1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743416 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Huge: Att till och med du visar tecken på missnöje avslöjar ytterligare omfattningen av misslyckandet denna silly season. Att inte ens försöka få in lite nytt blod i backbesättningen efter tre år av kaos i försvarsspelet är ju för f-n katastrofalt! Vilken annan förening som helst hade kickat halva laget.

Wesley:
Nä, nu börjar debatten spåra ur va?

Kingbif: Visst det låter jättebra det där. Tror säkert att f.d. blivande storsponsorer bli till sig i trasorna.

Teppo:
Haha, point taken!

Teppo:
Men problemet kvarstår dock- vilka superbackar ska vi rekrytera????

vilka superbackar ska vi rekrytera????

vilka superbackar ska vi rekrytera????

Kingbif: Finns bättre lag än Big Red Machine om vi skall hämta spelare..
Det jag ifrågasätter är Sundlövs värvningsprinciper. Alla är ense om att Brynäs backbesättning är av allsvensk klass så varför har inget hänt där ?
Forwardssidan ser ganska bra ut. Månsson är ett bra alternativ för Soling,
Spets en jättetalang men jag hade hellre sett Danielsson istället för Sjögren.
De alternativa backvärvningarna kan du se i mina tidigare insändare om du är intresserad av de konkreta förslagen.
Vi kan inte utnyttja våra anfallsspelare till max så länge vi har en undermålig backbesättning. Balansen mellan lagdelarna saknas.
Slagsida snarast.

Måste besöka husläkaren i år igen,behöver fylla på förrådet av valium,om inget händer inom spelarfronten.Brynäs kan väl inte mena allvar,behålla de spelare som ej har kontrakt.Okey,Malmström kanske.Varför skall Sjödin fösöka övertyga oss att han skall göra en bättre säsong nu.Vad skall Lind göra.Detta luktar kvalserie igen.Ekonomi,ja visst behövs det pengar,men man kan ej år efter år,hoppas på att det ordnar sig.Arena namnet skulle har varit klart för länge sedan,då kanske sponsorerna har insett att Brynäs verkligen satsar,och det har nog varit lättare att få in såponsorer

Kingbif: Jag köper inte det där med "rätt coach" längre. När Nokelainen var tränare så fick spelarna träna hårt och rätt t ex, men då gick spelaran sönder, pluss att dom gnällde på hans sätt att träna.

I ett normalt lag så skulle man ha sagt "att ni får äta det som bjuds" men i Brynäs så klappar man dom på huvet, snyter näsorna och torkar bort tårarna på spelarna och säger att vi lovar att ni ska slippa den tränaren igen pluss att ni ska slippa träna så hårt.....

När "Lill Affa" kom så ville inte spelarna lyda honom heller, det kan man ju läsa mellan raderna.

När Kyrö tog över så tänkte spelarna, fan va bra en polare....honom kan vi styra över ännu mer. osv.

Jag vill ha spelare till Brynäs som älskar och brinner för hockeyn, som vill utvecklas...

Det är inte så konstigt att spelarna endast kommer tillbaks till Brynäs när dom är på nedgång eller är/har varit skadade en längre tid eller helt enkelt IGENTLIGEN bara har en säsong kvar att ge någonting...

Kingbif: Nä, nu har mina fingrar kommit igång på tangenterna :-)

51 Roger: Ang Lind så är han Brynäs bästa poäng plockare två år i rad så nog duger han.
Men han har mer att bevisa

Huss:

Du har helt rätt i det om backarna....man kan inte anfalla utan bra försvar...

Vad fan är det fråga om??

Det började ju så bra med tre raka värvningar av unga, utvecklingsbara spelare. Och sen lutade man sig tillbaka och började förlänga med det lag som förde oss till kvalserien. Som förlorade mot Nyköping! Varför?

Varför Sjögren? Varför inte ND? Här har man på ett mycket framgångsrikt sätt förstört sin största talang genom att ge honom träsmak i rumpen av för mycket bänknötande, och så skickar man honom till Almtuna några gånger om året. Sen kickas han ut i kylan för att han inte har levererat!? Som han själv sa: Det är svårt att göra succé från bänken...

Inget ont om Sjögren, han är nyttig på sitt sätt, men i valet mellan talang och gris är det inte så svårt. Särskilt som grisspelaren blivit sådär Brynäs-mysig och snäll.

Näe, min enda kvarstående förhoppning är att Boork gör en favorit i repris och skickar laget till Sheike för en rejäl risbastu!

Huss: "Alla är ense om att Brynäs backbesättning är av allsvensk klass så varför har inget hänt där ?"

Återigen en överdrift.
Att dysterkvistarna härinne är ense om saken, det är en sak.....

Joshua_Tree: Tillägg:

Och att man ens överväger att förnya Björcks kontrakt är nog för att störta mig tillbaka ner i den depression jag nästan jobbat mig upp ur.

