1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746216 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season

Silly Season
Jussi Pekkala gör troligen sina sista matcher i Brynäs. Enligt en finsk ryktessida är en övergång till SaiPa fyrstjärnig (i en betygskala där 5 * betyder färdig övergång). Det är den enda spelare som ryktas till eller från BIF. Jan Pardavy ryktas gå till Luleå (1 *) och Tarvainen till Linköping (3 *), dessutom Tommi Santala (3 *) samt Tuulola (1 *) till NHL.

Sv: Silly Season
BrynäsTorBjörne:

Gråter inga krokodiltårar över Pekkala.

Läget känns lite hopplöst inför nästa säsong, blir vi kvar i eliten måste mycket, mycket , mycket göras åt spelartruppen! Vartifrån skall pengarna tas ? Satsa nej spara ja är BIFs melodi och det är en melodi jag tröttnat på.

BrynäsTorBjörne: Pardavy är inte aktuell för Luleå dom dom jagar Richard Lintner från NHL att fylla den sista icke eu platsen i truppen!

NallePhu: Ok då kanske J.P är något för BIF i alla fall då. om vi klarar oss, kan förresten också upplysa dig om att Tapparas Lasse Jämsen ryktas till Luleå liksom förstås Tuuka Mäntylä. Samma klubb jagar även eran Fredrik Svensson liksom några andra finska klubbar.

Köp dina egna Brynässpelare på www.sportspel.nu! Tävlingen börjar fr.o.m kvällens match.

Pekkala`s contract with Saipa has been released today.

Pekkala returns to home.

På Hockeymagasinets transfersida har det tillkommit ytterligare ett ryktesnamn nämligen Peter Nolander(-81) b Mora.

Här är info om killen: 177 cm o 88 kg

Poäng i AS: 8 mål 4 ass utv 6 min o +10 i +/- på 28 matcher.

Poäng i SuperAS: 3 mål 1 ass utv 6 min o -4 i +/-

Lunkan: Håller med dej. Även om laget skulle lyckas klara sig kvar så känns det som glädjen över detta kommer att bli kortvarig. De grundläggande problemen med en för svag spelartrupp finns ju kvar - bakom hörnet, liksom. Och hur ska det gå till att få ett mycket starkare lag nästa säsong när ekonomin ser ut som den gör. Problemen är mycket stora...

« · 252916