1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742281 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{7981}: sen behåll Rautio (vilken match han gör idag!!!) Och ut med Felix in med en bättre.

bifhjärta: Glöm inte Kilas.

Jävla snyfthistoria deluxe! Det som händer på isen stannar på isen för f-n.
NOLL respekt för denna nolla...

Åka ut ur shl eller förlora Sudden i en SM-final? Jag vet inte.

Steenm: Kilas och ikonen måste stanna! Låna ut Zanetti, in med lindbäck och rödin. Hoppas på positiva nyheter redan nästa vecka! Ska bli kul o se Melin igen i Brynäs även om jag kommer sakna bulans intensitet..

Steenm: Självklart Kilas också!

Brynäsgubbe: Känner mig också tveksam till Ritola...

Pigalle: vi tycker olika. Jag tycker att det är vidrigt när Rydmark byte efter byte hånar ove Molin för att dennes bror är alkoholist. (Oves bror knarkade till slut ihjäl sig).
Man måste nog ha fel i huvudet om man skriker sådant på isen. Spela hårt och tufft, men var för fan ingen idiot.

Brynäsgubbe: alldeles för tätt inpå att uttala sig men första impulsen säger nej tack!

Tyngst av allt är att vi tappar Bulan.

Melin är helt fel karaktär att ha i båset, känns det som på förhand. Har gärna fel.

{5647}: Svårt att döma någon när man inte har helhetsbilden... vad tror du HV-spelarna sa till Brynässpelarna? Trash talk hör till, förstås inom vissa ramar.

Expressen kommer jag aldrig läsa mer. "Ikonen och Zab kommer inte erbjudas nytt kontrakt." Dom skriver massvis med olika saker som kommer hända, jävla påhitt

{5647}: hur många gånger ska jag för höra dig dra den historien?

Rumpelstiltskin: så länge folk tycker att det är ok att skrika precis vad som helst på isen.
När det gäller ödmjukhet och fair play vet jag att du nog är den sista på den här planeten man bör fråga.

{5647}: du är den sista jag skulle vilja läsa en analys av. Tomte.

{5647}: Skulle tro att "Särbarn" är långt ifrån det grövsta som sagts på isen i detta finalspel.

Peja: absolut ska det vara trashtalk, men det bör finnas gränser. Rasism, psykisk ohälsa och släktingar som mår dåligt tycker jag är en bra bit över gränsen.

{5647}: Ja, du har nämnt Rydmark-exemplet förut. Att det sker är väl en sak. Att gråta ut i media är däremot direkt pinsamt. Nästan så att jag hoppas att han får chansen i NHL eller ännu hellre AHL så får vi se om de motspelarna är "snällare".
Trashtalk har alltid funnits och är en konstart i sig. Mic´d Up-serien på länken är fantastisk.

Rumpelstiltskin: jag skulle till skillnad från dig kunna leverera en analys i alla fall.

Att man som dig alltid måste ta till invektiv om meningsmotståndare måste väl vara det ultimata beviset för att man själv fullständigt saknar kognitiv förmåga.. .

{5647}: "särbarn" är ingenting i sammanhanget. Snarare tvärtom... sen kan ju du hoppas på en drömvärld där spelarna är jättesnälla mot varandra men så ser inte verkligheten ut.

{5647}: varför finns du?

Pigalle: om du läst om just Söderström vet du att han har asperger syndrom. Läs på om det så kanske du förstår hans utspel. Det är en jäkla bedrift att han kommit så långt så det brukar vara kopiöst svårt för personer med den diagnosen att fungera i vågspel.

Rumpelstiltskin: för dig som inte vet kan jag rekommendera en bok som heter "ett barn blir till". För alla andra är det rätt uppenbart.

JAA TOMMY SJÖDIN FORTSÄTTER ÄVEN NÄSTA SÄSONG!❤

{5647}: har inte alla lite Aspbergers eller ADHD?

{5647}: Jag vet inte om det var så du kom till. Inte så jäkla troligt.

Brynäs har byggt upp något jävligt häftigt. Vi har en oerhört skicklig sportchef som är på helt rätt spår. Vi har fått en riktig kapten som går mot att få sin tröja hissad om han fortsätter vara en sådan här ledare i flera år framåt. Vi fortsätter få upp nya talanger ur egna leden som slår igenom varje säsong. Ekonomin får också äntligen ett uppsving.

Guld eller inte, jag är en förbannat stolt Brynäsare. Det finns så mycket i det här laget och föreningen som värmer i hjärtat.

Guldet kommer komma, det var bara inte vår tur i år.

