Brynäs IF

713206 inlägg · 7953 ämnen

SLO-tråden

« · 2461451 · » Till forumet


Sv: SLO-tråden
Kamratkompaniet har i över tio års tid varit en fantastisk supportergruppering som gjort allt för Brynäs IF’s bästa.

All respekt till dem. Förhoppningsvis återvänder dem till vår ståplats. Ingen vore gladare än jag.

Trevlig helg på er!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Skit i KK. De kan glömma allt som har med Brynäs if att göra. Brynäs if är folkets lag i hela Sverige och KK är absolut inget som de flesta fans känner för eller vill känna till. Vi kan fylla hallen utan att ha dessa osociala fyllon på plats. Heja Brynäs 👍
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: jag postade precis ett inlägg från deras egna Facebook men kan göra det igen. Testa att läsa det, ett tips

Men lilla vännen det där hände tre månader innan KK startade sin bojkott alltså i November och bojkotten startade i Februari efter matchen i Timrå,
Vilket jag redovisat för dig,

Så möjligen började Brynäs som förening att dra öronen i mot sig efter den händelsen och droppen var pyrotekniken 🧨 i Timrå och därvid byte av lås till KKs förråd osv

Brynäs behöver inte misskötsamma supportrar som ställer till ofog , att gå på match skall vara en upplevelse för hela familjen barn inkluderad.
🤔🙄😘
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Är KK en gävleversion av Isis?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Vad ska det där bevisa? Ah men visst. Vi köper det. Men nu då? Campese är inte kvar. Knappt någon är, medlemmen är inte avstängd längre. Men man ger sig inte. Det är deras val. Någonstans har de bestämt sig att det är viktigare att få rätt i tjafset än att stötta sitt lag.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Stefan R 63: Rip kk :)
Kommentera

Sv: SLO-tråden
nittontolv: De hade skrivit i det finstilta..att när Brynäs ligger på slutspelsplats så kommer vi tillbaka:)))))
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: jag postade precis ett inlägg från deras egna Facebook men kan göra det igen. Testa att läsa det, ett tips
Kommentera

Sv: SLO-tråden
JawKee: Inlägget var från 2019 så.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Den avstängningen är en stor del i bojkotten. Att du missat det är inte mitt problem. Men sätt dig ned och sluta med versaler då det inte tillför dina ihåliga inlägg ett endaste dugg.

HITTE PÅ IGEN!!!
Har absolut inget med någon bojkott att göra,
Var snäll och lägg fram minsta lilla bevis på att en misskötsam supporter ligger till grund för KKs bojkott.
Löjligt jävla dagis snack.
Bara tröttsamt att argumentera på dagisnivå.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Är Kamratkompaniet = Leksands Superstars?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Om avstängningen var i 18 månader, är den inte över då? Eller hur längesen var det?
Dessutom var väl hela skiten mellan KK och Campese främst? Och han är ju borta. Är ens någon kvar från den tiden?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Den avstängningen är en stor del i bojkotten. Att du missat det är inte mitt problem. Men sätt dig ned och sluta med versaler då det inte tillför dina ihåliga inlägg ett endaste dugg.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
xxx BIF xxx:
Vilket jävla snack !!

Vinklat hur?

Att både Campese och KK befinner sig i sandlådan och inte kan komma överens.

Ny ledning och KK är fortfarande osynliga trots en inbjudan av Brynäs för att sluta fred.

Så mycket för den supportergruppen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S:
Åh svenska fans
De som hyllade Campese vid nyårsfinalen och VA var ju för fan lyrisk över MC.
De kan ju ha vinklat hur fan de vill.
Några månader senare var förövrigt kaoset och kicken av MC fullbordad..
Kommentera

Sv: SLO-tråden
xxx BIF xxx:Nu citerar du vad Campese anser sig vara sanning, och använder det som fakta.

NEJ det är reportage i Svenskafans där både KK och Campese kommit till tals, läs igen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S:
Nu citerar du vad Campese anser sig vara sanning, och använder det som fakta.

Jag negativa rysningar!

Detta är ju för fan samma Campese som påstod att Sundlöv blivit informerad om att PA skulle få kicken och visar upp ett diffust sms osv osv
Campese pladder är och förblir just det - pladder..
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Så vad har det med KKs bojkott att göra.
Att en supporter inte kan sköta sig är inget ovanligt men har inget med KKs bojkott att göra.
Fortfarande DAGIS NIVÅ!!!
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: Det är ju ord mot ord. Det där är ju inget bevis? Klart man skyddar en av sina egna. Påstår man att det ljugs ihop så bör man ha lite bevis på det.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: Åh jösses så pinsam🙈🙈

Se bild nedan. Finns mer info på Facebook.
Förresten så särskriver man inte DAGISNIVÅ.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Bulten: avstängningen skedde på hemmamatch och inget annat efter incident med ”funktionär”

FAKTA CHECK !!
Vilken INCIDENT med funktionär vad för slags FAKTA har du för detta PÅSTÅENDE ,
HITTE PÅ är inte fakta.

Supportergrupp bojkottar Brynäs
Parterna var överens. Men så byggde Brynäs om ett förråd som Kamratkompaniet och Tifogruppen har till bland annat förvaring i Gavlerinken utan att meddela supportergruppen. Detta har föranlett till vidare bojkott av supportrarna.
– Vi försöker att hitta en lösning så de får plats med sina grejer, svarar klubbdirektör Micke Campese till Gefle Dagblad. Supportergruppen

Kamratkompaniet samt Tifogruppen har valt att fortsätta bojkotta Brynäs matcher.
Det var efter en incident i Timrå på annandagshockeyn då Brynäsfans tände pyroteknik på bortastå. Efter det valde Brynäs att byta ett lås till ett förråd som supportrarna behöver bakom ståplatsläktaren i Gavlerinken.
Brynäs lovade då ett möte med de ansvariga för Kamratkompaniet för att lösa situationen men allt drog ut på tiden då Klubbdirektören Micke Campese var just där och då på semester.

