1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739188 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!

Fan asså .. Soling lämnar BIF för LHC, han som imponerat så mycket i KS! Aja men nu måste Brynäs få in riktiga spelare till nästa säsong, om dom ska bli ett Slutspelsgäng igen!

Falken: Det var katten... Så nu skall han nöta bänk i östergötland...
Det var ju faktiskt lite väntat. Hoppas nu att Sundlöf och company kan ersätta soling med en spelare som är bättre.

Falken: De blev inget av Soling, men konstigt av LHC att ta honom. Melin ville väl de kanske, inget att gråta för.

Jag såg att Halmstad Hammers gått å kånkat. Kan det finnas några unga talanger att värva där månntro? Nån som har koll på Halmstadgänget?

Falken: vi förstod väl alla att det skulle komma...

Så har Brynäs förlorat Jonas Soling. Han skrev idag på ett kontrakt över 1år med LHC. Fan!

Peja:
Lind är inte LEDAREN på isen, men visst är det som du skriver. Det finns många som kan ifrågasättas före Lind.
Hittar vi bättre centrar än Lind, ja då...

rackham: Ja, det händer att Lind gör matchavgörande poäng, oftast assist då. Kanske inte så ofta, men det beror mest på medspelarna som inte kan förvalta hans passningar.
Ibland har han, precis som alla andra, formsvackor.
Om han träder fram i ett slutspel och är en slutspelslirare? Det kan jag bara spekulera i, precis som du också bara kan spekulera i det.
Men jag är definitivt säker på att chansen till slutspel nästa säsong är större om Lind stannar än om han lämnar. Det finns många andra spelare som måste prioriteras att få bort, exempelvis båda bröderna Johansson. De tillför ingenting, men det gör Lind.

70 Rodrigues:
Det är dags!

rackham: Vi tar oss till slutspel och minst till semi kommande säsong!

Peja:
Ser du att Lind vinner matcherna åt Brynäs?
Eller göra han bara poäng?

När kliver Lind fram?
Tror du att han gör det i slutspel med Brynäs (om vi tar oss dit någon gång)?

Kort och gott:
Är han en slutspelslirare?

Kahn: Miettinen har kontrakt även över nästa säsong.

Men alltså; motivering för att Lind ska bort? Poängkung de två senaste säsongerna och är det nåt som behövs nu är det väl sånna...!

Glömde bort att J.J gör sin bror sällskap till hr Perssons Rögle. Hyfsade förstärkningar för dem i allsvenskan.

Följande vill jag ej se i Bif nästa år: Björk, Casselståhl, Herr Sjödin, D.Johansson, Soling ( Tyvärr Rodrigues ), N.Danielsson, Sjögren, Lind

Vill jag ha kvar: "Honken", Joakim Lundström, Niklas Andersson, Mattias Karlsson, Malmström, Sachl, Miettinen

Har kontrakt: Korhonen, Kuparinen, D.Johansson, Molin, Dackell, Wahlberg, Sulku, B.Danielsson

Nyförvärv: Lars-Erik Spets ( Verkar vara ett kanonkap av Sundlöf )

Får man önska : Pär Bäcker FBK
Jens Karlsson VF
Jari Tolsa VF

Juniorer som kommer att vara med under försäsongen: Sunna och Alcén om inte farsan hans flyttar pojken till Lif nu när de är klara.

Bissett19: måste du nämna Flyers, det är som att välja mellan Hille eller Frölunda....

Hoppas Fleming/Jonsson bestämmer sej för att signa ett treårskontrakt,Fleming hade ju bud från HIFK,men av det blev det icke,för att Dave King tränar dem nästa år!!!Så nu står väl valet mellan Flyers o Brynäs!!

Några kanske gråter över att Tavoola gått till SSK och inte BIF, inte jag då han inte visat några vinnartakter i tidigare klubbar, det samma om Wallenberg som prövat lyckan i 3 (tror jag) elitserieklubbar utan att skina. Vi behöver killar i 22-24 års åldern som vill något i framtiden.

Såg på Färjestads sida att de flesta tror att det blir FBK - BIF i nästa års final, skulle vara fantastiskt om det skulle stämma!! :D

Såå, nu har ja bytt namn! :D (f.d BIF_)

Hong Kong: Fleming har ju bevisligen fått fram sitt budskap till killarna, tror inte att han behöver säga så mycket :-)

Hong Kong: Sachl har ju vaknat till liv under Flemings ledning och börjat att producera så tror nog inte att det finns brister när det gäller språket :-)

70 Rodrigues: Skriver Petr Sachl på för ett år till, så får man ta in en ny aspekt i tränarvalet. Språkkunskaper! Just nu har vi 5 svenskar och 6 icke svenskar kontrakterade.

sylf: Vad sägs om, Ponce?

Joshua_Tree: Håller med om Cassel. Great in the locker room, som det heter, och hyfsat stabil i spelet.

