1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743525 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
65selander:
Profil utan tvekan! Träskorna alltså...

Huge: Självklart kan man inte summerat något innan allt är klart... Lika klart är det att de svaga pusselbitarna måste bort och inte få förlängt... Och lika klart är att en spelare som förlänger i det läget enbart står för sin egen position i laget, mao konservering av kapacitet... Ersätts en spelare av en bättre dito kan man självklart kalla det en förstärkning. Helst då en av de sämre ersätts ersätts med en som håller riktigt hög klass...

Jag kan inte se en kontraktsförlängning som någon förstärkning av något slag...

p j davydjoos: "Jag kan inte se en kontraktsförlängning som någon förstärkning av något slag..."

Ähhh....
Du kommer aldrig att bli ngn filosof.... ;-)

El Maco: Förlänga har jag hört talas om att man kan göra.
Men hur förstärker man den...f´låt han?

Huge: Jodå, filosof kan jag nog vara... Samtidigt så måste man se vissa saker tydligt, medan andra saker öppnar för andra synsätt....

Teppo: Det här låter intressant; "Nämn då fyra lag som Brynäs skulle ha efter sig ens i nuläget när deras trupper bara är 3/4-fulla. Motivera också gärna varför." Tror du att jag skaffat mig en kristallkula alt. snackat in mig hos Saida. Det finns vissa lag som inte ens har 3/4 fulla trupper. men det kanske räcker med 2 femmor för att slå det tydligen genomusla BIF?? Malmström in, Sjögren ut; Nytt liv i liket! Hossa nästa? Fråga munkas!

JanT:
Saida..lever hon?

Tigern: Vet ej om hon är vid liv. Om så är fallet kan hon kanske hjälpa Teppo att hitta tron på Brynäs IF som han verkar ha tappat någonstans.;)

JanT: Det blir nog svårt att hitta den. Hon är nämligen stendöd

wap.hockeysnack.com
Som vissa skriver så har BIF satsat på defensiven under KS så det vore väl f-n om dom inte såg om grunden på bygget. Måste finnas en uppsjö utav backar som är bättre och billiga i drift. Det handlar om att scouta men har man inte råd att lämna kommunen så blir det svårt. Alla kan ju inte göra som LIF att överbetala AS spelarna

Tigern: F*n Saida måste väl ha dött för över 10 år sedan. Hennes dotter påstod att hon var Saidas efterträdare men det var ju bara BS. Sadia var riktig god damnit, hon hjälpte polisen att hitta många försvunna människor (döda dock). Jag fattar fortfarande inte hur hon kunde ha övernaturliga krafter....

Jag vet fö att Spets kommer bli ES nästa Le petite viking.

Lite nytt på spelarfronten. Enligt GD/AB så erbjuds inte "Jacke", Sjögren, Mattias Karlsson, Jonas Andersson och Joakim Lundström inga nya kontrakt, vissa som vi redan visste om. Sedan säger Sundlöv att han inte fått svar från Tuulolas agent, och förresten har Tuulola ett år kvar på sitt kontrakt vilket har gjort att Sundlöv redan har avskrivit honom. Enligt Sundlöv så kollar/letar han efter förstärkningar på marknade både på backsidan och forwardsidan.

Falken: Ank Karlsson är inte han ett spar kapital ändå. Om jag inte har för mig så är väl han junior fortfarande.

Någon som jag saknar som dom slumpade iväg är Rönnqvist

NAMNGP  TP +/-
Lind Micke 501127 38-19 
Miettinen Tommi48 717 24-10
Viitakoski Vesa471210 22-11
Dackell Andreas 40913 22-13
Sjödin Tommy5015 22-27
Malmström Henrik50129 21-1 
Danielsson Björne4413 20-14
Wahlberg Mikael28910 19-9
Molin Ove457 15-24
Soling Jonas42 5 12 1

Lite småord!

Alla klagar på Lind:
Micke är poängkung i Brynäs två år i rad.

Vesa är en sopa:
Han delar skytteligan med Malmström som bara har -1 på 50 matcher!

Hmm:
Walle är trots allt 5:a i laget enl AF och endast på 28 matcher så finns han fortfarande kvar i toppen.

