1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 2019

Sv: SILLY SEASON 2019
ellis: ”Såsom situationen blivit tycker jag gott vi kunnat behålla både Kousal och han. Då hade vi fått åtminstone lite bättre breddkvalité i anfallet. Tror nämligen båda kunnat göra sig bättre rättvisa en säsong till.”

- Med respekt för att man får tycka precis vad man känner.... Men hur resonerar du här? Vi skall alltså lägga två relativt sett väldigt höga löneposter på att behålla dessa två spelare...? Varav den ene visade divalater och spred taskig energi...

Ett sådant uttalande blir inte seröst. Visar på noll koll på budgetansvar och tanke på att vi bygger ett lag. Att lägga krut på dessa två skulle ju dessutom peta två andra spelare i truppen och skapa en del obalans och oro...

bradberry: Rudolf hade jag gärna sett kvar, ren klass, han skulle kunna ha tagit sista anfallsplatsen.

ellis: Din usla läsförståelse går iaf inte av för hackor, hoppas du är nöjd med den...

Varulf säger att han iaf tror att nuvarande trupp är tillräckligt bra för att undvika kvalspel.
Det betyder inte att han måste vara nöjd med hur truppen ser ut och att han är nöjd med ex mittenplacering.

Själv nöjer du dig ju inte med mindre än ett guld, samtidigt som du sågar truppen och tippar på högst en mittenplacering.
Logiskt värre.....

bradberry: Både Kousal och Cerveny har flyttat hem till tjeckien och efter en strulig Brynässäsong så har dom säkert längtat hem, en inte alltför ovanlig "åkomma" hos just tjecker. Dom har helt enkelt inte hållit den klass som Sundlöv och Dackell förväntat sig och har säkerligen varit rätt så dyra i drift.
Att försökt behålla både Kousal och Cerveny samtidigt som man jobbat på att få hem Scott/Rödin/Ölund hade t.o.m för en läktarcoach som jag känts märkligt, för att inte säga dumt.

Skagge: Måste ju säga att det är lite komiskt att dom som klagade mest över att Söderström blir ersättaren för Gunderson, nu är dom som dramatiserar tappet av Söderström mest. För en vecka sedan kunde Brynäs hamna på plats 8-10 enligt dessa personer. Men nu blir det att undvika nedflyttning. Då blir jag väldigt nyfiken på vilken position i tabellen dessa personer anser att Brynäs skulle hamna på om vi hade haft Gunderson kvar i laget, eftersom han är SÅ mycket bättre än Söderström. Pratar vi topp 6? Topp 3?

Skrubben: Lägg till Bertilsson också så har vi ett finallag?

Huge: Smakar det så kostar det. Inget du hört talas om?

bradberry: En sån som Mannberg borde vara petad för längesen. Kommer vi inte ha minsta nytta av den här säsongen heller. Har han evighetskontrakt, förresten?

ellis: Jodå, det har jag hört talas om.
Har även hört talas om läktarcoacher som sitter och fantiserar ihop lagbyggen utan att ha vare sig kunskaper eller insyn om de realiteter som insatt och kunnigt yrkesfolk har att ta hänsyn till.

ellis: Det här är de spelare du kan hoppas på att slippa efter den kommande säsongen.
Uppladdat:

500x0-80e4755e-fdf1-44d2-b1d3-83cea3246e38.png

KulaShaker: Känns ju bra att det är typ bara Söderström och Ölund bland våra tilltänkta toppspelare som har kontrakt som går ut. Resten har jag inget emot om Sundlöv dumpar. Kantboll på Jocke Eriksson, men där tror jag att Brynäs redan nu planerar att ta hem Lindbäck till nästa säsong. Han skrev bara ett år med sin nya KHL-klubb. Dackell avslöjade ju också att han var med på mötet man hade med alla brynäsare i NHL/KHL.

ellis:
”Smakar det så kostar det”

Det stämmer inte alls.
Tex luftslott kan man måla upp hur stort som helst och kostar knappt tiden att gå från tanke till ord.

Kommer inte att kosta något detta. BIF ska ju tom inte längre förlita sig på externa intäkter för att klara det uttalade målet att vara ett etablerat topp 4 lag. Till skillnad mot andra SHL-lag ska man lyckas med det genom ett grundligt scoutingarbete från bl.a. HA. Och det är just kunnigt yrkesfolk som ska arbeta med detta, sådana som kan se potentialen långt bortom de brister läktarcoacherna ser.
Man har dessutom arbetet hårt för att implementera detta genom hela BIFs organisation så att alla är införstådda med detta och arbetar hårt utifrån något de nu tror stenhårt på.

