1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Busen: jopp då blir 29 kanske 44? ;)

Busen: Stämmer, så det blir typ 38 strutar på 60 matcher.

Jompe: Är inte Norska kronan mer värd än Svenska?

Falken: 29 baljor på 42 matcher, hmm vad blir det omräknat i svensk valuta?

Lite statistik på Lars Erik Spets finner ni på länken jag skickar.

Busen: Dessutom ser han ut som en hjärtekrossare. Det lär bli mycket tjo och tjim på ståplats i höst... Kul att se att gamle Sandlin "made the connection"; både Luleå och Skansen var ute efter honom.

Jompe: Äntligen lite spets kompetens i föreningen!!!

MJ: Tack.

Jompe: Spets til Brynäs

Busen: Vet bara att en del andra ES-klubbar varit ute efter honom. Tror han kommer från Trondheim. Vad är Din källa?

Hompe, förresten? Är det min okände kusin? :-)

stefan Bskv: Första förvärvet Lars Erik Spets från Norge. Finns det uppgifter om denne man?

stefan Bskv: Precis--de har ett spelarmaterial för dump and chase. Men hur kul på en skala är det att titta på Jennis Sedinsnurrande i sarghörnorna eller Berglunds, Nordströms klättrande längs kortplanket? De ska förstås köra D&C om de vill. Jag tycker det är trist hockey. Ser hellre ett samlat lag genom mittzon. Därmed inte sagt att alla lag kan behöva köra D&C ibland om det är en klok strategi. Men grundidén bör det inte vara.

stefan Bskv:...som svar till Hompe...

Tycker nog att Färjestad också spelar en förbaskat tråkigt dump and chase hockey, men deras material är bättre än Brynäs. I FBK såg jag endast Jörgen Jönsson, Pelle Prestberg, Marcel Jenni + någon till som står för lite spel o finesser. Annars var det allmänt ett gäng killar som arbetade hårt vid sargerna..o framförallt hade de ett stabilt backspel under serielunken..

Namtrac: Visst är vi sent ute. Det är det pris vi betalar för att vi hamnade i kvalserien. Det är omöjligt att ha meningsfulla samtal med spelare och agenter innan det var klart vilken serie vi skulle spela i nästa säsong. Sen är et väl också så att det är i princip omöjligt att värva spelare innan man vet vem som ska träna laget. Tränaren lär vilja ha ett ord med i den diskussionen, och spelare måste bedömas utifrån vilket slags hockey man ska spela.

"Wallenberg hade säkerligen tagit ett bud från BIF på allvar med tanke på att han lirar i Nyköping." Förstår inte hur Du menar. Är Gävle och Nyköping vänorter? Wallenberg ville väl spela i elitserien igen och det får han ju i Leksand. I varje fall en säsong ;-)

Lunkan:
Gärna Göteborg Honken till VF o Lind till Mölndal i så fall. Platsar ej i VF:-)
Brynäs kan gärna gå med derbygruppen i Syd. Stor supporterskara som kan mötas upp på matcherna:-)

65selander:
Japp, kommunen har möte uppe i Gavlerinken om 15 minuter i ämnet.
Radio Västernorrland har lagt ner sina sändningar, verkar det som:-) Ingen är mer tacksam än jag att få lyssna på Radio Gävleborgs sportsnack under en timme. De har nyligen pratat med Henrik Malmström, Kent-Åke samt Stisse Åberg.
Inget nytt framkom dock, mer än att det skall arbetas hårt o långsiktigt.
De frågade kent-Åke om debatten kring marknadsavdelningen, men de hade arbetat hårt under året, slut på citat...

Jag anser det är tragiskt att man ej kan säga eller påpeka när något inte är bra. Givetvis har det gjorts misstag från Brynäshåll, likväl som supporterklubbarna gör misstag under säsong etc...Ingen är ju ofelbar.

65selander: GÖTEBORG ELLER?

wap.hockeysnack.com
Det är väl hallbygget som presenteras i em. Uppsnappade lite saker i går natt att Lind och Honken flyttar söderut. Förhoppningsvis var det fyllsnack bara.

