Brynäs IF

710588 inlägg · 7953 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06

797260 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: "Det är skillnad på att bli häcklad för en dålig instats/ett fult tilltag i en hockeymatch än att bli häcklad av en moderator när man är besviken."

Ja, tänk vad jobbigt det måste ha känts för sylf och gusten i detta fall, för det var ju dom jag "häcklade". Stackarna måste väl tas in för vård nu, med tanke på de upprörda svar jag fick, när jag undrade var alla gamnackar tog vägen:

"Huge: Vi kommer tillbaka när Saik gör mål igen,det är bara en tidsfråga:)

Bissett19"

"Huge: Vi samlar oss.-)
sylf @ Södra Roslagen "

Både Gusten och sylf har som synes förmågan att både ge och ta en häckling för vad den är, utan att överreagera på det sätt jag tycker att du gör i detta fall.
I mina ögon tycker jag att du beter dig som prinsessan på ärten på ngn annans vägnar.
Så enkelt är det....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Bissett19: Ja man undrar ju varför vissa andra aldrig blir bänkade.
Molin gör väl nästan alltid sitt jobb och vad det verkade på "Pucken" så var han rejält besviken på sig själv efter Modomatchen. Hade nog inte behövts nån längre ransakan för Ove tror jag. Han hade varit rejält revanschsugen igår ändå :(
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Bissett19: Febrig vid värmningen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
wap.hockeysnack.com
Gusten:Det trodde man aldrig,men Ove bommade även markering vid MoDos 2-1!Bicek då?Varför saknades han?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Molin var tydligen sidsteppad pga markeringsmissarna!

"- Det kan vara bra för honom att få lite distans till det som hände i lördags, säger Boork."
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Nej diskussionen handlar om att du sitter och häcklar besvikna personer och fortsätter om det "går vägen" och Brynäs lyckas få med sig en pinne.

Vad jag gjorde var att "betygsätta" ett lags insats, med ett uttryck som du precis hade använt i inlägget innan. Det var även en liten känga till dig som använde ett, i mina ögon dumt uttryck, det är en viss skillnad. Att folk skriver "tillmälen" om spelare/domare under en match tycker jag är fullt normalt.Du ska bara veta vad som skriks under en match, Se någon match live nångång så får du uppleva det du med ;)

Det är skillnad på att bli häcklad för en dålig instats/ett fult tilltag i en hockeymatch än att bli häcklad av en moderator när man är besviken.

Sen kan du skriva runt saker och ting och försöka bortförklara det hur mycket du vill. I mina ögon beter du dig som ett Pucko, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Jo, men diskussionen handlar ju om värdeladdningen i ordet "gamnacke".
Eftersom du själv använde ordet, och dessutom lade till en smiley (vilket jag utgår ifrån syftade till att du inte betraktade ordet som speciellt allvarligt), så verkar du ju själv inte anse att ordet har ngn speciellt allvarlig negativ klang, sas.
Om du däremot hade hängt upp dig på alla invektiv och tillmälen som haglade i inläggen under dagens match, ja då hade jag varit lite mer förstående. Tillmälen som jag tror de flesta anser ligga mycket mer nära beteckningen "pucko" än "gamnacke".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Nämen, så du satte dig att leta... nåja.

Nu är det ju så att DU som moderator skall föregå med gott exempel...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: "Rent principiellt så tycker jag att du gick över gränsen där..."

Jag citerar:

"Huge: Ja, "Gamnackar" är ju ett väldigt passande ord för Brynäs ;)

GävleLasse @ Brynäs, Gävle Idag kl. 19:56"


Apropå gränsöverskridanden, menar jag....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Samma sak gäller ju för ett flertal spelare i J20 laget. Nej Brynäs "breda" trupp är inte bredare än något annat lag.

I och med att "sjukstugan" Hukkonen inte spelat mycket och att Morin inte höll måttet (trots sporadiska inhopp) så är backbesättningen absolut inte bred. Hade vi haft det så skulle inte Johansson och Sjödda snitta över 20 minuter per match.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Ja, jag förstår vad du menar.
Men dom är ju ändå så pass bra att dom nog inte skulle göra bort sig om dom fick chansen i ngn eller några enstaka matcher, som tillfälliga ersättare för ngn skadad ordinarie?
På så sätt så är dom ju ändå en liten trygghet och därmed också breddare av truppen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: För mig är det ingen skillnad på att kalla någon för pucko eller att utse en grupp för någonting med negativ klang.. visst dysterkvistar och liknande är en sak, det är ett vedertaget uttryck här... Men varför "utöka" med gamnackar?