Joshua_Tree:

Där satt en klockren 3 poängskast :-)

Jag hade oändligt mycket hellre sett Kronvall, A A och valfri finsk/slovakisk medelback istället för Cassel, DJ, Björck.

Huge: Brynäs agerande gör oss alla till dysterkvistar idag utom du då, men jag kan inte se vad som skulle kunna åstadkomma det ;-)

Kan någon tala om för mig hur det kommer sig att andra lag kan hitta billiga talanger från sämre A nationer, B, C och juniorligor, men inte Bynäs.

Vafan om det inte finns pengar, varför inte leta upp såna spelare, dom kan sätta någon på att söka sånna spelare...dom spelarna lär inte ge anspråk på en fantasilön.

Titta på SSK som har hittat t ex. Kopitar, en junior som tar plats i A-truppen i år och spås en lysande framtid....han är från slovenien tror jag.

Jag satt förresten häromkvällen och nostalgisåg Brynäs-Modo match 5 från -99. Vilket backspel! Djoos i högform, Löfström som var grymt säker i defensiven, Tuulola, Melker, Wallin - vilka försvarsklippor! T.o.m. Custemo glänste!

Vilken av dagens backar hade tagit en plats -99?

Teppo: De har ju iaf åldern inne allihop...

Wesley: "Kan någon tala om för mig hur det kommer sig att andra lag kan hitta billiga talanger från sämre A nationer, B, C och juniorligor, men inte Bynäs."

Lars-Erik Spets.
Säger det namnet dig någonting? :-)

Huge:

Men han var redan scoutad av andra lag också, vi har nog mest Sandlin att tacka för att Spets kommer hit.

Huge: Ja. Lars-Erik Spets är svaret på alla våra problem. Han kommer att glänsa i vinter, göra 130 mål på egen hand, efter att ha assisterat sig själv via sargen. Vidare kommer han att stänga av mittzonen för motståndarna och proppa dem effektivt på defensiva blå, eftersom han är tolv meter bred, vindsnabb och outtröttlig. Lars-Erik kommer, ung och tvålfager som han är att bli rena ungdomselixiret och kommer således också att sänka Tommy Sjödins faktiska ålder till fornstora dagar.

Cassel, Kupan, Sjödda, Sunken, Sulku, Björck, N.A. ALLA håller ES klass...även DJ kanske.
Men inte TILLSAMMANS! Vi kan inte ha 6 stycken utfyllnadsbackar!

Alltså blir det inte ens ETT etablerat backnamn till så bryter jag ihop. Ska Sjödda än en gång försöka bära hela försvaret? Funkade inte när han var 38...kommer inte funka nu när han är 40 heller.

Nej från och med nu kommer jag att behandla artikeln idag som en fet tidningsanka. Jag vägrar acceptera att DJ fortsätter och att Björck får nytt kontrakt. Jag går in i förnekelsestadiet. Så lite pengar/förnuft kan inte Sundlöv ha.

Ahh nu känns det skönt igen

Huge: Är optimist i övriga fall men en titt på Brynäs backbesättning kan få Carolina Klüft att förvandlas till Lars Norén.
Vi vänder på det, var hittar du guldkornen i besättningen ? Skall Casselståhl få en Lidnersk knäpp ?
En frisk Sulku kommer betyda mycket men en svala gör ingen sommar.

N Danielsson ska ju ha stora attitydproblem och inte vilja underkasta sig den träning som behövs för att vara elitspelare så det är ju ingen förlust att han sticker.

Angående backarna så är det väl så enkelt att det inte finns några bra svenska backar tillgängliga på marknaden om man inte vill erbjuda fantasilöner.

Huge:

Inget ont Huge, jag brukar faktiskt hålla med dig i mångt och mycket, men jag börjar undra lite smått....det känns som om du ibland är anställd av Brynäs på något sätt hehehe!

Gusten, och alla andra: Kom igen nu, nu kör vi lite morgongympa:

Blunda hårt, kupa händerna och slå frenetiskt mot öronen medan ni skriker efter mig för full alls:

LALALALALA BINGOLINGO!

Namtrac:
Björck gjorde inte bort sig i kvalserien spelade lugnt och säkert.
Även om han inte är nån favoritspelare hos mig heller så är det väl inte hela världen om han stannar. Han är ju stor om inte annat...

Huge:
Att vara scoutad och att få ett kontraktsförslag är en väldig skillnad, Lars-Erik Spets har både DIF och TIK haft ögonen på, men inget av dessa lag valde ens att ge honom ett kontraktsförslag utan det vara bara BIF i ES som gjorde detta, vad detta sedan berodde på är ju en annan fråga, om han inte ansågs platsa eller hade höga löneanspråk har jag ingen aning om.

Clubsport: Nej, det blir ju bra med Björck om vi vill spela i kvalserien men är det inte slutspel vi siktar på. Det fanns ju ett skäl till att han försvann från SSK, han platsade helt enkelt inte.

