1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Lindbäck hoppas jag är prio 1, 2, 3, 4 och 5. Och att vi vågar investera mycket pengar i en bra målvakt.

Bifbiffen: Ryktet säger ett lite väl stort ego, men som sagt bara ett rykte, jag har ingen inside i frågan. Spontant känns det som han rent hockeymässigt hade mycket kvar att ge, synd.

Känns som en intervju med Bengtzén på valfri kanal är på sin plats.

ellis: Hur vet du att Zab VILLE stanna?
Sen förstår jag inte att du inte förstår att en spelare väljer att flytta av ekonomiska, sportsliga och/eller sociala skäl.

ellis: Men Ellis. Åk upp till Sätraåsen och klaga då. Det kan helt enkelt bara vara så att Rödin återvänder och då finns det ingen plats till Z. Det var ju trots allt han som ersatte Rödin inför denna säsong.

Ingen Melart i Brynäs (som enligt Pettisbif var aktuell för oss). Klar för FBK enligt Höken.

Skrubben: Jag vill se att Stark gör som förra silly och släpper tweets om kommande nyhetssläpp och möjliga värvningar. Det byggde upp ett bra intresse kring laget!

HitTheLights: Hehe. Det kommer han garanterat göra 😉

Som jag förstått det kommer dom släppa alla nyförvärv i Studio Brynäs. Det blir roligt att följa.

Pang boom så var det silly season! Börjar smått bli människa igen, att Zab lämnar var inte kul men det kanske är hans beslut och då är det inte mycket att göra åt tyvärr! In med Lindbäck nu då och drar Boqvist till FBK så vet jag inte vad jag gör!

Forsberg 1978: Den enda jag kommer sakna av de som släppts nu så här rent spontant är Zaborsky, återstår dock att se vad som kommer in istället för att kunna göra en schysst analys!

Forsberg 1978: Byter du till Fbk då? Tänk dig en lila tröja med 78 Forsberg på ryggen och Jörgen Jönssons autograf på bröstet!

😂

Byter Boqvist till FBK är det ju ngt som inte stämmer... Hans utvecklingskurva pekar uppåt och ingen kan väl säga att utlåningen till Timrå var fel med facit i hand. Dessutom gäller väl standardiserade rookie-/juniorkontrakt tom en viss ålder så kan knappast vara ekonomiskt... Sur på speltiden i slutspelet....? Vem skulle han petat? Mannberg? Nja... Handlar ju en del om roller.... Inte så enkelt... Väldigt synd och väldigt märkligt om han byter klubb...

Boqvist d.ä. "tackar för sig" på Instagram.

Huge: Nej, det vet jag inte om han ville, så sant. Jag uttrycker bara min ståndpunkt att jag tycker det är trist han inte blir kvar, för jag tror han skulle varit en tillgång hel och frisk nästa säsong. Men kan Zaborsky bara ersättas fullt ut så må det väl vara hänt om han lämnar. Nån nämnde att Rödin kunde betraktas som Zabs ersättare. Då lär Bengtzén ha ett par riktiga äss i fickan utöver Anton, eftersom han väl knappast är tänkt för en tredje-lina.

bradberry: Han kanske vill bredda sin repertoar med lite ryggsäckshockey...FBK alltså.. Han måste ju ha någon personlig koppling dit annars är det väl ingen junior som frivilligt går FBK?

Jag kan bara prata för mig själv, men jag tappar sugen och en hel del tro på föreningen när och om juniorlöften som fostrats och ska bära upp vår framtid lämnar för andra klubbar. I synnerhet seriekonkurrenter. Så...

Lunkan:
FBK drog längsta strået med Melart.

Ersättare för dessa?
PaW & Johnson - Gynge?
PoW & Lindblom - Caporusso & Ritola?
Zaborsky - Rödin?
Pudas - Larsson
Sundqvist - Andersén?
Sandström - Lindbäck?

Förläng med:
Ikonen
Boqvist
Ersson
Carlsson
Kilström

Lag:
Lindbäck - Rautio

Gunderson - Bertilsson
Larsson - Andersén
Carlsson - Kilström
Fälth (Ersson, Zanetti)

Rödin - Jensen - Clark
Gynge - Ölund - Boqvist
Ikonen - Blomqvist - Ritola
Paille - Granström - Caporusso
Alcén (Asklöf, Mannberg)

Kommentar:
Prio 1 ligger på Lindbäck eller Svedberg!
Snacket som går är att Andersén vill hem till Gävle och spela för oss igen. Får han det? Sunken lägger förmodligen av och Ersson, Kilas och Carlsson förlängs. På forwards kommer förmodligen Ritola och Rödin. Förläng med Boqvist och Ikonen! Gynge? Skulle toppa laget i jakten mot guld, en Melin favorit! Ölund och Boqvist förtjänar och framför allt klarar av spel i 2a kedjan!

Pettisbif: Vet du att Sunken kommer lägga av eller är det bara en chansning från dig?

