1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Lindbäck hoppas jag är prio 1, 2, 3, 4 och 5. Och att vi vågar investera mycket pengar i en bra målvakt.

Brynäsgubbe: Vi ska ha Lindbäck

Jocke Ericsson till DIF tydligen. Jahapp.

Peja: Köper den teorin. Men den rimmar extremt dåligt med just Bertilsson. Och jag tycker det är ett märkligt beslut att Zab dumpas. Men kan ju vara andra omständigheter, var det inte någon som påstod att han va direkt oskön som person? :)

ellis: Det är ändå en riskminimering att inte värva skadedrabbade spelare. Tycker också det är synd att Zab inte blir kvar men det är ju enkelt att förstå hur bz tänker.

Bifbiffen: Bertilsson hade nog rykt för längesen om han inte varit stadgad här. Inte minst inför 16/17 när han gick med på en lönesänkning. Zabs enda chans att bli kvar var nog att acceptera en betydligt lägre lön.
Brynäs har ju haft stora problem med skador i många år nu. Bz har dumpat många skadedrabbade spelare de senaste åren och medvetet värvat spelare utan lång skadehistorik, typ Johnson, Salmela etc. Sedan har de blivit skadade ändå i Brynäs, men det är tydligt att bz försöker minimera riskerna för att laget inte ska råka ut för sk skadekriser.

Peja: Jo han v a r skadad men inte nu väl? Får vi in nån i hans klass eller ännu bättre så inte mig emot. Men jag tror en hel Zab gjort en bra kommande säsong.

Peja: Håller inte med. Att han presterade på denna nivån trots att han kom från skada borde innebära att han med en försäsongsträning kan ännu bättre. Går inte förutspå skador. I så fall så skulle vi ju sluta förlänga med Bertilsson för länge sedan?

Peja: Rödin kanske? Om han nu kommer.

Inte plockar dom väl av Blomqvist C om Rödin kommer hem? Jag tycker Blomqvist är given.

Huge: Visst, men jag har svårt förstå varför dessa spelare då inte finner det bäst i att stanna kvar i den förening som utbildat dem och som på kort tid blivit en toppfaktor i SHL.

ellis: Skulle du välja Zab före en annan toppspelare som inte var skadad nästan hela 16/17? För det är ju det valet som BZ har ställts inför.

Bifbiffen: Ja, han hann göra avtryck och vara produktiv på sin lilla skadefria tid. Har svårt förstå varför inte en sån spelare ska få chansen en säsong till.

ellis: Samtidigt är det svårt att motivera en förlängning om hans lönekrav är fortsatt höga. Jag förutsätter att ingen av de som Brynäs kommer att värva är svindyra spelare som var skadade nästan hela 16/17.

Bifbiffen: Hade verkligen velat se Zab en till säsong. Men rätt medspelare och hel tror jag han skulle kunna presterar riktigt bra!

ellis: Men gjorde det otroligt bra med tanke på långt uppehåll. Kändes alltid farligt när han var i anfallszon. Skön karaktär med

Zaborsky nu då. Hur många matcher fick han chans att spela i BIF? Mellan 10-15...

Zappaholic: Ja det är ju så det funkar. Men att tappa honom är inte bra

Lunkan: Vad tror du då?

ellis: Ja det här kan väl bara gå käpprätt åt helvete?

Bifbiffen: Han var ju riktigt bra i slutspelet. Men vi får se vad vi får in för ersättare...

ellis: Det tror jag faktiskt verkligen inte vi får. Kan vi bara landa Lindbäck så ser det bra ut!
Lägg därtill att vi får behålla de bästa i stort sätt. (frånsett Lindblom)

Zzz: Alltid lika roligt att notera vissa reaktioner i såna här lägen. En av dom är att många tror att allting är upp till Brynäs och BZ, vad spelarna själva vill tycks vara helt ovidkommande....

ellis: Nähä, du neggo!?😂

HitTheLights: Mycket märkligt ang. Boqvist, nåt som inte stämmer. Jag ska nysta lite i det, får se om jag får fram nån info i ärendet.

ellis: Idag bara? ;)
Tycker vi har en bra stomme och litar på att BZ spetsar till laget. En Rödin rehabad och spelklar till i höst skulle sitta fint.