Att då tro att man behöver titta på etablerade spetsvärvningar, som kostar dyra pengar, till de två första linorna, och ev. ett etablerat spetsbackpar till åtminstone ett första backparet, och på det kanske, kanske, ett etablerat shl-målvaktspar varav ena skulle kunna vara en spetsmålvakt,
nä det kära Ellis, det är inte bara dumt, det kanske rent av är riktigt dumt, på riktigt alltså.
Och dessutom är ju fortfarande sillyn igång så än kan stora mäktiga värvningar ske. Det behöver inte ens värvas från HA längre.
Tänk vilka guld-korn som finns i div 1. Tex lindelöf spelade där för bara 2 säsonger sedan, liksom den här nya klassbacken det ryktas om, ingeman eller vad han heter. Så helt klart finns det etablerade potentialspelare av klass även där.

Kanon detta!

Framgång föder sedan framgång, så det är bara att rida vidare på denna vågen som är i rullning och de uttalade guldmålen som därmed lovats från Bif-ledningshåll kommer att få guldmedaljerna att ställa sig på högkant och bara rulla in i Gavlerinken - eller vad det nya namnet ev. blir.

Finns ingen anledning för alla domedagsprofeter att sitta här och pipa och lipa på bekostnad av utrymmesplatsen dessa tar upp från de positiva, seriösa, intellektuella, riktiga supporterna som faktiskt ser helheten i den problemfria väg Campese, dackell och de riktiga kunniga yrkesfolket stakat ut åt oss..

xxx BIF xxx:
Ursäkta mig.
Men nu får du faktiskt ta av dig offerkoftan.
Den är stor som en björnfäll...

Det är väl ingen som har sagt att man inte får ha en åsikt.
Men sitter man i varje inlägg och är negativ, så vad ska man tro om skribenten?

Du är på samma sätt lika irriterande och ibland löjeväckande som Huge kan vara när han är på det humöret.
Kom igen. Visa mig ett inlägg där du har varit positiv till lagbygget iår.

mk:
Ha ha ha Offerkoftan?

Har inte känt mig ett dugg påhoppad, utsatt el.liknande.

Jag summerad ju just alla positiva saker som kommer fram här.. ..och som jag såklart delar!
Eller hade jag fel i sak nu?

Vad är DITT problem liksom? :-D

xxx BIF xxx: Ok. Då har du en sorts av ironi som jag inte fattar.
Men kul att du är positiv...

xxx BIF xxx:

Underbart att läsa här inne. Hämtar popcorn 😎🤣

Davey85: Intressant från Söderströms far. Lika intressant som att ta del av en del gamnackars kommentarer att Söderström är ovillkorligt förlorad. Samma klientel som ansåg att Sundlöv satt och väntade på Scott och Öhlund.......

xxx BIF xxx: Vad ska man säga om ditt långa inlägg! Forza Brynäs - not?

xxx BIF xxx: du kanske ska låta planen slutföras innan du tar fram sågen?! I alla fall låta det gå ett tag. Det är juli och sommar. Sluta grina.

Skrubben: Spot on mate.

xxx BIF xxx: V-rekord i bitterhet eller en riktig brynäsares välvilja inför säsongen?

Mattson: Eller klassiskt trolleri...

ellis: Nej jag är inte nöjd med nån 10:e plats. Jobba lite med läsförståelsen, ellis. Den är inte vidare bra. Du hittar på massa saker och det är sällan bra om man ska diskutera sakligt. Gör om!

Wesley: Jag tror att man ska ligga lågt med sågningar tills killarna går ut på is och börjar känna på grejerna.
Sen efter några träningsmatcher, så lovar jag att mina scout ögon kan se vilka som kommer få en fin vinter och vilka som inte kommer att få det.
Det har inte slagit fel för mig förut
Så lugna och fina så länge mina Brynäsvänner. Tids nog får ni facit av mig 🏒😁

Söderström signar med Arizona. Sundlöv bekräftar dock till GD att klausulen som pappa Söderström pratade om finns i kontraktet. Dvs. tar han inte en plats i NHL (känns otroligt att han kommer göra det), så får han vända hem.

Skrubben: "– Dock kan Victor bestämma själv om han vill spela AHL eller liknande ifall han ej tar plats i NHL. Det är inte Brynäs beslut. Men han f-å-r åka hem till SHL om han vill."