Vad gäller Bröderna Johansson så är det väl inte omöjligt att man hittar en lösning om de vill tillbaka till Rögle, Rögle vi ha dem och vi inte vill förnya med dem. Det har surrat rykten om en sådan lösning.

70 Rodrigues: Steen,Spets.....Fattas bara en påse:-)

70 Rodrigues: Jag håller med till punkt och pricka, men jag vill även tillägga Cassel. Inte den allra stabilaste backen kanske, men han uppväger det med kämpaanda och framför allt är han en pådrivare. Bland alla tröttpannor de senaste åren måste vi ta vara på att vi har en kille som går runt i båset och dunkar de andra i ryggen.

Dom här spelarna är kontrakterade till nästa säsong:

Målvakter: Korhonen

Backar: Sulku, Kuparinen, D Johansson(Tyvärr)

Forwards: Lars-Erik Spets, Ove Molin, Micke Wahlberg, Vesa Viitakoski, Andreas Dackell, Tommy Miettinen och Björn Danielsson.

Dom här måste få förlängt anser jag: Jonas Soling, Micke Lind, Niklas Andersson, Petr Sachl och Henrik Malmström. Om NHL konflikten fortgår så är det helt ok om Phillips stannar kvar :-)

Bröderna Steen hade helt klart varit bra förstärkningar i dagens trupp, men det känns väl som om de stannar i Färjestad.

JanT: Jassså, inget annat... "Positiv grundsyn" kring Brynäs är inte lätt att ha efter alla kvalfyllda år.

70 Rodrigues: Steenar minsann. Låter ju intressant. Synd bara att det inte står att läsa på nätet. :/
Norpa Alexander också så har vi en hel näve smågrus att kasta på motståndarna. ;)

70 Rodrigues:
Antar att de kommer i tvåpack bröderna? Annars tar jag gärna emot Oscar Steen och lämnar Calle i Karlstad. Men skriver båda på så är det ändå okej värvningar, men det skulle vara kul med någon supervärvning också.

Ulf Taavola är klar för SSK!!!

Huge: Spets o bröderna Steen i en formation kanske :-)

70 Rodrigues: Vore inte helt fel....

I dagens Expressen(papper) så ryktas det om att bröderna Steen från FBK är på G till Brynäs!!

Clarence: Det var mer din sedvanliga positiva grundsyn som jag var ute efter....

Clarence: Efter att klubben har misskötts i över ett decenium så kommer det alltid en baksmälla. Den har vi upplevt nu, om än tydligare just med tanke på det sportsliga resultatet. Det farliga är ju att de flesta hellre ser att vi får sportsliga framgångar än att Brynäs börjar om och bygger upp en bättre organisation.

JanT: Du kan då få till det som få... Var i mitt inlägg skriver jag att L-E Spetz är en dålig värvning??

GävleLasse: Självklart skall vi vara nöjda med att ha missat slutspel tre år i rad och varit i kvalspel två av dessa. Det är väl det du begär,väl?

aphac: Jag håller med dig att vi lika gärna kan satsa på Korhonen i målet. MEN jag ser gärna att Honken fortsätter i Brynäs.

Arenabygget ja, det har definitivt urartat till en såpa, dels på grund av den dåliga informationen under långa perioder som fött alla dessa rykten. För så verkar det funka inom allt, har man inga nyheter så hittar man på. Detta har varit en beprövad variant hos våra kvällstidningar länge nu.

Det stod ju i aftonbladet att Brynäs köpt gavlerinken för 160 miljoner vilket lätt kan feltolkas. Har man köpt Gavlerinken i befintligt skick för denna summa? Nej, det är ju den totala summan av kalaset när Brynäs står som ägare till det som skall ersätta Gavlerinken... Lite skillnad alltså.

För att återknyta till lagbygget så hoppas jag att man ser sig om efter bra backar, visst, en ung lovande forward i Spets är kul. Men det är främst backar som behövs. Backar som har bra spelsinne och kan leverera en passning upp till forwards efter en brytning i mittzonen eller på egen blålinje. Vad vi sett i år är att de säkrar, tar burskydd och låter motståndarna formera sig. Just på grund v detta har Brynäs så kallade Dump and Chase varit väldigt missvisnade.

Jag har hört Fleming säga orden allt för många gånger för att ha missförstått honom. "Har du inget säkert passningsläge, lägg ner pucken och jobba på den", han har påvisat och åter påvisat att man absolut inte får förlora pucken under uppspelsfasen. Vi såg ju alla hur det gick för SAIK mot just Brynäs när de slarvade på just den biten.