Känner mig lite Mr Neggo idag. Räds att vi får en sämre spelartrupp 17/18...

Zzz: Ja man undrar vad det är som inte fungerat tillräckligt bra för honom(eller hans föräldrar)? Han ser ju ut att få ungefär samma resa som Oskar eller någon av de andra av våra juniorer som spelar i NHL idag. Kan det vara agentstrul? Har han fått hybris och vill ha en för stor roll? Skumt är det iaf om han inte blir kvar.

honken21: Samtidigt ska Bengtzén inte vända ut och in på sig för att få dom att stanna. Om Brynäs framgångsrika facit av utbildning av unga spelare inte räcker så kan man fundera på vad Boqvists är ute efter.

honken21: Håller med. Men Jesper är de facto redan uppe som rykte på eliteprospects. Då blir man oroad.

ellis: Boqvistarna ska vi verkligen inte släppa. Jesper kan få genombrottet nästa säsong, och Adam är ju ett riktigt guldkorn. Ser inte varför han/de skulle vilja gå till konkurrerande SHL-klubb heller.

honken21: Av dessa är det väl bara Zab och Pudas som verkligen saknas.

Vidare undrar man varför det surras kring våra lovande junisar. Borde vara självklart att signa kontrakt med t ex Boqvistarna. Finns juingen rimlighet alls i att fostra talanger och sen låta konkurrenter ta över dem.

honken21: såg de strax efter ja skrev. :)

tjugo8: Inte alls bra. Man undrar vem Bengtzén i så fall ska övertrumfa Zaborsky med...?

Zab lämnar

En överskattad Pudas är ingen större förlust – jag hoppas och tror mer på Henrik Larsson. Det bytet är (förhoppningsvis) ett plus. Nu ska det förlängas med lite kontrakt och backsidan ser bra ut.

Skrubben: nja. Kontraktet gick ut igår. Dom skrivs 1maj till 30april. Så jag tror inte det spelar nån roll. Det är skillnad om det varit innan helgen :)

Peja: Ja, men klubbarna har väl en överenskommelse att man alltid låter spelarens "nuvarande" klubb få släppa att spelaren ska lämna klubben och sedan kan spelarens nya klubb få släppa sin nyhet.

Skitsamma egentligen, men jag blev lite överraskad.

Peja: Ändå lite märkligt agerande, kan man tycka.
Måste bero på nån kommunikationsmiss, varför skulle SAIK annars gå ut med en sån sak innan Brynäs officiellt deklarerat att Pudas inte blir kvar?
I övrigt är det som du säger: ett stort tapp men han är inte oersättlig på nåt sätt.
Hade varit värre om Bertilsson försvunnit, hua.....

Skrubben: Skellefteå har ju tappat många men inte värvat, jag tycker det är skitsamma vilka som släpper det nu när båda har spelat färdigt.

Bifbiffen: Konstigt att Skellefteå släpper den nyheten innan Brynäs hunnit meddela vilka som lämnar.

Enligt dagens Gävletidningar kan Ersson bli kvar. Han säger att han tror att det kan bli så.

bradberry: hört det från sätråsen eller ryktas han nytt kontrakt i KHL?
hockeybladet.nu/shl/bif/forre-brynas-backen-lamnar-khl-klubben/

Bengtzen har gjort flera bra värvningar men frågan är om inte den finaste är när han tog Bulan till Brynäs. Bulan har fått in en annan mentalitet hos spelarna, vinnarskalle som han är.

Tack Bulan. Du är grym.

{7057}: Dyra för det de presterat i slutspelet. Det har pratats om 400k/mån för båda.
Svårt att hitta en tredjelänk som funkar
Svaga i egen zon.
Upplever att de gnäller ofta i motgång och tar onödiga utvisningar.
De kan vara bra och snurra i anfallszon om de får utrymme. Men denna säsong är det inte många matcher de fått till det.
Har inget emot att de lämnar och spelar i VF nästa säsong. Kommer bli intressant att se dem som motståndare nästa säsong och se om man tycker likadant då.

{7057}: Ja jag vet inte vad dom ska till VF och göra.
Som nån påpekade tidigare. Så PoW har bara ett sätt att ta sig förbi en back, försöka ta sig på insidan, det vet alla, så där är det stängt..

Jag saknar inte, kanske #17.

« · 1826749 · »