Brynäs IF

714587 inlägg · 7953 ämnen

SLO-tråden

« · 2460391 · » Till forumet


Sv: SLO-tråden
Och kvitterat i Timrå..
Kommentera

Sv: SLO-tråden
bradberry: och HV kvitterade precis till 1-1
Kommentera

Sv: SLO-tråden
bradberry: Malmö har 7-1 på Växjö, vad i helvete.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SuneMangs: FBK i ett nötskal… Behöver bara en chans…

Mardrömsminut…

FBK-ledning, Brynäsutvisning och HV-kvittering…
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: Sådär ja, det var den matchen. Förväntade mig inga poäng heller förvisso, men blir ledsen efter den inledningen på matchen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Behöver inte läsa om det. Har tillskillnad från många andra som har åsikter om detta stått på läktare där det bränns bengaler, rök och blink. Aldrig sett någon bli skadad eller hört om någon som blivit skadad av det.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: Ja, vad är din poäng? Exakt vad jag skrev. Låg risk för brand

LÄS IGEN !!!

– Det är tråkigt för ishockeyn att sådant här händer. Nu gick det bra och det är inga skador, men det är farliga grejer det här.
Han berättar att röken som skapas inte är speciellt farligt, men att lågan är det som kan ställa till det.

– De släpper bara grejerna och låter det ligga, och här är det en läktare i trä också. Det ska mycket till för att den ska börja brinna men det kan bli brännskador när folk står där och det är farligt för alla.
LIVSFARLIGT !!!
Även om det bara skadar en person så är det för jävligt.

ELLER VAD?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: däremot så bildas farlig gas från rökfacklor. Om det inte ändrats på senare år.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: domarna är blinda 🤪
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Ja, vad är din poäng? Exakt vad jag skrev. Låg risk för brand.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Tack för era inspel - mycket bra förslag där jag själv driver frågan inom klubben om att flytta ståplats till andra sidan och även införa aktiv sittplats. Vi får se vad som sker framöver.

Jag har en öppen fråga. Är det någon här på HS som står i klacken? Och är det någon som bor i Gävle och även är intresserad av att vara en del av den nystart vi gör med supporterkulturen i Brynäs?

Jag tar isåfall väldigt gärna emot den informationen antingen här eller via min mail.

Hoppas på många svar och på tre poäng ikväll.

Allt gott!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: incidenten som ledde till avstängning skedde på en hemmamatch. Påläst som vanligt..

Du har helt fel som vanligt, läs på , incidenten hände i Timrå och nästföljande hemma match hade Campese låst in kamrat kompaniets prylar och därifrån började konflikten, LÄS PÅ!!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: Framför årets största publik i NHK Arena tände en Brynässupporter på bortasektionen pyroteknik inför matchen.

Matchstarten fick då skjutas upp och även om det bara blev drygt åtta minuters försening var Timrå IK:s säkerhetsansvarige Anders Lundin kritisk efteråt.

– Det är olyckligt. Det är tråkigt när sådant här händer. Vi kör en visitation innan de går in men det är alltid lätt att ta in sådant här, framför allt nu på vintern när man har stora jackor. Man kan stoppa in grejer lite var som helst, säger Lundin och fortsätter:

– Det är tråkigt för ishockeyn att sådant här händer. Nu gick det bra och det är inga skador, men det är farliga grejer det här.
Han berättar att röken som skapas inte är speciellt farligt, men att lågan är det som kan ställa till det.

– De släpper bara grejerna och låter det ligga, och här är det en läktare i trä också. Det ska mycket till för att den ska börja brinna men det kan bli brännskador när folk står där och det är farligt för alla.
Hur agerade ni vid händelsen?

– Vi fick låta den brinna ut. Det är det enklaste sådana här gånger. Sedan har vi kameror för att se vad som händer, men här döljer man ju allt med en banderoll när man tänder och släpper pyrotekniken, så vi kunde inte se på kamerabilderna vem som tände den.

