1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742189 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Joshua_Tree: Vore ju kul om vi lyckades nån gång också,inte bara anmäler intresse.Steenarna är på väg till DIF.

sylf: Steenarna hade redan varsitt par Playboyskor,därav blir DIF aktuellt. Kanske får dom lön där??

Nån som vet någon hyffsad ryktessida? Hockeymagasinets är sämre än på länge. Nog borde det vara fler rykten än vad som står där?

sylf: Vadå "kul om vi lyckades nån gång"? Vi har ju redan norpat norrbaggen och Månsson, i konkurrens med flera andra klubbar.

aphac: ja kolla in den här sidan, de har varit snabba med rykten hittills.

aphac: Hockeycentralen

GävleLasse: Spets o Månsson är bra värvningar, nu vill jag dock se ett pat riktigt stora namn, för det måste det till om vi ska ha något med slutspelet att göra!!

70 Rodrigues:

Stora namn lär det kanske bli svårt med i och med eran ekonomi, mer troligt att det är yngre förmågor som kan utvecklas..kanske en back som är född 1982 ;-)

Jaha då ryktas det om att Per Djoos ska göra comeback i Mora.
Samtidigt rycker Mora i Alexander Steen.

Källa: www.taif.nu

Nu tror jag verkligen på att det är en SILLY SEASON!!

Wesley: Comeback var väl att ta i. Som Ass.tränare står det om du läser ordentligt.

Wesley: Djoos(!) och Steen till Mora av alla lag, måste vara de mest osannorlika rykten hittills.

Gick in och det stod även att Nyköpings back Patrik Hucko är intressant för Leksand, det borde han väl egentligen vara för Brynäs också, men man vet ju aldrig...

Så till nå helt annat men Silly är det dock

Hmmm som jag misstänkt så är Eric Lindros Nazist
"Nazister har i flera år haft märken med siffran 88 på sina jackor. Eftersom bokstaven "H" är den åttonde i alfabetet är "88" en nazistkod för Heil Hitler"

Långsökt Ja men kan de anklaga en glass för att var de så varför inte ;)

Stigsson: Det fanns inga komentarer när jag var inne och läste, det stod comeback bara.

RavenLord: det är ju ärligt talat löjligt som de håller på med

AD: Ja verkligen men de är ju det nya sverige där vi försöker leta fel på oss själva hela tiden så inte blir man förvånad.

Peja:

Men det står inget om den back som besöker er just nu och som två andra ES lag också är ute efter ;-)

TIKbiff: Och vad är det för back?

Wesley: instämmer med dig vilken?

RavenLord: för varje dag så kommer det något nytt sjukt det finns lixom ingen mening med det snart är väll svenska köttbullar rasistiska?

Joshua_Tree: Men ditt påstående var att vi hugger på killar från svenska mästarna eller dom lila.Vad jag vet har varken Månsson eller Per-Örjan Egg spelat där.

RavenLord: Ja herregud! Om man anser att det är rasistiskt så har man inte mycket till självkänsla, som ni vet så är jag ju själv "blatte" och jag bara skrattar åt eländet!!! Dom får nog fasn dra in vit Magnum också, så att inte alla vita människor går i taket!!

Wesley:

Svensk 82:a 182 cm 80 kg, vänsterskytt som gjort landskamper i u18 och u20..

70 Rodrigues: Ananas-split då? Gul och ser ut som dr Alban........Snacka om rasistisk.

70 Rodrigues: Ja det blir så överdrivet här i Sverige så de finns inte..
Och det är vi "vita" svenskar som överdriver medans de som borde ta illa upp om någon ska göra det nog bara garvar åt det hela.
Fram med svenska flaggan och allt annat svenskt så blir det så vardagligt och kan ej användas av nazarna.
Ska bli intressant å se om folk vågar fira den 6eJuni eller om de är rädda att bli stämplade som nazar då.

TIKbiff: Har du ingen namn så lägg ner bara du beter dig som en 5åring som sitter på något du vill att de andra barnen ska tjata sig fram till och bedja om att du ska berätta *fnys*

sylf: Enligt TJ och Molin så skulle det hända stora grejer i föreningen, ska bli kul o se när dom visar vad det är, för så här långt har det inte hänt något spektakulärt!!!

RavenLord:

Men det lutar nog åt LIF som är en av dom andra klubbarna...

70 Rodrigues:Stora grejor, allting är relativt. Under gångna vintern har det varit bra fart på träningarna,jämfört med vaddå???????????? Allt kanske är samma sak med BIF, det beror på vad man jämför med!

Möjligen Jörgen Sundqvist från Skellefteå AIK? Dock stämmer inte vikten.

Namn: Jörgen Sundqvist
Skjuter: Vänster
Född: 820924
Vikt: 76kg
Längd: 182cm
Position: Back

Har spelat några landskamper i som du säger, U18 och U20.

Hade vistt rätt då. Dock så vägde han enligt eurohockey.net 76kg, kanske var före julbordet :P

aphac: Sant!! Lika bra att sänka sina förhoppningar men tror ändå i min enfald att kommande säsong blir annorlunda, den MÅSTE bli det, eller jag kanske är för naiv när jag tänker så???

