1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Busen: jopp då blir 29 kanske 44? ;)

Jompe: låter bra det :)

Busen: Haha Spets kompetens där fick du till det.

Busen:
Nej, men är han lika het som jag är för tilfället, så blir det bra:-)
Behövs inga uppgifter om honom. Han kommer att visa på isen vad han går för:-)

Jompe: Finns det öht något lag i ES som har dump and chase som spelidé?
Svar: nej.
För övrigt håller jag med alla otåliga stackare härinne:

Har man inte värvat ihop ett kanonlag innan nästa torsdag, då är det lika bra att lägga ner verksamheten... :-)

stefan Bskv:

Vad jag vet också så har ju både Timrå och DIF tittat på honom och tydligen inte haft honom som ett nog intressant namn för att ge honom ett kontraktsförslag,,Skall bli kul att se vad han kan prestera i BIF, Sänkte ni snittåldern till 35 nu?

;-) 

TIKbiff:
Ja, säkert:-) Skulle dock vilja poängtera en sak. Vi har tittat på snittålder i Brynäs under en del år o funnit att vi har ej som det påstås, haft ett alltför ålderstiget lag ,om man jämför med övriga elitserieklubbar.
Många ser bara Sjödda m.fl framför sig, men man måste räkna på kontrakterade spelare.

TIKbiff:
Dock låter väl inte ett namn som Lars-Erik Spets som ett hockenamn precis. För mig arbetar han som utrikeskorrespondent på aktuellt:-)
Men vem är Anton Strålman?:-) Forskare med inriktning på gneteknik:-)?

stefan Bskv:
..genteknik...

Vårt lag just nu, med ålder ;)

Målvakter
M1 - Markus Korhonen, 30år

Backar
B1 - Sebastian Sulku, 33år
B2 - Mikko Kuparinen, 28år
B3 - Daniel Johansson, 31år

Forwards
F1 - Andreas Dackell, 33år
F2 - Mikael Wahlberg, 33år
F3 - Tommi Miettinen, 30år
F4 - Ove Molin, 34år
F5 - Björn Danielsson, 28år
F6 - Vesa Viitakoski, 34år
F7 - Lars Erik Spets (Ny från Trondheim IK), 20år

Hehe, ja. Vad ska man säga? Endast tre spelare som är kontrakterade nästa säsong är under 30-strecket.

stefan Bskv:

Lars-erik Spets skulle även kunna vara hundförare i försvaret, tror ni gått på en mina vad gäller denna värvning ;-)

Falken: "Hehe, ja. Vad ska man säga?"

Jaa...
Att snittåldern med säkerhet kommer att sänkas och att vi knappast är unika i ES.
Kanske.... :-)

wap.hockeysnack.com
Är det ingen som har hört något om Arenan ännu?

TIKbiff: Anton Strålman?
Innebär det att motståndarna måste bära blyväst när han spelar?

wap.hockeysnack.com
Ääh du är bara avundsjuk för att ni kommer att ha ES Sämsta Mv par ;-)

65selander:
Det blir huvudkontoret för LEAF i Malmö som kommer att stå som namn på Gavlerinken. Försökte få dem att sponsra BSKV för ett år sedan, men de svarade aldrig. Nu förstår jag varför:-)

www.brynas.se kan man för tillfället fylla i en enkät där man bland annat får säga sin ålder, vilken utbildning man har och man vill att ska blir bättre med Brynäs IF och dess sida. Jag fyllde nyss i den, tycker även ni ska ta er tid till den.

TIKbiff:
Ingen fara. Hans far heter Mark Spets o tog 7 Os-guld för USA långt bort i tiden. Om han brås på sin far, då j...r

Falken:
Är sidan tillräckligt stor för att man skall få med allt?:-)

stefan Bskv: Om Spets är lika bra som Thoresen i Djurgårdem, då ser det mkt intressant ut.
Kan vi dessutom landa Jari Tolsa, då gnuggar jag händerna.
Båda verkar vara måna om att komma till ett lag där dom får mkt istid.
Och det lär dom få i Brynäs...

stefan Bskv: Hehe. Får vi hoppas. Man får bland annat kryssa i vad man vill har förbättrat i Brynäs IF, tyvärr får man bara välja tre alternativ. Hehe.

Falken: Haha, lite småkomisk den där enkäten tex "Hur gammal är du?" följdfråga: "Motivera gärna ditt svar:" :)

-HF

65selander:När man förväntar sig nått från BIF så brukar det alltid sluta med ett jätteantiklimax. Ett sådant skulle vara: Nya Gavlerinken, sponsrad av Gevalia. det skulle knappast ge nån feeling av nyhet precis.

Falken:
Har kikat på sidan. Ett mycket bra initiativ. Borde införts långt tidigare.
De vet om att de ej har besvarat vissa frågor, synpunkter man haft, så det är med glädje jag ser att det framkommer något i rätt riktning.
Nu fick de en liten stjärna i kanten, men än återstår det en del att göra. o de flesta härinne vet exakt vad:-)

HF: Hehe, Ja. Jag fyllde i 16-20 eller vad det nu var och motiverade med - Jag är 18 år. Samma sak vart med könet, fyllde ju naturligtvis i man och skrev - Jag är en man. Lite svårt att motivera.

stefan Bskv:

Av 18 kontrakterade spelare har vi TVÅ som är över 30 :-)

Kalle K och Kristian Gahn som båda är 33 och drar upp snittåldern som landar på 25.5 år ;-) 

stefan Bskv: Daltandet med Leksand i media har nu även spridit sig bakom fiendens linjer alltså....gillar inte hur det låter när det kommer ur munnen LEAF ARENA.