{5915}: ingen aning. Jag har en hel del Aspergerdrag. Här svårt att låta bli att kommentera korkade saker bland annat. Men, det är väl inte binärt, dvs att man antingen har det eller inte. Frågan är hur mycket.

Linus Söderström verkar ha rejält av Asperger och verkar väldigt speciell.

honken21: enligt abris har berra skrivit ett rakt 2 års kontrakt . Hoppas det är sant . I så fall börjar sillyn bra

{5647}: Aspberger man har lättare att göra saker man är intresserad av och svårt att koncentrera sig när det kommer till saker man inte har intresse för.

är inte det en helt vanlig sak grej som de flesta människor känner?

Är ingen sjukdom som gör hockeyn svår iaf, dessvärre att växa upp i skolan med då ungar inte är lätta att ha att göra med.

Charles: nja, läs på lite mer. De med ordentlig Asperger har oerhört svårt att fungera i grupp. De klarar inte av förändringar, måste veta saker i förhand. De är sjukt lätta att reta då de alltid reagerar på extrovert sätt och kan inte ignorera sådant. Alla kanske ha lite, men de som har mycket brukar inte klara av lagspel...

Skrubben: Värdesätter detta (nästan) mer än om vi vunnit guldet! Fantastiska nyheter :)
BZ ÄR vår frälsare!

atilla: ja mycket konstigt!!!
Jag har då hört att ikonen ska dom försöka ha kvar.
Men dom skriver även att Felix drar till Philadelphia fast dom själva sa för en vecka sedan att han blir kvar ett år så dom verkar inte så jävla bra koll!

Skrubben: Hoppas att det verkligen stämmer att vi får se Bertil i Brynäströjan även nästa säsong! Vad tror ni om Andersen?

{7981}: Det är klart med Bertilsson. Står ibaftonbladet, han bekräftar det. En väldigt positiv nyhet i denna sorg. Tror bz kan få ihop ett spännande lag. Ritola kan också få komma, om han går ner i lön mot vad han hade i Leksand..

{7057}: Har Ritola visat nåt den här säsongen?

Såg intervjun med Bulan på Cmores twitter. Fan, börjar böla själv när jag ser den. Helt underbar person som jag hoppas vi någon gång i framtiden får se i brynäsbåset igen.

Skrubben: Ja...hoppas någon gång i framtiden att han får vinna guld med Brynäs

Bröt precis ihop. Aldrig hänt av hockey förut. Känns så typiskt att vi får fira segrar genom hela slutspelet och sedan vara ett mål från att vinna. Ingen livsglädje öht nu. Varför blev man så investerad i den här sporten?

Brynäsgubbe: Det värsta är att försöka undvika media. Allt fokus på vinnarna. Isolering i en vecka nu och kliva ut med nyheter om Rödin, Lindbäck m.fl. stjärnor.

{5915}: Bara för man jar en dålig säsong så blir han ju inte en värdelös spelare. Han ha ju kvalitéer. Men absolut, jag önskar väl hellre någon annan men Ritola tror jag inte är en flopp om han kommer, kan bidra och konner få bra omgivning.

för övrigt så ska Anton och flickvännen hans få tillbaka sin lägenhet. även gifta sig i sommar. perfekt då att stanna i gävle ett tag right? ;)

I denna artikel står det nu att förhandlingar pågår med både Zaborsky och Ikonen!

Skrubben:
Skönt, nån som har info om Kilas och Ersson framtid?
Dom killarna är nåt att bygga defensiven runt....

Skrubben: Haha hur många gånger har Robin Lindgren redigerat sin artikel i Expressen nu??

Pigalle: Den jävla sopan skrev artikeln när Brynäs låg under med 3-2 i matcher mot Frölunda, enligt mail till mig. Vedervärdig journalistik.

Lite tankar nu i Silly. De som det står förläng på är de som jag hoppas får nytt kontrakt nästa säsong.
F
Clark
Mannberg (rykte att han vill lämna)
Jensen
Zab (förläng)
Ikonen (förläng)
Granström
Paille
Alcen
Ölund
Blomqvist
Asklöf
Boqvist (förläng)
Caporusso (ny)
Rödin (rykte)
Ritola (rykte, har bäst före datum passerat? Dyrt för det man får)
Ny Center

D
Gunde
Bertil
Fälth
Kilström (förläng)
Carlsson (förläng)
Sunken (kommer han tillbaka?)
Zanetti (utlåning eller kan han höja sig till nästa säsong?)
Ersson (förläng)
Larsson (ny)
Andersen (löst rykte)

G
Rautio
Lindbäck (rykte)

{7981}: Släpp Andersén! Inte aktuell...

« · 1825978 · »