1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
prosten: Svar ja, om han kan åka skridskor. Liten och rörlig är att föredra framför stor och klumpig i min bok. Jag hör också till de som inte höjer Kuparinen till skyarna...

65selander: Så dåligt är inte Lidl, klart värt pengarna. Tror BIFs spelare är det med.

65selander: Billigt och rätt kvalitet ska det vara. Brynäs årgång -99 och Brynäs årgång -06.

KÄMPA BRYNÄS (särskilt Sundlöv och styrelsen)!

Peja: Helt riktigt, men räcker en kille som väger 76 kg till som defensiv back i ES?

prosten: Å andra sidan kanske man inte ska stirra sig blind på statistik när man talar om en defensivt skicklig back som Sundqvist sägs vara.

65selander:

Det var ju också en liknelse. Tvivlar dock på att Spets är dålig kvalitet, jag tror att BIF gjort en bra värvning i honom.

wap.hockeysnack.com
Brynäs är Hockeyns svar på Lidl. Billigt och dålig kvalitet. ;-)

wap.hockeysnack.com
Brynäs är Hockeyns svar på Lidl. Billigt och dålig kvalitet. ;-)

Falken: Hade arena och namnsponsor varit klara hade vi nog åtminstone hört nå´t rykte om värvningar i elitserieklass. Värvningarna hittills passar nog bra i gamla Gavlerinken.

Ingen som hört något om arenan och namnsponsoren?

Gusten: Hehe, jaså?

Falken: Jag hörde att DJ KUNDE knyta skridskorna själv, och att det var därför han fick ett kontrakt på två år.

prosten: Hörde att han skulle vara förste skridskoknytare till DJ.

Gusten: Man undrar i vilken roll han är tänkt. Liten tunn kille som inte gör några poäng ens i allsvenskan...

sylf: Han har spelat i allsvenskan och är säkert ganska billig...KÖÖÖÖP!

Huge: Vem är Sundkvist? Vad har han gjort ? Jag har aldrig hört talas om snubben.

Lilljanne: Vi spar det riktigt namnkunniga till efter VM.
Då har det förhoppningsvis även klarnat lite grand vad gäller NHL.
Sundquist blir ett helt Ok förvärv som har potential. Han har dessutom kommit lite längre i utvecklingen än MK och NA.

Lilljanne: Ockey då , du får rätt :=)

Alisandali: Visst fan, Fbk lirar i Elitserien! Men Steen d.y. gjorde väl fler matcher i AS än i ES? 3,5/5 från AS, alltså.

Huge: Hur det än blir, blir det fel. Väljer Sundqvist Brynäs blir man förbannad för att han inte är mer namnkunnig, väljer han Luleå blir man förbannad för att han inte valde Brynäs. Svårt det här.

Lilljanne: Jo , det var sagt att vi skulle hårdsatta . men tycker ändå att det är rätt bra spelare som skrivit på . 3/5 från allsvenskan , bröderna steen från Färjestad . Men med lite elitserierutin .

Lilljanne: Hänger det bara på det sportsliga så borde väl Brynäs ligga bra till. Luleå har ju redan ett gäng backar i samma kategori: lite upcoming och ännu inte riktigt etablerade....

Enligt Keb så var Sundqvist här idag på besök för att bekanta sig med Brynäs och Gävle. Han och hans flickvän lämnade Gävle idag med ett kontraktsförslag.

El Maco: Jovisst, och det är det som jag tycker är lite mysko.
Borde dom inte ha utvecklat sig mer på dessa 31 år?
Iofs hade dom väl många ryssar som var inblandade i hockeyn på den tiden och även dom fick det ju knapert på hemmaplan eftersom...

Huge: De kanske slutade föryngra och förlitade sig på rutin? ;)

Huge: Det har gått 31 år?

Jobbigt rykte vår förening har, Jörgen Sundqvist om Brynäs i lokalblaska: "Av de kontakter jag har haft med dem så har jag förstått att det inte är den klubb som har mest pengar att satsa med."
Vi måste kunna erbjuda nå´t om vi ska få dom spelare vi vill ha. Iofs säger han också att Gävle är en stad att trivas i. Kanske räcker?
Men det här: "Jag velar lite från dag till dag och det är svårt att rangordna Brynäs och Luleå." Skärpning! Hur svårt kan det vara?