Okej, så han åker inte hem med största sannolikhet.

Brynäsgubbe: Känns väl så tydligt det kan bli, både från agenten och Victor själv, att han kommer vända hem om han inte tar en plats.

Skrubben: Så då ansluter han en dryg månad efter att serien dragit igång antar jag.

Brynäsgubbe: Då anar man ett sånt där icke-önskvärt alibi för Sundlöv nu då att i n t e ersätta Söderström, kan man frukta...

Skrubben: Tror dessutom att grabben lyssnar på farsgubben sin, verkar vara en klok människa med båda fötterna på jorden, baserat på hans kommentarer i lokapressen. En backuppsättning med både Ingman och Söderström skulle faktiskt bli rätt bra, två rörliga och spelskickliga spelare som bör passa in bra i lagets nya sätt att spela. Presenteras Ingman imorgon?

Peja:
Sjukt vad många är negativa och framför allt trångsynta när det handlar om vårt Brynäs.
Så tråkigt att läsa allt som många skriver. Allt från hån mot andra HockeySnack medlemmar till våra egna spelare och dess beslut.
Skräp er för helvete!
Till skillnad mot er som ser något som helst nöje i att andra hela tiden letar fel så tycker jag det är enormt jävla tröttsamt, att ni hela tiden har något att klaga på är extremt drygt. Ni kan inte ha ett lätt liv. När allt ni säger här på HS är negativiteter om Brynäs och andra medlemmar.

Gå till er själva och bete er som vuxna mogna personer.

Skit kul för ALLA Brynäsare som får ett fint NHL kontrakt. Visst är det tråkigt att tappa dom flesta så tidigt men vänd på steken. Om ni själva var så pass bra på något och fick chansen att göra det ni tycker är roligast och det ni är bäst på att göra. Skulle ni då tacka nej? Tänk till lite innan ni häver ur er galla. Börjar som sagt bli jävligt tröttsamt att hela tiden läsa skitsnack från samma typ av medlemmar. Mot Brynäs och andra medlemmar. Tänker inte nämna några alias men ni vet nog mycket väl vilka ni är!

Jag själv har många gånger förminskar andra och på så sätt också mig själv genom att vara en riktig drygskalle som spottat ur mig skit om er och Brynäs/Brynäsare. Men anledningen till min nya användare var att jag kom till självinsikt att jag måste ändra på mig själv och mitt beteende annars kan jag lika gärna skita i Hockeysnacks forum. Men jag tycker det är så himla trevligt att ha en mötesplats där man delar sin stora kärlek Brynäs. Låt mig få njuta inte spy galla av vissa och dess beteende. Ni är vuxna och borde bete er därefter.

Jag vet redan nu vad jag kommer få för svar av detta meddelande. Vissa positiva och dom som kommer skriva ner mig och hacka på mig vet jag tyvärr redan vilka det är.

Brynäs tar verkligen nya tag, ser ni inte det? Jag tar nya tag också. Det borde fler göra!

Over and out! /Less men väldigt förväntansfull och älskad Brynäsare

{8785}: Herregud så du tar i. När negativa saker händer Brynäs så är det bara helt naturligt att det är just det negativa som får mest utrymme på ett forum som detta. Visst går många över gränsen men det gör ju även du i ditt gnäll på gnället.
Slappna av.

{8785}: vad hände med din källa sa att Johan Larsson ska komma ?

{8399}: seriöst de han skrev var helt rätt!!

Kevin47: Övertramp är ju fel men annars måste även negativa tankar få luftas utan att dysterkvistkortet dras fram som så ofta sker.
Vi får alla kramas lite och gå vidare.

KulaShaker:
Tack och bock!!

Inte bara ett KLASSISKT inlägg, det var TROLLERI!

(För inte kunde du väll ha för avsikt att vara negativ, här inne i detta forum, genom kalla någon något så enormt nedlåtande som nättroll, och kanske riskera avstängning för personangrepp.. )

{8785}: Ni rankas före Skellefteå, Rögle och HV av hockeynews. Kan tycka det är lite konstigt faktiskt. Jag rankar nog alla dessa lag före er.

Mattson:
”V-rekord i bitterhet eller en riktig brynäsares välvilja inför säsongen?”

Ja, självklart, vad annars?

majk:
Fast vi har inte målet att ta guld i år så att något lag kommer före oss är helt enligt vår 3årsplan!

Når vi kvarten och gör en bra säsong eller inte är den stora frågan?

