1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737261 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zappaholic: "Tajmingen var skoj. Det håller jag med om😂"

Absolut.
Direkt efter att jag skrivit att Islanders enligt uppgift inte plockar över Söderström för spel utan istället högst sannolikt lånar ut honom till HV nästa säsong, så skrev nån med insyn(?) i Islanders exakt samma sak på twitter och avslöjade dessutom att man skrivit kontrakt med Linus.
Snacka om tajming, den personen har förmodligen läst vad jag skrivit härinne och bara bekräftat det jag redan sagt.
Han sa dock ingenting om att Islanders betraktar Linus som en "magisk" målvakt, hade dom gjort det så hade man nog låtit honom få förstaspaden utan att ens visa upp sig på liten rink.... :-)

Pilen32: PW har aldrig varit bra i grundserien, nej. Och han har fått epitetet "slutspelsmålvakt" tack vare ett bra slutspel 13/14. Annars tycker jag PW har varit en väldigt medioker målvakt.

Pilen32: ja uppenbarligen eftersom han varit aktuell för landslaget tidigare. Sen tycker inte jag heller att han är fenomenal. Men att han var tilltänkt etta när säsong 16/17 drog igång råder inga tvivel om.

mustigahjalmar: Jag gifte mig för fem år sedan, på Brynäs hundraårsdag. Min fru tror inte på mig när jag säger att det blev 12 maj av en slump😀

Grattis Brynäs på 105 årsdagen!

Bifbiffen: En stabilare förstamålvakt?? Har PW Någonsin varit bra? Jag tycker att både Felix och Rautio är bättre än PW i HV. Hade inte Söderström utvecklats så mycket så hade HV's målvaktspar varit katastrof

Bifbiffen: Tajmingen var skoj. Det håller jag med om😂

Zappaholic: Oja redan en klassiker. Den timingen på en halv sekund är oslagbar

{5504}: Kan så vara! Det här har knappast handlat om hur bra Sandström kan bli i förhållande till Söderström. Faktum kvarstår att Felix inte tog det klivet i år som man hoppades. Vill vi som lag också ta nästa steg (guld) så hade det varit att föredra en stabilare förstamålvakt som sen Felix (likt Söderström) kunnat konkurrera ut under säsongen. Jag tycker inte hans nuvarande kapacitet ger han automatisk rätt till 25-30 matcher plus slutspel.

Allt handlar om Brynäs bästa, inte om Felix bästa.

Att du som Djurgårdare förminskar Söderström handlar bara om bitterhet att ni inte tog vara på hans talang som HV nu gjort.
Att vi som Brynäsare förminskar honom handlar om bitterhet att han stod i vägen för nytt SM-guld.

Sen kan du och andra i grupp fortsätta med påhopp mot mig om det gör er till bättre människor. Det hör inte hemma i diskussionen, men rör mig heller inte i ryggen.

Inkazar: Nu heter ju den ene Lucas, och den andre Lukas. Jag förstår verkligen inte vad som är så svårt.

Bifbiffen: Det här borde väl få dig tänka till? Men det kanske är att ha för höga förväntningar på dig biffen?=)

Du gör verkligen parodi på dig själv nu. Felix är ett år yngre än Söderström och är således betydligt mer beprövad när han gör sin första SHL-säsong som förstaårssenior. Söderström platsade knappt i Vita Hästen säsongen innan han blev förstaårssenior i SHL.

Bifbiffen: Att Islanders skrivit kontrakt betyder inte att dom per automatik vill ha dit honom omgående, troligast att han blir utlånad till HV.
Sannolikt pga att man ser hans brister och att han därför ännu inte är mogen för spel i NHL.
Sov gott nu, sen får vi se vem som får sista skrattet...

Huge: Hahaha!! Snyggt försök. Avslutar med denna ännu en gång och somnar med ett gott skratt

"Ungefär lika märkligt som att Islanders enligt uppgift inte vill ha dit den "magiska målvakten" Linus Söderström omgående.
De ser givetvis hans brister....."

Skrubben: så du tror att Hv plockade in Söderström utan anledning? Uppenbarligen såg de potential och hade rätt. Hur mycket det än må svida för oss Brynäsare så får man med opartiska ögon inse att han gjorde en fantastisk säsong.

Tror inte Söderström får spela nån NHL-hockey nästa år. Blir nog inte ens AHL.
Tyvärr får vi nog möta honom i HV-tröjan.

