1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Almtorp kanske kan vara not för bif. passar bra till ungdoms satsningen. och van med boork. annars tycker ja det serut som det blir bra trupp i år när man tittar på dom andras lag så blir man inte imponerad direckt. många av lagen har försämrats medas brynäs har förbättras.

MMM det luktar Sm-guld för brynäs nästa år faktiskt

KingCobra:

Dom har haft lite bråttom på aftonbladet, dom har missat att markera många spelare i de olika lagen som nya. Kolla t ex på MoDo

Någon mer än jag som kisar med ögonen som om man kollar värsta skräckfilmen varje gång man går in på Brynäs.se??
Jävligt rädd för att det ska stå "Björck förlänger med 2 år"

Gusten: Hört att Sundlöv har ett genidrag på gång.Björk 8 års kontrakt värt 200 000 i mån:-))

Gusten:Hujeda mej!!!! Vägrar gå in och kolla. Snacka om att våren skulle helt plötsligt bli kylslagen om det kom upp på skärmen.

sylf: Det är faktiskt ganska smart och långsiktigt! Om åtta år kommer pengahororna att strejka om dom får futtiga 200 000 i månaden.

Namtrac:Kanske Sunlöv & Co sitter och kollar andra lag och ser att dom har dåliga backar,då behöver ju vi inte skaffa bra backar själva. Eller så är det tvärom!! BIF gör samma sak år efter år i ES som Skellefteå gör i KS. Alltså mer eller mindre ofarliga!!

aphac:tvärtom,ska det vara! dyslexi!!!

Namtrac: Vettiga synpunkter, framförallt ser vårt anfall hyfsat ut nu när nyckelspelarna Malmströn/Lind förlängt. 1 plats finns kvar att fylla och helst ser jag Mathiasson på den platsen, kan även tänka mig Almtorp som producerade poäng i klass med den upphaussade Jimmie Ericsson förra säsongen. Vad gäller backsidan måste NA behållas och helst både DJ och Björck få gå. Realistiskt tror jag dock att vi får dras med en av de båda och att pengarna räcker till en klassback, vilket inte är det sämsta. Ser heller ingen anledning till att klaga på att Karlsson/Lundström/Danielsson/Rönnqvist fått gå. De har helt klart fått chansen alt. presterat dåligt i AIS!!! Som komplementspelare i A-truppen kan vi fylla på med exempelvis Morin & Sunna. Summa summarum ser det inte helt värdelöst ut och vi bör kunna nå plats 5-8. Vi får väl se vad konkurrenterna hittar på...

--------------------------------------------------------------------------------

Jesper Björck fortsätter 3 år till i Brynäs

2005-04-29
Ännu en pusselbit läggs nu på plats inför nästa säsong, när backen Jesper Björck idag skrivit nytt kontrakt med Brynäs IF. Kontraktet gäller för säsongerna 2005/2006, 2006/2007 samt 2007/2008.
Backen Daniel Johansson väntas också skriva på ett kontrakt som sträcker sig över 2 år till.

Wesley: Din sjuke jävel! En stor pöl under min kontorstol! :)

Wesley: Driver du med oss eller är du bara full? ;-)

65selander:

Jag var tvungen att skoja lite, jag tyckte att det började bli lite för mycket nöjda tongångar här inne :-)

De som återstår att prata fortsättning med till nästa säsong är då backarna Niklas Andersson och Jesper Björck.

står det i gd

Wesley: Den var riktigt låg! :-)) Jag hörde mig själv säga en massa fula ord, kastade mig in på brynäs hemsida för att få detta bekräftat och hittade--ingenting. SNYGGT jobbat. dagens 12-poängare.

Ser i GD-artikeln att Marko T är avskriven, men att Sundlöv jagar vidare. Kan väl bara betyda att man avser göra förstärkningar på backsidan.

Wesley... min puls har ännu inte kommit ner under 100.

Jompe: Hade han inte blandat in D.J så hade jag gått på skiten.

"Skämmes ta me f-n" :-))

Vad tycker ni om målvaktsfrågan då? Är det befogat att ha två första målvakter som båda lyfter en hög lön. Eller ska vi bryta med Markus och lägga pengarna på en klassback alternativt forward. Finns säkerligen billigare målvakter som kan agera båsöppnare.

pwn: Undrar om inte den här frågan löser sig själv. Korhonen kommer att vilja bli löst från kontraktet; han vill spela matcher så kontraktet med Korhonen lär lösas utan att pengar byter ägare. Vi kanske byter från Markus Korhonen till Markus Matthiasson?

Jompe: Skulle vara kanon, trots allt Markus har gjort för oss hoppas jag för hans skull att han inte blir kvar och agerar båsöppnare för jag tror inte han lyckas konkurera ut honken.. Sista förslaget måste vara det bästa jag har hört på länge, hoppas Sundlöv är inne på samma linje.

Jompe: Vi behåller Korhonen så han inte hamnar i Leksand:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Almtorp klar! Nu har vi fyra centrar eller räknar man Miettinen som ytterforward?

monty: Källa?

monty: Källa?

prosten:

Brynäs värvar Jonas Almtorp !

Brynäs har värvat Almtunas mycket talangfulle 21–årige center Jonas Almtorp, kontraktet som parterna kommit överens om sträcker sig över nästkommande säsong 2005/2206.

Den spelskicklige – 185 cm, 88 kg –  forwarden med moderklubben Knivsta IK, har en hockeyfostran inom Modo:s organisation, där han under säsongen 2001/2002 gjorde sin elitseriedebut. Jonas har under juniortiden spelat 47-J landskamper, samt valdes i NHL-draften år 2002 i 4:e rundan (nr:111 totalt) av Edmonton Oilers. Jonas kommer närmast från spel i Almtuna IS.