Falken: Ang Tuulola så får vi skrika. Stannar han kvar så får han möta TinTin i Basel :-(

65selander: Såg på Hockeymagasinets hemsida att de listar Markus Matthiasson (MIF) som rykte till oss. Nu säger vi det alla på en gång så att det hörs ända upp till Sätraåsen: Vi behöver backar!

Jompe: vi behöver även forwards så det skulle vara underbart om vi får honom.

Jompe: en Kronvall typ + typ en ung Tuulola + typ en Mathiassson så kan man lägga sig i hängmattan någorlunda avslappnad i sommar ;-)

Läste ni läget i de olika lagen i aftonbladet?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,638098,00.html

Tycker inte det ser så värst imponerande ut i särskilt många klubbar. Kolla på Leksands, Moras, HVs och Luleås backuppsättningar. Inte fyllt med superstjärnor direkt.

Kan med en gång säga att man redan nu kan lista ut hur det kommer att se ut i förhandstipsen från "experterna".

* Som vanligt kommer FBK och Frölunda att tippas högst.
* Leksand kommer att tippas högre än de borde pga av den massmediala uppståndelsen över deras "satsning".
* SSK kommer att få en högre plats än de borde i tipsen pga deras slutspel förra säsongen.
* BIF kommer tippas 9-12.

Själv tror jag så här långt att BIF hamnar före; Leksand, Mora, Luleå, SSK och att vi kanske kan rå på HV71, Djurgården och Modo om vi får en taggad trupp som spelar som ett lag (detta inkluderar även värvning av 1) en bra målskytt 2) En back av Tuulolaklass 3) En back som är stark defensivt, håller med Teppo i vad han skrev i sitt förra inklägg)

Ovanstående inkluderar även en start i NHL givetvis.

Almtorp kanske kan vara not för bif. passar bra till ungdoms satsningen. och van med boork. annars tycker ja det serut som det blir bra trupp i år när man tittar på dom andras lag så blir man inte imponerad direckt. många av lagen har försämrats medas brynäs har förbättras.

MMM det luktar Sm-guld för brynäs nästa år faktiskt

KingCobra:

Dom har haft lite bråttom på aftonbladet, dom har missat att markera många spelare i de olika lagen som nya. Kolla t ex på MoDo

Någon mer än jag som kisar med ögonen som om man kollar värsta skräckfilmen varje gång man går in på Brynäs.se??
Jävligt rädd för att det ska stå "Björck förlänger med 2 år"

Gusten: Hört att Sundlöv har ett genidrag på gång.Björk 8 års kontrakt värt 200 000 i mån:-))

Gusten:Hujeda mej!!!! Vägrar gå in och kolla. Snacka om att våren skulle helt plötsligt bli kylslagen om det kom upp på skärmen.

sylf: Det är faktiskt ganska smart och långsiktigt! Om åtta år kommer pengahororna att strejka om dom får futtiga 200 000 i månaden.

Namtrac:Kanske Sunlöv & Co sitter och kollar andra lag och ser att dom har dåliga backar,då behöver ju vi inte skaffa bra backar själva. Eller så är det tvärom!! BIF gör samma sak år efter år i ES som Skellefteå gör i KS. Alltså mer eller mindre ofarliga!!

aphac:tvärtom,ska det vara! dyslexi!!!

Namtrac: Vettiga synpunkter, framförallt ser vårt anfall hyfsat ut nu när nyckelspelarna Malmströn/Lind förlängt. 1 plats finns kvar att fylla och helst ser jag Mathiasson på den platsen, kan även tänka mig Almtorp som producerade poäng i klass med den upphaussade Jimmie Ericsson förra säsongen. Vad gäller backsidan måste NA behållas och helst både DJ och Björck få gå. Realistiskt tror jag dock att vi får dras med en av de båda och att pengarna räcker till en klassback, vilket inte är det sämsta. Ser heller ingen anledning till att klaga på att Karlsson/Lundström/Danielsson/Rönnqvist fått gå. De har helt klart fått chansen alt. presterat dåligt i AIS!!! Som komplementspelare i A-truppen kan vi fylla på med exempelvis Morin & Sunna. Summa summarum ser det inte helt värdelöst ut och vi bör kunna nå plats 5-8. Vi får väl se vad konkurrenterna hittar på...

