1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743534 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
SvennEG: så han är inte värd sin okända lön?
Du bör jobba en smula på argumenten 😉

{6984}: nja säger bara att jag inte vet exakt. Men läser ganska lätt att han har högre än det flesta via denna artikel som jag antar varit uppe här förut Bortsett från riktiga spetsen då.

SvennEG: Det är ju fortfarande bara spekulationer. Han har säkert en hög lön. Men har å andra sidan skills och stats att backa upp den. Om du ser på hans säsong med det fåtal matcher han fick. Det som hände innan operationen får man ta med en nypa salt för vi vet ju inte hur länge han spelade skadad. Vid comebacken så gjorde han ett bra jobb. Det är inte lätt att spela med Piff & Puff

{6984}: Aja får nog lov att motvilligt erkänna att jag har för dålig koll för att ta denna diskussion :)
Ser att det enl artikeln är så marknaden ser ut, att trotjänarna har väldigt bra betalt.

SvennEG: Zab var bäst betald i Brynäs enligt källor inifrån omklädningsrummet. Hur mycket det innebär kan man spekulera i.

munkas: Det är inte omöjligt med tanke på hsns CV

{6984}: Blir spännande att se vilken spelare som får den löneposten nu :)

{7057}: De ska väl börja med försäsongsträningen på måndag. Då tycker jag allt de kan passa på med ett sånt där studio Brynäs och presentera lite roliga nyheter av något slag.

Vissa är snabba på att hävda hur ointressanta och tjatiga vissa samtalsämnen är. Märkligt att dessa personer inte skriver något nu när målvaktsfrågan har tystnat.. skriv något, vad som helst, väntar med spänning

Bifbiffen:

Vad har ni för förväntningar på våra unga spelare nästa säsong?

Kommer Jensen fortsätta hålla hög nivå utan Lindblom?

Vem vinner interna poängligan?

Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

Berge:
- Kommer Jensen fortsätta hålla hög nivå utan Lindblom?
Har förhoppningar om det, då hans produktion med största säkerhet sjönk pga. en skada....

Berge: Tror det är viktigt för Jensen och Clark att BZ tar in en forward som är stark på pucken. Känns som en viktig ingrediens som annars kommer att saknas i deras kedja iom Lindbloms frånvaro.

Antalet bultar i Ölandsbron lär iaf vara fler än antalet bultar i Gävle Bro ;)

Peja: Skulle inte Paille kunna passa väldigt bra in i den kedjan?

Skrubben: Den kedjan lever ju mycket på finess i kortpassningsspelet, tycker personligen att Paille är lite för 'kantig' i passningsspelet för att spela där. Det bästa alternativet i den nuvarande truppen vore nog Ölund, fast honom vill man förstås hellre ha som center i en annan kedja.

Peja: Jag skulle nästa säga att det är "mission impossible" att hitta en spelare som är stark på puck, fina handleder och en målskytt. Men vi får se vad Bengan fiskar fram.

Peja: helt enig! Ölund bästa alternativet just nu men hans kreativitet skulle vi må bra av i en annan lina.

Skrubben: Ikonen och Boqvist är andra alternativ. Jag gillar Paille, men han känns som sagt inte tillräckligt puckskicklig för en förstakedja.

Clark - Jensen - Ny
Ikonen/ny - Ölund - Paille
Blomqvist - Boqvist/ny - Luigi
Mannberg - Granström - Alcén

Asklöf

Gunderson - Bertil
Kilas - Larsson
Fälth - Carlsson
Zanetti - Ersson

Sunken, Boqvist.

Berge:
Såhär är nog det bästa:

Sandström (Rautio)

Gunderson Bertilsson
Larsson Kilström
Fälth Carlsson
Sundqvist Ersson
Zanetti

Clark Ölund Boqvist
NY Jensen NY
Ikonen Granström Paille
Caporusso Blomqvist Alcén
Asklöf Mannberg

PP1:
Gunderson
NY
Clark
Ölund
NY

PP2:
Larsson
Ikonen
Blomqvist
Jensen
Boqvist

Skrubben: Jo, jag är medveten om att min kravbild på 'den forwarden' är väldigt hög, men samtidigt kommer den spelaren troligtvis att vara en av truppens absolut dyraste spelare. Därav kravbilden.

Peja: Ska bli spännande, Bengtzén verkar ju tro sig kunna hitta någon bättre än Zaborsky.

Vilket lag i SHL tycker ni har den bästa backuppsättningen? Sett till både kvalité och kvantitet.
Tycker Brynäs är med där uppe i toppen, väldigt bra backar både offensivt och defensivt, samt ett par spelare som kan ta ytterligare kliv nästa år (Carlsson, Ersson, Boqvist m.m).
Har även en bra bredd med rutinerade spelare som Zanetti och Sundqvist och yngre spelare som Boqvist som kan ta platser om det behövs.
Stort + att backarna redan är samspelta! Endast 1 ny back inför nästa säsong!