Alisandali: Skulle inte Leksand satsa i år? Har jag räknat rätt om jag säger 5 allsvenska värvningar? Hittills.

Falken: Lite svårt att bedöma Spets, men spelsinnet verkar vara bra.
Jobbar iaf hårt för laget.
Att han inte blev 2-målsskytt är ett under, om det nu säger ngt då Polen såg minst sagt trötta ut.
Vad har hänt med det gamla östatslaget, som piskade ryssarna i VM-74?

Med tanke på säsongens ramaskri så är det väl bra att vi får resterna när dom  andra har käkat färdigt. Allt blir ju bättre när vi vet att vi ramlar ur mm.... ;-)

Joshua_Tree: Haha, vi får allt passa oss för dom.

Tittar på taif.nu. Jösses, både Okänd och Ej Klart kommer att bli vassa nästa år! ;)

Huge: Hur har han sett ut?

Frisco: Han brände dessutom öppet mål i slutet av andra: ett polskt klubbskaft kom ivägen...

Clarence: Ärligt talat ät jag helt och hållet på samma linje och vi får förvänta oss att Sundlöv presenterar ett nytt namn från Allsvenskan och inte nog med det, jag tror att vi även får en tränare som har varit anställd av en Allsvensk lag. Ovanligt, va?

40.14 2 - 1 EQ Norway 10. SPETS, Lars Erik

Ja där ser man.

Alisandali: S**t, man är utloggad en timme, och nu har Leksand värvat en back också. När jag vaknar upp i morgon så, tja, tja, då har de väl värvat en hel femma plus en materialare som gjort PRAO i Modo. Vojne, vojne, var ska väl detta sluta??

Stigsson: Den var bra Stigsson , men vi tar nog tar nog er ändå trots er trolldryck . Nu har Leksand även gjort klart med en back . Se länk.

Stigsson: hhmmmmm......Asterix.....är det Masken det?

För min del har jag inga förväntningar/förhoppningar på nån storsatsning inför kommande säsong från Brynäs sida. En fattig klubb som Brynäs kan inte satsa.En fattig klubb som Brynäs kan inte förstärka sitt spelarmaterial. Det enda man gör är säljer bort sina bättre spelare och ersätter dessa med allsvenska spelare. Märker ingen ekot här på hockeysnack från april -02, april -03, april -04...? "Lugn, det fixar sig. Brynäs presentera snart sina storförvärv!". De där bevingade orden klingar lika falskt i år som tidigare. Inse faktum att vi inte kommer att få några nya spelare som lyfter laget mot elitserietoppen!

Joshua_Tree: Det är år 2005 e.Kr. och hela Dalarna är superglada över Leksands framfart i kvalserien... Hela Dalarna? Nej! En liten by, som befolkas av envetna masar, vägrar att ge upp. De fortsätter envist att göra motstånd! Och de gör inte livet lätt för leksandsspelarna som lever i tron att dom är det enda lag i hela riket som betyder något...

Frella: Kusin till D. Johansson

bocken: Håkan Åhlund? =)

Joshua_Tree: Vi får väl snart ett nytt namn från div I, antar jag. Kanske en forward från Örebro eller dylikt?

Joshua_Tree: Nä dom lever bara för skadeglädjen i dalarna

sylf: "Jävligt synd att vi inte fick Steenarna,hade varit perfekt i Brynäs.Men det är väl som vnligt,Masken köper ALLT vi vill ha bara för sakens skull."

Ja så är det. Och klubbledning, sponsorer, publik, ja hela Dalarna är med på den strategin såklart och slösar gladeligen bort sina surt förvärvade pengar på att förstöra för Brynäs - inte att bygga ett lag åt sig själva.

Jompe: Enkelt svar på din fråga. Man hittade naturgas i siljansringen på 80-talet men bestämde sig för att inte säga något till övriga landet.

Jompe: Kanske inte,men vi borde varit med och bjudit.Hoppas dom är med och drar i Jens.K.

Tränarfrågan är ju klart prio 1.MÅSTE bli löst så fort som möjligt.

RavenLord: Precis. Vi körde den strategin förra året med Dackell och Wahlberg :-/

Jompe: Kan inte BIF sprida ett falskt rykte till Masken om att vi är intresserade av några riktiga sopor med skador på över 35år så hugger Masken dem direkt till Leksand ;) Hmmm det blev halva BIF i nuläget ju

« · 539547 · »