1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742036 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Larry: Äntligen gör munkas i egen hög person comeback med några inlägg i sedvanlig stil. Dysterkvistarna hakar givetvis på direkt. Orsaken till detta tycks vara att Tommy Sjödin förlängt kontraktet. Knappt en kommentar till att vi värvat en av allsvenskans bästa backar. Tommy håller en säsong till, var så säkra! När rutinerade spelare köps in klagas det på "förgubbning" och när unga lovande spelare köps in ropas det efter rutin. Har sagt det förr och säger det igen; Hur i h-e kan ni sitta och såga truppen i detta skede av försäsongen??? Fullständigt obegripligt. Ärligt talat tycker jag att det är ni som viker ned er, gubbar.....

lindberg:

Länk ?

rackham: Både Jonas Johnsson och Andreas Dackell kom väl in i Brynäs via spel i TG? Eller? Jag har dessutom för mig att Sandlin under 92/93 eller möjligen säsongen efter under några matcher spelade med sju spelare som startat säsongen i just TG.

En fördel med TG var ju också att spelare som varit skadade kunde matchas där först och få upp tempot innan de kastades in i hetluften.

Makkan: stod i pappersversionen hittar ingen länk på nätet.

Joshua_Tree:
Tror inte att just dessa spelare kom den vägen, däremot tex Löfströmarna och och Johan Lindström (via Tingsryd )...
20 Lindgren kan säkert bringa ordning i detta!?

gojoh: Jag är hellre en dubbelpajas än en rövslickare, sandlåde nivå minst sagt. Varför ska Sjödda fortsätta en säsong till?

Ge mig ett svar tack.

rackham: Några andra som gått via TG och nu är i Brynäs:

Wahlberg
Casselståhl
Lind

Huge: Pöllä måste också ha kommit den vägen. PJ Johansson? Klockare? Enander?

Joshua_Tree: Ja, där har du några till. Tog bara dom som fortfarande spelar i Brynäs....

Joshua_Tree: TG är kanske på väg att bildas igen om ni inte visste det.

Larry: Det ena utesluter inte det andra...
Ett självklart svar på din fråga: De som kan betydligt mycket mer hockey än Du har gett honom ett kontrakt.

Larry: Sjödin tar en plats i laget pga flera saker:
Rutin
Karaktär
Hjärta
Motivation
Kunnande

Det enda du förmodligen stirrar dig blind på är åldern.
Och det bekräftar bara gojohs teori: den låga nivån på ditt hockeykunnande....

lindberg:

Okay, tack.

lindberg: Flera namn man glömt bort.
Johan Tornberg, t.ex.
Hade inte han en brorsa som var landslagsman i volleyboll?

Det är många som ropar efter "storspelare" Vad ska man ta in för storspelare? Namnförslag?

Brynäs kommer inte att ha råd med hur många sk. storspelare som helst, vilken position skall man stärka med en storspelare? Målvakt? back eller kanske en forward. Jag tippar att de flesta vill ta in en back. Ge mig då några namn som dels skulle passa in i Brynäs och dels vara klassad som "storback".

Huge: Dig kan man alltid lika på, åldern är oväsentlig för mig. Jag tänker långsiktigt ett par år framåt, är de att visa ambition och framåtanda att förlänga med Sjödda?

Nej så klart inte, varför är de enklaste lösningarna alltid de bästa?

Larry: Gäller att tänka både långsiktigt och kortsiktigt. Vi kan inte bara ta in unga och orutinerade spelare, det måste vara några som lär upp dem med. Snälla var inte så enkelspårig hela tiden med att man måste bara ta in unga spelare.

Larry: Hur skall du ha det nu?
Om åldern inte spelar ngn roll, varför isf avstå från en spelare som har de egenskaper jag räknade upp?
Och som AD så klokt sammanfattade det hela: framåtanda betyder inte automatiskt att man gör sig av med rutin och kunnande.
Framåtanda är att använda denna rutin och kunskap då nya spelare skall slussas in.
Till exempel....
Nu kan ju du själv gärna motivera varför Sjödda är deprimerande att se på.
Förutom att han är lite långsam, vilket han alltid varit, och att han gjort några mindre bra insatser denna säsong (vilka har inte det, med tanke på allt som hänt):
Vad tänker du isf på?

wap.hockeysnack.com
Med tanke på att Modo gick back trots att några nästan spelade gratis samt MIK's bonusbråk och ev ekonomin runt hallen så undrar jag om någon har hört något om Brynäs resultat.

Huge: Framåtanda betyder att man inte bara ser till kommande säsong och säsongen efter. Man planerar 3-4 år framåt i tiden, givetvis så mår unga spelare bäst av att få spela med rutinerade killar. Men minst lika viktigt är att man tillför nåt i laget, att ha VARIT bra är ingen merit som ska betyda en automatisk plats i laget. Går man åt och säger att de ska satsas på unga spelare och man verkligen gör de. Då kan jag till och med acceptera en till kvalseriesäsong. Långsiktighet vinner alltid över kortsiktighet.

Larry: Går man ut, inte går man åt.

Larry: "Går man åt och säger att de ska satsas på unga spelare och man verkligen gör de. Då kan jag till och med acceptera en till kvalseriesäsong."

Vi har hittills förlängt med Sjödda och Casselståhl.
De 3 nyförvärven är respektive 20, 23 och 24 år gamla.
Tecken på att man satsar kortsiktigt?