Falken: Japp, könsfrågan blev om än mer komisk än åldern. Sen när det verkligen kommer frågor som man vill motivera, de två sista, då saknas rutjäveln att fylla i.

-HF

HF: MM, exakt! Hade varit bra om man kunnat motivera dem också, dock så kanske det skulle bli för mycket jobb att gå igenom rad efter rad från en hel del om vad som är dåligt just nu.

Falken: Möjligt, men själva anledningen till att ha enkäten är väl att få in folks åsikter. De ruterna på sista frågan skulle ju gå att kryssa i i stort sätt vilken av dem (tyvärr alla egentligen), för det finns ju alltid utrymme för förbättring hur bra det än är. Men det får väl ses som ett steg i rätt riktning i alla fall.

-HF

HF: Jo, absolut ett bra initiativ av Brynäs.

HF:
Jag fick nästan känsla av, att i någon fråga, verkar det som om de ville se över om det fanns kunniga o bra personer som kan tänkas sitta i en kommande styrelse eller arbeta på kansliet:-)
Vart det fler som fick den tanken.? Har eftersträvat länge att de skall ha bättre kontakt gentemot sina supporters samt medlemmar.
Positivt att de vill veta vilka som döljer bakom sig personerna som sitter ute på nätet, för jag antar att de vill öppna upp debatten.
De ger oss en chans att visa oss öppet o den bör fler ta tillvara på.
Överlag är många anonyma på vissa forum, eller i vart fall ej uppsatta med sitt namn, vilket för mig är lite konstigt. Förstår inte riktigt, varför man ej kan stå ute med sitt namn åtminstonde.

Huge: FBK's spel i finalserien byggde i stora delar på dump and chase, inte minst i bortamatcherna.

Falken: Stämmer att snittåldern är hög. Räknar Du med lill-Bäckis som sannolikt går in permanent i A-truppen så sjunker snittåldern något. Målet bör vara en bra mix av ungt och gammalt.

HF: Håller med--delar av den här enkäten är ju bara komiska.

stefan Bskv: Vilken fråga då? När du motiverade din ålder eller ditt kön? =)

-HF

Jompe:
Ja, Jompe!:-) När man inte vill svara på frågor o öppet föra en dialog, så är detta ett enkelt sätt att lösa det kortsiktigt.
Vissa delar är komiska, men man får ta det för vad det är.

Jompe: "Huge: FBK's spel i finalserien byggde i stora delar på dump and chase, inte minst i bortamatcherna."

Förvisso, men enbart efter första matchen, kan man väl säga.
Man var ju tvungna att hitta på ngt annat, dvs en ny TAKTIK.
Men fortfarande anser jag att det inte finns ngt lag som har som STRATEGI, eller spelidé, att spela dump and chase.
Det gäller som i det mesta: att kunna vara anpassningsbar.
Här tror jag WF blir en tillgång...

Huge:

"FBK's spel i finalserien byggde i stora delar på dump and chase, inte minst i bortamatcherna."

Detta låter nästan som en taktik som förekommer under landslagsturneringar  :-)

Huge: Nu kom beskedet som man väntat på! Brynäs har ingen huvudsponsor till nya arenan. Man måste visa upp en sådan innan Gävle kommuns möte 25/4.Fy fan vad upphåsat saker kan bli runt denna förening, ok det kanske inte BIF själva rår för. Ack så typiskt, se mitt tidigare inlägg!!!!!!!!!!!

aphac: vart har du hittat den informationen?

AD: Radio Gävleborgs nyheter 15.30

TIKbiff: Aha..... ;-)

Undrade först vad fan du menade, men sedan ramlade polletten ner.
Den var faktiskt bra.... :D

aphac: Och vilka är det som haussar upp saker och ting?
Obs! Retorisk fråga, och svaret blir: mestadels supportrarna
Till att börja med: är det den 25:e redan?
Ngn som vet hur långt man kommit i förhandlingarna med huvudsponsor?
Typ....

aphac: Det var inte alls bra.

Lyssnade nyss på sändningen och som aphac sa så har dom inte något kontrakt klart med en huvudsponsor. Kommunen har i alla fall sagt ja till att sälja arenan till Brynäs och nu måste Brynäs bli klara med en huvudsponsor tills den 25:e April. Vi får hoppas att dom är nära med någon i alla fall, annars kanske det inte slutar speciellt bra.

Jompe: Visst var det presskonferans 14.00.Hände det nåt? Näe,inte ett piss.Lars-Arne Spetsnaz till Brynäs.....Bäva månde Frölunda,FBK mfl.

Apropå VF,dom ställer en ny målvakt i kassen nästa år.Gissa vem?

Falken:

Tycker att 65Selanders arbetsgivare kunde gå in som huvudsponsor, skulle bli klockrent, sponsra hallen till laget som inte har något försvar. Arenan skulle kunna heta t.e.x  JAS (Jävla Allsvenskan Suger)  

sylf: Och Micke Lind blir Överste präst i .... (tyvärr)

Om nya arenan.

« · 537232 · »