Brynäs IF

705109 inlägg · 7953 ämnen

SLO-tråden

« · 2465320 · » Till forumet


Sv: SLO-tråden
Bulten: KK finns dom, har de intresse fortfarande att ta upp jobbet igen eller är de i en annan fas i livet? Tveksam på om intresset från deras sida fortfarande existerar. Känns inte som om bristerna i kommunikationen enbart är på Brynäs sida.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Du är verkligen så obotligt tröttsam. Jag hoppas nästan att du är den avstängda KK-medlemmen, annars är du fanimej skadligt besatt över Kamratkompaniet.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIFSLO: Snart 2 veckor sedan ditt intåg här. Vad är nästa delrapport, hur går mailandet?
Vad har Brynäs gjort för att skapa bästa möjliga förutsättningar för KK att bedriva sin support? När kan vi förvänta er att ni löst de knutar som finns, sväljer stoltheten och faktiskt skapar stämning i arenan.
Kan i förvänta oss KK på plats nästa hemma match om inte kanske det är dags för ett nytt mail.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Treklövern1912: Tycker Limpan har sett betydligt bättre ut efter Jul,
Har det inte varit för svaga starter av hela laget helst försvaret, två tre mål i baken innan vi börjat att spela,
Då skulle vi ha vunnit mer matcher efter Jul,

Nu hoppas jag att vi kommer ut som i mot Färjestad , då har vi absolut en stor chans att vinna i kväll🙏🏻💪🏻😎
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Fint om SLO-tråden kan fokusera på Brynäs supporterkultur och inte matchsnack.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Treklövern1912: plus ”vant sig av stor rink”…
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Tror att Limpan skärper sig ordentligt nu när Olkinuora är på gång. Därför vinner vi i dag. 👍
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Jugge: vi tycker olika, helt OK.

Kvist är för begränsad spelare, tom som brunkare.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bratwursten : Kvist har varit bättre än Ljungkrantz det senaste,

Två helt olika spelare och Ljungkrantz är en större talang än Kvist,
Men jag håller med Tigerhjärta och Jugge det är bättre spela Kvist i en checkingline.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bratwursten : Tror inte riktigt att Ljungen är rätt speltyp för den rollen
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Han har ju knappast koll på att det finns TO
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Kvist har varit bättre än Ljungkrantz det senaste.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIF Kungen: ”tycker Ljungkrantz skulle spela istället för Kvist.”

Med Ölund tillbaka finns det ju ingen plats för Ljungkrantz högre upp i laget. Kvist är bättre än Ljungkrantz som brunkare i 4:e.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Jag tycker att Manner gör många konstiga beslut!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: alltid?? Tveksam., men borde ha det…
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIF Kungen: Manner har nog bättre koll på vad som är bäst.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: tycker Ljungkrantz skulle spela istället för Kvist.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Fjuppen: Kvist och Birger håller tyvärr inte SHL klass,
Men Mikko har inte några andra spelare att tillgå så därför spelar Kvist i dag.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Fjuppen: Ganska säker på att enda anledningen till varför Kvist spelar istället för Ljunken är för att Ljunken inte skall spela i en checkingline.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Men nu har han fått förtroende i 3 år, utan att det skett speciellt mycket utveckling.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Fjuppen: Det är så Kvist kan växa, genom att få förtroende.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Att Manner fortsätter att ge Kvist förtroende tycker jag är märkligt!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Känns som ett bra byte med Berra och Sklenicka, bättre balans.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Äntligen! Han har varit saknad.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S:
Härlig uppställning ändå. Fullt lag va! Kul med nya keepern ombytt. Kanske får stå redan idag.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Laget i dag.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Ölund med i dag.
😁💪🏻😎
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: 😂🤣🙈🙉
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Kämpa LarsGöran! Nu fick du hemsidan med all fakta. Ha så kul läsning.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT: Du har fel. Timråmatchen är en separat händelse. Avstängningen kom till i en hemmamatch mot Leksand.

Men kära nån, det är vad jag sagt hela tiden!!

Bulten försöker påstå att denna händelse med en avstängd supporter
(Leksands matchen) tre månader innan Kamrakompaniets bojkott, ligger till grund för bojkotten i Februari,

Nu väntar jag på Bultens dokument som ska bevisa att Supporter avstängningen i November är anledningen till bojkotten i Februari,,,,,,,,,

Tycker det känns jävligt långsökt!!! Vad Bulten påstår,,,

Detta är vad som föranleder Kamratkompaniets bojkott,,,

Kamratkompaniet samt Tifogruppen har valt att fortsätta bojkotta Brynäs matcher.
Det var efter en incident i Timrå på annandagshockeyn då Brynäsfans tände pyroteknik på bortastå.

Efter det valde Brynäs att byta ett lås till ett förråd som supportrarna behöver bakom ståplatsläktaren i Gavlerinken.

Brynäs lovade då ett möte med de ansvariga för Kamratkompaniet för att lösa situationen,

Parterna var överens. Men så byggde Brynäs om ett förråd som Kamratkompaniet och Tifogruppen har till bland annat förvaring i Gavlerinken utan att meddela supportergruppen. Detta har föranlett till vidare bojkott av supportrarna.

”Denna ombyggnation har man gjort utan att kommunicera det till någon av de berörda supportergrupperingarna. Och därmed har Brynäs på mindre än två veckor har brutit mot det som vi tillsammans kom överens om på mötet den 30/1.
Detta gör att vi mer eller mindre är tillbaka på ruta 0 igen och att vi i dagsläget fortfarande inte kan bedriva en seriös supporterverksamhet.” skriver Kamratkompaniet på sin Facebooksida.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Här kan du komma åt KKs hemsida.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Du har fel. Timråmatchen är en separat händelse. Avstängningen kom till i en hemmamatch mot Leksand.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Finns ett yttrande med all info. Men hemsidan ligger nere. Kanske någon sparat och kan visa? Vore skönt att få tyst på dig då du har noll koll
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Lemp: Så kan det såklart vara. Men hade ju varit väldigt märkligt att bojkotta om det inte fanns någon sanning i det hela.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: förrådet är en del och denna avstängning en annan. Finns fler dokument att ta del av. Ha så trevlig läsning

Vilka dokument???