– Vi höll bara matchen direkt i dag, men det hade också kunnat hänt att vi plockat ut alla gästande supportrar och visiterat dem igen. Hade det hänt en gång till så hade vi avbrutit matchen och tagit ut dem.
Lundin berättar att de nu kommer göra skrivelser till både SHL och Brynäs om händelsen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: incidenten som ledde till avstängning skedde på en hemmamatch. Påläst som vanligt..
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: "inse att det är hängivna fans som är förutsättningen att Brynäs kan fortsätta bedriva elitverksamhet", inga små ord, men vad innebär det att vara hängiven fan? Tror du de som går på ex.vis era matcher inte är hängivna?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Det stämmer ej. Ingen är avstängd på livstid och ingen blev avstängd efter matchen mot Timrå. Dessutom var det rökfacklor som "brann", i princip 0 brandrisk.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Er? Jag bor alldeles för långt bort för att vara med i en supporterförening. Wow, källa på det? Som det är idag finns det noll anledning att stå på ståplats förutom priset. KK måste tillbaka, är det några som tycker annorlunda kan de enstaka titta på tv:n istället.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Huge:
OLD NEWS,

Finns en artikel i GD för flera år sen om bråket mellan Brynäs (Campese) och KK,
Upprinnelsen var antändande av pyroteknik på en borta match i mot Timrå där den avstängda KK medlemmen blev tagen på bar gärning,

I min mening ren galenskap om det börjat brinna så vet man inte hur många som kommit till skada,
Helt rätt med livstids avstängning.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
cog: Du har helt rätt i det du skriver, man kan engagera sig i Brynäs utan att stå in nån kör och sjunga.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee:

En grej som jag märker när jag läser här(bland annat) och folk på olika sätt "stör sig" på Kamratkompaniet är hur man, som du nu gjorde, påstår att de "skiter i sitt lag" och jag tycker det ska nämnas att KK absolut inte har någon plikt eller skyldighet att driva sin verksamhet.

Du till exempel skrev här om dagen att du gått på en hemmamatch denna säsong, visst? Det är lika många som jag själv gått på denna säsong och även Kamratkompaniet.

Skiter vi också i vårt lag?

Vi måste sluta prata om det som om de har nån slags skyldighet att komma och rädda stämningen på matcherna. Det sägs ju även att de går på matcherna dessutom men bara inte på ståplats. Att de skiter i sitt lag mer än nån av oss andra här inne på forumet är inget annat än felaktigt.
(Obs skriver inte detta till dig för att på något vis sätta dit dig eller så, utan tycker bara att det är värt att nämna här inne.)

Nu hoppas vi på en riktig krigarinsats i Karlstad ikväll och att alla Brynäsare på plats sjunger högt för vårt lag!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Inte alla vill se er i ERPen. Hellre lugnt och skönt på läktaren än en KK med sin fruktansvärda attityd.
Med tanke på att KK skrämde bort barn (det vet jag 100%) från ståplats så kanske de rent av har verkat hämnande på återväxten på ståplats.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Brynäs som förening tror de vet något om läktarkultur vilket de inte gör. När förutsättningar fråntogs och när supporterpolisen/vakt som förmodligen inte kom in på Polishögskolan ska leka lagens förlängda arm så får fan Brynäs skylla sig själva. Klubben förtjänar inte bättre tryck, och det kommer inte SLO:s mailande förändra. Stäng av tomten till vakt på livstid och släpp in avstängd supporter och rannsaka sen er själva och inse att det är hängivna fans som är förutsättningen att Brynäs kan fortsätta bedriva elitverksamhet. Inte är det viktigpettrar på kansliet iallafall.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Campese kanske tog med sig nycklarna till skrubben när han slutade. Kanske därför det inte går att komma fram till en lösning mellan BIF
och KK.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
spolaisen: Jädrans vad trovärdig du är med dina verbala versalskrik...