Vi jobbar lite annorlunda i denna förening, i vissa avseenden iaf, och det är det som gör oss till vinnare i slutänden!

Så SM-guldtronen eran är utmanad!!! Så se upp annars petas ni ner!!!

JanT:

”Vad ska man säga om ditt långa inlägg! Forza Brynäs - not?”

Du behöver inte säga något, kan bara rulla dig tillbaka och njuta av det jag skrev - precis som kulashaker!

Men Forza not?
Vi ska nå kvart, semi och ta guld! Nog bör vi Forza allt!
Och det ska vi göra ju..
..som en Anja Persson i sitt livs toppform going for gold i störtloppsbacken!
Det ska bara swischa om oss!
Fryst vatten ska sprutar kring stålskenorna som eld under en rondellskiva i hårt ingrepp..

Man känner blodsmaken i munnen redan nu!

xxx BIF xxx: Hur bra var Brynäs två år innan guldet 2012? Hur bra var man två år innan guldet 99?

Jag hade seriekort alla de säsongerna. Laget 96/97 var en medioker säsong. Att Brynäs inte tillhör toppen nu behöver inte betyda att man inte kommer att göra det om två år. Lite märkligt om du avskriver lagets chanser att ta guld om 3 år, om det nu är vad du gör.

Förstår egentligen inte kritiken om att Brynäs inte satsar tillräckligt heller, får känslan av att du och några till tror att Brynäs har massa undangömda pengar som skulle kunna användas till spelartruppen men som man medvetet inte använder. Dvs att klubben inte försöker bygga ett så slagkraftigt lag som möjligt. Förstår inte logiken i det resonemanget, liknar nästan mer en konspirationsteori än något annat. Visst använder inte Brynäs hela sitt egna kapital men det vore ju helt vansinnigt att göra det, då skulle man riskera hela föreningens framtid. Om jag nu har uppfattat er rätt på den punkten, möjligt att jag inte har gjort det.

Rumpelstiltskin:
”du kanske ska låta planen slutföras innan du tar fram sågen?! I alla fall låta det gå ett tag.. ..sluta grina”

Vad negativ du låter. Kan du inte skriva något positivt du ser i BIF istället (vilket jag bad dig om tidigare också)

Du anser att skribenter här inne ska ha facit i handen innan en åsikt får uttalas? Tolkar jag dig rätt då?
Jag accepterar, men ogillar stort, de personer som vänder kappan efter vinden i sina åsikter!
Jag ser det inte ens som en åsikt!
Iaf inte deras!
Jag ser det snarare som ett referat än en åsikt då!
Men vi är alla olika!
Du piper och grinar och hittar på att andra grinar - istället för att framför en åsikt!
Jag framför åsikter - och säger sedan: var det jag hela tiden trott eller jag erkänner jag hade fel!
Precis som skolväsendet i Sverige uppmuntrar jag egenskaper som att kunna dra egna slutsatser, ha ett fritänkande klimat och därmed också ett ifrågasättande.
Men som sagt vi är alla olika!

Jag personligen anser jag hade formulerat mig väldigt positivt i det inlägg du besvarade!

Uppmanar dig att börja göra detsamma - dessa ”grina”-inlägg är varken konstruktiva eller positiva!
Skriv något sakligt positivt om Brynäs istället…

Jag tycker tex det är bra att NHL ser potentialen i en ung Brynäs-kille redan nu. Som ändå inte håller Gunderson nivå ännu!
Det är stort!
Klarar han NHL gläds jag med detta, för hans skull, kommer han hem gläds jag för Brynäs skull.

Att sedan ersätta en den back (som har potential att bli spetsback i shl snart och på sikt har potential hålla NHL-spetsnivå) som nu skulle ersätta en toppspetsback i shl, med någon som har potential att hålla shl-nivå ser jag som både kreativt och brave.
Lite som den som uppfann bungyjumps vill jag säga!!!

Tycker vi har bra potential.

Med rätt kemi och skadefria så har vi 3st potentiella 40+ poäng spelare i Scott , rödin och nicky d.
Med rödin som är god för 50 plus tom.

Sen tycker jag att vi har 2st potentiella 30+ poäng lirare i Ölund och och sallinen .

2st jokrar i deärsåsköntde och Zetterberg.

Rohdin blomman alcen och Forslund är goda för 20 poäng om allt stämmer.

Fan sallinen hade vi dödat för henne för ett par år sedan.. tänk på hans skit början förra sässen.