Namtrac: Precis den tanken som slog mig när jag läste om att ALL krut skulle läggas på att behålla Wayne. Bra tränare, kanske blir utfallet..men vad finns kvar på spelarmarknaden, sen då!

70 Rodrigues:
Nej, mer besviken som vanligt bara. Fattar inte varför BIF inte kan ha en organisation som är med när saker händer. Som rycker i riktigt riktigt bra spelare när det börjas ryktas om klubbyten för dem. Vi ska ju vara med NU, på en gång! Istället säger Sundlöv att de ska lösa tränarfrågan först. Visst, det är viktigt, men WTF, massor av bra spelare hinner binda upp sig.

Wallenberg hade säkerligen tagit ett bud från BIF på allvar med tanke på att han lirar i Nyköping.

Jag hoppas att Sundlöv redan har klart för sig vilka spelare han ska satsa på, och att han redan är igång och pratar med dem. Jag orkar inte med en sådan här säsong igen, man får ju för fan sömnproblem och säkerligen men för livet om man ska behöva uppleva kvalserien varannat år.

Jompe: Nu är det ju inte säkert att det händer någonting men presskonferens blir det väl likafullt.

Jompe: Var har du läst det?

stefan Bskv: Den spelmodell som alla tror på som Du efterlyser verkar vara Flemings spelmodell, om man ska tro på intervjun med Sjödin. Enkla, tydliga roller, alla visste vad de skulle göra. Bra så, men jag inbillar mig att det kanske inte var så mycket just Flemings modell utan snarare att vi för första gången på ett tag över huvudtaget hade en modell och dessutom en tränare som visste hur man säljer en modell till spelarna. Tycker fortfarande att dump and chase inte borde vara Brynäs spelmodell. Vi har inte materialet till den modellen och den är dessutom rent allmänt djävligt trist. Över röd, dumpa vid Aftonbladetreklamen i sarghörnet där två illrar fäster vid kortplanket. Bök, stök, mest kraft, lite teknik.

Brynäs jobbar hårt för att få en förlängning med Fleming. Han är tveklöst en bra tränare, och det kan vara så att den modell han valde för kvalserien inte nödvändigtvis vara den modell han skulle välja om han var coach för oss hela säsongen. Vi får se hur det blir.

Men idag händer det saker. Brynäs har presskonferens kl 14.00.

70 Rodrigues:
4 klasspelare + den stomme vi har + några coming man..Låter som ljuv melodi i mitt öra.:-)

Namtrac: Är du verkligen förvånad??

stefan Bskv: Frågan är om man i Brynäs nuvarande position har råd att satsa på coming man, tror tyvärr att det blir lindanseri kommande säsong om man gör på det viset. 4-5 klasspelare behövs!!!

stefan Bskv:
KaLpa...får rätta mig själv:-)

Sebbe026:
Timonen kan vi räkna bort redan nu.Kapanen i Timrås mål spelar med brorsan Sami samt Kimmo kommande säsong i LalPa om NHL-lockouten håller i sig..
Ja, vilka man skall värva kan man alltid diskutera. Det är lustigt att läsa andra lags debatter samt följa massmedia.
I Timrås fall har man en tränare med en spelfilosofi, en relativt ny hall, ett lag som närmat sig toppen alltmer o en organisation som verkar fungera bra.
På kort tid har Timrå värvat Danmarks näst kommande storstjärna enligt många, centern Peter Regin. Vidare har man knutit till sig Malmös lovande center Frans Nielsen. I dagarna har man fått Mika Oksa från Espoo, Asplund från Nyköping.
Vidare framåt har man vävat Janne Laakkonen, Fredrik Warg samt Mattias Wennerberg.
Blir det lockout i NHL så är det klart att vi behöver värva ett par spelare, slut på citat..

Under senaste åren har Timrå fått fram killar som spelar landslaget etc...Man kan fråga sig varför det överhuvudtaget finns en liten opinion bland supporters i TIK:s fall, gentemot nyförvärven, samt Nubbens sätt att värva nytt.?