Din beskrivning känns som att den kommer från ett subjektivt fredagsfyllo...
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Upplevelsen just nu är att det inte finns någon organiserad supportergrupp alls på hemmastå. Överröstas ofta av två busslaster bortafans.

Att satsa på dessa grupperingar som du förespråkar, tycker jag verkar ganska fel.
De vill säkert väl men har inte rätt "brinn" för att skapa nåt.

Sen vill jag säga till alla Er som tror att KK bara kan "komma tillbaka". Så är inte fallet riktigt. Det är jättemånga som är i "exil" numera, och är på en annan plats i livet än för 4 år sedan. På Ove-matchen så gick det ut en uppmaning till alla gamla medlemmar att göra ett tillfälligt inhopp för Ove. Och det skedde på ett bra sätt, även om det kanske kom 1/3.

Det som krävs tror jag är en kärna av lokala ultras, som startar upp en verksamhet likt UB06/KK och rekryterar rätt individer och växer långsiktigt. Då kan det bli nåt igen om ett par år.

Jag tror att tiden är mer mogen nu än på UB/KKs tid, då alla var livrädda för ultras. Många trodde att det var likställt med huliganism vilket det inte är. Och det vet förstås nye SLO som verkar kanonbra.

Utöver det så stödjer jag förslagen kring "aktiv sittplats" samt "rinkside" seats.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
xxx BIF xxx: Du tror att KK agerat så hårt om de inte känt sig felaktigt behandlade? Det är bara Brynäs som har att förlora på detta, då får man svälja sin stolthet. Speciellt när man blöder ekonomiskt och kan få dit folk som bjuder på publiktryck.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Vilja ha ursäkt av folk som inte längre är i Brynäs....Låter lite märkligt. Det är ju som om man hade en granne som gjort något dumt och som man vill ha en ursäkt av men aldrig får. Sedan flyttar grannen och nytt folk flyttar in i grannens hus. Inte går man väl till de nya grannarna och ber dem om en ursäkt för vad den gamla grannen gjort?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Bojkotta är väl att ta i. Dom går på matcher som alla vi andra som jag förstått det, bara inte på ståplats.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Nja, jag var alltid tveksam till Campese. Men jag kräver ändå källor från olika håll innan jag på allvar kan tro på någonting.
KK har helt klart Brynäshjärta. Men nu väljer KK faktiskt fortfarande att bojkotta Brynäs pga något som skett för flera år sen och av en annan ledning. Det är ett aktivt val de gör.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Du får väl ringa upp Campese om du vill ha en annan källa.
Har aldrig sagt att du inte får ha åsikter, tycker det är fantastiskt att Brynäs fortfarande lockar nya människor.

Kan även tillägga att KK fortfarande gick på Brynäs IFs fotbollsmatcher under pågående bojkott och att klanka ned på dem som om att de inte har ett Brynäs hjärta är bara pinsamt. Så många 1000-tals timmar de lagt ned av sin FRITID för Brynäs.

