1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739138 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
65selander: ?

Jompe: Måste väl vara HV han syftar på, eller....?

sylf: "Visst var det presskonferans 14.00.Hände det nåt? Näe,inte ett piss."

Mao: Mycket skrik för lite ull. Härinne, alltså... :-)

"Apropå VF,dom ställer en ny målvakt i kassen nästa år.Gissa vem?"

Henrik Lundquist.

Dagens samlade Brynäsnyheter:
1. En riktigt pinsam kalkonenkät på hemsidan där man förväntas motivera sitt kön och ålder men inte där man inte kan uttala sig närmare om vad som behöver förändras i föreningen.
2. En presskonferens bara för att avslöja sin inkompetens vad gäller marknadsföringen av den nya arenan.
3. Värvning av Lars-Erik Spets

Näe det var verkligen ingen vidare bra Brynäsdag idag heller.
Bottennappet hindrades i alla fall av värvningen av den norske stjärnan Spets. Precis den typen av värvningar vi behöver på sikt. Givetvis tillsammans med fler värvningar av mer rutinerade stjärnspelare. Den värvningen betyder i alla fall att någon gör nytta i det tysta i Gavlerinken.

Huge:

Hv71 har för övrigt tagit tillbaka Björn Melin från Malmö...

Jens Karlsson som inte får förlängt i Frölunda kanske är något för er? :-)

TIKbiff: Jens Karlsson tackar vi inte nej till. Kan ju faktiskt bli ett litet byte mellan honom och Honken. Iofs står väl båda utan kontrakt, men omöjligt är det ju inte.
Iaf inte i dessa sillytider... :-)

Jompe: Spelar ingen större roll om Lind drar,spelar egentligen ingen roll vilken som sticker.Ersättarna kommer att vara precis lika Bra/dåliga.Om nu Honken oxå flyttar så kommer ju Korhonen tillbaka,han håller samma klass som Honken gjort efter det att han slapp konkurrensen.

Huge: JK vore kanon i BIF,en kille med vilja att kämpa.

Teppo: "2. En presskonferens bara för att avslöja sin inkompetens vad gäller marknadsföringen av den nya arenan."

Vari består inkompetensen?
Utgår från att du sitter med i förhandlingarna....

Lite nytt på www.brynas.se. Lite, ytterst lite information om den nya arenan. En bild på hur det ska se ut utvändigt också, samma som i matchprogrammet igår. Och så lite om huvudsponsorn som ska gå in med sitt namn i bygget också.

Det här är taget från sidan - Frågan kring namnsponsring har kopplats till det egna kapital som Brynäs IF måste presentera före avtalstecknande. Arenan är ännu inte döpt; det är flera företag som visar intresse för att kraftfullt och under lång tid få tillgång till såväl ett starkt varumärke som en ny modern ishockey- och evenemangsarena.

Se länk för hela artikeln.

Nu är det klart att Jens Karlsson lämnar Frölunda. Dags att plocka honom Sundlöv?

Falken: Nu vet alla nog att Spets är klar för Brynäs, lite info på hemsidan finns under länkknappen

Falken: Rätt festlig enkätundersökning.
På frågan Vilket kön tillhör du?Man el Kvinna?Motivera gärna varför!!:-))

VARNING!!! Här kommer jag med en Hegerforsare:

Hoppas nu att Norrbaggen Spets kan ge lite udd åt Brynäs anfallsspel.

AD: Bilden ser ju ut att vara hämtad från Kriminalregistret:-))

Bissett19: Frågan om könet kan ju vara berättigande eftersom många inte vet om dom är man eller kvinna :-))

Bissett19: haha tänkte inte på det men nu när du säger det så, han håller ju till och med upp en skylt som står 45 på :)

Ja enkäten var lite klantigt utformad.