Vad ska jag läsa???

Facebook inlägget om en avstängd supporter, en incident som hände tre månader innan Kamrat kompaniets bojkott av Brynäs har jag redan läst,

Står ingenstans där att avstängningen av supportern skulle följas upp med en bojkott av Brynäs,

"Förresten så är avstängningen hävd den var på 18 mån,"(hörsägen)

Detta är vad som föranleder Kamratkompaniets bojkott,,,

Kamratkompaniet samt Tifogruppen har valt att fortsätta bojkotta Brynäs matcher.
Det var efter en incident i Timrå på annandagshockeyn då Brynäsfans tände pyroteknik på bortastå.

Efter det valde Brynäs att byta ett lås till ett förråd som supportrarna behöver bakom ståplatsläktaren i Gavlerinken.

Brynäs lovade då ett möte med de ansvariga för Kamratkompaniet för att lösa situationen,

Parterna var överens. Men så byggde Brynäs om ett förråd som Kamratkompaniet och Tifogruppen har till bland annat förvaring i Gavlerinken utan att meddela supportergruppen. Detta har föranlett till vidare bojkott av supportrarna.

”Denna ombyggnation har man gjort utan att kommunicera det till någon av de berörda supportergrupperingarna. Och därmed har Brynäs på mindre än två veckor har brutit mot det som vi tillsammans kom överens om på mötet den 30/1.
Detta gör att vi mer eller mindre är tillbaka på ruta 0 igen och att vi i dagsläget fortfarande inte kan bedriva en seriös supporterverksamhet.” skriver Kamratkompaniet på sin Facebooksida.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Jag var faktiskt på plats när den här situationen hände. Hade varit och handlat i den kiosk som egentligen skulle varit avstängd och endast varit till Brynäsare. Det var väldigt lugnt trots blandning av Leksingar och Brynäsare.

Sedan när jag skulle gå tillbaka till ståplats mötte jag personen som senare blev avstängd. Han gick väldigt snabbt i riktning mot kiosken och såg uppjagad ut. Min gissning är att personen ifråga inte bemötte supporterpolisen på ett särskilt trevligt sätt. Sen vad som sas vet vi inte. Men man kan tämligen enkelt förstå att sanningen ligger någonstans i mitten, Brynäs borde ha stängt av kiosken från början enligt övk, personen från KK borde inte blivit så upprörd över något så oproblematiskt och supporterpolisen kanske skulle hanterat situationen annorlunda. Naivt att helt köpa KK:s historia utifrån ett inlägg på facebook.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Tigerhjärta: Finns fall i rätten när ord mot ord också blir till en fällande dom..Om det är ställt utan all tvivel..osv...
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Tigerhjärta:” Det roligaste av allt är att du använder KK’s Facebookinlägg som bevis för dina påståenden och argument.
Googla ”källkritik”! Ord mot ord håller inte i rätten, ett litet tips bara”

Nja, nu får du tänka igen. Jag lyfte bara den situation som föranlett till bojkott.

Men ja det vore väldigt märkligt om de hittar på det och bojkottar matcher om du frågar mig.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Det roligaste av allt är att du använder KK’s Facebookinlägg som bevis för dina påståenden och argument.
Googla ”källkritik”! Ord mot ord håller inte i rätten, ett litet tips bara.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee:

Det är någon ledande figur inom KK, som eldade bengal i Sundsvall, annars hade frågan för länge sedan haft sin lösning.

De närmaste i KK är belagda med munkavle, kanske är uppstartaren av KK.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: ”dagisnivå på dem”

De bidrar med mer än dig iallafall
Kommentera

Sv: SLO-tråden
För oss som är lite mer rutinerade (hrmm äldre) framstår allt detta som enbart löjligt. Men vi får tänka på att yngre generationer verkar vara mer lättkränkta än vi (gubbar/gummor var) och kräver ”safe space” där ingen oroar dem med avvikande tankar och åsikter. Cancel culture going fanbase…
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: dagisnivå på dem
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Ord mot ord. Ingenting som säger att det stämmer. Ingenting som säger att det inte stämmer heller. Varför fortsätter vi diskutera det när det är omöjligt att bevisa vad som är sanning? Kommer inte lösa någonting. Sanningen ligger troligtvis någonstans mitt emellan som den brukar göra.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Exakt. Men det är fake news enligt Lars Göran😂
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: förrådet är en del och denna avstängning en annan. Finns fler dokument att ta del av. Ha så trevlig läsning
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Blipp62: Det här är ett forum för Brynäsare…
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Den avstängningen var den mest pinsamma någonsin, en ur KK sa till en vakt vid Brynäs supporterbar (där endast brynäsare släpps in) att han borde sluta släppa in leksingar där (matchen dömdes som en högrisk match, gävledala- derby) och därefter vart vakten kränkt och tycker inte någon borde tala om för denne hur dennes jobb skall skötas. Därefter skedde avstängningen. Minns det som igår...
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIFSLO: Du har totalt hel fel bild av kamratkompaniet. Vi kan inte bygga upp vår supporterkultur på dessa osociala individer. Vakna upp!!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIFSLO: Hoppas att dessa s.k. fans stannar hemma och fortsätter att dricka sitt brännvin där istället för i Gavlerinken.
Kommentera

« · 2465320 · »