Rent principiellt så tycker jag att du gick över gränsen där...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Jompe: Tror också på bra chanser både på torsdag och lördag.
Vi brukar ju göra bra matcher mot lag som på papperet ska vara bättre än oss.
Vi syns på lördag. Ska bli kul att få ett ansikte på ditt nick... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Varför är de utlånade? jo för att de inte håller för spel i ES ännu...hade de gjort det så hade de varit kvar och konkurrerat om en plats i Brynäs, inte i Almtuna och Nybro.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Jompe: Visst är det bra gjort att hämta upp ett 3-1 underläge. Men det är flatheten i Brynäs spel som gör att vi hamnar i den situationen. Det så omtalade PP som Brynäs enligt många varit så duktiga på är helt under isen. Nej, Brynäs skulle ha dödat matchen redan i början på första perioden under alla PP vi fick. Men Boork valde att rulla på spelarna just som om det regnade. Varför inte toppa upp laget och se till att man får in minst ett mål i början på matchen?

Sen är det ju solklart att man skall trötta ut motståndarnas backar när de går på 5 stycken. Boork och Brynäs valde att backa hem och låta deras backar spela ut och skapa istället för att få smörj i egen zon.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Ja, men dom utlånade kan väl tas hem vid behov?
Plus att Almtorp och Widing har anslutit.
Nog finns det väl ändå fog för påståendet att vi har en bred trupp?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Ja, jag bannade Gusten den gången. Men jag bannade ju också mig själv efteråt och bad om ursäkt för att det kanske var lite förhastat att ta honom i örat.
I principfrågan så måste du väl ändå se skillnaden i laddning mellan orden "pucko" och "gamnacke" ?
Det sistnämnda kan väl jämställas med ex dysterkvist eller struts, som ju ofta har förekommit härinne.
Tycker att "pucko" är en betydligt allvarligare stämpel, sas.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: "Sometimes you win, sometimes you lose, sometimes it rains"; klassisk kommentar i baseball. Och det har ju varit en regnig höst. Att hämta in ett 1-3 underläge borta är bra, men trepoängarna får gärna börja komma nu. Jag tror att vi har en bra chans både på torsdag och lördag. Eftersom jag ska upp på lördag utgår jag från seger då!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
arnio: Har Brynäs en bred trupp? Vi har ett gäng spelare utlånade för att de inte håller måttet för ES än. Idagsläget har Brynäs 7 backar och 14 forwards, precis lika många som vi haft år efter år.

Brynäs HADE en bred trupp under försäsongen, då när man räknade med Ström, Cipulis, Gynge, Andersson och Morin.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Brynäs 3:poängare i början kan vi nog till stor del tacka Kristan för som ofta vann matcherna helt på egen hand. Får vi tillbaka ett sådant målvaktsspel igen så kommer treorna som ett brev på posten, Sperrle han kan han med det såg vi om inte annat mot LHC borta.

Jag tror konstigt nog att Brynäs kommer att höja sig ett snäpp när Bäckis är borta för de övriga kommer verkligen att vilja visa att de minsann klarar sig bra utan Bäckis.

Något positivt i allt det negativa som skrivits den senaste tiden, när var Brynäs så här bra på Bortaplan senast?

En annan sak, vi har faktiskt minst nollpoängare av alla lag och vi tar numera ofta poäng när vi spelar dåligt så jag är fortfarande positiv.

Brynäs kommer som vanligt att vara bäst efter jul tror jag, denna gång tack vare den breda trupp som Boorken förfogar över och det kommer att ge utslag i längden.