Bifbiffen: Jag kan förklara om du undrar: Islanders och Philadelphia är två olika lag med förmodat olika strategi när det gäller utveckling av unga målvaktstalanger, där även typen av kontrakt man väljer att skriva kan skilja sig åt.
Om nu Islanders ex skriver ett längre kontrakt med Linus än vad Philly ev har gjort med Felix, betyder inte det att Philly per automatik skulle tro och hoppas mindre på Felix än vad Islanders gör på Linus.
Så, nu behöver du inte undra nåt mer....

Bifbiffen: "Att sen Djurgården inte ville ha honom, om det nu verkligen var så, betyder inget. Det ända det betyder är väl i så fall hur otroligt dålig koll de har."

Du gör verkligen parodi på dig själv nu. Felix är ett år yngre än Söderström och är således betydligt mer beprövad när han gör sin första SHL-säsong som förstaårssenior. Söderström platsade knappt i Vita Hästen säsongen innan han blev förstaårssenior i SHL.

{5504}: han kommer få chansen där borta. Sen om han tar den återstår att se. För egen del får han gärna misslyckas då han precis stulit vårt guld.

Att sen Djurgården inte ville ha honom, om det nu verkligen var så, betyder inget. Det ända det betyder är väl i så fall hur otroligt dålig koll de har.

Söderström behöver inte be om ursäkt för något. Han har bevisat att han håller hög klass över många matcher och även när det gäller som mest. Borde svida nått enormt för Djurgården

KulaShaker: troligen. Men då måste han snäppa upp 2 pinnhål under kommande säsong

{5915}: haha, är beredd att hålla med dig!!😃

Bifbiffen: Söderström kommer spela i HV nästa säsong!!

Osannolikt att Söderström va så bra efter jul, några tabbar så klart men ändå.
Han platsa knappt i Allsvenskan och Djurgården ville inte ens ha han för mindre än ett år sen!!
Sandström betydligt större talang så ni vore dumma om ni skicka iväg Felix.

Bifbiffen: Förresten, efter att ha sett Alexander Edler ett antal VM-matcher vette fan om det inte är tärningar som avgör vilka svenskar NHL-lagen plockar över.

Bifbiffen: Det kommer efter nästa säsong då han blivit lika gammal som Söderström är nu.

Bifbiffen: Man kan ju undra varför inte Svedberg, Fasth m.fl. har ett kontrakt i NHL

Huge: Man kan ju undra varför inte Philadelphia gett "succemålvakten" ett 3-års kontrakt..

Skrubben: Ja, om Greiss är lika bra som han var hos oss, så har Linus definitivt chansen. Men då måste han agera "magiskt", annars blir det utlåning till Småland.... :-)

Peja: man räknar inte med Sunken. Det är därför vi signar 9 backar till den här säsongen :-)

Huge: Ja, Greiss borde han ju kunna konkurrera ut :)

{5915}: Ja, Söderström är ju som bekant "magisk", så han går nog direkt in och brädar Islanders förstekeeper utan att ens behöva genomgå nån camp. Nåt annat vore ju osannolikt....

Bifbiffen: "Det är ännu oklart om Söderström kommer att åka över kommande säsong eller om han lånas ut till HV 71."

Vad kommer du att säga om Linus blir utlånad till HV nästa säsong?
Tippar på "kvack, kvack".....

Bifbiffen: Söderström kommer nog få mycket speltid i Islanders

Huge: "Ungefär lika märkligt som att Islanders enligt uppgift inte vill ha dit den "magiska målvakten" Linus Söderström omgående.
De ser givetvis hans brister....."

Hade du varit lite kyligare hade du kunnat stoppa denna groda. Den sparar vi.

Tycker målvaktsPARET får alldeles för mycket skit. Rautio var riktigt bra i år och med lite kontinuitet hade han atagligen gjort det ännu bättre.

Vi får hoppas att Sandström utvecklas. Just nu håller jag honom som en av seriens sämre målvakter.

Peja: En femteplats är ingen topplats. Däremot att ta silver i ett slutspel är toppen - nästan...

Skrubben: "Backsidan är också helt spikad (Lucas Carlsson ska vara klar enligt Aftonbladet)."

OK, men jag inväntar att Lucas C blir officiellt förlängd och att BZ säger att backuppsättningen är spikad. Det skulle i så fall innebära exakt samma backuppsättning med enda ändringen att Henke Larsson ersätter Pudas.

Har du fått någon slags bekräftelse beträffande Sundqvist? Kommer han att fortsätta?

mattiask: "Vi är ju ett topplag? Att sluta femma i serien tycker jag definitivt räknas som topplag samtidigt som vi trots allt slutar på silverplats. Vad är det vi ska ändra? Jo att vinna den sjunde avgörande nästa år!"