Tror det kan bli bra.

Ersson i mål kan ju bli hur bra som helst med.

Peja:
Vet inte om jag kan tala för den gruppen du kallar ”er” men jag tror att andemeningen dessa ”de” har är att utifrån de mål satta måste en plan finnas för hur de pengarna kommer in - och tror man på den planen då lånar (investerar) man av sitt sparkapital för att skapa bättre förutsättningar.

En annan infallsvinkel är nog också från ”er”-gruppen att Brynäs var vidare 2 placeringar och 10poäng ifrån 13 platsen där lag som slog Brynäs låg, och som också åkte ur shl.
Att inte se till att man har ett BETYDLIGT bättre lag än i fjol kan bli minst lika kostsamt som att spara spara på det egna kapitalet!

Jag tror dessutom, personlig åsikt, inte att det är den som spar det största sparkapitalet är ett topp 4 lag över lång sikt, det är svag korrelation där - däremot tror jag de som är ett topp 4 lag över lång sikt får större sparkapital och att den korrelationen är starkare.

Det som skiljer de toppar du säger med guld och laget före och efter topparna är mot nu att nu, bortsett från i år, SKA man inte bara vara ett topp 4 lag utan också ta ett antal guld! Därför bör de paralleller du drar bero på tillfälligheter mer än så såg det ut och så måste det vara.

Fast, nu har ju Brynäs-organisation en tydlig målbild som de tror på och strategier att nå dem, oavsett vem som gillar och vem som dillar utifrån.

Och ingen avskriver väll chansen att ta guld om 3 år, eller flera guld under 10år.
Det handlar väll bara om en ekvation med fler variabeler, där tex tiden är en variabel, ekonomi som funktion av tiden en annan variabel och uppskattad nivå på utmaning som funktion av tiden en tredje. Ingen, mer än Bif-oganisaktionen får vi hoppas, vet hur matematiken ser ut, bara trunkeringsfelets maximala gränser i svaret. Om man räknat rätt vill säga..

Jag tycker det är "rent åt helvete" på ren svenska, att NHL plockar över spelare som har två säsonger kvar som J20-spelare.
Och det gäller oavsett vilket svenskt lag som drabbas. Även om Edmonton hade ett antal arroganta uttalanden (med inslag av utpressning) när det gällde var Broberg skulle spela nästa säsong. Så tog ju Edmontons ledning sitt förnuft till fånga tillslut. Arizonas ledning ger jag inte mycket för.

Samsung:
Vi borde ha en otrolig potential..
..framförallt med de siffrorna du anger. Sen finns ju +/- osv iofs också

Sedan vet vi att allt inte stämmer - någonsin.
Framförallt för Brynäs i genomsnitt. Det är väll där utmaningen ligger.
Vad är back-up:en om allt inte stämmer?

Här är jag glad att vi insett misstaget med att kickat Molin och Sundlöv. Med Molin som arbetar på individnivå och sundlöv på helheten har vi bra grund att få en back:up vi behöver när det krisar!

Forza Brynäs!!!!

Samsung: Framåt kan vi ju knappast klaga då det ser oförskämt bra ut enligt mig.
Men samtidigt kan inte jag blunda för vår backsida även om Ingman ev kommer in och förhoppningsvis blir en "ny" Joel Persson.
Vi borde defintivt ha gått stenhårt på att ersätta Gunderson med en spelare som är i stort sett lika bra OM det hade gått att få tag på.
Jag är väldigt svag för den sortens backar likt Gunderson, Virtanen med flera.
Där tror jag tyvärr i höst/vinter att vi kommer halka efter ganska ordentligt.
Dessutom kommer det spys en hel del galla här inne med facit i hand att vi borde insett redan från start att vi borde ersatt exempelvis Gunde på ett helt annat sätt.
Jag vet att jag ofta i dessa lägen återkommer med i stort sett samma text, men jag tror inte vi riktigt förstår hur pass viktig Gunde var för vårt spel och enligt MIG kommer detta lysa igenom otroligt mycket i höst.

xxx BIF xxx: Möjligt att jag minns fel här, men Brynäs har väl bara 14-15 miljoner i eget kapital och SHL kräver 4(?) för att man överhuvudtaget ska få vara med i ligan. Dvs skulle en storsatsning på typ 10 miljoner kunna innebära att Brynäs blir tvångsdegraderade om den inte slår väl ut på isen. Jag tycker att det vore vansinnigt att gambla med föreningens framtid på det sättet.

« · 1978251 · »