MEN jag tycker att det är många som har klagat på detta. Har ni tröttnat på att klaga på andra saker? Webmastern på Bryas.se gör en blooper med att vara lite bekväm med att köra enkäten utan att skripta bort "motivera" rutan emellanåt och ni pratar om att detta skulle vara ett bra exempel på hur illa Brynäs administreras. COME ON!

Men fortsätt att gnälla, det är alltid underhållande att läsa...

GävleLasse: Det var absolut inget gnäll...........tagga ner nu!!

GävleLasse: skulle inte kalla det som har sagts för gnäll, mer komiskt att det fanns där

AD: Precis!!!

Bissett19: Om du läser lite längre bak så hittar du en hel del neggo inlägg om enkäten.

GävleLasse: Okej,scrollern är ur funktion:-))

Huge:Du kan din kalender Huge, klart att BIF behöver hålla på till den 25:e. Varför få nått klart tidigare än beräknat? Medans BIF fortfarande letar sponsor så har väl tex. Modo grävskopan i grundvattnet just nu.
Detta med att i allt man gör görs i elfte timmen jämt, är väl jäkligt tröttsamt?!
Vem vet det, kanske kommer nått före 24.00 den 25:e i stil med: Vi ska tapetsera om och Wille ska få nya kastruller samt måla nya linjer.OBS! Ironi!!!!

aphac: kanske handlar om pengar med? eller hur? de säger att många är intresserade, kanske det är Brynäs som försöker hitta den pålitligaste sponsorn

AD:Jodå. Undrar vem som håller i den ev. budgivningen? BIF har ingen stark man i organisationen så därför undrar man ju vem som hjälper till?
Klart att man ska vänta ut om det är flera spekulanter, men att vara sen är så jävla typiskt BIF oavsett vad det handlar om.

AD: Absolut inte!!
Ta första bästa anbud och spika så fort det bara går.
Att dagens information förmodligen var just bara för att informera om läget, har ingen betydelse.
Kommunfullmäktigesammanträdet var ju spikat till den 25:e, men varför vänta?
Det kan ju pågå förhandlingar med flera sponsorer och mkt taktik kan vara inblandad.
Och det vore ju för djävligt om vi väntade till deadline och kanske kan få ut ett par extra millar på detta.
OBS!
Ironi!!!!!!

Huge: jag vart orolig innan jag hade läst det sista ordet du skrev, trodde du hade feber

Vad står det här? Brynäs eller Payback, eller något annat?

AD: Du vet inte hur rätt ute du är.
Jag är lite halvdäckad av en förkylning, med tillhörande feberinslag.
Dock inte så däckad att jag kan slänga lite käft med aphac... ;-)

AD: Ja, hade vi inte denna fråga uppe inför KS: vad står det på texten bakom spelarna?
Har för mig att ngn tolkade det till just "Payback"
Vi får väl utlysa en omröstning: vad borde det ha stått, när vi nu sett resultatet av KS? :-)

Huge: Det står MIF till Allsvenskan. Fast i rebusform ;)

Ena sekunden klagas det på att Brynäs är dåliga på att infomera sponsorer, supportrar osv. Men när klubben väl går ut på hemsidan och informerar på förhand om arenaprojektet fast beslut inte ska tas förrän den 25/4 får man också ut för det. Dubbelmoral någon?

pwn:

Hur man än vänder sig så har man arslet bak :-)

Nu till något helt annat, nämligen Mattias Månsson i Bofors.
Stämmer det att han är en Gävle pojke från början?

Wesley:

Han kommer visst från Njurunda.

Makkan:

Okey, tänkte det.
Man måste ta person informationen med en "nypa salt" när man läser Eurohockey net då. Se länk

Makkan:
Ang Månsson...
Född i Gävle. Har ett rykte om sig att vara yvig...

Wesley:

Det är möjligt att han är född i Gävle, men jag läste någonstans att han var från Njurunda. Jag ska försöka hitta den artikeln och lägga en länk. Vilket som man kan lita på sen är en annan sak.

