1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446143 inlägg · 7966 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
65selander: För att komplettera den snygga matchdräkt Brynäs har kunde man även sticka ut hakan lite å köra i guldhjälmar... ;)

Huga, vilket liv det skulle bli i hockeysverige...

GävleLasse: Lika snyggt som gnagets silverhjälmar...

prosten: Hjälmarna blev också början till slutet för AIK.

Det där är väl inget nytt, GävleLasse:
Hunnerna spelade väl i bronshjälmar..?

65selander: Försökte inte VIK "kopiera" AIK sista säsongen i elitserien, om jag minns rätt, genom att spela i hjälmar i en matt grå nyans.

Paddan: Stämmer VIK ungdom har spelat med gråa hjälmar.

Paddan:
Det berodde på att ett kastrullföretag sponsrade VIK det året. Inte på att dom ville ta efter AIK...

Clubsport:
Hur går det för ditt VIK denna säsong tror du?

claesw:
Klarar gubbarna sig från skador så ska Vik vara med i toppen och fajtas.
Är osäker på Grizzly dock, tror att Ersberg är en bättre målis. Och går Grizzly sönder så har Vik två junisar som back up...
En sista plats i kvalserien till elit tror jag på.

Frågan är var Jocke Lundström hamnar nu när Halmstad inte blir av.
Hoppas att han tar platsen i ett bra Allsvenskt lag så att han får speltid och utvecklas i rätt riktning för att ta målvaktsspaden i Brynäs nästa säsong igen.

Huss: Halmstad har fått ny styrelse så jag ser inget hinder att han hamnar där ändå

65selander: Enligt hockymagasinet så blir det inget spel i Halmstad för Jocke . Se längst ner på länken.

65selander:
Om du vill veta mer om Hämmes så ska du kontakta Nalle Sjuh. Hans förmyndare - vilken även orsakade det tragiska faktum att han blev modoit - har under flera år suttit i styrelsen där, ordförande om jag inte minns fel. Bortse från att Sjuh förutom sin märkliga böjelse i hockey till yttermera visso stavar efternamnet fel: Ibland har han haft rätt.

Så har MoDo förlängt med Sedinarna, men som tur är har de har en NHL-klausul i sitt kontrakt.

AD: Verkar som det är på väg att lösas nu.. Se länk

Mr Mitac:
Dax för mig posta en länk som motsäger det klart än då , dom är inte överens än
Och detta en mer säker källa än aftonblaskan och expressen iaf

WarhawK: Det återstår ju att se hur långt ifrån färdiga de är med förhandlingarna.

Det här var ju en intressant passage i texten:
"The denials, however, do not mean that a deal is not imminent. The Canadian Press and other media outlets previously reported that announcement of a tentative agreement could happen any day and that the only obstacle was an exhaustive legal review of the contract language. "

Det föregående avtalet sägs ju ha kommit till ett så snabbt avslut att det i princip blev nedskrivet på en servett och advokaterna fick svettas i månader efteråt för att försöka få till ett någorlunda vettigt avtal. Den här gången verkar man vilja ha allt klart innan man går till ett beslut

Paddan:
Jag tror dom ganska nära ett avtal , men som sagt inte klar som svenska skvaller median rapporterat

WarhawK: Tja, de uppgifterna, från artikeln som författades i Los Angeles området, fanns ju även att hitta hos USA Today och andra stora nyhetsdrakar over there

« · 552878