Mer info om Jonas Almtorp finns att tillgå på nedanstående länk:

www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=30943

Såg att Kristoffer Jobs är på väg till Almtuna. Undrade just vad som hände med honom.

Bra Sundlöf! Är övertygad om att de här värvningarna av unga lovande kommer betala sig bra på sikt.

prosten: www.brynas.se
Känns den adressen bekant? ;)

Joshua_Tree: Vore trevligt om Almtuna kunde fungera som en intermediär farmarklubb till dess att nya "Team Gävle" eller Valbo tagit ett steg upp i seriesystemet.
Jompe, om vi byter Korhonen, vem skall vi då ha som andrekeeper nu när Lundström tyvärr inte får förlängt ?

Huss: Ingen aning. Har bara en stark känsla av att Korhonen inte vill vara kvar som de facto andre målvakt. Någon som har bra koll på målisar?

Antar att värvningen av Almtorp är bra. Har hört mycket positivt om honom här, men vet själv mycket litet om honom.

Huss: Sundlöv? :)

Jompe: Eliteprospects skriver så här om Almtorp:

"A terrific scorer. He has an accurate shot and he seems to always be in the right place at the right time. He sees the ice well and can deliver fine passes as well. He likes to play physical and plays very powerful. Great potential here."

Har förresten Sundlöf sagt att Lundström inte får nytt kontrakt eller är det bara media?

Jompe: Kanske Jimmy Danielsson från Timrå vore ett alternativ förresten.
(svarar på min egen fråga, bisarrt)
Almtorp har länge varit en jättetalang men övertygade inte helt i Almtuna och ej heller i sina tre matcher för Brynäs. Hoppas på bättre tur denna gång.
Vill gärna se Mathiasson eller David Nyström också. Sen tycker jag forwardsidan ser bra ut.
Sen är det bara två backar samt Niklas Andersson som saknas.

Huss: Fler backar (singularis eller pluralis) lär vara på ingång, fråga är bara vem. Att Niklas Andersson blir kvar är väl alldeles klart. Men vi behöver tyngd i försvaret, en tung, stark defensiv back.

Jompe: Boorken har garanterat ett finger med i Almtorp,därför är det en bra värvning.Nu fattas ett gäng världsbackar,då blir det SM-guld !!

Jompe: Absolut, tyckte Teppo klargjorde ganska tydligt vad vi behövde här i en insändare nyligen. Receptet på en slutspelsmässig trupp borde se ut så här:
1 st nuvarande trupp (Kajsa Warg, man tager vad man haver)
1 st Kronwall, Staffan eller motsvarande
1 st finsk kanonback (Tuulola - 10 år)
1 st Mathiasson eller Nyström

Gällande målvaktsfrågan så återstår ev behov att se.

Huss: Bra inlägg,men vem fan är Nyström?? Jocke,gamla tennisliraren?

sylf: "Boorken har garanterat ett finger med i Almtorp."

50 spänn på att Almtorp lär få höra den repliken i duschen.

sylf: Precis, spel från baslinjen väntar...
Nej då, David Nyström, Halmstad Hammers, Skellefteå m.m.
Allvenskans skyttekung. En talang i klass med Almtorp som haft det lite motigt under några år men som har en fantastisk potential.
Farsan hans (har jag för mig, även fast det var "innan min tid") är Lars-Erik Nyström.

Huss: jahaaaaa, Lars-Erik ja.

prosten: Spets? :)

Joshua_Tree: Med Sunken, Almtorp, Spets, Månsson och Bäckström (tillkommer också Niklas Andersson) i A-truppen börjar det faktiskt bli rimligt att prata om en rejäl förnyelse och föryngring av truppen, framför allt på forwardssidan. Man kan bara hoppas att detta funkar bra i år och att vi kan behålla spelarna i truppen mer än en säsong. Lagbygge tar tid.

prosten: Eller enbart Lars, kommer ej riktigt ihåg. Han var en av SAIKs mest framträdande forwards när de var i Elitserien sist alltså slutet av 70-talet - början av 80-talet. Landslagsman.
Grabben gjorde i vilket fall 28 baljor på 40 matcher i fjol. Tog en plats i VFs A-lag som 18 åring men fick säsongen efter det tillbringa säsongen i Troja.

Jompe: Visst är det så. Framåt ser det bra ut. Saknas möjligen lite bredd, men det kanske löser sig om Boorken vågar fylla på med juniorer vid behov så att man konsekvent kan gå på fyra kedjor. Backsidan däremot oroar mig fortfarande. För många "sjättebackar".

Vad gäller föryngringen så ser det också där bra ut. Det kommer in yngre förmågor, det finns gubbar kvar som kan guida dem (det är det man ska ha rutinen till) och förhoppningsvis kan vi då börja avveckla pensionärshemmet Brynäs redan nästa vår. :)

Joshua_Tree: Om det är en föryngringsvåg vi ser, varför skriver klubben långtidskontrakt med spelare som är 30++ och 1 års kontrakt med de unga talangerna ?

Joshua_Tree: Vi får bedöma lagbygget när det är klart; först då man kan se helheten. Jag tycker att det är helt grundläggande att vi har trupp så att vi kan gå runt på fyra femmor, eller fyra linor, 3 backpar och en sjundeback.

Huss: Vem, förutom Månsson och den unga lovande Sjödin, har fått ettårskontrakt?

Joshua_Tree: Almtorp

Joshua_Tree: Honken

« · 542665 · »