Finns det andra lag som ser lika starka och stabila ut bakåt?

Pilen32: Ärligt talat, det är ju svårt att jämföra med andra lag som kanske har för avsikt att ta in spetsbackar, precis som Brynäs forwardsuppsättning 'inväntar' spetsforwards. Tycker nog att Färjestad har en bra backuppsättning, de har många backar som skulle gå in i vilket SHL-lag som helst.

Skrubben:
Allt det har jag redan sagt..

Förlängningarna med Lukas, Ersson och Felix visste jag innan det kom ut. Snart väntas Bz gå ut med att Lucas och Bogen stannar. Sen är det bara Ikonen plus 2 spets forwards kvar. Btw.såg jag Bz plocka upp en person i hans bil för nån dag sen. Den personen ÄR spets... intressant!

Pettisbif: Lars-Erik Spets minsann tillbaks!?

Pettisbif: Du måste säga vem han plockade upp Pettis!!
Är så jäkla sugen på ett nyförvärv nu!!

Pettisbif: Vem plockade han upp då?

Skrubben: Pettisbifs tillförlitlighet är på källarnivå. Möjligt att Bengtzén plockade upp nån i sin bil men det var nog bara nån helgflanör som ville åka med nåt kvarter...

Pettisbif: ge mig en anledning till att inte direkt säga vem du såg att han plockade upp?

honken21: Nu vet jag inte Bengtzens familjestatus. Men det kanske var en dejt. Haha. Förstår inte vad han Pettis får ut av dessa påhitt. Trams

honken21: Han sitter ju bara och hittar på. Han slänger ju ur sig saker hela tiden som inte stämmer. Rena gissningsleken

atilla: Hur kan du vara så säker på att Pettis bra hittar på?

Förklara gärna.

mk: om man gör 10 saker varav EN blir fel så måste man påpeka det 😂
Speciellt viktigt när det står "gissningar" i trådnamnet 😉

mk: Det är förstås upp till var och en att välja om de tror på att Pettisbif av en ren tillfällighet stod på en plats där BZ av en ren tillfällighet råkade hämta upp en 'spetsspelare' med sin bil.

atilla: Förstår inte varför man väljer att hålla namnet hemligt om man ser han plocka nån? :) Jo för att man ljuger antagligen...

Peja: Pettis lämar med ett sånt "avslöjande" en 1X2-gardering. Blir det nu klart med en spelare i veckan så kan han givetvis hävda att det var denna spelare han såg kliva in i bilen. Blir det ingen värvning kan han skylla på grusade förhandlingar.
😃

Jeppe Boqvist stannar, skönt!

Brynäslegenden: Både Madhawk och GD har källor på att det är klart.

Applåder till Honken som avslöjade detta redan i fredags.

Skrubben: jag undrar vad som hände med "dacke72" han verkar ha gått under jorden med sallinen :-p

#1828165 · Pettisbif 20x20-41786_251199266865_4781574_n.jpg · 2017-05-10 22:09
Kommer med inside:
-Carlsson är väldigt nära en förlängning.
-Ikonen arbetas det hårt med för att behålla.
-Boqvist kommer med största sannolikhet att bli kvar.

Datum skrubben...

Kan man tolka detta som att Ikonen också blir kvar?

Boqvist d.ä. vill spela i ett läg där han "känner sig behövd"... Gör man sig inte behövd?
#samhall

SvennEG: verkar så. Jag är dock försiktigt positiv. Hoppas inte man bränt för mycket av budgeten på honom. Ett fint slutspel så hoppas han kan fortsätta så!!

Bifbiffen: han gjorde det riktigt bra dom 10 matcher han spelade i grundserien med (räknar inte första matchen då han mötte Djurgården direkt och det märktes att det var konstigt)
Han 7p på 10matcher kan ingen gnälla på. :-)

Inkazar: Och han är bara 95:a också. Stor utvecklingspotential där.

Inkazar: Det är väl i så fall 1 mål på 11 matcher som inte imponerar eller för den delen 3 mål på 36 matcher om man räknar med tiden i Djurgården. Sen får man ha överseende att det är tungt att behöva spela i Djurgården.

Hoppas som sagt att en hel försäsong med Brynäs gör att han tar ännu ett kliv. Jag tycker dock Zaborsky är en klart vassare forward, men som det verkar till en helt annan prislapp.

Bifbiffen: ikonen är en speluppläggare. Inte en avslutare. Visst gör han något mål då och då. Men det är främst hans sätt att se isen och lägga mackor man är ute efter.

Att jämföra Zab och ikonen blir bara konstigt. Det är 2 helt olika spelartyper.

Inkazar: Absolut, men vi har inte råd att i en producerande kedja, ha en som gör 3 mål per säsong. Där måste han upp någon nivå till, oavsett vilken spelartyp han är.

IKONEN OCH CARLSSON 1 ÅR TILL!!

« · 1828564 · »