--------------------------------------------------------------------------------

Jesper Björck fortsätter 3 år till i Brynäs

2005-04-29
Ännu en pusselbit läggs nu på plats inför nästa säsong, när backen Jesper Björck idag skrivit nytt kontrakt med Brynäs IF. Kontraktet gäller för säsongerna 2005/2006, 2006/2007 samt 2007/2008.
Backen Daniel Johansson väntas också skriva på ett kontrakt som sträcker sig över 2 år till.

Wesley: Din sjuke jävel! En stor pöl under min kontorstol! :)

Wesley: Driver du med oss eller är du bara full? ;-)

65selander:

Jag var tvungen att skoja lite, jag tyckte att det började bli lite för mycket nöjda tongångar här inne :-)

De som återstår att prata fortsättning med till nästa säsong är då backarna Niklas Andersson och Jesper Björck.

står det i gd

Wesley: Den var riktigt låg! :-)) Jag hörde mig själv säga en massa fula ord, kastade mig in på brynäs hemsida för att få detta bekräftat och hittade--ingenting. SNYGGT jobbat. dagens 12-poängare.

Ser i GD-artikeln att Marko T är avskriven, men att Sundlöv jagar vidare. Kan väl bara betyda att man avser göra förstärkningar på backsidan.

Wesley... min puls har ännu inte kommit ner under 100.

Jompe: Hade han inte blandat in D.J så hade jag gått på skiten.

"Skämmes ta me f-n" :-))

Vad tycker ni om målvaktsfrågan då? Är det befogat att ha två första målvakter som båda lyfter en hög lön. Eller ska vi bryta med Markus och lägga pengarna på en klassback alternativt forward. Finns säkerligen billigare målvakter som kan agera båsöppnare.

pwn: Undrar om inte den här frågan löser sig själv. Korhonen kommer att vilja bli löst från kontraktet; han vill spela matcher så kontraktet med Korhonen lär lösas utan att pengar byter ägare. Vi kanske byter från Markus Korhonen till Markus Matthiasson?

Jompe: Skulle vara kanon, trots allt Markus har gjort för oss hoppas jag för hans skull att han inte blir kvar och agerar båsöppnare för jag tror inte han lyckas konkurera ut honken.. Sista förslaget måste vara det bästa jag har hört på länge, hoppas Sundlöv är inne på samma linje.

Jompe: Vi behåller Korhonen så han inte hamnar i Leksand:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Almtorp klar! Nu har vi fyra centrar eller räknar man Miettinen som ytterforward?

monty: Källa?

monty: Källa?

prosten:

Brynäs värvar Jonas Almtorp !

Brynäs har värvat Almtunas mycket talangfulle 21–årige center Jonas Almtorp, kontraktet som parterna kommit överens om sträcker sig över nästkommande säsong 2005/2206.

Den spelskicklige – 185 cm, 88 kg –  forwarden med moderklubben Knivsta IK, har en hockeyfostran inom Modo:s organisation, där han under säsongen 2001/2002 gjorde sin elitseriedebut. Jonas har under juniortiden spelat 47-J landskamper, samt valdes i NHL-draften år 2002 i 4:e rundan (nr:111 totalt) av Edmonton Oilers. Jonas kommer närmast från spel i Almtuna IS.

Mer info om Jonas Almtorp finns att tillgå på nedanstående länk:

www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=30943

Såg att Kristoffer Jobs är på väg till Almtuna. Undrade just vad som hände med honom.

Bra Sundlöf! Är övertygad om att de här värvningarna av unga lovande kommer betala sig bra på sikt.

prosten: www.brynas.se
Känns den adressen bekant? ;)

Joshua_Tree: Vore trevligt om Almtuna kunde fungera som en intermediär farmarklubb till dess att nya "Team Gävle" eller Valbo tagit ett steg upp i seriesystemet.
Jompe, om vi byter Korhonen, vem skall vi då ha som andrekeeper nu när Lundström tyvärr inte får förlängt ?

Huss: Ingen aning. Har bara en stark känsla av att Korhonen inte vill vara kvar som de facto andre målvakt. Någon som har bra koll på målisar?

Antar att värvningen av Almtorp är bra. Har hört mycket positivt om honom här, men vet själv mycket litet om honom.

« · 542498 · »