1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742127 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{6984}: Medhåll! Jag hoppas verkligen att BZ förlänger med honom. Det blir ju i princip som ett nyförvärv som redan fungerar socialt (?) i föreningen. Känns som en mycket seriös och professionell idrottsman.

{6984}: Så du tror inte att Zaborsky kommer att göra mål snart? Eller tror du att han kommer att fira utan honör? 😏🤔🙄

Pigalle: skulle du välja Zab över typ zackrisson? För hans cv innebär hög lön.

Peja: Jag skulle välja Zab alla dar i veckan, om lönen kan vi bara spekulera.

Peja: Bra fråga! Svårt men Zab känns kanske lite mer som en sniper? Zackrisson hade väl runt 300 000 SEK/månad i Skellefteå och en saftig sign-on bonus. Kan man tänka sig att Zab har runt 200 000 SEK/månad?

Men ett mycket svårt val tycker jag...

Pigalle: min poäng är att valet kommer att stå mellan Zab och en annan etablerad klasspelare, troligtvis någon som inte har varit skadad nästan hela 16/17. Brynäs stora problem de senaste åren har ju varit just skadorna så det ska nog mycket till för att man ska förlänga med Zab, tror jag.

Peja: är det inte fantastiskt att vi är sånär som på helt skadefria just nu?? "Bara" Sunken borta. Och Enterfeldt då som lagt av..men ändå. Ovanligt för att vara Brynäs!

Peja: Så kan det vara. Två bra spelare som det är kul att vi kan vara med att fightas om hursomhelst. Skulle alternativet till Zab vara Rödin är det såklart no contest. Är alternativet Bill Sweatt är jag nog inne på att förlänga med slovaken.

Horace76c:
Har inte Bertilsson kontrakt även över nästa år?

bifhjärta: Kan det vara så att även Jensens skada börjar bli bättre? Han ser bättre ut i spelet och har även börjat ta en del tekningar.

Qvarre: Det har han väl men han har säkert en massa klasuler med...

Skrubben: Det tror jag absolut. Stor skillnad på igår och i torsdags tycker jag.

Älskar när Roger Rönnberg blir rödmosig i ansiktet som igår!😂👍🏻

{6984}: En sak som jag tänkte på efter andra perioden var, att JG hade 92% och Felix 88%. Men ändå stig det 2-2. Så detta med stats är en konstiga att bedöma.
Jag tycker att Felix inte var sämre än JG igår. Han gjorde värre tavlor än Felix , tex 4-3. Den går under stöten ä. Oförlåtligt om det vart Felix.

mk: Nu vann vi ju tillslut och det är det som är det viktigaste men jag håller absolut inte med dig om att Felix var lika bra som JG igår, JG räddade kvar VF i matchen när det långa stunder var Brynäs mot JG!

Forsberg 1978: Ja vi tycker olika. Innebär inte att vi kallar varandra för öknamn😀😀

FORZA BRYNÄS👍👍👍👍

mk: Nä varför skulle jag dig något öknamn???

{6984}: Så här skrev Höken igår

{7225}: hur är det med Rautio egentligen? Någon som hört något ?

Forsberg 1978: Nä. Det var bara ett sidospår på vad som pågick härinne igår 😀
Man kan ju tycka olika...

Peace👍

Forsberg 1978: väldigt dåligt med krönikor i de stora tidningarna , nu när Brynäs vann matchen..

Bratwursten : Ja intressant att Expressen skickar sin hockeykrönikör på fotbollsmatch i Eskilstuna...

HitTheLights: Haha. Hade varit intressant att se vad Nyström hade skrivit om han var på plats igår. "Det är fortfarande lika troligt att Brynäs vinner den här matchserien som att bocken aldrig mer kommer brinna" eller hade han kört en Wennerholm och vänt kappan efter vinden? 😉

mk: Aha ursäkta min sega hjärna 😂😂😂👍🏻

Bratwursten : Ja det är konstigt för i match 2 och 3 var dom lyriska efter Frölundas dominans men efter Brynäs dominans igår (ja Brynäs dominerade period 2 och 3) så är det i princip knäpptyst vet ej om det har att göra med terrorattacken i fredags men det verkar som dom flesta är smygfrölundaiter!

Sen hoppas jag verkligen att domarna märker att det är 2 lag på banan i morgon och inte en jävla internmatch med Frölunda dom dömer!!! Domarnivån är åt helvete och det måste till en ordentlig utredning om detta!

Forsberg 1978:
I avsaknad av krönikor 😊
Jag rekommenderar Henrik Lehman blogg för den som vill läsa lite till. Kan tycka att han ser hyfsat nyktert på matcherna trots sympatier för Frölunda

Vuollerim: Jag gillar också Leman men han är ändå en uttalad Frölundait och att sveriges näst största tidning tycker det räcker med att en subjektiv krönikör från Göteborg bevakar matchen när det högsäsong för hockeyn är verkligen skitdåligt. Det är ingen serielunk i november vi snackar om nu...

Forsberg 1978: Av någon anledning så är Brynäs ett osexigt lag att rapportera och skriva om. Tycker att det alltid varit så. Fattar inte varför.

Med tanke på hur mycket supportrar vi har runt om i landet så tycker man ju att tidningarna skulle vinna på att rikta lite mer fokus mot oss. Istället för mängder med artiklar om tex SAIK, VLH och LHC, som ingen utanför ortens gränser bryr sig om.