Det är precis den här inställningen som jag är orolig över. Brynäs var ett topplag 16/17. Det betyder inte att Brynäs per automatik blir ett topplag även 17/18 om man behåller samma trupp. Så Brynäs VAR ett topplag 16/17, men man ÄR inget topplag 17/18. I dagsläget vet vi inte vilka som kommer att tillhöra toppen 17/18. Det enda vi konstatera är att Brynäs möjligheter att tillhöra toppen ökar ju bättre trupp man lyckas bygga.

Sedan spelar förstås fler faktorer än bara spelarmaterialet in, det tror jag alla är införstådda med, men ju bättre spelare Brynäs har, ju mer sannolikt är det att laget når framgångar.

bradberry: läs hela tråden. Jag frågar Abris om han inte råkat blandat ihop "Lucasarna" och så var inte fallet :)

Bifbiffen: "ingen som har sagt av de som är kritiska. Bara att han inte är redo för förstaspaden."

Så bra då, eftersom Brynäs inte har praktiserat upplägget med en uttalad förstemålvakt öht under föregående säsong, och heller inte avser att göra det nästa säsong, som det verkar.
Men du kanske har missat det?

Huge: Och precis när du skrev det blev han klar för Islanders 😄

Peja: Jag håller delvis med dig. Det jag ville påtala med mitt svar var just att vi tog oss till en sjunde avgörande match med förlust i sudden som slut när vi enligt många hade två usla målvakter.
Jag skiter i vad andra lag värvar för målvakt. Visst Fasth och Monstret är två kanonmålvakter MEN det tar ej bort det faktum att hela laget måste lyckas och alla kugghjul måste gå rätt.
Det gjorde det för både Brynäs och Hv71 iår. Nästa år kanske det ser likadant ut oavsett vilka målvakter vi har.
Det finns så många aspekter som gör framgång i hockey så oviss. Självförtroende, förtroende, kedjedynamiken osv osv.. :)

"Varför ska inte Brynäs, som vill vara ett topplag, ha målvakter som håller toppklass i serien? Varför sikta lägre?"

Vi är ju ett topplag? Att sluta femma i serien tycker jag definitivt räknas som topplag samtidigt som vi trots allt slutar på silverplats. Vad är det vi ska ändra? Jo att vinna den sjunde avgörande nästa år!

Bifbiffen: "Ja märkligt att Philadelphia inte vill ha dit "succémålvakten" Felix Sandström omgående.

De ser givetvis hans brister."

Ungefär lika märkligt som att Islanders enligt uppgift inte vill ha dit den "magiska målvakten" Linus Söderström omgående.
De ser givetvis hans brister.....

Intressant läsning i GD om damlaget. Just nu är en spelare kontrakterad och ingen tränare finns tillsatt. Tydligen är Bengtzén också ansvarig för damlaget men just nu klarar han inte den arbetsbelastningen så då har Johan Stark fått gå in tillfälligt. Han håller just nu på med att rekrytera tränare och spelare. Lite roligt att klubbdirektören har fått det jobbet.

Bifbiffen: Lär dig skilja på sak och person när du diskuterar. Det vore trevligt.

Bifbiffen: Ja jag är av en annan åsikt.

Troll? Hahaha...jag klagar på det du skriver. Du klagar på mig som person. Säger en hel del om dig.

Zappaholic: När folk svarar så hävdar jag att det är en diskussion. Du kanske är av annan åsikt. Det är ju inte så att jag svarat mina egna inlägg.

Du vågar ju själv inte kritisera Huge när det inträffar. Så sluta leka polis i vissa fall. Troll

Bifbiffen: Man kan ju se det så här oxå.

Troligtvis kommer Felix att spela i NHL om ett par år. Man klagar ofta att spelare lämnar för tidigt. Nu finns det ju en chans att ha kvar en egen spelare nått år till.
Felix är ju fortfarande väldigt ung som målvakt, så jag är säker att han kommer utveckla sitt spel ytterligare nästa sässe.

Då har ju Brynäs fått en 250" kronors målvakt för 100".
Hur många fler så unga målvakter finns det i SHL?

Bifbiffen: Varför rapa samma ståndpunkt i femhundrafjorton inlägg i rad? Är det att diskutera tycker du?

Folk brukar gnälla på att Huge aldrig ger sig, vilket jag kan hålla med om ibland. Men du är ta mig fan ännu värre...

Zappaholic: Instämmer. Är det nån som hört om Gynge? Är det ett seriöst rykte?

« · 1828426 · »