Jag kommer att tillbringa en hel del tid på Gävle GK i sommar så jag ska elda på under häcken på dem ;)

GävleLasse:Ang. Honkens ev. flytt så rörde det mig inte i ryggen. Jag trodde skillnaden mellan Korhonen och Honken skulle vara gigantisk men så var nog inte fallet. Som sagt, Honken har släppt in massor med puckar över sina axlar och visat en stor svaghet på skott utifrån. Närspelet är nog hans styrka, men karln slänger sig ner på knä alldeles för tidigt och lämnar då sina jätteluckor där uppe.
BIF överlever definitivt utan Holmqvist för Korhonen är ingen dålig målis.
Om "såpan" arenabygget:Hedin säger:Blir det ingen namnsponsor så skjuts allt upp ett år. Hur fan ser det ut då? Yttligare ett år av sponsormisshandel,taskiga värvningar och gud vette vad.Det man inte klarar nu när allt är lite "hett" blir nog jobbigt värre ju längre tiden går.
Den 1:a maj öppnar Gävle Golfklubb sina banor, då lägger väl marknadsföringsavd. ner sitt jobb och harvar där istället.

Idag, eller igår som man kanske säger har Brynäs gjort mig glad ivarjefall, de har visat att de vill. Sundlöv gjorde en smart värvning vid Spets där och om man lyssnar på Sandlin så får man höra mycket lovord och den där proffessorn kan inte ha så mycket fel, han är erfaren innan det här arbetet.

Sedan har man givit Fleming och Jonsson kontrakt förslag på tre år vilket kan ses mycket för att vara tränare men jag tror det kan vara bra så får de spela in sig i systemet som Fleming vill köra.

Arenabygget ville jag gärna ha namnet på idag(igår) men bara de får namnet klart till den 3e när de börjar bygga så är jag nöjd ivarjefall

GävleLasse: Tror nog att dom flesta belackare inkl mig själv skulle vara mer än nöjda om dom visade upp lite positiva resultat på isen och blev en mer proffsig organisation, för som det är nu så ligger vi 10 år efter klubbar som Frölunda, HV 71, Färjestad och Djurgården!! Jag hoppas och tror att kommande säsong blir vändningen och att vi slutar på topp 4!!

70 Rodrigues: Man kan undra hur pass mycket folk skulle klaga på ledningen om vi klarat slutspel ett par år på raken. Då tror jag det skulle vara annat ljud i skällan från mång. Nej det spelar ingen roll vad som görs, det kommer alltid en massa klagomål ifrån folk... Vi får hoppas att vi tar 10 SM guld på raken och hela Frölundas ledning hoppar av och börjar jobba för Brynäs.

Men frågan är om belackarna skulle vara nöjda?

Jompe: Ja du Jompe, Brynäs engagerar många på olika sätt!!!

Wow, här är stämningen på topp, må man säga. Alla sågar Sundlöv, styrelsen, arenaansvarige, materialaren, Fleming, spelarna, Spets, Honken, rubbet. Jag förstår allt det här. Och jag förstår att Brynäs inte är värt ett rutten vitten.

Det enda jag inte förstår är varför ni kallar er supporters?

JanT: Det var många som klagade i slutet på ES att "alla" hade läst sönder Honken och det påstods att han var för dålig. Blir vi av med Honken så får ju dessa som de vill. Och stämmer den kritiken, som jag personligen tycker är relevant. Honken HAR släppt många billiga mål över sina axlar i år.
OM han nu lämnar Brynäs så vet vi ju i alla fall var vi ska skjuta på honom.

Clarence: "Den förste gjorde ett par fina säsonger under 90-talets mitt, sen har han ju faktiskt inte varit så mycket att hurra för". Var det då han (Dackell) spelade i Ottawa och Montreal? J-a dussinlag! Det går en dag efter det att KS avslutats, en dag. Sen är det återigen dags att plocka fram motorsågarna och börja såga. Idag har vi värvat L-E Spets, norges största talang på mycket, mycket länge. Han bör kunna skrapa ihop 25 poäng nästa säsong om han gör 60p i norska ligan. Grabben är bara 20 år och givetvis en kanonvärvning. Vem är Patrik Wallenberg? Till och med Anders Berg är nöjd med värvningen av Spets. (och det vill inte säga lite). Vad gäller honkens vara eller inte vara så tror jag att BIF måste välja mellan honom och Korhonen. Håller helt med AD i detta fall, honken mer ojämn men med högre kapacitet, Korhonen jämnare. I vilket fall som helst får vi en bra förstemålvakt!

Larry: "De är väl Flemings krav kanske, vanstyret av klubben fortsätter."

Så bara för att klubben har ambitioner att köra en spelidé som inte faller dig i smaken så är det vanstyre?

VEM skall träna Brynäs tills "filosofin" har satts?
NÄR har filosofin bestämts?
NÄR tar vanstyret slut?

Hur lång tid tar det innan en ny styrelses arbete märks, att vända en trend från vanskött till välskött tar väl en hel del tid? Att vinna tillbaka förtroendet hos lokala företag och fans som gnäller på varje detalj som görs är svårt.

« · 537889 · »