Pettisbif: Om Andersén nu är aktuell som du snackat om innan, vad händer med Bengtzen dårå? Lämnar han? Eller har din "källa" bara fel ingen? :)

#1745722 · Pettisbif 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2016-04-16 21:21
Lite kul inside info.. Niclas Andersén kommer inte spela i Brynäs så länge som Bz är sportchef i Brynäs. Så han går nog till Khl nästa säsong. Altv.Leksand. 100% sanning! Så nu förstår jag varför Fälth är klar. Man behåller Salmela och värvar Fälth! Kanon enligt mig!!

atilla: Jag upprepar: Andersén knappast aktuell... Har köpt hus här men räknar med att pendla något år/några år. KHL? Månadspendling...😅

Anders Berg: Gör han? Jag kollade just hans konto men hittade inget.

Zappaholic: Här kom bomben !!! Bulan klar för 3 år med Luleå .

Pettisbif: Kan garantera att Gynge aldrig lirar i Brynäs igen.
Dels så har han nog Växjö som förstaalternativ men sedan någon Sthlmsklubb då han trots allt är därifrån!
Förstår inte vad han skulle upp till Gävle och göra?!

Zappaholic: OM det stämmer att han lämnar är det mkt mkt trist.

Pigalle: stämmer detta blir jag djävligt besviken . Är det Brynäs som gjort bort sig mot en lovande junis igen ?

Är väl snart dags å lägga ner junis satsningen . Inte många a-laget får nytta av . Dom sticker så fort dom får chansen .jäkligt trist hoppades mycket på Boqvist bröderna .

mattiask: Han hade väl tre bra år med Melin? Har svårt att se någon annan anledning. Hans korta tid i Brynäs var väl knappast inspirerande för honom.

Jan Grismöbel: Mår fysiskt dåligt när våra juniorer försvinner till andra lag. Ludvig Rensfeldt skulle jag gärna se hos oss igen t ex.

Pigalle: Det börjar bli en vana att tappa bra egna produkter under BZ. Känns som att det är nackdelen med att ha honom som sportchef. Eventuellt också målvaktspositionen. Men som tur är har han starka sidor som väger tyngre.

Måste säga att Mansson gör ett bra jobb som reporter i Brynäs. Artiklar som den här har vi aldrig fått se tidigare säsonger.

Pigalle: Boqvist tackar väl bara för säsongen?!. #1617

Agenten: Tvivlar på att nån uttrycker sig så bara för att säsongen är slut. Han har förmodligen bestämt sej. Allt handlar om vilka krav han ställt.

{5915}: Han är 98:a så alla SHL-klubbar kan bara erbjuda samma avtal. Då återstår det bara vilken speltid han tänker sig ha, och då kanske han ser större chanser att få en stor roll i FBK än hos oss.

Skrubben:

Är det verkligen så, tolkar avtalet som en "lägsta lön". Har för mig att facket var emot ett tak.

Skrubben: finns det något tak för juniorer som alla går efter? Jag frågar för jag har ingen koll på sånt

{5915}: Konstigt att han ändrat bildtexten sen en timme tillbaka. Nu står det bara "Tackar o bockar för denna sesse".
Hej på er förresten. Har lurkat runt här i flera år, men inte registrerat mig förrän nu :)

Skrubben: Boqvist har redigerat sitt inlägg på Instagram nu. "Tackar och bockar för denna sesse"

Vet inte om det har nämnts här redan, men angående Lindbäck så ska man ha gett honom kontraktsförslag redan under kvalseriespelet med Rögle. Han ville fundera på saken, men sedan drog Brynäs av nån anledning tillbaks det.

Mrassarson: Märkligt. Jag vettetusan hur man ska tolka att han nu ändrat sitt inlägg? Någon som vågar sig på en förklaring?

Skrubben: han läser här ;-)

{8305}: kan de vara så att Flyers vill låna ut Felix ett år till och Brynäs inte räknat med det när de gav Lindbäck ett förslag?

www.expressen.se/sport/hockey/shl/sa-mycket-tjanar-spelarna-i-ditt-shl-lag/ Om denna gamla artikel stämmer så bryt med Rautio in med Lindbäck behåll Felix. Vi släpper Nick och Zaborsky två dyra spelare blir en minst sagt spännande silly detta.

{8305}: välkommen 👊

alfaromeo: Enter har slutat och kommer Sunken att göra det finns det även där hyfsat löneutrymme

Tarasov:
"Lönetak och att en viss kontraktstid automatisk skulle gälla för en enskild spelare accepterar inte Unionen att träffa kollektivavtal om.
Det nya avtalet innehåller nu regler som gäller för den kontraktstid som ligger mellan 18-21 år för anställda. Miniminivåer för lön och ersättningar anges. "

Är det inte tydligt?

{8305}: Har du kontakter inom Brynäs eller hur vet du detta? Senast i helgen skrev Aftonbladet att Brynäs har ett kontrakt på bordet till Limpan.

alfaromeo: läs det kursiva:

Fotnot: Inkomstuppgifterna baseras på spelarnas fastställda förvärvsinkomst 2015. Mao. Innan Rautio kom till oss.

Skrubben: Ja det är bra fast Månsson gör ju bara sitt jobb, klart han borde kunna leverera en schysst artikel då och då om han är heltidsanställd av klubben.

« · 1826749 · »