1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739203 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Namtrac: Med Lhc:s landslagsmässiga trupp har Soling givetvis större chans att lyckas men jag tror inte han kommer i närheten av en landslagsplats igen. Som rollspelare möjligen.

70 Rodrigues: Timrå fick kredit för att ha värvat Danmarks bäste. Norges bäste smäller högre. Säger Sandlin att han är bra tror i alla fall jag på det.

Och Brynäs hemsida lägger in nyheter dygnet runt. Hur många elitserielag har den servicen? NU VI ÄR PÅ G! (i alla fall jag)

Huge:

Jag tänker gråta över spilld mjölk ett par dagar i alla fall. Gillar Solings spelstil otroligt mycket.

Se till att behålla Lind och Malmström nu Brynäs!!!

Peja: Spetz blir nog vass. Hur många ggr ska jag behöva upprepa att även jag tror det...?

Namtrac: Hade också gärna sett Soling kvar, men ingen idé att gråta över spilld mjölk.
Han passar dessutom in bra i LHC:s spelstil.
Ville förmodligen själv flytta på sig, och då finns det ingen anledning att börja truga.
Tror dessutom att lönekuvertet i LHC är liiiiite tjockare....

JanT: Har du också sett Spets i flertalet matcher???

JanT: Jag tror Lind är för gammal för såna utflykter. Blir han inte kvar så återvänder han till Timrå, det är mitt tips.

Huge: Ja, vi ligger definitivt på plus vad det gäller värvningsfronten. Ogillar dock ryktet om Lind som "överstepräst" hos frimicklarna i Jkp. 38 poäng är inte kattskit i dagens BIF!

Tycker det känns förjävligt att Soling är borta. Han kommer säkerligen lyckas bättre i LHC än i BIF.

Ni får tro vad ni vill, men jag tror Soling blir landslagsman igen. Om inte den här kommande säsongen så nästa. Gud vet vad en nystart kan göra för en spelare (Rafalski någon?).

Huge: Jo, du har ju haft rätt o rikskoll i alla dina inlägg dom senaste åren, så det är klart att jag trust you, NOT!!!

70 Rodrigues:

Nu har brynas.se lagt ut nyheten om Soling.

www.brynas.se/news_read.asp?id=1772

70 Rodrigues: "Huge: Spets-Soling 1-0, hur mycket har du sett Lars-Erik för att ge det resultatet???"

Okej då. Jag kanske var lite fel ute där.
Spets - Soling: 5-0 skall det vara.
Trust me... ;-)

70 Rodrigues:
Låter som något Stigge skulle kunna ha "stirrat fram" i en och annan Elitseriehörna... :-)

Huge: Spets-Soling 1-0, hur mycket har du sett Lars-Erik för att ge det resultatet???

rackham: Storsläggan brukar mjukna upp dom flesta :-)

Clarence: "men man undrar ändå hur Brynäs tänker när man börjar en tänkt nysatsning med att släppa ifrån sig en spelare av Jonas Solings kvalité...?"

Att man inte är beredd att gå hur långt som helst ekonomiskt för att behålla en spelare som trots allt inte verkar vara oumbärlig. Typ...
Säger som Lilljanne: Spets - Soling: 1-0
Man kan nog även gissa att Soling kanske hade förväntat sig lite mer istid i laget än vad han fått.

Clarence: Jag antar att du även sågar det norska nyförvärvet Spets i så fall. Personligen tycker jag att de bästa spelarna i Allsvenskan är mycket intressanta, även om man givetvis inte ska bygga laget på dom. Nyström vann poängligan för hela Allsvenskan och spelar i ett bottenlag, men visst etablerade namn behövs också.

Men, men... Sundlöv har tyvärr inte cash att hosta upp för massa nya etablerade namn, tror jag i alla fall. Men minst ett par stycken vill jag se + stora löften (som Nyström).

Clarence: Inget ont om Soling, men har han inte fått chansen i BIF?? Jag tycker inte att han har tagit den och har de 2 senaste säsongerna definitivt inte tillhört lagets stöttepelare. Eller som någon uttryckte det, det är ingen Bisset vi förlorar....

Clarence: Jag antar att du även sågar det norska nyförvärvet Spets i så fall. Personligen tycker jag att de bästa spelarna i Allsvenskan är mycket intressanta, även om man givetvis inte ska bygga laget på dom. Nyström vann poängligan för hela Allsvenskan och spelar i ett bottenlag, men visst etablerade namn behövs också.

Clarence:
Vad jag har hört tidigare är att Lars Fredriks son har primadonnefasoner för sig. Men det kanske Tysell har tagit ur honom!?

Peja: David Nyström? Återigen skriver jag detta: Vill Brynäs bli ett bra mycket bättre lag än idag måste man värva spelare från högre nivå än Allsvenskan!

"Soling har skrivit på för LHC
Jonas Soling, forward, 26 år, har skrivit på för Linköpings Hockey Club. Soling är en toppforward som spelat i Brynäs sedan 2001.
(Bild från www.brynas.se)
Innan tiden i Brynäs spelade Jonas hockey i olika ligor i USA. Han är född i Salem, men hockeyuppfostrad i Huddinge där han också debuterade i seniorsammanhang 1996.
- Spännande att få komma till Linköping, det känns som en ny kick i karriären säger Jonas själv.
- En stark och bra forward som kommer att bli nyttig för oss, kommenterar Johan Hemlin.
Jonas Soling gjorde 8 poäng i kvalserien för Brynäs. Totalt blev det 20 poäng via 8 mål och 12 assists för Brynäs under säsongen.
Kontraktet med LHC är på ett år."

