1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Tog 2 sek innan dom pratar om Wellman😂

bifhjärta: idag kommer de bara prata om alcen... snubben avgör ikväll.

Döpte den nya 4e kedjan till pansarvagnskedjan.... fan Ölund blomman och alcen bara manglade allt i lördags. ..kom igen nu

bifhjärta: Kan de inte visa den där "It's all well man"-skylten 100 ggr till? Tror vi inte sett den tillräckligt.

Fan nu skrev jag i fel tråd också. Sorry

Gör dom reklam för en BILJÄVEL under en tyst minut?!?!

bifhjärta: Bara i Göteborg...

bifhjärta: Det är nästan imponerande hur smaklös all deras jävla reklam visas. Åker in på isen tillsammans med en jävla bil. Håller tyst minut framför den så det ser ut som nån jävla Vovlo-seans. Sen har de väl seriens plottrigaste dräkter också.

Men förbannat, fel tråd igen.

dAVydov: ..och sen några klappor på det..

bifhjärta: det går bra nu davydov... hahah

Wännström besökte khk, om inte redan nämnt

Något sånt här nästa sässe?

Lindbäck - Rautio

Gunderson - Carlsson
Fälth - Andersén
Larsson - Rahimi (Melin favvo)
Zanetti - Boqvist/Kinnvall

Rödin - Jensen - Clark
Ikonen - Mårtensson - Zackrisson
Paille - Granström - Blomqvist
Caporusso - Ölund - Johannes Salmonsson (Melin favvo)
Alcén, Boqvist, Asklöf, Mannberg

Pettisbif: Rahimi högaktuell för Lakers enligt MrMadhawk...

bradberry: Dick Axelsson väljer mellan tre SHL klubbar, kan det vara Färjestad, Frölunda och Djurgården? Bubblare kanske Lakers och Luleå... knappast Brynäs va?

{7225}:

FBK, Frölunda, eller DIF.

Bubblare: Luleå...

bradberry: Mårtensson klar för LHC iaf, enligt Twitter...inget Brynäs för Tony M

Leonardo: bra det, men jag undrar hur LHC tänker med tanke på att de redan har Pajen på "center +35 kontot"

Leonardo: vadå enligt Twitter? Du kan inte specificera?

Rahimi officiellt klar för Växjö, bra värvning.

Peja: Växjö värvar på, de var nog väldigt missnöjda att åka i kvartsfinalen mot Malmö, ryktas det inte om Victor Fasth också till laget på Mr Madhawk

Leonardo: Elias Pettersson, en av Sveriges mest eftertraktade spelare, är ju också klar för Växjö. Tydligt att de numera inte bara lockar bra importer.

Peja: Ja och Calof...ja deras mål var nog definitivt Guld detta år, men det hoppas jag de flesta lag har som mål i toppen...imon vänder vi :)

{2064}: Brynäs utgående kontrakt på spelare : Felix Sandström, Lucas Carlsson, Jonathan Pudas, Lukas Kilström, Johannes Kinnvall, Juuso Ikonen, Nick Johnson, Oskar Lindbölom, twinsen och Tomas Zaborsky = 11 spelare

Nya värvningar hittills: Louie Caporusso och Henrik Larsson

Vilka skall vara kvar, vilka skall bort tycker ni:

Leonardo: Ser att Sebastian Wännström står som rykte på HV71 också utöver Brynäs, läste igår att han var spekulant för KHK också?

Leonardo: Kinnvall, Zaborsky, Lindblom, Pudas, Carlsson, Kilström kvar resten bort

Leonardo:

Pudas och Westerholmarns ska ju redan vara klar för andra klubbar.

Jag behåller gärna Zaborsky, Ikonen, Carlsson, Kihlström och ev. Sandström (som back up).

In med Rödin, Mårtensson och en allsvensk toppspelare. Ge Boqvist, Ölund och Asklöf större roller.

{7225}: För min del kan kan de behålla Carlsson, Zaborsky, Ikonen, Kilström...Lindblom såklart men han är väl draftad av Flyers...tvillingarna bort likaså Johnson, Pudas o Felix....hoppas de dock får Boqvist att stanna och att Asklöf får vara med från början....jag vill ha en stabil målvaktsuppställning och försvar....sen får man se om Sunken spelar nästa säsong och om Simon försvinner?

