1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742175 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Clarence: Hujeda mig! Vill du ha en Allsvensk lirare till i Brynäs? Har du blivit allvarligt sjuk? Trodde i min enfald att det enbart var Marian Hossa som dög.

Taget från luleahockey.se forum:

Re: Tjecker å Slovaker som nyförvärv?!

Införd idag 21:27 av [Bam-Bam]

Jag har min hemvisst i Härnösand och "Sunken" Sundqvist är även han därifrån. Kan meddela att han tyvärr har bestämt sig för Brynäs. Min kompis har pratat med honom i kväll och fått det bekräftat. OBS! Detta är inget nytt "Hentos brorsa" utan en ren sanning.

så grattis, grattis om det stämmer.

Portello: Ja, det vore bra om det stämde. Om Sundqvist styrketränar lite kan han säkert bli riktigt bra.

Självklart finns det ännu fler Allsvenska spelare som säkert skulle göra bra ifrån sig i Elitserien. Backen Fredrik Ericson i Bofors är en, Halmstads målspruta David Nyström en annan, Oskarshamns vindsnabbe forward Mattias Beck en annan. Men givetvis behövs det spets just nu - om det nu finns pengar till det?

Det finns ett antal gubbar som har flerårskontrakt i Brynäs - antagligen dyra sådanna. Visst är det en risktagning att värva allsvenskt, speciellt om lockouten inte upphör. Annars tycker jag att det finns en ganska stabil grund att stå på ändå, förutsatt att det kommer någon bra tränare och åtmindstonde en riktigt bra back som Tuulola.

micke: Det var som fan! Jag trodde du bara satt och raljerade. Det kan vara såna skillnader från träning till match alltså?

Peja: Har för mig att jag läst att det står fel angående Sundqvist vikt. Det ska vara några kg till.

Jag har lite svårt att förstå hur en del resonerar. En spelare är beroende av att TRÄNAREN använder honom på rätt sätt. T.J & Kyrö hade inte förmågan att ta fram det bästa ur någon spelare, det bevisas med att ALLA i laget underpresterade hela säsongen. Sedan kom Fleming in i bilden och lade in ett nytt "spelsystem", ett system som var baserat på att spela enkelt. Detta gjorde att samtliga spelare, ja utom Wahlberg då, höjde sig. Visst såg man att en del spelare gjorde sina tavlor då och då, fast absolut inte i samma utsträckning som under själva säsongen.

Kontentan av detta är ju att det är mycket upp till tränaren att basera spelet på det kunnande spelarna besitter. På det så har ju självförtroendet en stor bidragande roll i hur en spelare presterar. Att sitta en vecka efter säsongen och såga det blivande laget inför den kommande säsongen är lågt. Ni kan sitta och tro att om man köper in några storstjärnor så blir allt bra igen. Ni verkar helt glömma att ishockey ÄR en lagsport där ett lag sällan är bättre än den sämsta målvakten, kedjan eller backparet. Att ha en målspottare i fotboll å köra "långa bollar på Bengt" är en sak, att bygga ett LAG som fungerar som en ENHET i ishockey är en helt annan.

Är ni SANNA Brynäsfans så tycker jag att ni skall ge dem chansen att bygga laget klart INNAN ni börjar snacka om kvalserie...

Joshua_Tree: "Raljerade"?. Nej för tusan, karln var gud på alla träningar. Å Melin tog ju såklart ut de killar som varit bäst på träning, därav Customs flitiga matchande. Men han fick väl en mental blockering eller nåt under matcherna, det hade väl iofs inte med hans chips/pilsner intagande så fort det inte var match eller träning. Det var väl mer en något för en psykdoktor...

Men faktum kvarstår; med vilja och lite psykologihjälp skulle Custom vara vår nästa världsback.

micke: hahaahhhahahaa

Lilljanne:

Den första som har draftas som nr 1 och spelat i elitserien är Mats Sundin.

Makkan: My hat´s for u..

GävleLasse: "Är ni SANNA Brynäsfans så tycker jag att ni skall ge dem chansen att bygga laget klart INNAN ni börjar snacka om kvalserie..."

