Brynäs IF

714931 inlägg · 7953 ämnen

Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF

1000712 · » Till forumet


Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Hitman: "Men Huge, hur fan får du ihop det där? När vi visade Dackells usla +/- så skrev du att det inte visade någonting och att han ändå var en av Brynäs bästa."

Dackells dåliga plus/minus visade egentligen inte så mkt mer än att han haft en jobbig säsong, men ändå varit och är en av våra viktigaste spelare.
Liksom Hansens fina plus/minus egentligen inte heller säger så mkt iom att även han är en av våra viktigaste spelare.
Frågan gällde dock Hansens spelförståelse, som Tony av nån outgrundlig anledning anser vara värdelös.
Man har inte dålig spelförståelse om man får spela mkt i boxplay och i övrigt spelar mkt mot motståndarnas bästa formationer.

Livet blir inte lättare för att du sitter som ett fån och fasar inför kvalserien.
Jag sitter bara inte och ältar eländet fram och tillbaka men är lika orolig som alla andra, om du nu trodde nåt annat....
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: "För att använda dina egna ord: Du är fetborta.
Man läser knappast spelet dåligt om han har klart plus i +/- statistiken."

Men Huge, hur fan får du ihop det där? När vi visade Dackells usla +/- så skrev du att det inte visade någonting och att han ändå var en av Brynäs bästa.

Nu menar du på att om en spelare automatiskt är en bra spelläsare om man har positiv +/-. Hur har du tänkt här egentligen? Gäller inte negativ +/-?

Jag önskar att jag kunde se samma positiva och underbara bild av Brynäs som du gör, en bild där allt dåligt egentligen är bra och det lilla negitiva som finns kvar beror på otur. Livet skulle vara så mycket lättare just nu, medans du sitter och ler som ett fån sitter vi andra och fasar inför kvalserien.... Men å andra sidan kanske du vet nåt som vi andra inte vet, du har kanske sett framtiden i någon av dina "visioner"?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Skillnaden mellan KS och ES och snacket att han kostade för mycket... vad är -strecket nu i ekonomin?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Eh, han är en topp-fem back i hela elitserien när det gäller att producera poäng. Hur det kan vara mellanklass har jag svårt att förstå. Som tidigare nämnts så är han också bara 22 och kommer bara bli bättre. En klassback
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Jag förstår honom. Varför finns den där regeln egentligen ?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Förståeligt i besvikelsen av Eloranta, men det blir nog böter för gnället på Lärking.
Och reglerna visste han väl om när han kom hit?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge:

Eloranta gillar inte sossehockey:

-Jävla socialhockey......:))
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Hence: En mellanklass back från Finland. Är det var Brynäs behöver?
Kommentera


Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
70 Rodrigues: Blablabla
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Som sagt, vissa är nöjda med det lilla.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Hence: Juuso är bara 22 år och han har tiden framför sig. Kanken är sådär eftersom han drar på sig dumma utvisningar, Kanken smäll på hårdare och hål ner klubba och händer.

Hulken är ett sparkapital men vi måste våga spela honom.
Hutten.. hm...

OT: MIK Har verkligen visat vad det går ut på med att kämpa efter dödsannonsen, är väl bara mot oss de vek sig.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge:

Du får inte kräva så mycket......

Underbar desperathockey Mora spelar nu.Tänk om våra killar kunde visa upp samma glöd.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: "Man uttalar sig mao om ngt man inte vet ngt om."

Ja du, det borde ju du veta, det gör ju du dagligen här i gästboken.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
70 Rodrigues: Vadå mindre bra? En helt suverän tredjecenter som kan teka och användas med fördel i BP. En av FÅ som har plus i plus/minus. Säkert inte dyr heller.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Rollspelare vet många inte ens vad det är.
Men man uttalar sig gärna om dom.
Man uttalar sig mao om ngt man inte vet ngt om.
Underbart... :-)
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Men det behöver inte betyda att det ska vara minfre bra rollspelare, eller hur, det som är tragiskt är att det är så många som är nöjda med så lite.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Izah: jag var där på besök skall det jue vara
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Curre:

Är Hietanen en belastning?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Släng in några hungriga ryssar, det kryllar ju av många unga lovande spelare i det landet. I alla fall såg jag flera när jg var är på besök,,,,,,,
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Curre: Ja allt handlar om att göra mål va? Jösses vad tragiskt det är att så många inte vet att det behövs rollspelare.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Ja ja Lille man, kommentarer överflödiga, apropå hockykunnande.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Har sett Hansen i nästan varje match och att önska honom ett femårskontrakt är ett bedrövligt förslag när det finns så många andra bra spelare runt om i Europa.Han har varit dålig, har haft chans att avgöra i många matcher, haft öppet mål otaliga gånger. Bort med alla norrmän och finnar från Brynäs, har inget att tillföra i laget bara en belastning.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
70 Rodrigues: " Han kan teka men det är också allt. Han är långsam, tar ofta fel beslut, dålig timing och läser spelet riktigt dåligt, vet inte hur många ggr per match han räknar fel."