(Källa: LHC)

70 Rodrigues: Soling borde varit en av de Brynäs satsat vidare på. Tror även jag att han kommer att lyckas bra i LHC. Det finns väl kanske flera orsaker till Jonas flytt, men man undrar ändå hur Brynäs tänker när man börjar en tänkt nysatsning med att släppa ifrån sig en spelare av Jonas Solings kvalité...?

70 Rodrigues:
Du får ge honom ett erbjudande han inte kan motstå...

rackham: Ser jag killen med tröjan på så säker jag fanskapet :-)

70 Rodrigues: Tror att Soling kommer att få harva i 3:e/4:e formationen i LHC. Något annat vore överraskande. 3 kronor tror jag inte alls på för den gode Jonas. Han har gjort sitt i BIF och det är bara att önska lycka till i framtiden!

70 Rodrigues:
Du får hålla koll på om "snubben" kan hosta upp stålarna... annars kanske du är aktuell i alla fall...

Joshua_Tree: "Maken till förlorargäng får man leta efter."

Jag såg ett värre förlorargäng idag. Innebandy iofs. Aik!!!!

Mycket har ni gått igenom under da´n! Verkar som om ni snackar om olika saker. Så länge Brynäs är ett kvalserielag gäller det givetvis att vinna till varje pris. Men på sikt måste vi väl ha ambitionen att Brynäs ska spela den bästa OCH roligaste hockeyn i Sverige. Det vill, nej kräver jag att föreningen ska ha som målsättning. Annars kunde ju Färjestad eller nå´t av dom andra skitgängen duga som favvolag.

Lycka till Jonas Soling! Kul så länge det varade. (Spets är bättre och vi ligger på plus så här långt.)

Joshua_Tree: Tror nog att FBK skrattar mer när dom går till banken!!!

rackham: Åt helvete för mig, lade mitt sista bud 3500 kl 20:45, 5 min senare så var det en snubbe som bjöd 3600 och han fick den :-(

70 Rodrigues:
Hur gick det med Soling-tröjorna...?

70 Rodrigues: En, matchen i torsdags var ju en final...*skratt*

70 Rodrigues: Precis. Vi har inte förlorat några finaler. Second place, the biggest loser. ;)

Joshua_Tree: Ja man kan undra det. Ett lag som sålde sin själ till sponsorerna. De bytte till och med klubbfärger bara för att blidka Löfbergs Lila. En sak som Brynäs gjorde ett kort tag de med.

Joshua_Tree: Hur många finaler har Brynäs varit i dom senaste säsogerna??

Wesley: Han kommer att bli landslagsman igen, var så säker!! Melin o LHC har gjort ett kap, synd att Brynäs misshandlade honom dom 2 senaste säsongerna!!

Varför jämför vi hela tiden med Färjestad förresten? Maken till förlorargäng får man leta efter. Hur många finaler i rad har de förlorat nu? Tretton?

Peja: Vi får hoppas att Sundlöf haft koll på Nyström i så fall. Han kan bli en billig bredd och komplementspelare. För nu måste vi se till att bredda truppen, jag vill inte uppleva ännu en säsong som den vi haft i år

70 Rodrigues:

Precis mina ord. Med rätt omgivning skulle det kanske lossna rejält för honom.
Jag har en önskan om att Malmström skulle kunna locka upp Hannula, dom har ju spelat i samma lina engång i tiden...

Jaha, då är det bara att tacka Soling för det som varit och önska lycka till då. Tyvärr kom han aldrig riktigt upp i sin forna standard efter den svåra knäskadan. Förhoppningsvis kan ett miljöbyte vara bra, för hans egen skull.

Lycka till!

Peja: Jag tror att det löser sig ändå. Visst har Soling varit en nyttig spelare under KS, och han har blivit lite av en ögonsten för många men om vi ser rent krasst på vad han bidragit med i Brynäs?

2001-2002 Brynäs SEL 35 14 4 18
2002-2003 Brynäs SEL 0 0 0 0
2003-2004 Brynäs SEL 49 5 8 13
2004-2005 Brynäs SEL 42 5 7 12

Det är ju ingen Bisset vi blir av med...

Tordan: Ser bara tillbaka på dom senaste 6 åren :-) Usch nu börjar jag bli dragen!!

GävleLasse: 24-årige David Nyström vann hela Allsvenskans poängliga, han spelar i Halmstad. En inte helt ointressant spelare med andra ord - men många bör vara intresserade. Dock har det mest ryktats om olika Allsvenska klubbar och ingen elitserieklubb - hittills i alla fall.

Synd att Soling sticker - han passar verkligen med Dump and Chase. Men, men... han har varit väldigt ojämn i sitt spel och poängproduktion, men jag kan erkänna att han har varit en personlig favorit för mig sedan en tid tillbaka.

Gävles krogar lär sörja nu när Soling flyttar om de man hört är om soling uteliv är en smula sant (men de borde ha blivit lugnare sedan Anger stack)

70 Rodrigues: Åja, nu skall vi vara optimister!

70 Rodrigues: Webmaster jobbar nog inte en lördagkväll. Det kommer nog upp på måndag.

70 Rodrigues: Den som lever får se...

Tordan: Visst, men dom kommer ju aldrig till Brynäs :-)

Larry: Soling kommer att göra succe i LHC!!!!!!

70 Rodrigues: Tonygubben, tro det eller ej, men det finns bättre spelare än Jonas Soling ;-)

Inte ett ord om Soling på hemsidan!!!

« · 537973 · »