1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tog 2 sek innan dom pratar om Wellman😂

Skrubben: Undrar hur Rautio reagerar om Lindbäck skriver på. Rautio kom ju inte till Brynäs för att stå bakom en given förstamålvakt, som Lindbäck trots allt kommer att bli om han ansluter. Om Berguven lämnar skulle jag gärna se att Brynäs värvar en mindre etablerad tvåa, även om förstaalternativet i så fall vore att ta tillbaka Jonas Johansson. Rubin verkar vara klar för HV men Bofors har en väldigt intressant nordamerikan och så vill jag faktiskt slå ett slag för Alexander Sahlin som trots svåra förutsättningar har gjort en jättefin säsong i Allsvenskan.

För övrigt surt att Emil L inte hamnade här, men å andra sidan kan han utvecklas i Luleå ett par år och komma hit sen.

{7225}: Ja ha en också en duktig målvakt :)

{7225}: Lindbäck är och har alltid varit bättre än Jocke men båda är potentiella guldmålvakter... Det skulle faktiskt kännas jävligt surt om Jocke spelar en hel karriär utan att få briljera i Brynäs A-lag.

{7225}: Jag kollade igenom Johan Starks twitterprofil och såg att han gillade denna tweet. Nu ska man inte dra för stora slutsatser av det, men vore det inte märkligt om han gillade den här tweeten och så är/blir Lindbäck klar för något annat SHL-lag?

Jag tror Lindbäck är klar 😊

Leonardo: Jocke E är lite bortglömd men jag ser lika gärna honom i Brynäs som Lindbäck.

Bifbiffen: Med din märkliga åsikt så borde väl laget logiskt sett ha gett upp redan när det blev klart att Bulan inte ville förlänga.
Ser det så ut, tycker du?
Att laget nu skulle ha gett upp bara för att Melin officiellt förklaras som ny tränare är ju bara ett skrattretande påstående.

Bifbiffen: Melin är väldigt populär bland alla spelare i SHL. Vann väl nån omröstning för nått år sen om jag inte missminner mig!? Kan ju vara ett sätt att locka nya spelare till klubben.

Bifbiffen: Ja kanske det, låg väl ändå lite i luften om man skall vara helt ärlig, han och Susanne köpte hus 2015 i Gävle så hans karriär kanske skall sluta med Brynäs och SM-Guld...igen :) Bengtzen hoppas jag har för avsikt att låta vår fystränare köra slut på spelarna inför säsong så vi är mest vältränade av alla lag...annars går vi inte till några högre höjder vilket man hoppas nu på i flera år framöver...han kanske kan få hit nå spelare som varit aktuell för Brynäs :)

Ja vad säger man. Antiklimax deluxe angående Starks "bomb". Melin känns inte heller jättesexigt utan att för den skull vara en dålig värvning. I mina ögon är han dock för snäll för att ta vid där Bulan slutade.

Sen håller jag med Sanny om att det är riktigt märklig tidpunkt att släppa denna nyhet nu. Som att man ser mer fram emot nästa säsong och redan gett upp denna.

Tveksamt beslut från en i övrigt helt lysande Bengtzén

Inkazar: Nä ingenting egentligen, men man har ju gått ut med de andra 3....men som sagt var, hoppas på Lindbäck back to Brynäs, Wännström får nog ett styggt fett bud av KHK ser det ut som.....nu laddar jag för kvällens match :)

Leonardo: vad säger att vi inte gjort det redan? :)

honken21: Ja jag med, men mina vibbar känns inte bra där....han ville ju spela för Brynäs, om han vore stenklar hade de signat han redan!

Leonardo: Jag ser Lindbäck som den absoluuuuuut viktigaste värvningen. En bra målvakt bakom sig kan lyfta alla utespelare med några procent också.

Chris11: Fick höra av Moravänner just precis nu att Mattias Karlin blir deras nya tränare efter Collinton!!

kennys: Det e nu det börjar, spekulationerna, silly season, får vi han eller den, jag har suttit o hoppats att Lindbäck ska bli klar, men det verkar vara långt ifrån klart, likaså med Wännström vars huvudskada sprider osäkerhet....Andersén, Mårtensson, Zackrisson o Rödin...mja...spännande tider...ikväll vinner vi med 4-3 :)

Chris11: Okej, då har jag missat det :)

kennys: Bengtzén är osäker pga hjärnskakningen? Dif släppte ju Cehlin till Luleå av samma anledning.

Qvarre: Wennström på besök hos KHK. Vad i h-e

Om nu nyheten om Melin klassificerades som en bomb så måste ett hemvändande av Rödin klassas som en Vätebomb.

Chanzone: Nope. Vänder han hem till Europa är det Brynäs kontrakt som gäller. Men det innebär inte till 100% att han kommer spela i Brynäs då han t.ex. kan bryta det om han har KHL-klausul eller liknande.

Nån som har koll, Rödin hade väl gällande kontrakt med Brynäs när han drog över till NHL. Är han fri att gå till vilket lag han vill nu?

Leonardo: ?? Dom gick ju ut med det på hemsidan?

Charles: Är väl ganska långt från säkert att Collinton lämnar Mora!

