1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742828 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Larry: I malmen har du en j-a slitvarg och han kommer att öka sin kapacitet nästa säsong

Larry: Skojar du? Malmen är en spelare som är otroligt seriös och noggrann i sitt agerande. Dricker inte ens alkohol. Den typen av spelare ska inte skickas bort!

monty: Det va ett jäkla tjöt om Tuben, var fan är backarna?

Larry: Hur vågar du smutskasta Brynäs mest värdefulla spelare? Kommer nog vara många som kommer att gå emot det du sa. Liksom jag

AD: Smutskasta?
Jag har MIN åsikt och du får ha din. Men debattera inte på sån här löjlig låg nivå. Skärpning!

prosten: Undrar jag med, just nu så har vi ES sämsta backuppsättning. Nu är det dax att dom presenterar ett par nya starka backnamn!!

70 Rodrigues:Boorken måste ju ha nått att säga till om. Det kan ju inte vara meningen att han ska ha samma smutskastade försvar som vi hade nu senast. Just nu har vi nästan samma backar förutom Phillips,kanske har lågprisvärvaren(förlåt, sportchefen) tänkt att Sunqvist ska gå in och ta Phillips plats och dominera.

Jompe: Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??

Nu har befintlig trupp en medelålder på exakt 30 år.

aphac: Inte för att jag vet hur man ska kunna locka Kronwall från storstan till bonnlandet men nog vore det mumma med en back av den kalibern.

Adam A förhandlar med DIF enligt hockeycentralen.

70 Rodrigues: 29,31 år!!!

Bissett19: Rättshaverist :-)

70 Rodrigues: Kalla mej gärna Besserwisser annars,det tar jag som en komplimang:-))

Bissett19: På min miniräknare i stan blev det iaf till 30, så d så :-)

Bissett19: 29.3125 år.

Lilljanne: Har du räknat in Lind då??

Bissett19: Jäklar, glömde honom. Boork är inte heller medräknad. Men jag kan avslöja att medellängden är 182 cm och medelvikten är 87 kg. Utan Boork och Lind.

Lilljanne: Räknar ni på exakt ålder eller bara på jämna år? Blir ju lite högre snitt om man räknar på att Kalle Kula är 33 år och 287 dagar, än om man bara räknar på 33 år. :)

Joshua_Tree: Det jämnar ut sej. Jag lovar.

Lilljanne: Hur kan det göra det? Alla spelare är garanterat äldre än vad det faktiskt står eftersom man räknas som 33 även om man är 33 och 364 dagar. Ju. Om man ska vara petig menar jag. :)

Joshua_Tree: När jag var 15 å ett halvt sa jag att jag var 16?

Lilljanne: För då ville du vara äldre. Vill man det när man är 33 och ett halvt? ;P

Joshua_Tree: Förresten, har du nå´n länk på det där Kalle Kula-ryktet?

Lilljanne: Näe, men en kompis till en kompis känner en kille vars kusin har läst det i den ungerska utgåvan av En DingDing Värld.

Joshua_Tree: För övrigt en alldeles utmärkt vetenskaplig tidskrift. Jag undrar om inte den snubben brukar vara här och skriva. Han tipsade om heta övergångar i höstas. Hette nå´t med -as på slutet. Pajas, Lukas, Tomglas, Knas, nä jag minns inte.

Lilljanne: Kanske bara As? :)
Nu ska här spisas middag. (Hette han Spisas kanske?)

Clarence: "Jompe: Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??"

Enkelt.
En Dysterkvists inlägg är per automatik alltid dystra....

Jävla synd att Lilja gick till MIF. Hade varit en höjdare med Tuulola och Lilja.

Gusten: Har Lilja gått till MIF?

sylf: Japp!!

70 Rodrigues: Såg det sen.Närheten till Köpenhamn?

sylf: Reperbahn.

Lilljanne: Sodom & Gomorra!

Clarence: "Hallå, Dysterkvist svarar...! Än sen då, att jag in i det sista inte riktigt trodde på att det skulle bli Boork. Vad var det som per automatik var så "dystert" med det då, enligt din mening??"

Det som var dystert, Clarence, var Ditt mantra här, typ "här har Brynäs en stor chans, men det blir väl inget av, som vanligt, det är ju så det brukar vara..." Åsnan Ior framstår som en fnittrande optimistikonsult i jämförelse.

Joshua_Tree: Kalle Kula klingar nostalgiskt i mina öron. Jag är gammal nog att minnas godistabletterna på 70-talet som hette så...

Clarence: du menar inte Palle Kuling? Den där pelikanen du vet..

Jompe: Din syrlighet mot välberättigad skepsis är inte värd att kommentera...

Clarence: Du gjorde just det....

AD: Nä, det var nån tuff koling till bollirare som kallades Kalle Kula på askarna och det var rätt små och mjuka fruktpastiller i rött och orange om jag minns rätt. Kom -73 eller nåt sånt. Ack, ack kära tonår...

Clarence: OK det måste vara före min tid då då. Önskar att jag skulle ha fått smakat dem eftersom på dig låter det som att de är godare än ahlgrens bilar.

Huge: Visst, visst...

AD: måste vara? AD det här var på 70 talet det e ganska uppenbart att du inte fanns då

AD: Nej då, vad kan bli godare än Ahlgrenarna? Och säkert kommer de att smaka ännu bättre i nya Arenan - om och när vi får anledning att testa det!

Clarence: Que?

Jag måste ställa en fråga om Sedinarna, har dom någon bror som heter Stefan?

Apropå Silly Season... Undrar hur fortsättningen på Malmös satsning tillbaks ser ut med Percy bakom lås och bom ?!?!

Se länk...

p j davydjoos: Gör nog ingen skillnad. Ekonomiska brottslingar får oftast sitta på öppen anstalt med tillgång till det mesta.
Det viktiga för Malmös del i detta fall är väl egentligen inte hur lagen ser på det han gjort, utan på hur gemene man gör det.
Många andra har ju gjort samma sak, så i folkets ögon tror jag inte att det spelar så stor roll.
Även om det fördenskull inte skall försvaras.

Den här killen kanske skulle vara något för Brynäs, han håller på och pratar med klubbar i Sverige, Ryssland m.m. Killen är född 1987 och heter Sidney Crosby, är tydligen den största talangen sedan Lemieux och Gretzky. Den gågna säsongen så gjorde han otroliga 168 Poäng på 62 matcher, fördelade på 66 mål och 102 ass samt 84 utv min. Vilken lirare!!

70 Rodrigues: Jo det är ju rätt troligt att han spelar med oss nästa år,det är nog större chans att Bing Crosby dyker upp i en Brynäströja till hösten!!

« · 541699 · »