Jag vill ha en spelmodell i Brynäs som alla i föreningen tror på, både ledare, tränare samt spelare. En organisation som har kunskap o glädje att stötta upp laget. 2-4 klasspelare, gärna med meriter från landslagsspel eller i vart fall permanenta spelare i förstafemmor i resp. lag. Sedan fylls det på med coming man, vad det nu innebär.-)

65selander: Ja, men vissa har nu knoppat på min soffa.

Måste säga att förutom at trycka Mr. Flemings och Johnssons näve så var vår manifestation mot derbygrupperna rätt kul.

Så nu efter att ha festat med våra lirare så är det dags att krypa till sängs. Björk var mest sugen på efterfest och **** var fullast. ;) Ha det bra Brynäsbröder och systrar så ses vi om nån månad när det ska vara årsmöten för moderklubbar och supporterklubbar. Sen drar vi igång med ohämmat hopp och ett djävla självförtroende.

-HF

wap.hockeysnack.com
Nu jävlar är fest med laget. Kupan är hur j-a grym som helst.

70 Rodrigues: Vad jag menar är att det viktigaste inte är att det är spelare med stjärnstatus. Ser hellre spelare med hjärta än spelare med bara ett namn på ryggen. Jag tror också att man behöver olika spelartyper och att man inte bör ha allt för många stjärnor i laget.

70 Rodrigues: Ja, det håller jag helt med dig om. Vi behöver bra spelare och inga "ryggsäckar", men värvar vi för många stjärnor kanske det inte går bättre för det. Jag tror vi behöver en bra balans mellan stjärnor, unga lovande spelare och stabila stöttepelare. Klart vi behöver ett par stjärnor, Phillips och Timonen t.ex. NHL verkar ju starta nästa år utan de nuvarande NHL-spelarna så om vi tar hit dom två vore det bra. Jag anser inte t.ex. Soling eller Malmström vara stjärnor, men dom behövs för laget ändå liksom Casselståhl och Sjödin.

Sebbe026: Jasså, vem har sagt att dom ska köpa ihop ett helt lag?? Det måste vara slut på dom sociala värvningarna nu, vi har inte råd med det, nu måste det värvas stjärnor så att vi blir ett etablerat ES lag!!

70 Rodrigues: Man kan inte köpa ihop ett helt lag.

Såg att dom på huhuarena.com tagit bort Wayne Fleming (vår tränare för er som inte vet) som ett rykte och istället satt in Dave King för IFK Helsingfors. Kan det betyda något positivt för oss Brynäsare, det tror jag absolut! Hoppas vi får svar på om Fleming/Jonsson stannar över nästa säsong också.

nyz: Juniorlagen brukar väl tillåta åtminstone 1 överårig... :-)

Huge: Sjödin junior?!? Tror väl knappast det...

nyz: Grattis, men ni fick jobba hårt.
Mot Brynäs juniorlag.... ;-)

Gusten: Yihaa! Limpan sätter in den på backhand... seriesegern till LIF!

2-2 full tid...ut med Honken och vinn ångestserien.

Jag säger bara det, det är en enorm tur att nästa års elitserielicens inte hänger på den här matchen. Då hade man inte vågat kolla resultatet.

Visst skulle det kännas ganska nesligt och lämna en något besk eftersmak att förlora båda matcherna mot LIF i kvlaserien. Kom igen nu, Brynäs!

L i t e gäller det väl ändå ikväll. Brynäs kan vinna en serie igen. Det har väl inte hänt sen elitserien 1978, tror jag!

Gusten: precis:-))

25.00 0 - 1 EQ Stars 51. BOUILLON, Francis
(17. KARLBERG, Mikael
16. ERIKSSON, Niklas)

0-1 nu.

Bissett19: Fan har dom missat att biran tar mer om man har tagit ut sig innan? Orutinerat :)

Jompe: Grabbarna förtar sej nog ej ikväll,dem skall väl säkert ut svinga några bira efter matchen!!!

« · 537232 · »