Berge: Ikonen ja han är ju duktig med förstås

Berge: Mårtensson "hem" till LHC = klart.

Anders Berg: Tycker det är bra att Mårtensson inte kommer hit. 36 år och jag tror han nått sin topp och är på väg utför...

Är det bara jag som är orolig över Lucas?
Tycker han stått still i år och hans skridskoåkning lämnar mer att önska, dessutom hans oförmåga att värdera lägen svårt/enkelt

Kilas har också varit ett osäker kort semi

Våra backar känns extremt små m Bertil Fälth borta, Kilas osäker, Pudas felkomponerad m Lucas. Zanetti har faktiskt känts rejälare än de nämnda

tjugo8: Jag tycker att Lucas har varit riktigt, riktigt bra i slutspelet och bra sett över hela säsongen..Jag är inte orolig.
Mest orolig är jag att vi tappar honom till Nordamerika nu.

tjugo8: Då Lucas bara är 19 så tror jag man skall ge honom minst ett år till.
Sedan håller jag med om att backarna är små. Bara Bertil, zanetti och Ersson som är över 90 kg! Behövs några till som ligger mellan 90-95 kg i ett tufft slutspel!

Jonas Gustavsson klar för LHC! Vi behöver verkligen få in en stabil första keeper
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/9agjr/avslojar-monstret-klar-for-linkoping

Hade gärna sett Thuresson tillbaka i Brynäs men verkar som han vill dit pengarna finns
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/11/thuresson-har-nobbat-rogle-siktar-utomlands/

Vet inte om det varit uppe här innan. Men Zacke är på marknaden!

tjugo8: Lucas var inte bra igår..slänger iväg pucken lite väl ofta..såg väldigt stressad ut igår.
Någon som denna matchserien sliter på är ju Gunde..vilken klippa han är!

tjugo8: Jag tycker att Lucas gjorde en mycket stabil insats i senaste matchen. Spelade med pondus och var en av få backar som visade kyla med pucken och kunde spela sig ur pressen. Han var en av de spelare som klev upp i prestation när Bertilsson fick utgå.
Kan ibland göra fel avvägningar men det tar längre tid för backar att utvecklas och med tanke på att han faktiskt fortfarande är junior så gör han det riktigt bra.

KalleTeodor: så olika man kan tycka!!=))

KalleTeodor: Instämmer. Även med föregående talare, Gunde är grym. Gnälls lite på att han inte kommer upp i samma nivå han hade förra gången han var här... Poängmässigt kanske det stämmer. Har inte kollat. Jag tycker han är en bättre spelare nu. Bättre över hela banan. Särskilt spelet utan puck. Även om jag fortfarande tycker det är hans svagaste del av spelet.

bifhjärta: Vilken/vilka backar tyckte du var bra i Brynäs igår? Gunderson får man inte välja... :)

KalleTeodor: Jag tyckte Kilas var rejäl, Zanetti bra. Kilas och Pudas skötte sig bättre än många andra matcher denna matchserien.

bifhjärta: Då är vi överens om Zanetti. Tyckte också att han var bland de bättre. Kilas är bra i det fysiska spelet sätter stopp och vinner puck men slarvar lite för ofta med att spela pucken vidare till en annan spelare i samma lag och så börjar allt om igen...

Inkazar: Rögle har väl lagt bud på han läste jag i Madhawk...han är en bra spelare att ha

Leonardo: masken lägger bud på allt. De är lite så han jobbar.

Inkazar: Masken är bra han, gick i skolan med han :)

Leonardo: de förnekar jag inte. Bara talar om hur jag upplever att det brukar vara när masken är i SHL å härjar ;)

Nu kommer ett löst löst rykte. Jag har hört att Brynäs är intresserade av firma Robert Rosén och Richard Gynge. Ta det med nypa salt då det inte är från min normala källa.

Anders Berg: Floppvarningen är hög där tror jag.

« · 1819359 · »