Bratwursten : Rautio är fortfarande sjuk och åker inte med till Göteborg

{7720}: Enligt Abrahamsson kan det bli aktuellt att Rautio åker till Göteborg själv imorgon.

dAVydov: Tidningarna gillar att skriva om de framgångsrika klubbarna. Brynäs har varit för mycket mellanmjölk under 2000-talet för att det ska vara riktigt hett. Sedan är det möjligt att vi Brynäsare överskattar intresset, för om Brynäs-relaterade artiklar skulle generera i många läsare skulle ju tidningarna anpassa sig efter det. Dummare än så är de inte.

Peja: Nja, tidningarna skriver om klubbar som de kan skapa en story/ett narrativ om. Vare sig det gäller ett lag som upplever framgång eller motgång. Kanske är vi för slätstrukna även där, även om vi ligger i bräschen med reklamfria dräkter, socialt ansvar, bra juniorverksamhet osv.

Jag tror snarare att mediasverige ser oss lite som ett Åshöjdens BK typ. En traditionell förening som alltid funnits där och överraskar sällan. Till skillnad mot lite modernare föreningar som drivs lite mer som företag, med affärsplaner, mediamixar och häftiga modeord.

Men det är klart att det skulle skrivas mer om vi helt plötsligt vann serien fem år i rad eller liknande.

Även fast vi är kvar i slutspelet och har 2-2 i matcher mot VF så är man spänd på nästa säsongs lag! Kommer Rödin, Scott eller Andersen? Någon som har hört några rykten?
Tycker man skall behålla 4 kedjan Öhlund, Boqvist Asklöf. Låta dessa blomma ut. De har verkligen gjort det bra!

dAVydov:
Att ta steget från
#viärnöjdatopp6
till
#stormenkommer
skulle nog göra skillnad.

Vi har återigen fått bevis på att "sittplats kan".
Men det krävs toppklass på hockeyn.
Live, die, repeat.

#stormenkommer

Det som kanske känns allra bäst är väl att vi kan spela ännu bättre än igår, åtminstone defensivt. Fortfarande mycket slarv i egen zon.

Fortsätter vi som igår offensivt och skärper till oss defensivt så tar vi Frölunda i två matcher till.

Okej kanske lite off-topic nu.

Jag har stört mig på en grej bra länge nu. Nu vill jag få förklarat från er erfarna hockeyfans.

Heter det "En pass" Eller "Ett pass"? Och VARFÖR? Vill gärna få det förklarat utförligt. Kommentatorerna säger "ett pass" men jag skulle säga "en pass".

JawKee: vet faktiskt inte..men "en pass" borde det ju egentligen vara då pass är förkortning av "en passning". Men säger man pass istället för passning så låter ju ordet mer bestämt..alltså "ett pass".

JawKee:
En passning. Ett pass.
En assist. Ett ass.

Auchinleck: ett pass är något man jagar ifrån, en pass är något man slår.

{7981}: Undra om Clark har någon klausul för KHL. Skulle inte bli förvånad om han lämnar efter sin fina säsong i Brynäs.

{7720}: Är snuskigt trött på Johan Edlund. Så fort Frölunda eller HV kommer in i zon går karljäveln upp i falsett. Han låter i det närmaste trött och ointresserad ut när Malmö eller Brynäs trycker på.

Finns det inga krav på objektivitet från Cmores sida?

Brynäsgubbe: usch! Den tanken har jag inte ens tänkt! Får hoppas på att det inte finns någon KHL-klausul. Vinner man målligan så borde det finnas klubbar i KHL som är intresserade!

{7981}: Vad jag hört från vänner som känner vänner hehe, är Andersén o Sweatt på tapeten, Scott och Rödin har jag inte ört ett enda rykte om

dAVydov: Men Växjö, SAIK, LHC etc är ju otroligt tråkiga lag och osexiga...det vore skönt att slippa folk i studion som har ngn form av anknytning till ngt lag, vet att många tycker Cmore kryllar av fel folk, frågan är vilka man skulle ha istället? Personligen gillar jag inte någon av dem speciellt, Granqvist är värst...blir stressad av honom hehe..

Peja: Ryktas det inte om en "bomb" som släpps imon av Brynäs inför värvningar

Leonardo: Tror alla supportrar från alla lag tycker att de är partiska o.s.v. Men klart det är irriterande ofta. Jag gillar dock att från nästa säsong så är johan tornberg expert. Gillade hans analyser när han var på viasat.

{7981}: Wiken klar som tränare.

6500 sålda redan inför onsdagen=)

Leonardo: Jag tycker faktiskt att cmore gör bra matcher och har bra experter med försök till personer med olika perspektiv och även klubbakgrund. Man kan ju inte bara gilla journalister som öppet deklarerar sin kärlek till Brynäs. Det tycker i alla fall jag blir lite tråkigt.
En sak som jag tror påverkar den lite svala rapporteringen är hur de har tippat vilket lag som ska gå ta guld osv. Det blir nog gärna så att man försöker hitta detaljer som stödjer den linje man tidigt tog. Lätt för Wikegård att hylla Brynäs offensiv och skicklighet när han tippat dem som vinnare.
Att ha målat in sig i ett hörn journalistiskt gäller i synnerhet om man som Nyström i slutspelet skriver som han gjorde "lika sannolikt som att julbocken inte brinner...". Vad ska karln skriva när Brynäs spelar ut Frölunda i nästa match?
Vi har sett detta förr "slakmask på" av Anrell är ju en klassiker.
Jag ser fram emot när Nyström får göra avbön och kanske kan vi låta honom vakta julbocken som straff...

« · 1818977 · »