Wesley: i pappersexpressen står det att Luleå visat intresse för honom men " nu blir det Brynäs istället" få se om det ligger någon sanning i det. Intressant med silly season är annars att se om det kommer att brytas några kontrakt det finns ju ett par tveksamma som redan är kontrakterade inför nästa säsong.. Johansson, Kupan o Vitakovski tex. Och Dackell, Molin & Wahlberg lär nog behöva någon som jagar på dem under försäsongsträningen.

Makkan:

Jag har också läst Njurunda. Samma håla som Zetterberg och Modin är ifrån, så det kan ju vara ett bara förvärv.

Det finns ju inte så många heta ES spelare att värva inte heller några superlöften inga riktigt vassa spelare i Östra grannlandet. Jag tycker det mest handlar om att klubbarna värvar tillbaks spelare dom kickade en gång i tiden eller har jag fel?

lindberg:

Den som måste gå av dessa spelare är Johansson d.ä, jag tror att d.y faktiskt kan växa till sig i pungskyddet, han bör få mer tid.

Vitakoski gör poäng, får vi bara in några spelare som klarar att hålla pucken i anfallszon kan han bli bra att ha eftersom han våga stå framför kassen.

Var inne och fiskade lite på Trondheims debattforum och fick napp.
Lägger ut ett svar jag fick då jag frågade lite om Spets...

"Hei!
Moro (roligt heter det vel) å høre fra en svenske. Vi skulle gjerne beholdt Spets, men jeg er sikker på at jeg snakker for alle når jeg sier at vi håper at han lykkes i Sverige.
Spets har vært veldig bra for TIK i år. Han har (som du nevnte) 32 mål og 29 assist i grunn- og sluttspillet. Han kom på 3.plass i poengligaen og på 1.plass i scoringsligaen.
I år har Spets spilt i 1.rekken sammen med en russer (Dubkov) og en canadier (Smith). Han har gjort en veldig bra jobb for disse to, og han har greid seg veldig bra i rekke med dem. Mot slutten av grunnspillet var han ikke fullt så bra som han var på starten av sesongen, men han ga likevel alt ute på isen hver kamp. Jeg tror nok at han ble litt sliten mot slutten av sesongen, han er tross alt bare 19 år.
Spets blir sett på som det største talentet i norsk hockey siden Espen Knutsen, og han har fått svært mye ros av både Tommy Sandlin og den norske landslagssjefen. Mark Bell (A-capt. for Chicago Blackhawks) som har spilt for TIK under NHL-lockouten mener at Spets kan nå et så høyt nivå som han selv vil. Han har den riktige holdningen og innsatsviljen, og han gir alltid alt på både trening og kamp.
Jeg tror at det Spets behøver mest er mere muskler og styrke, han er 1,78 m og 80 kg."

Låter väl inte helt fel?

Huge: ser många stavfel här.. snakker med två "k" ? alla vet väl att man inte kan skriva 2 "k"n bredvid varandra....

Men annars låter det bra, jag tror på Spets.... Om han lyckades i Norska, varför skulle han då inte kunna lyckas i ES?

Huge: Det låter bra. Med tanke på åldern kunde han bilda kedja med Bäckström och någon mer?

sylf: Kan meddela att "Honken" är klar för Frölunda, han får 180 000 i mån!!! Så nu står vi med Korhonen och??? Känner mig tveksam till Korhonen!

TIKbiff: Klart vi kan ta Jensa, Brynäs brukar ju skrapa upp efter dom 2:a klubbarna!!

70 Rodrigues: källa? men nog tror jag på dig, men ändå

70 Rodrigues:

Det stämmer inte enligt säkra källor så ska Honken stå för Leksand.
Kan tyvärr inte avslöja källorna idag, men kolla tidningarna i morgon.

Wesley: ska vi inte nämna fler klubbar när vi ändå håller på?

« · 537365 · »