Så börjar tugget om att vissa inte är sanna Brynäsare igen...MÅSTE man tycka att "Brynäs är bäst" som en jävla blåögd fjortis? Borde det inte räcka med att man HÅLLER på laget, åker på matcher, betalar medlemsavgift, får mindre hjärnblödningar, ont i magen etc.???

Jämförelsen T.J & Kyrö kontra Fleming KAN ju ha att göra med MOTSTÅNDET också...men jag är väl helt ute och cyklar då?
Plus att förlora mot Nyköping hemma, spela uselt borta mot Leksand och vinna lite knappt mot Oskarshamn är INTE nånting jag kommer att höja till skyarna.

Men okej vi kör väl på förra årets devis och kör huvudet i sanden och vaknar upp lagom till kvalserien med kudden i arselet.

Nu ÄR jag inte så negativ inför kommande säsong som det kan se ut här ovanför. Jag hoppas och tror att klubben går mot en ny vår iom Arenan och vissa uttalande i media. Men jag blir så jävla trött på snacket om att man inte är en "riktig" Brynäsare bara för man är missnöjd.

God natt!

Bissett19: Det var nån som tyckte att Sundlöv behövde mediaträning. Vad sägs om den här:

"Leif Boork?
- Har jag inga kommentarer till.
Tommy Samuelsson?
- Nej, han är inte aktuell.
Gunnar Leidborg?
- Nej."

Alltså: Leif Boork är trots allt ett namn man jobbar på.

Gusten: Nej, man behöver inte ha skygglappar, men som GävleLasse säger så kan man ju åtminstone vänta tills lagbygget är färdigt innan man sågar det. Det är långt kvar än och vi har ingen aning om hur laget kommer att se ut i slutänden. Så hur vet vi att det kommer att suga?

J.K i Norbottens kuriren:

Bland elitserieklubbarna som visat intresse för den 190 centimeter långa och 94 kilo tunga forwarden kan nämnas HV71, Djurgården och Brynäs.
Luleå?
– Jag har inte så bra koll på klubbarna som är intresserade eftersom det är min agent som tar hand om den biten.

Gusten:Neeeej! Hur fan skulle det se ut med denna backuppsättning?? Man blir ju livrädd bara av att läsa den.
M.Karlsson,DJ och inget förvärv av Sunqvist och bara forsätta jaga bättre.Snart får vi väl läsa om a BIF har förlängt med Björck, då går jag i taket. Han borde anmäla sig till nån skridskoskola i sommar.

Joshua_Tree: "Så hur vet vi att det kommer att suga?"

Det vet man inte. Som jag skrev så tror och hoppas jag på ett lyft från föregående år. Men jag ÄR orolig när det gäller backuppsättningen.

aphac:Karlsson, DJ och Björck borde försvinna och inte signa Sundqvist. Det blev lite oklart i förra inlägget.

aphac: Håller med till 100 %. Det får räcka med 6-7:e backar nu.
Tuulola och Kronwall tack!

Gusten: Kronwall gjorde då ingen besviken. Är det någon som vet hur hans kontrakt ser ut?

Som det ser ut just nu så är det osäkert med NHL och jag tycker att Brynäs skulle ta ett snack redan nu med Kronwall att Brynäs är intresserade utav hans tjänster igen. Kronwall lär väl få stryka på foten igen om DIF skall plocka in backar vid ev fortsatt Lockout.

Gusten:Det skulle nog vara en bra början! Oroväckande med att ha DJ kontrakterad. Jag trodde han skrev på ett 1+1 kontrakt förra året och då ska det ju finnas möjlighet att säga upp det.Konstigt om han inte själv inser att han inte hänger med i ES längre. Sitter BIF med skägget i brevlådan där? Då har man nog skitit i det blå skåpet!!!!!!!

65selander:BIF ska vara mer vakna om en ev. lockout i höst än vad man var senast. Det låter ändå lite tidigt att värva för det nu(ändå inte).
Vid lockout ser väl en rimlig önskelista ut tex. så här:Timonen,Phillips och Kronwall.Då har Tuulola redan signat så det blir nog lagomt dya förvärv.

