läsa allt om ditt favorilag.
I min bok är det att vara minst sagt snå,l att i den "allmänna konkursen" sas, prioritera bort de i sammanhanget mkt billiga Plusartiklarna.
Sen får du yra hur mkt du vill om att du "bara konstaterade att GD tar betalt för att visa internmatchen"...

Peja: Men håller du inte med om att det känns aningen översniket av tidningarna att värdera reportrars laggenomgångar och personliga rangordningar som Plus-artiklar??

Uppskattar verkligen att GD/AB bevakar laget såsom man gör men förundras under varje sändning över att Sandström & Co, efter alla dessa år, fortfarande känns som en skoltidning från vilket högstadium som helst.

Frågar Victor Söderström efter NHL-kontraktet: "Haru fått nå pängar än?"

Rumpelstiltskin: Men för fan inte sprid sånt här.

Rumpelstiltskin: Låter som något jag måste kolla upp. Skickade bubbla till dig!

Huge: Var fan har jag gnällt? Jag bara konstaterade att de tar betalt till skillnad från tidigare då matchen var gratis.

Skrubben: IP-TV via appletv en fast års kostnad på dryga 1000 lappen, alla kanaler i världen. Bara cmore (streaming-tjänsten) går på x-antal hundra.....

Rumpelstiltskin: Varför då? Någon fördel gentemot parabol?

Brynäsgubbe: För 99kr/månad får du regelbunden tillgång till alla Plusartiklar om Brynäs i GD.
Du talar om ansvarsfullt. Snarare oansvarigt och snålt att som förmodat engagerad brynäsare gnälla över och ”vägra” betala för en så pass billig tjänst.
Speciellt när du påstår att du inte har det knapert.
Ge fan i den där sista starkölen på krogen ett par dar och du har pengar till Plustjänsten istället...😉

Brynäsgubbe: IP-TV är nog det bästa jag har skaffat på år och dar. Speciellt om man följer mycket sport.

Brynäsgubbe: Såklart upp till var och en vad de vill lägga sina pengar på. Det som jag kan störa mig på är folk som klagar på att allt inte är gratis.

Det som många inte verkar vara medvetna om är att man genom GD/AB får tillgång till samtliga Mittmedias tidningar online, det är fint om man gillar att läsa lokal journalistik.

Peja: Jag har det inte "knapert", haha. Men jag lägger inte pengar på sådant jag inte använder regelbundet. Somliga skulle kalla det ansvarsfullt.

cdsuede: Han har själv sagt att han är inställd på AHL om han inte tar en plats. Sen kan väl sånt alltid ändras med tiden om han inte trivs. Men enligt honom själv var det en stor fördel just med Sharks för att AHL-laget spelar i samma stad. Till och med samma arena spelar dom i tydligen.

Hur ser det ut med Kellman om han inte tar en plats i NHL? Har han uttalat sig något om det blir AHL lr återkomst i Brynäs? Kellman+boqvist, vilken dröm.

Peja: Jag har ingen synpunkt på det. Vi är överens...Som skivsläppande musiker så ser jag mig idag mest som sponsor av folks musikkonsumtion... gratis är gott...Jag reagerade bara på kommentaren att man var en snåljåp om man valde bort prenumeration...Jag la till en smiley eftersom jag inte vet vad det kostar och jag vet att andra har råd...men bort med all straffskatt på sjuka så kanske jag också kan prenumerera, Norrköpingsbo som jag är...Tycker det är rätt ok att jag ändå prioriterar medlemskap i Brynäs :-)

Skrubben: Det är en rätt liten kostnad i sig, men när man prenumererar på CMore, Netflix, HBO, Viaplay m fl börjar det dra iväg och då får en nyhetssida som GD rätt låg prio, tyvärr. Kommer nog köra en månad om Brynäs inte sänder, men det är ju en sista utväg.

Tommy: Lider mer er som har det knapert, men tidningarna måste också vända på varje krona nuförtiden, så de måste ta betalt för sitt material.

Ny SHL värvningslista finns... Rödin placeras inom topp tio, tror det var sexa, vilket är rimligt och Everberg fyra.

Brynäsgubbe: Tidigare år har väl inte Brynäs sänt matchen också? Har för mig att dom lämnat över det ansvaret på GD. Möjligt att GD frivisat tidigare år, men det kanske dom inte gör i år?

Tycker för övrigt att du bör överväga att prenumerera, för att bidra till att GD kan fortsätta sin starka bevakning av Brynäs.

Huge: Du är inte ensamstående sjukpensionär som jag, märker jag .-)

Brynäsgubbe: Snåljåp....

GD kräver medlemsskap för att se Svarta mot Vita. Tror ni Brynäs sänder matchen gratis som de gjort tidigare år?

Peja: Blomman som ytter låter dessutom riktigt bra, jag tycker inte att han har spelsinnet för att bli en bra center.