Skäms på er!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
spolaisen: Är skrubben låst nu? Är någon avstängd? Är KK portade? Det är frågor du bör leta ett svar på.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
bifsydväst: Här har vi det. Du påtalar något viktigt här.
Brynäs får mycket skit för detta.
KK som är en så kallad supportergrupp väljer att skita i sitt lag för att en person har blivit avstängd. Troligtvis befogat. Hur mycket bryr man sig om sitt lag då? Man ska inte få ett free pass att bete sig precis hur man vill bara för att man är med i KK.
Låter snarare som att det är viktigare för KK att bli untouchable än att stötta sitt lag.
KK väljer aktivt att inte stötta sitt lag.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Det har jag inte sagt. Jag säger bara att källorna är från ett håll endast.
Varför skulle jag inte få ha åsikter? Är nybliven fan, ja. Men jag har följt brynäs i ett antal år nu. Jag har rätt till min åsikt.
Min åsikt har inget att göra med mitt supporterskap. Snarare så att jag inte blint tror rakt av på allt som sägs innan jag har fått information ifrån båda håll.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Omöjligt för utomstående att veta ifall Brynäs agerande har känts befogat eller inte, då allt som sagt och gjorts mellan parterna och som orsakat avstängningen sannolikt inte har kommit fram.
Min poäng är mao att det låter högst osannolikt att Brynäs och SHL beslutat att på ett så pass kraftfullt sätt stänga av en enskild person enbart pga att denne (enligt egen utsago) bara har hänvisat polis och vakter till en barvärd för att få dennes version av händelseförloppet bekräftat samt att den avstängde skulle ha höjt rösten en aning i ett verbalt meningsutbyte.
Här misstänker man ju faktiskt att det ligger en hund begraven nånstans och att det måste ligga lite mer bakom avstängningen än enbart det som den avstängde har redogjort för och som hände den aktuella matchdagen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
bifsydväst:

Campese är den skyldige till det som hände efter bengalen i Sundsvall...Karriäristen Campese skulle ju göra sig märvärdig över alltihopa..

KK har inte fått någon ursäkt, som de rätteligen skulle haft...I STÄLLET LÅSTES SKRUBBEN BAKOM STÅ, UTAN FÖRKLARING, SÅ DJÄVLA STYVMODERLIGT HANDLAT.!!


En enda person, DEN SOM TÄNDE BENGALEN, HAR EJ TAGIT PÅ SIG SKULDEN.

Svagt av brynäsföreningen att inte kunnat lösa ut detta.

Nu har HELA FÖRENINGEN DRABBATS AV KOMPANIFÖRBUD....SVAGT DÅLIGT.!!!.
STOR SKILLNAD MED ELLER UTAN KK..

KK KUNDE SKAPA BRA TRYCK I HALLEN...
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Nu är detta MIN åsikt.
Jag är så jävla trött på soppan med KK. Alla som håller Brynäs kärt vill ha tillbaka dom, det finns inget hymlande om det för fem öre.
KK vägrar för en händelse som hände för 4ish år sedan. Man väljer alltså att aktivt skita i laget som man supportat sen barnsben, hur långsint ska/får man vara? Man vill väl LAGETS bästa?
Jag är en i mängden som hade älskat att ha KK tillbaka, t ex var det ett jävla tryck i klacken på Oves hyllningsmatch, det är ju så man vill ha det. Men inte till vilket pris som helst, hur mycket gulligull ska det vara med en grupp vuxna män?

Hade KK släppt gammal skit och kommit tillbaka hade jag gärna kunnat tänka mig att swisha en slant för färg till tifon etc då jag bor för långt bort för att själv kunna bidra fysiskt.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Zzz: Nu förstår inte jag vad du menar. De flesta lagen i shl har ju ett flertal supportergrupperingar?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
nittontolv: ok, men varför ryms man inte i en och samma förening? Om det är som Axle skriver så förstår jag skillnaden.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Har inte sett en enda bombarjacka på ståplats sen nittiotalet när den där halvstökiga skinnskallen huserade där :)
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Zzz: Skillnaden är väl att den är/var väldigt aktiv.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Vad tror du att det ska finnas för källor? Vetenskapliga tidskrifter som är peer-reviewed? Det finns två sidor av det hela, KK och tidigare styre i Brynäs. Kul att du som nyblivet fan har så mycket åsikter kring en supportergrupp skapad 2008 iallafall.
Brynäs berör som man brukar säga.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Zzz: Det är väl att de drar av en det pyroteknik, har typ bomberjackor och slåss och super en del. Sen sjunger de ju jäkligt mycket i med som motgång dessutom.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
xxx BIF xxx: Jag som sittplatsnisse förstår inte en sak och det är vad fan det är för läktarkultur/supporterkultur som KK står för som skiljer sig från övriga supporterklubbar?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
xxx BIF xxx: Läktarkultur har aldrig varit brynäs målsättning direkt, utan mer kom 70+ och drick kaffe o kaka. På KKs tid hade vi iallafall tifo och en liten klick aktiva supportar på ståplats, nuförtiden får vi vänja oss att förlora läktarkampen på hemmaplan gång efter gång. Blir ganska komiskt att höra en arena med 5800 hemmasupportar bli överröstade av 200 dit resta bortasupportar match efter match, men iofs är det ju så många vill ha det i gavlerinken..
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Jag kan inte ta det på allvar när i princip alla de källor du delar är från kamratkompaniet. Bara för att de uttalar sig att det är på ett visst sätt så behöver inte det vara hela sanningen. Låter snarare som att en i KK har betett sig som ett rövhål, blivit avstängd och blir sedan backad av hela KK som vägrar att släppa det.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blå grottan: "Men det finns ju inga supportergrupper som ÄR aktiva nu..."