65selander: Enligt eliteprospects.com så har Kronwall inget gällande kontrakt.

aphac: Då är det bara att handla. Vi vet att han kan spela bra så då får det kosta lite.

Gusten: Jag kanske gick lite över gränsen i slutklämmen, men det är fortfarande helt oförändrat i min tes, själva andemeningen i inlägget som är det väsentliga.

"Jämförelsen T.J & Kyrö kontra Fleming KAN ju ha att göra med MOTSTÅNDET också...men jag är väl helt ute och cyklar då?
Plus att förlora mot Nyköping hemma, spela uselt borta mot Leksand och vinna lite knappt mot Oskarshamn är INTE nånting jag kommer att höja till skyarna."

Nu blev det en helt oväntad torsk mot Nyköping hemma, men vems var felet? DEN förlusten lägger jag helt på Honken som släppte in minst 3 mål helt på egen hand. Samma Honken som många nu gnäller över att han saknar Brynäshjärta för att han vill dra vidare. Är det bara vissa som "får" ha Brynäshjärta? Casselståhl visade hjärta och stannade i Brynäs. Vad fick han för det? Jo, en hel drös börjar ge honom skit för att han visade hjärta för klubben, en sak som är väldigt ovanligt i dessa dagar. Att Honken drar tror jag inte spelar någon roll. Det är mycket tack vare Honkens djupdykningar med jämna mellanrum som gjorde att vi hamnade i KS, det är jag övertygad om. Visst, det var många andra som underpresterade, men detta tog jag upp i mitt förra inlägg.

Och visst kunde man tycka att Brynäs kunde ha vunnit med större siffror mot lag som tex IKO. Att vi fick stryk borta mot Leksand är väl inte så konstigt egentligen. Det har ju hänt förr menar jag...Och det blir ju inte bättre av att många av spelarna i Brynäs underpresterade och var helt ointresserade om hur matchen gick. se Wahlberg. (Det kostade honom en bänkning och var inte ens välkommen på träning) det säger ju lite om hans insats och framför allt inställning.

Du får vara missnöjd, det har du all rätt till att vara, men då får du räkna med att en del ruttnar och undrar hur det är med Brynäshjärtat. Och visst är även jag orolig, speciellt på backsidan. Speciellt nu när det ser ut som att Tuulola redan skrivit på en förlängning av kontraktet med Rappersvil i alpriket...

GävleLasse: Bara för att man har Brynäshjärta innebär inte det att man ska få nytt kontrakt eller inte.OK att Cassel har hjärta, men har han kunnandet vi behöver? Nja, tycker jag. Som jag sagt tidigare så är nog skillnaden mellan Korhonen och Honken mindre än vad många trodde. Hejdå Honken, vi sitter ändå inte på pottan.
Jag förstår Honken när han säger: Jag vill inte spela i ett lag som bara spelar i KS-regionen.

björne: Vilken forward pratar du om? Att han är 190 cm lång och väger 94 pannor säger inte så mycket. :)

Joshua_Tree: Jens Karlsson.

Angående Boork:

Vad jag vet så har han inte skrivit på för Hästen. Han var väldigt intresserad för ett par veckor sedan, sen har det varit tyst. Vet att Hästen inte har superordning på ekonomin och det kan spela in. Kan tänka mig att nyvisat intresse från en elitklubb ändå lära vara intressantare. Så visst kan han vara aktuell.

Kollade upp Wayne Flemings statistik som spelare och St. Boniface Mohawks hans statistik för åren 77-78 var:

GP G A Pts PIM
St. Boniface Mohawks CSHL 0 2 12 14 38

14poäng på noll matcher är rätt så skaplig poängskörd eller vad tycker ni?

Angående de som ringer till sponsorerna är beklagligt att höra, vilka tänker de på när de gör så? Varken de (om de är brynäsare) eller Brynäs vinner någonting. Undrar om det är någon på hockeysnack.