Klart att Colliton lämnar Mora, hade den nyheten kommit innan Melin vart klar så hade ju folk härinne bland annat blivit helt övertygade om att han var klar och än mer besvikna och förbannade senare garanterat

Kanske redan varit uppe på tapeten men Collinton lämnar Mora för hemlandet.
Ganska väntat misstänker jag då det ryktas om AHL.

Tigerhjärta: Boqvist, Berg och Sandin. Sen säkra upp Juuso Ikonen och värva brorsan Joni ifrån VF.

Bratwursten : tror nog rödin kommer med. Blir väl nästa bomb ;)

SvennEG: trodde på rödin .. känns lite halvtråkig även fast Melin säkert kan bli bra .

Tigerhjärta: Jag hoppas i första hand han kan få Jesper att skriva på. Han nämnde väl att tränaren hade lite med vilket val han skulle ta efter säsongen.

honken21: Som Melin själv påstår är han en tränare som brinner för juniorer och för att ge de unga spelarna chansen att visa upp sig! Kanske får vi se Adam Boqvist visa upp lite av sina kvalitéer redan nästa säsong under Melins ledning?

Inkazar: Tror alla har ungefär samma känsla. Inte spännande, men tryggt.

Anders Berg: Jag är positiv till Melin, av den anledningen att jag har fullt förtroende för Bengtzen i ämnet! Visst är det inte det sexigaste namnet, men med sjödda och Janne kan det bli en riktigt bra tränarkonstallation.

{7225}:
Rylander måste ha smutta på påskbrygden innan han formulerade detta, uselt.

Auchinleck: Jag gillar Rylander. Hade gärna sett lite mer kritisk journalistik från honom men sånt brukar inte vara sportjournalisternas starka sida. Jag tolkar hans krönika så att det finns en oro i Frölunda och det låter helt OK.

Den där Rylander måste ju ha hål i huvudet...

Han skriver ju som om Melin tar över redan ikväll...

KalleTeodor: Håller med helt!

”Roger är väldigt bra med unga spelare. Han ger dem förtroende och låter dem växa i sin takt. Det är tillåtet att göra misstag utan att du får skäll, bara du inte gör samma misstag flera gånger i rad.”

Från ett litet hyllningsporträtt i DN, men hoppas att utgångspunkten är fel. Melin är förstås bäst i Brynäs!

Pettisbif: Absolut att jag var säker på att det inte skulle bli Melin, tvärsäker men jag hade ju inga källor. Jag var säker men jag visste inte och jag hade fel, ingenting att älta och tjata om i boken här.
Däremot gillar jag Melin som fan och HOPPAS verkligen att han kommer ATG lyckas. 😀

HitTheLights: Bulanhockey kombinerat med den taktiska skicklighet som Melin har kan bli bra, Roger har många rävar bakom öronen.

{7225}:
Pettisbif: Sen kan jag säga på en gång att Roger Melinn inte är aktuell för Brynäs, inte en chans. C.Lejonkräk

Edit.Du trodde inte.. du var säker.... skillnad de

Pettisbif: Jag trodde absolut inte att det skulle bli Melin men där hade jag ju fel. Kul för dig också att få efter det som hänt tidigare, det måste kännas skönt.

{6984}: Tror inte det har med kunskap att göra, snarare mentalitet. Haft chefer som varit skittrevliga men dåliga kravställare. Och tvärtom. Inte alltid man är som vassast när man är bekväm.

Scerban: Bra sammanfattat!
En dimension som jag hoppas och tror att Melin kan tillföra är runt utveckling av våra lovande spelare. Det är en av ytterst få svaga punkter som funnits under Bulans era. Nu har det mest varit när ordinarie spelare skadats som juniorerna fått chansen och i vissa fall tagit den. De spelare som man satsar på måste känna att det finns en plan för dom i klubben (eller inte). Klara mål för vad man behöver uppnå och träna på osv. Här finns rum för förbättring om man jämför med t ex Frölunda och Skellefteå tror jag.

Att Melin inte har sitt hjärta i annan klubb eller siktar på att putsa sin cv för ännu finare uppdrag kan vara en pusselbit i att få junior- och seniorverksamhet att fungera optimalt tillsammans. En del spelare behöver mer trygghet för att kunna visa sina kvaliteter och där tror jag att Melin är rätt ledare.

{5915}: Det återstår att se. Men BZ är ju tydlig med att Brynäs ska fortsätta spela det offensiva spelet som spelats sen Bulan tog över. Även Melin gillar det och han vet nog vad som krävs.

{5915}: Jag är ganska säker på att Melin har den kunskapen... Sen är det väl därför en tränare omger sig med assisterande tränare...

HitTheLights: Han har ju rätt. Varför kunde inte Bulan fortsätta... 😭

{7225}:
"Hur ska bröderna Pathrik och Ponthus Westerholm, som sägs vara klara för Frölunda nästa säsong, göra sitt bästa för en tränare som de nästa säsong kommer att vara rival med?"

Oook, Westerholmarna skulle inte vara rivaler till Bulan om han hade stannat alltså?

{7225}: Minns jag fel?? Jag skrev att det blir Melin.... alltså fick jag återigen rätt... Ditt svar då Lejonkräk var:Roger Melin kommer INTE träna oss nästa år,,,

« · 1819359 · »