"att ha VARIT bra är ingen merit som ska betyda en automatisk plats i laget."

Håller jag fullständigt med om, rent generellt.
Men om man både VARIT och fortfarande håller måttet samt är viktig för laget så anser jag att man automatiskt tar en plats....

Huge: Vad är målet?? Med Sjödin etc i laget? Guld????

Huge:
Hoppsan.

Joshua_Tree: Problemet med långsiktighet är bara att det inte håller i dagens topphockey. Det är s a s "snabba puckar" som gäller. Månsson och Spets är säkert lovande spelare, men kommer de att visa sig vara f ö r bra så finns de inte kvar i Brynäs om 2-3 år. Alltså har inte klubben mycket för långsiktig uppbyggnad om man vill hänga kvar i toppen. Tyvärr.

Clarence: Vad tycker du att man skall göra då? Skall man försöka att bygga upp en organisation som BLIR attraktiv att sponsra, spela för etc. Eller skall man helt enkelt konstatera faktum att "å här kommer dett alltid att vara" och försöka värva ihop ett lag för varje säsong och hoppas att värvningarna levererar samma statistik som året innan?

Exempel Vesa Viitakoski..
2003-2004 Ilves SM-Liiga 56 21 15 36 14
2004-2005 Brynäs SEL 47 12 10 22 14

GävleLasse: Hmm stavningen.. finmotoriken verkar ligga kvar i sängen..

Nåja, vad e en bal på slottet?

Huge: Niklas Tornberg, menar du nog. Spelade här i Sollentuna VK under 90-talet.

Clarence: Ja men det är inte ett promblem enbart för Brynäs. Är man en lovande talang så gör man inte så många säsonger i elitserien.
Tycker du man ska värva spelare som man vet inte kommer att bli erbjuden ett proffskontrakt??

Mickis: Nä,precis, och det är därför inte så många elitserieklubbar heller satsar längre än den närmaste säsongen man har framför sig. De förstår att långsiktighet inte håller.

"Sales & Marketing: Mascot
Mascot- New Jersey Devils

The New Jersey Devils are currently seeking a highly motivated and creative individual to perform as the official mascot of the New Jersey Devils. The mascot performs at all Devils home games and assists with the implementation of many game presentation elements.

This individual will handle the overall execution of mascot elements including, but not limited to:

# Performing at all Devils home games including Pre and Post season
# Developing and performing skits
# Developing and producing video skits
# Interacting with fans
# Making MANY community appearances"

Rör inte vår Tiger!

rackham: Jo för sjutton, passa på nu. SÄLJ TIGERN!

prosten:
Vi kan väl inte sälja en utrotningshotad art till ett spektakel i New Jersey...

prosten:
Från Gävle till Jävlarna?

rackham: Klart vi kan.

prosten: If the price is right...

Finns det någon härinne som kort skulle kunna Nicklas Bäckström lite närmare? Är han lika bra som det sägs?

www.mik.se

Marc:
Han ska vara det bästa som Brynäs fått fram sen medeltiden på 70-talet.
Sagt av folk som jobbar inom Brynäs och dom borde ju veta...

Marc: Hoppas verkligen det inte ligger ngt i ryktet att Bäckström är på väg tll MIK..

Ang ryktena om upprorsmakarna så är det bara att släpa ut dom i skogen och ge dom ett nackskott ;-)

Ang Masken så är det nog hans enda chans att få upprättelse efter sina privata och misslyckade affärer att få Leksand kvar i ES och inte som förr att dom ramlar ner lika fort. T o m Leksingarna tycker aqtt det är konstigt att han har fått varit med så här länge.

lindberg: Äh det får ju bara inte vara sant. Första riktigt vassa egna produkten på många år får inte hamna i nåt j-a knätofslag.

65selander: Jag trodde att det var du som var upprorsledare!!! Hade jag fel? ;))

Anneli: Oskyldig som ett lamm. Nu när man skall personkollas hos SÄPO igen så måste man ligga lågt.

Jag hoppas jag inte känner dessa personer om det visar sig att hallbygget blir uppskjutet p g a att några ringer runt och ber sponsorerna vänta.
Får vi en egen nybyggt hall så kommer pengarna att komma in till klubben också.

65selander:

Precis, hoppas att han lyckas nu med alla värvningar, men jag är skeptisk, visst wallnberg och bröderna steen samt frögren och eriksson men Odågan?? Nej tack

Marc: Det vore minst sagt konstigt om han gick till Mora med tanke på att hans farsa tididigare har haft höga uppdrag inom Brynäs och knappast vill att sonen lämnar...

Vid dessa tidpunkter får klubbarna värva och skicka spelare under nästa säsong:
16 maj-19 oktober
7 november-11 november
12 december-16 december
23 januari-31 januari (2006)

(Källa: Aftonbladet 050424)

rackham: Hoppsan! Då kanske Brynäs hinner få tag i nån spelare till då. Jag har fått intryck att transferstoppet redan inträtt eftersom folk är så arga och besvikna. ;)

Joshua_Tree:
Förmodligen. Snart är väl pengarna slut också :-)
Och Bäcsktröm signar för Simons IK...
S i l l y S e a s o n

rackham: Jag tror Honken, efter dagens match, kommer få några trevliga veckor i Wien. Sitta i solen på någon uteservering och lapa i sig cafe latté.

« · 540364 · »