Brynäs IF

713979 inlägg · 7953 ämnen

Silly season

« · 547903 · » Till forumet


Sv: Silly season
Peja: På ett try-out kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Jonas Andersson klar för Ilves.
Kommentera

Sv: Silly season
Boork: Ska man gilla Boork nu? Min "farmor från Vimmerby" lärde mig för länge sedan att jag skulle hålla på Mattis och avsky Boork!
Kommentera

Sv: Silly season
HF: Killen åt höger måste vara du, frisyren är lika som din på pricken :)
Kommentera

Sv: Silly season
65selander: Killen längst bak.
Kommentera

Sv: Silly season
HF: Ser ingen fet gråhårig så du måste se fel :-))
Kommentera

Sv: Silly season
65selander: Vad gör du med på bilden då? =)
Kommentera

Sv: Silly season
Med tanke på alla grupperingar mm som årsmöten inom Moderförening och supporterklubbar brukar medföra så har jag nog svaret..
[bild]www.darling.se/nr28/muppar/bild.jpg[/bild]

Kommentera

Sv: Silly season
65selander: jag sa att jag vill, inte att jag tror.
Men vem vet kanske Leaf kommer att pumpa in pengar nu i föreningen.
Kommentera

Sv: Silly season
AD: Och vad tror du vi skall få dom pengarna ifrån. Han är så hypad nu så att det är ytterst få klubbar som kommer att ha råd.

Dom enda jag kan tänka mig är FBK och Frölunda och där ligger Frölunda bättre till som är en större stad samt att dom har ett gäng Kinderägg i laget.
Kommentera

Sv: Silly season
Den här spelaren vill jag se i BIF nästa år.
Kommentera

Sv: Silly season
65selander: Sen är det ju jävligt bekvämt när man hittar läkar till allt som händer omkring Brynäs här på HS. Jag tycker att det är bra.
Kommentera

Sv: Silly season
JanT: Skall bli intressant att se Brynäs årsredovisning också.
Och nu vill jag se mera detaljerade ritningar och byggplaner för den nya Arenan. Fast man lär nog få vänta på att dom avslöjar namnet.

Nej nu skiter vi i detta och går och dricker ett par kalla i Mässen.

Kommentera

Sv: Silly season
65selander: Det verkar som om Percy har skitit i det blå skåpet, så att säga. Skall bli mycket intressant att se vart den här soppan slutar...
Kommentera

Sv: Silly season
ståpäls: asgasrv... Men alla har ju inte TextTV eller vet hur man gör :-)
Kommentera

Sv: Silly season
65selander: Tänkte bara hinna före Kingbif och påpeka att vi alla håller koll på SVT Text.
Kommentera

Sv: Silly season
Appropå ingenting så drar Malmö kommun åt tumskruvarna för MIF.

Detta står att läsa på SVT TextTV

ISHOCKEY: Ekonomi 19 maj              
                                         
Redhawks får inga kommunpengar Malmö Redhawks, som åkte ur elitserien i våras, har skulder till kommunen på 1,3 miljoner för obetalda planhyror.
Nu stoppar Malmö kommun alla bidrag till klubben.             
                                        
-Det är oerhört provocerande att klubben tecknar dyra avtal med nya    
spelare och tränare, men samtidigt inte gör rätt för sig gentemot oss,   
säger fritidskommunalrådet Lynn Ljungberg (s) till Sydsvenskan.        
                                         
Fritidsförvaltningens ekonomichef Ingmar Andersson säger till tidningen att klubben har meddelat att man ska betala senast 31 maj.                 
Hade Brynäs ramlat ur så tror jag Gävle kommun hade dumpat Brynäs i Gavleån
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: Visst är det kul när dysterkvistarna står med skammens rodnad på kinderna. Det är alltför många som återigen har dömt ut BIF-ledningen på förhand. Att det ska vara så svårt att tänka lite positivt....
Kommentera

Sv: Silly season
micke: "Planen var väl att få en ny arena till nästa år, nu kommer absolut inte det inträffa.
Håller med dig i allt annat. Det har blivit kattskit av allt ihop. Lösningen skulle ha presenterats senast förr-förra fredagen och nu två veckor för sent har vi inte hört ett korvspad från BIF. Alla fattar väl att dom amatörerna har misslyckats kapitalt med den enda uppgift dom har."

Tala är silver men tiga är guld.
Iaf ibland... :-)
Kommentera

Sv: Silly season
Jaokb Johansson 100% klar för Rögle.
Kommentera

Sv: Silly season
Patrik Rönnqvist klar för Skellefteå.
Kommentera

Sv: Silly season
Portello:
Jaha
Kommentera

Sv: Silly season
Nu är det klart att Kyrö tränar luleås J20-lag nästa säsong.