70 Rodrigues: Slipper vi lockout,skador,har tur med värvningarna och de som skulle varit bra blir det,kanske vi slipper kvala.

Falken: Med tanke på poängproduktionen borde det stå

Namn: Jörgen Sundqvist
Skjuter: INTE OFTA alt. UTANFÖR

Men han kanske har defensiva kvaliteér vad vet jag. Känns ju dock inte speciellt mycket bättre än Cassel och grabbarna.

Gusten: Vi behöver etablerade ES backar,inga chanstagningar.Värva Kronwall!!

sylf: Just nu känns det som vanligt när det gäller Brynäs, men det kanske beror på att det har varit så förbannat tungt dom senaste säsongerna och man fortfarande har kvar lite KS ångest. Förhoppningsvis så blir det väl bättre och att Brynäs visar alla belackare inkl mig själv att dom är på väg upp ur avgrunden??

70 Rodrigues: Ja,det är ju vad man hoppas på.

Vad hände förresten med Jonas Almtorp? Sundlöv verkade ju mycket intresserad tidigare och jag tycker det finns kapacitet hos honom.

Truppen idag:

Målvakter: Korhonen

Backar: Sulku, Kuparinen och D Johansson(Tyvärr) hans kontrakt kan dom bryta, gör ingen glad!!

Forwards: Molin, Viitakoski, Spets, Månsson, B Danielsson, Wahlberg, Miettinen, Dackell.

Dessa bör få förlängt enligt mig:

Malmström, Lind, N Andersson och Sachl, resten kan gå!!! Om Lockouten fortsätter så får ju gärna Phillips stanna :-)

sylf: Ah. Jo, det har du förvisso rätt i. Men vad jag menar är att om vi är och hugger på de lirarna så visar det ju ändå att föreningen har ambitioner, att man jobbar på så att säga. Sen kan man som bekant inte få allt man pekar på.

Dessutom beror det på vad man vill se för värvningar, och där tror jag att du och jag har lite olika åsikter.

Apropå glasseländet:

www.scriptorium.se/content.php?article.265

Jag var faktiskt före Centrum mot Rasism med att peka ut 88:an. ;)

Joshua_Tree: Precis som jag skrev,ett gäng ES mässiga spelare.Inga chansningar.

Joshua_Tree: Jag tycker att Sundlöf och company har skött sig relativt bra hittills. De har snuvat två spelare ifrån lag som tex DIF och TIK.

Garantier...

Är det NÅN som kan ge garantier på att en storspelare fortsätter att vara storspelare? NEJ. Ett lysande exempel på detta är tex Viitakoski som gjorde
21 mål och 15 assist i Ilves innan han kom till Brynäs. I mina ögon så är detta väldigt bra siffror. Det är så mycket som spelar in om en spelare är bra eller dålig. Man kan inte endast se till vad de gjort utan försöka sia om spelaren i fråga kommer att trivas laget och med tillvaron i Gävle.

Jag tror att vi har ett sparkapital i Viitakoski som jag tyckte spelade upp sig mycket under KS

GävleLasse: Ja. Viitakoski är en spelare som verkligen måste ha ett grundspel med tydliga roller att luta sig mot, han måste komma lite bakifrån och få skottlägen vid slottet, där hugger han bra, med sitt skott, men, han får aldrig lägena när man spelar utan grundspel som den gångna säsongen...

Han kommer, liksom alla andra (förutom möjligen D.Johansson), mer till sin rätt med bättre omgivning och ett tydligt spelsystem...

Ja, tränarfrågan och de nödvändiga klassnyförvärven är ytterst avgörande för att vi ska få en fungerande lagmaskin och kunna utnyttja existerande spelares bästa sidor...

Sundlöv, jobba! Och jobba rätt!!!

Någon som vet om Luleå och Mora har bytt målvakter med varandra?
Lienonen är klar för Luleå, och Antila får ju lämna Luleå......Melin går tillbaka till HV från MIF.

Kom på att Mora nyligen värvat 2 nya målvakter.....så något bytte med Luleå är ju inte tänkbart.......om någon annan spelare inte är inbladad då........detta är annars en spelare jag tycker vi skall försöka värva "Rasty" alltså.......

A_x_e_l: Ja, Pavlikovsky hade gjort stor nytta i Brynäs, men jag har en känsla av att han är dyr. Likaså Hyvönen och Döme - bra spelare även de.
Men ska man ha "proven quality" måste man betala, så är det.

Peja:
Brynäs har pengar, det gäller att lägga pengarna på rätt spelare och att våga lyfta in egna juniorer underifrån för att frigöra pengar till etablerade spelare...

Det rytas ju om Tommy Samuelsson, vad ska vi med honom till??

70 Rodrigues: Att leda laget kanske? :)

rackham: Vilka juniorer skulle det vara förutom N Andersson o Bäckström!!

« · 539027 · »