Davey85: Det underlättar nog mycket att Blomqvist och Rödin känner varandra sedan tidigare, och att Rödin var lagkapten när han lämnade. Nu kan Blomqvist lägga mer fokus på sin egen prestation och det kan behövas om han vill bli erbjuden nytt kontrakt.

Davey85: Låter som en bra idé, min brasklapp är kastad.

{8399}: Det kommer bli väldigt filosofiskt och flummigt härinne om vi startar diskussionen om vad man egentligen vet här i livet. Så nu överger jag detta kapitel till förmån för hockeysnack.

Charles: Nej jag tror inte det motsatta utan jag säger bara att vi inte vet hur det ligger till, en viss skillnad.
Det haglar ju floskler i intervjuer dagligen och så kan det ju vara även i detta fall, vem vet?

{8399}: förstår inte riktigt hur det alltid kommer sig att du har motsatt syn hela tiden får en känsla av att hade Davey_22 sagt det motsatta så hade du försvarat Blomqvist. borde inte skriva eller lägga mig i men blir bara för trött på att du alltid försöker skapa konflikter

Davey85: Ja man ser ju vad man vill se.

{8399}: Viss skillnad på att en inhyrd legonknekt säger att han gillar spela i Gävle typ, och att en lagkapten som med flera uttalanden lämnar över sitt C till en nära vän.

Blommans ord, som gävlekille och riktig Brynäsare väger lite mer för mig än en spelare som dokumenterat bara går dit pengarna finns, varje chans han får.

Davey85: Japp, jag tar dessa intervjuer med en nypa salt likt t ex. intervjuer med Palushaj.

{8399}: Gör du så.

Davey85: De vi absolut inte skall lita på är hockeyspelare vid klubbyten eller andra känsliga händelser som t ex. överlämnanden av kaptensbindlar.

{8399}: Med den logiken kan man inte lita på någon människa här i världen. Ett synsätt du gärna får ha. Jag väljer att tro på uttalanden som gjorts och hur snacket gått.

Davey85: Vi vet inte och Blomman kan ju just inte annat än bete sig just som han gör, oavsett hur han känner.

{8399}: Hans uttalanden verkar genuina och väldigt trovärdiga. Isåfall står han bara och blåljuger rakt av. Samt att Sundquist och Rödin ljuger eller inte kan läsa av Blomman för fem öre. Det tror jag inte. Men du får såklart ha den vinkeln om du vill.

Davey85: Fast vi vet ju inte hur Blomman hanterar detta, kanske han lägger en massa onödig prestige i att lämna över bindeln.

För övrigt en eloge till Blomman som inte lägger en massa onödig prestige i att lämna över sitt C. Han brinner verkligen för Brynäs, hoppas han kan visa upp sin toppnivå denna säsongen.

Vet inte om jag inbillar mig, men Ölund ser lite biffigare ut än senast.

Berge: Ingen dum tanke alls. Om pengarna är rätt gillar jag det.
En bra lösning som du säger om Boqvist vänder hem dessutom.

Någonting säger mig att Brodecki har mer att ge poängmässigt också.

Vore inte Brodecki en bra ersättare till Boqvist?

Brodecki har hög potential och är säkert rätt billig, vilket gör att vi antagligen har råd med boqen om han kommer hem med.

Dessutom är Brodecki Brynäsare.

Blå grottan:
Lägg av nu. Den som gör bort sig är du.

Alla som vill snacka hockey är välkomna.
Funkar inte det för dig, är det nog du som ska tacka för dig.
Brynäsare eller inte.

Sigalet gillar den rena dräkten iaf, var det en pik mot frölundas reklam som har snackats om i USA tom.

Ove Myling: Självklart. Liksom det var spelarna som visste bättre än soffcoacherna härinne när dom sa sitt och valde Blomman. :-)

Jnp928: Inavel-kommentaren räckte för mig..

Blå grottan: Absolut inte. Jag är go och glad.

Jnp928: hahaha, inavel?? You mad bro? Försvinn nu tack.

Skrubben: Ja nu har spelarna sagt sitt och valt Rödin som kapten. Visst är det väl så det går till Huge? :) ;)

{8399}: Samma gamla trötta Sundlöv-snack som vi är vana vid.

ellis: Jag kan säga direkt att jag inte har för avsikt att klanka ner på andra föreningar. Det känns lite märkligt att det finns ett rätt och ett fel i vilka klubbar som "får" existera i en liga. Örebro Hockey bildades 1990. Innan dess var det ÖIK från 1972. Vi är en ung förening jag vet, men vi har tagit oss till SHL på sportslig väg så varför vi inte skulle vara brättigade att existera i SHL är för mig helt obegripligt.
Är det för att vi inte är bildade 1912 och har 13 SM-guld. Spelar det ärligt någon roll idag?

« · 1980273 · »