Joshua_Tree: "Huge: Ja. Lars-Erik Spets är svaret på alla våra problem."

Nä, det är han inte.
Och det var dessutom inte det saken gällde.
Fast det där med elixiret har du rätt i... :-)

Clubsport: Det är ju precis DET som är problemet....i princip ALLA backar håller i ES. Men man kanske ska se helheten. Vi kan inte förlänga med allihopa. Vi behöver inte fler 6-7:e backar. Hellre Björck än DJ....helst ingen...absolut inte båda!

TIKbiff: Enligt Nubben så är han inte klar för Elitseriespel redan, utan borde växa på sig ett år till. Men han kommerr att bli bra. Jag hittar dock inte igen artikeln han sa det i...

Joshua_Tree:
Jag har "bingolingat" som en skogstokig hela morgonen.

Mina arbetskamrater stirrar konstigt på mig nu ;)

Nu står Markus Matthiasson som rykte på Hockeymagasinet!
Ligger det något i det tro. Hockey magasinet har ju varit rätt lugna med vilda rykten annars hittils.

Gusten: "Cassel, Kupan, Sjödda, Sunken, Sulku, Björck, N.A. ALLA håller ES klass...även DJ kanske.
Men inte TILLSAMMANS! Vi kan inte ha 6 stycken utfyllnadsbackar!"

Tvärtom.
Det är just TILLSAMMANS dom funkar.
När dom får klara regler och ett fungerande grundspel att hålla sig till.
Typ det som Fleming införde då han tog över.
Och som Boorken kommer att fullfölja.

Ett krav dock för att man skall känna sig lite lugnare:
MINST en klassback behövs.
Annars ser det lite besvärligt ut....

Huge: "Alla är ense om att Brynäs backbesättning är av allsvensk klass så varför har inget hänt där ?"

Återigen en överdrift.
Att dysterkvistarna härinne är ense om saken, det är en sak.....

Kan du inte läsa?? Be nån tala om för dig hur sluttabellen sett ut de senaste åren så inser du att backbesättningen inte är bättre än allsvensk klass.

Huge: Okej jag menade tillsammans UTAN tillskott.
Hoppas att Boorken kan göra 1:a backar av 7:e diton annars.

Håller med om att det MINST behövs en klassback.

Gusten: Nån jeppe på Hockeymagasinets forum skriver att Brynäs faktiskt rycker i Tuulola och Matthiasson. Jag klamrar mig fast vid denna sista vrakspillra av idiotiskt hopp.

Teppo: Någonting måste vara på G för att dom kan inte på fullaste allvar tro att vi skall klara oss med den backbesättning vi har nu.

Wesley: "det känns som om du ibland är anställd av Brynäs på något sätt hehehe!"

Ja, då kanske man hade haft lite mer insyn i saker och ting.
Och följaktligen fått svar på många saker som för oss utomstående ibland verkar obegripliga, men som har en naturlig och logisk förklaring.
Inte svårare än att jag är försiktig med att ifrågasätta en bilmekanikers rotande i min bilmotor då ngt gått sönder.
Om jag inte själv vore mekaniker förstås.... :-)

Huge: Dom funkar tillsammans mot lag som Nyköping, Oskarshamn men inte mot FBK, Frölunda, Djurgården t ex. Dom kommer att bli sönder och ifrån åkta, har inget med grundspel att göra, det är kunnandet som saknas, och det är något som genomsyrar hela föreningen.

Huge: Jag bytte bilmekaniker nyligen för bilen fungerade verkligen inte bra när han hade rotat i den.

Teppo: Läser i AB att LIF förstärker i båset med Christer Olsson. Verkar som fler klubbar spar på pengarna ;-)

sylf: "Kan du inte läsa?? Be nån tala om för dig hur sluttabellen sett ut de senaste åren så inser du att backbesättningen inte är bättre än allsvensk klass."

Och omständigheterna har naturligtvis inte spelat ngn som helst roll?
Lockout, ideliga tränarbyten med noll grundspel som följd, spelarskador osv osv...?
Jag tror vi får be ngn att istället väcka dig ur ditt svart/vita tillstånd...

Det verkar vara slutvärvat nu. Hej o hopp!!!

Teppo: "Jag bytte bilmekaniker nyligen för bilen fungerade verkligen inte bra när han hade rotat i den."

Jo, men du lämnade ju iaf bilen till den första mekanikern.
Vilket tyder på att du utgick från att han skulle göra ett bra jobb?
Även om han med facit i hand inte riktig fixade det hela? :-)

Anger gjorde ett klipp när han gick till Schweiz 2:a liga iaf. Han har nu skrivit på för Basel och får nu över Miljon för att spela Hockey och se hipp ut.

Allt enl Aftonbladet. Han gjorde förövrigt 105p förra säsongen.

Varför behålla Sjögren????

« · 542235 · »