Ingen anledning till oro bröder.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Peja: asså alla satsar på kryss på torsdag så ruinerar vi bankerna :D
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Peja: Men Bicek var ju en av de bättre spelarna i lördags. Skall han bäsnk honom för måltorka så kan han ju bänka större delen av laget.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Peja: Nä, petade finns inte. Isf skulle jag bli mkt förvånad. Iaf om det gäller Molin. Sannolikt det vanliga: migrän.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Ja, många blir ju förkylda nuförtiden. Och Molin har en tendens att få migrän några gånger varje säsonger. Lite misstänksamt dock att det är just Molin (markeringsmiss) och Bicek (måltorka) som är borta.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Men snälla nån, säg att Boork och c:o driver med oss.
Det måste vara rekord i oavgjorda matcher procentuellt sett nu - alla kategorier. (Fast hellre det än rekord i förlorade...)

Är det någon fler än jag och samtliga motståndarlag som har observerat Sperrles genetiskt betingade oförmåga att ta ispuckar. Det verkar som att tyngdlagen inte biter på honom. Han kan omöjligen ta isare...

När är Kristan tillbaka?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Peja: Eller så gjorde han det för att skicka en markeing som inte gick hem...Min gissning är sjukdom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Är det någon som vet varför Bicek och Molin inte var med? Om de är petade får man väl anta att åtminstone Boork ansåg att det stärkte lagets chanser att vinna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: SAIK gick på 5 backar i princip hela matchen, vad gör Brynäs? Försöker dribbla och spela sig in i offensiv zon. När ett lag går på så kort om folk så skall pucken dumpas och backarna skall smällas på varje gång. Hermansson spelade hela matchen så honom var det inget allvarligt med.

Jag hade velkat se att Boorken hade utnyttjat den fördel vi fick genom matchstraffet. Nej istället så drar sig Brynäs hem i knät på Sperrle och hakar sig till numrära underlägen. Den av så många hyllade Boorken gjorde en grov coachmiss och det var inte första gången. Det är något som har hängt med i många matcher. En flathet i coachingen som har inneburit en massa osäkerhet i laget. Befinner man sig i egen zon ofta så kommer misstagen, så enkelt är det. OCH sånt har inte Brynäs råd med...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Ja, nu var det kanske inte specifikt den här matchen jag avsåg, utan mer principiellt. Kanske vore rätt melodi ifall man börjar klaga även när vi tar ledningen? :-)

Och visst ska dom ha bannor för att dom inte gör mål i 5 mot 3.
Men det är väl liksom rätt uppenbart att det inte är godkänt och att ytterligare en person stämmer in i klagokören gör väl varken från eller till.
Annars en typisk mittiserienmatch med ganska trötta huvuden och ben på många håll. Märktes väl på det svängiga spelet.
Bicek och Molins frånvaro plus justeringarna på Herman och Alcén var väl ingen sak som direkt förstärkte våra chanser. Blev väl lite oförutsedda ommöbleringar pga detta.
Sammanget ändå en bra insats sett till matchutvecklingen och förutsättningarna. Mång oavgjorda nu, men ändå inget som oroar än iaf.
Halva serien kvar och flera av dessa kryss har ju kommit pga rent slarv eller tillfälligheter, som jag ser det. Det som oroar lite grann är Biceks måltorka. Där hade vi nog lite till mans väntat oss mkt mer.
Måste ha varit sjuk idag, för hans senast insats pekade iaf inte på att det skulle vara ngn sorts markering från Boorks sida.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Svackor kommer alltid, det tillhör ES. Exemplen är många. Är inte speciellt förvånad att BIF får en reaktion på den fina inledningen. Som vanligt skiljer vi oss åt när det gäller framtidsutsikterna.....

Avslutar kvällen med ett litet citat från Dave King;

"– En del av våra spelare borde spela någon annanstans, för de vill inte spela här, sade King."

Undrar om han syftar på grabbarna med fin stamtavla och 150000+ i månaden?

Att Percy aldrig skall lära sig att hålla i pengarna....

Hellre en L-E Spets på isen än 10 slovakiska snabbskrinnare i båset.

VVB!! (Våga Vägra Backchecka)

God Natt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
JanT: Ja det var ju inte länge sen som du tyckte att det var stenlugnt för vi hade 12 pinnar ner till stecket. Det är långt kvar till den sista omgången spelats, jag tycker mig skönja en viss falsk säkerhet. Även en blind kan se att Brynäs måste skärpa till sig rejält om det ens skall bli nåt slutspel.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Har bara sett målen och vill därför inte analysera alltför mycket. Däremot kan man konstatera att det måste till segrar i de kommande matcherna. Att ideligen kryssa håller inte i längden.