Lågt av dig att skriva så, vi har trots alltBrynäs Support Gävle, BSKV och supporterklubben i Stockholm. De kanske inte är de bästa och inte så många men de kämpar på i alla fall för att stätta Brynäs.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten:
Vi vet ju inte vilken version som är sanning.
KK visade ju upp sitt brev med deras förklaring publikt och stämmer den (vilket vi inte vet) så bör BIF faktiskt som du antyder kliva in med mössa i hand och be om ursäkt för hur det utvecklades.
Stämmer den inte så är det en hel supportergrupp som iaf backar upp honom hur fel det än är.

Så här handlar det om prestige och/eller p-inmätning.
Från båda håll.
Eftersom BIF är helt ny i sin organisation efter det som hänt, och då inte behöver försvara tidigare ageranden, så måste det handla om att supportergruppen inte ska ges rätt - för då står de där nästa gång på samma sätt.
Men kärnan i detta måste ändå grunda sig i förtroende.
Har KK förtroende för BIF, ska de riskera att bli utlösta från läktarna framöver också?
Personen i fråga har faktiskt ”suttit av” ett straff redan - ge tillbaka honom sitt anseende och säg att man kan ha gjort fel och därför tar tillbaka ev anmälan/avstängning (och så något papper där han inte kan kräva offerkofta-ersättning efteråt som en del av dealen)
Då är problemet löst, bif har lyssnat och agerat på kks krav, men ändå skickat tydliga signaler att ni blir avstängda om man inte sköter sig (med rätta), att man vill ha bra dialog med supportrar (alla) och inte skiter i att vissa bojkottar BIF (vilket det ser ut som nu) Hedern är återvunnen utan att någon behöver backa på SINA tidigare beslut och samarbetet kan ta form.

Att inte lösa detta betyder ju att även om de KK aktiva går till annan supppryergrupp så kommer missnöjet och historian leva kvar i bakminnet och kan blossa upp igen.
BIF har mer att förlora än att vinna på att inte lyssna och gå KK tillmötes - ffa då ingen som bär ansvar för beslutet finns kvar i organisationen.

Men det är väl annars bara att slänga upp det ni har på bordet - det är BIF och SLOn som håller i måttstocken.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Här kan du läsa på lite hur Brynäs aktivt motarbetade KK. Kamratkompaniet var det bästa som hänt Brynäs sedan UB06 blev smutskastade av Brynäs som förening.

Brynäs fans och supportrar förtjänar inte KK.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Huge: Helt enig... Gjort två försök nu med att försöka få ett svar hur han kan vara så säger på att avstängningen är felaktig. Inget svar. Men andra kan han svara 😂
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: "Jag tycker nog att krutet skall läggas på de supportergrupper som faktiskt är aktiva just nu"

Men det finns ju inga supportergrupper som ÄR aktiva nu...
Kommentera

« · 2460391 · »