För artikeln, se länk.
Kommentera

Sv: Silly season
Clarence: Ja, man kan verkligen fråga sig vad Brynäs-trojkan gjorde i Alplandet på föreningens bekostnad om det inte var för att
spana in nya spelare. Konferens kanske ?
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: Och förresten, Mr Seriös kommer jag att kalla dej hädanefter. Konsekvent...
Kommentera

Sv: Silly season
claesw & Huge: Ta och skärp er lite båda två nu, va! Här går M. Sundlöv , efter att han kommit hem från Österrike, ut i pressen och säger att han och Boork i n t e varit i Innsbruck för att spana in någon eller några spelare för Brynäs räkning. Med det svaret från sportchefen som bakgrund, som vi väl får tro på - eller...? - försökte jag bara va´ lite rolig i min undran om det bara var en nöjestripp som gjordes ner till alplandet. Tänk vad ni kan få till det...
Kommentera

Sv: Silly season
Clarence: Ja, claesw prickade fullständigt rätt i sin analys.
Du får tycka vad du vill, men räkna inte med att bli betraktad som seriös.
Det blir man nämligen inte om man sågar en resa till Wien, utan att ha en aning om vad som avhandlats.
Kommentera

Sv: Silly season
Clarence:
Jag tror Huge irriterar sig på att du är så bergsäker på än det ena och än det andra; särskilt när det är till Brynäs nackdel.
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: Så här enkelt är det att svara på dina påhopp: I det läge av kvalserien jag skrev att "Skellefteå är minst en halv klass bättre än Brynäs" då var Skellefteå minst en halv klass bättre än Brynäs. I det läge av kvalserien jag skrev att "Brynäs håller inte elitserieklass" så höll inte Brynäs elitserieklass. I det läge av kvalserien jag skrev att "det blir SAIK och Leksand som går upp" så talade allt för att det skulle bli SAIK och Leksand som skulle gå upp. Allt enligt min åsikt och min uppfattning. Får jag bara rent allmänt fråga dej en sak? Är det tillåtet fö r exempelvis mej att uttrycka, tycka och tro som man vill även om det råkar gå stick i stäv mot vad du tycker??
Kommentera

Sv: Silly season
Zidlicky ryktas ju inte helt oväntat vara på väg till Mora... han vore självklart en kanonförstärkning för vilket lag som helst, men kom ihåg att det bara är lockoutkontrakt som är aktuellt...
Kommentera

Sv: Silly season
Huge:

Vissa måste bara ösa galla över klubben, ständigt...

När de dessutom inte skriver något om sig själva i presentationen, borde deras inlägg inte ens beaktas.
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
Nu får ni väl kamma er med nonsensinlägg ; )
Är det "flest inlägg vinner" eller?
Kommentera

Sv: Silly season
Wesley: Nej jag tror att en back av hans kaliber inte skulle göra bort sig i Brynäsdressen.
Kommentera

Sv: Silly season
bobby: Du är förlåten. Marek är faktiskt inte så pjåkig.
Kommentera

Sv: Silly season
Wesley:

Skrev lite fel ;) Jag menade med att han gjorde ett bra VM.. och året som gått har han spelat i HIFK :P
Kommentera

Sv: Silly season
bobby: Var det klubben eller Marek som spelade i HIFK....öppet mål så jag kunde inte låta bli :-)
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: Annars kan vi ju värva Ryan Smyth. Lär bli svårt för motståndarna att åka skridskor när han har huggit av dem fötterna...
Kommentera

Sv: Silly season
bobby: Ja en signatur av den backen skulle säkert rendera i ett och annat kalsongskott ifrån Brynäsfans runt om i Sverige.
Kommentera

Sv: Silly season
Om det är någon back brynäs ska satsa på så är det Marek Zidlicky som är öppen för en ny klubb som spelade i HIFK och som gjorde ett mycket bra VM och tog hem guldet!!
Kommentera

Sv: Silly season
rackham: Jo, en gång Brynäsare - Alltid Brynäsare... Ränderna går liksom aldrig ur. Det e bara att hoppas att han kommer igång med bygget i första hand.
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
Ja, han är säkert fortfarande Brynäsare, men han är fd spelare i Brynäs. Rätt skall vara rätt.

Hoppas han kan bygga bara!
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse: Du har kört hårt nu från lördags och jag undrar när eran grupp skall gå ut officiellt med vad ni vill förändra i Brynäs?

Kommentera

Sv: Silly season
rackham: en före detta Brynäsare? Huga, vart skall det här sluta *L*
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
Det kanske är tur att det är Skanska som skall bygga arenan, även om de har en fd brynäsare i ledningen :-)
Kommentera

Sv: Silly season
rackham: Och Brynäs har byggtroll *L* Nej skämt och sido, "bygget" Brynäs måste börja INNE i Gavlerinken... typ inne på kansliet.
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
Ok. Tur att du har byggkoll.
Kommentera

Sv: Silly season
Kimmo Timonen ska inte spela kvar i KalPa i vinter enligt huhuareena.com. Men det står inte vilket lag han är på väg till om det blir NHL-lockout även i vinter.....undra om man ska tömma sitt egna sparkonto och avlöna honom :-)
Kommentera

Sv: Silly season
rackham: Allt skulle ju vara klart till det extrainsatta mötet i kommunfullmäktige den 25 april. Så där ligger ju en naturlig "deadline".

Men som tidigare sagts ifrån Brynäshåll så kulle ju bygget starta direkt efter säsongen spelats klart.
Kommentera

Sv: Silly season
GävleLasse:
När gick Brynäs deadline ut för byggstart?

Även små tuvor kan stjälpa stora arenor :-)
Kommentera

Sv: Silly season
rackham: Gränsen gick när deras egna deadline gick ut. Jag blir lite fundersam över vilka smådetaljer som kan ta två veckor att lösa...

Det var nog ett rejält understatement ifrån Brynäshåll
Kommentera

« · 547903 · »