Det verkar nästan som att vi kan räkna in Jörgen Sundqvist i laget nu. Man ska inte ropa hej i glashus, men...

Se länk.

Sjödda spelar ett år till..............

Peja:Neeej Sjödin!!!! Varför?????????????

Och Djoosen tränar numera Mora...

Teppo: Så det gamla urinröret håller för seniorer i Mora? Det var ju glädjande att höra.

Jompe: gammalt var det inte det som var nytt? ;-)

Jörgen Sundqvist klar för Brynäs

Se länk...

Teppo: Jo, Du har nog rätt. Djoosen fick väl halva bränsle- och avgassystemet renoverat, om jag minns rätt. Biltema kränger urinrör rätt billigt, faktiskt.

GävleLasse: Sunkan väger in på 76 pannor. 5 pannor muskler till på honom så ser det bättre ut.

Jompe: Ja har är definitivt ingen tungviktare. Men det har ju funnits "lättviktare" som gjort väldigt bra ifrån sig förr, jag tänker närmast på Coffey som var en ruggig back sin storlek till trots. Men som sagt var, han är ung och kommer nog att lägga på sig några kilon. Jag skulle tippa på att Sundlöf sätter honom på en "Arnasondiet" under sommaren...

Jompe: Sunkan väger 80 pannor på SAIKs hemsida så lite mer fett har han hunnit lägga på sig. Våran spets gjorde förresten endast 5 poäng i dagens 25-1:a, lite svagt kan tyckas.

wap.hockeysnack.com
Kommer Skellefteå och MIF att ha några spelare kvar när säsongen börjar? Mok- Ang vilka dom skall slåss med så klarar Bajen det galant ändå eftersom dom slåss inbördes nu.

Teppo: Visserligen bara 5 poäng, men spelare som lirar för laget brukar ofta vara rätt anonyma då det egna laget är totalt överlägset.
Dom trivs bäst då det är jämnt skägg.
Men det syns att han har målsinne och med lite skärpa hade det kunnat bli ett par baljor till.
Men hur i h-e kan Kina ha kommit ändå hit?
Man undrar hur de andra lagen i C-gruppen ser ut....

Jompe:Undrar när det kommer kommer ett nyförvärv som klingar nått?

Nu måste väl även du Huge få lite löst bajs med tanke på våra nya hittills????

Ja, det hade verkligen varit lugnande med ett par "stora namn" nu. Kronwall och Matthiasson är väl de jag hoppas på, rent realistiskt...

aphac: Löst bajs har jag redan, bokstavligt talat. Har åkt på en bihåleinflammation och käkar penicillin för tillfället. Avföringens konsistens skall vi inte orda så mkt om, men "löst" är en rätt bra beskrivning...
Vad gäller backarna så tycker jag det hittills ser Ok ut.
Frågetecknet är väl Danne och hur Brynäs och han själv ställer sig till en fortsättning.
Sulku, Kupan, Sjödda och Sunken klara.
Gott om tid att fylla på med riktigt bra backförstärkning(ar).
Förra året spikade vi ju laget tidigt, och fick kritik för det. Nu avvaktar man pga osäkerheten därborta och även pga att VM ännu inte spelats.
Då får man kritik även för det.
Har du nå´n patentlösning, så kom gärna fram med den... :-)

Peja: Realistiskt sett tror jag inte att vi skall hoppas för mkt på t.ex Kronwall.
Djurgården har ju i nuläget en ekonomi som förmodligen inte ens matchar vår egen, och där kommer man att satsa främst på egna spelare och talanger från närområdet. Har svårt att se dom släppa iväg en spelare som Kronwall.
Det skall isf vara att han själv vill flytta på sig....

Huge: Angående Spets, du som sett matcherna. Spelar han verkligen back? I så fall är det ju inte så illa pinkat med 8 p på matcherna hittills.

Teppo:

Hmm.det hör det väl på namnet att han spelar forward och inte back.

TIKbiff: Jo men det verkar ju inte norrmännen ha fattat. Han står uppsatt som back i förstafemman.

« · 539885 · »