Nu väntar 2 hemmamatcher mot kvalificerat motstånd. 1 seger där samt 2 segrar till innan nyår är vad som krävs för att behålla 6:e platsen och säkert avstånd neråt. Det hela blir inte lättare av att Bäckström försvinner mitt upp i alltihopa.

Men, vi har ju bevisligen spelat bättre mot "topplagen" i år...Trendbrott?!

Tycker trots allt det ser hyfsat ut så här långt, 8 poäng ner till ingenmansland är en realtivt stor marginal efter 28 omgångar. Tror dock inte den marginalen kommer att hållas när FHC nu ser ut att ha fått upp flåset.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Förresten. Det går bra att kalla folk för gamnackar, men du bannade Gusten efter att han kallat dig "pucko"... ta och visa lite konsekvens nu och banna dig själv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Full koll märker jag, annars var det Brynäs som gjorde 0-1 och det var väl inte så många som klagade då...

Men tappar man ledningen och inte vinner en pariod där vi får såna chanser av Lärking så SKA man ha bannor.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Om jag var boorken hade jag tagit utt målvakten när de står
3-3 jag förlorar hälre än att få fler kryss. Tror jag ska satsa 100 på kryss på varje brynäs match hedan efter.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
JanT: Ja, jag hackar lite på hans objektiva kompisar. Du vet, gamnackarna som kastar in handduken vid 0-1 och sen låtsas som om det regnar när vi hämtat upp underläget. :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
JanT: Jag börjar bli trött på att folk inte får vara besvikna/förbannade utan att Huge skall sitta å gnälla på dem.

Det finns de som ställer högre krav på Brynäs än att ideligen spela oavgjort.

Vad tycker du själv om matchen?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Börjar du bli på dåligt humör, Lasse? ;-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Varför? håll dig till dskussionen istället för att leta en massa "fel" hos skribenter. Var och en får väl ha sin åsikt. Du verkar inte ha någon utan endast försvarar Brynäs oavsett vad de gör.

Det är dirket DÅLIGT av Brynäs att inte döda matchen i den första perioden när man har massor av PP. Spel 5 mot 3 i två minuter SKALL rendera i mål, så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
GävleLasse: Man kan väl göra bådadera?
Eller?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Som vanligt så rackar du ner på skribenter instället för att komma med någonting vettigt om det väsentliga, MATCHERNA!

Men det är väl så att du tycker att det är dåligt men vågar inte skriva nåt om det.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06

Bissett19: Då får dom vara med i början av matchen också. Frölundas 1:a lär nog göra allting för att avgöra matchen tidigt.

Snyggt mål utav Bäckis och om jag såg rätt så trodde Sunken att SAIKarn var en päronboll...

Verkade ha varit en fartfylld match iaf.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06

Gusten: 1+1 av Bäckis,ett mål o ett klockrent ass till Thomas Larsson i SAIK.Nära att Hansen avgjorde i slutet,men Greken sprattlade till o gjorde en Hasek.

Frölunda på Torsdag,vi kryssar vidare.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Huge: Det handlar om att STÅ UPP! Tror du jag gillar att vi drar på oss hakningar? I början så körde dom över oss, två skador och räddhågsna spelare blev resultatet. Jag vill att dom ska visa stake! Vet du vad det är? Det är motsatsen till gamnacke!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
20 Lindgren: Jaha, Men jag tror han hade partaj i lördags!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Gusten: "Nej hade Boork beordrat lite råkurr i första på Lintner och nån annan back så hade vi fixat tre poäng."

Jaha.
Ena sekunden så är vi sopiga som drar på oss utvisningar.
I nästa så är det skitbra att dra på sig tvåor.
Gamnacke och helsnurrig läktarcoach på samma gång.
Inte illa.... :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Gusten: Vi har ju en bred trupp...men dålig!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
lillovechkin: Utan att lämna ut personnumret vill jag hävda att det är idag Piggen fyller år.

Nä, nu måste jag gå och spela tamburin i Hockeykvällpauserna.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Någon som har koll på rekordet för X-matcher i elitserien är?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 4/12-06
Bissett19: Och Frölunda på torsdag, jättekul...
Kommentera

797260 · »