För att använda dina egna ord: Du är fetborta.
Man läser knappast spelet dåligt om han har klart plus i +/- statistiken.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Hansen skulle duga som defensiv fjärdecenter. Han har absolut ingenting att göra i de två första femmorna. Maken till dålig avslutare får man leta efter....
Men som sagt, center i fjärdefemman och box-play spelare duger han till.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Han kan teka men det är också allt. Han är långsam, tar ofta fel beslut, dålig timing och läser spelet riktigt dåligt, vet inte hur många ggr per match han räknar fel.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Och hockeykunskaperna står du för eller. Kryp tillbaka under den sten du kom.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Du tog orden ur min mun. Att önska Hansen dit pepparna växer säger en del om hockeykunskaperna hos avsändaren...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Ojdå. Liket lever. 5-4 ni i Linköping...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
70 Rodrigues: Jag skulle bli glad om Hansen skrev på ett femårskontrakt. En jävligt klok center som är vår bästa tekare.

Att vi har en usel centeruppsättning i övrigt är ju inte hans fel eller? Ska han tacka nej till att spela i förstakedjan?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Hansen och Hauthonen kan dom skicka så långt bort från Gävle som möjligt. Det är med stor sorg jag ser Brynäs IF både som lag och förening lösas upp i atomer, fy fan säger jag. Vad ska behöva hända egentligen?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Han MÅSTE bli klar inför KS. Vi måste få ner speltiden på Hutten
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Från hemsidan:

"Det är mer osäkert med Micke Lind. han tränar rehab med Claes Rahm och Glenn Hellström och gör det bra. Men det är omöjligt att svara på när han är tillbaka."

Låter inte som att det är helt kört iaf...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Det skjuts för lite!

...och då menar jag inte med klubba och puck...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF

Gusten:

Mattias Månsson:"Det tär på krafterna att få spela så mycket i varje match"


Pajas.I Frölunda får du dina 5.34 varje match.

Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Kan tänka mig Knogen kan bli extra jobbig... Kalla han för [url=susning.nu/Synthare]Synthare[/url] så kryper han tillbaka till sin håla ;-)

Sperrle släppte in 2 mål idag mot LHC i J20 Top 8, han motade förut de två insläppa 32 skott.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: C+ bekräftade det just nu -26 på båda men LHF har som du skrev fler gjorda.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
65selander: Fan det värsta som kan hända är väl att både Luleå och Mora vinner? Då får vi med oss ett Luleå med två raka vinster i måstematcher...så jävla stukat självförtroende lär dom inte ha.

Nej ett Mora med tre raka torskar kanske är att föredra?

ÄH jag vet inte....man sitter och är nervös men man vet fan inte vilka man håller på :)
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge: Ja dels pga att ge någon av dem chansen att få lite matchträning. Men också för att inte riskera att ett lojt Brynäs släpper in tvåsiffrigt och vår enda målvakt får stukat självförtroende.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Ja, jag tycker också att nån av dom borde fått chansen idag.
Ett utmärkt tillfälle att låta dom få lite matchträning innan KS. Dom är nog dessutom rätt så revanschsugna.
Markström har heller inte direkt övertygat på 1-0 och 3-0.

Annars skapligt jämnt just nu.
Om jag inte har fel så är Luleå just nu före Mora på fler antal gjorda mål.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Va spelar BIF ikväll? Kollar väl mest på LHF nu eftersom den är jämnast men zappar väl också till MIK. BIF matchen spelar jag in på PVR så om det skulle hända roligt så kan man spolasig fram till det.

3-3 nu MIK
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Huge:

Inte i linköping då ?? :-)
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Va spelar Brynäs?

Skämt å sido, jag är lite purken på att inte Korhonen eller Sperrle fick chansen idag.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Videokoll och 3-3 i Mora...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Nä, den nagelbitaren vågar man fan inte kolla på.
Gäller ju så otroligt mkt...
Har dock strökollat och domartavlorna är väl det som man jagat upp sig mest över...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten:

Är det ingen som kolllar på den fanatastiska matchen FBK-BIF?
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: LIF jublar nog eftersom de vill ha revansch samt ge igen för när MIK körde över dom två gånger om i KS när MIK gick upp. Ja fy f-n att vi hamnade i denna situation.

En dålig start och det kan gå åt fanders. Jo Huge det kan gå åt fanders.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Gusten: Ja, här går det undan i svängarna må jag säga...
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Då är dom på säker mark, om Mora inte tar nån poäng.
Kommentera

Sv: Sista omgången av grundserien 07/08 FBK-BIF
Bissett19: Då gör Mora oss sällskap. 3-2 till Luleå nu förresten...
Kommentera

1000712 · »