Efter en tid kom parterna till slut överens och Kamratkompaniet bekräftade detta genom att informera på sin sida om att de skulle vara tillbaka på plats mot Luleåmatchen som spelades igår. Men när Brynässpelarna åkte ut på isen syntes inte supportergruppen till. Anledningen var att Brynäs hade utan förvarning byggt om supportrarnas förvaringsutrymme. Något som supportergruppen inte hade blivit informerade om.

”Denna ombyggnation har man gjort utan att kommunicera det till någon av de berörda supportergrupperingarna. Och därmed har Brynäs på mindre än två veckor har brutit mot det som vi tillsammans kom överens om på mötet den 30/1.
Detta gör att vi mer eller mindre är tillbaka på ruta 0 igen och att vi i dagsläget fortfarande inte kan bedriva en seriös supporterverksamhet.” skriver Kamratkompaniet på sin Facebooksida.

Det blir svårare att bedriva seriös supporterverksamhet anser supportergruppen.
Vidare beskriver Kamratkompaniet att Brynäs har erbjudit dem en lösning som de behöver ta ställning till. Kamratkompaniet beskriver dock att lösningen som de erbjudits innebär en försämring än vad det varit tidigare.

– Det har aldrig varit ett bråk och vi kommer aldrig att bråka. Vi har haft en jättebra dialog även idag och vi försöker att hitta en lösning så de får plats med sina grejer, svarar Brynäs klubbdirektör Micke Campese i intervju med Gefle Dagblad.

DAGIS NIVÅ OCH SKÄMSKUDDE.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Hej hej,

Fint om vi kan fokusera på Brynäs supporterkultur här istället för vad en bengal är och så vidare.

Kan meddela att Henrik Ericsson har kontakt med supportarklubbarna flera gånger i veckan. Han försöker agera ombudsman mellan supportrarna på klubben på daglig basis genom att ha kontakt med flera olika personer. Han har träffat supportrar i både Göteborg och Gävle. Idéerna som kommer in delas med föreningen, vilket betyder att supportrarna blir hörda om de går via Henrik.

Så hittills sköter vår nya SLO sitt jobb :-)
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Silfverkroken: Du har rätt, jag lägger mig platt och killen gör ju förstås annat än att hänga här.
Som TV supporter denna säsong så måste jag säga att den nya mållåten är ett lyft i alla fall. Klacken hörs mest på bortaplan 😂
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Jag vet inte hur många här som går på matcherna. Många, inklusive mig, bor inte i Gävle och har inte möjlighet att gå på så många matcher men på de matcher vi kan gå på vill vi så klart ha så bra upplevelser som möjligt. Då är det väl skitbra om vi kan vara med och påverka här? Eller är våra åsikter mindre värda för att vi råkar befinna oss på en annan ort?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: men du ”trollar väl ganska friskt om dagarna. Hetsjakten på Pettis alla kommentarer är väl ett tydligt exempel på det.

Men till sakfrågan.
Jag håller med dig om att ska man bygga läktarkultur MED supportrarna som alltid vill vara på plats på arenan så är det väl med den där i klacken man ska stå och snacka.
De flesta av oss här har väl cmore skulle jag gissa och ser majoriteten av matcherna från soffan.
Det ör väl de som chattar mellan matcherna istället för under som isf är supportrarna att adressera läktarkulturen med här.
Jag som går någon gång per år, sitter då ner och skulle inte uppskatta en dundrande trumma i örat när domaren förklarar en utvisning eller liknande - så mig ska man nog inte fråga om läktarkultur även om jag TYCKER att de som står ”där borta” och dundrar sjunger o skriker höjer stämningen - men då är det väl med dem ”där borta” dialogen ska föras med.

Men det är ju också bara en åsikt,
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Silfverkroken: Jag trollar inte, vad är det för jävla kommentar?
Din kommentar om någonting är ju en kommentar för att provocera.
Seriöst, hur många härinne går ens på matcher? Vilja vettiga åsikter finns att hitta härinne?
Kul att killen väljer att hänga här men att det skulle kunna bidra till bättre stämning i ERPen är väl tveksamt eller?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Silfverkroken: Slutspel är en utopi, dessutom har vi inget i slutspel att göra tyvärr. Mantrat får bli, två lag bakom, två lag bakom 🫣. Jag hoppas på nästa säsong 😳
Ha en fin helg
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Såna som dig som mest trollar kanske man inte ska seriöst nej men vågar ändå hävda att de flesta här är väldigt engagerade Brynäsare som absolut är värda att lyssna på.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Loomis666: Du kanske har rätt
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Det ena behöver ju inte utesluta det andra? Många bäckar små...
Kommentera

Sv: SLO-tråden
mk: Kontakt med supporterklubbarna är ju vettigt förstås och förstås gå på nån match och träffa folk på ståplats.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Bara en fråga.
Var ska han få svar på sina frågor om läktarkultur?
Bara på ERP:en då eller?
På stan i Gävle?
Tycker detta är ett bra initiativ
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Silfverkroken: Nej ett anonymt forum är inte ett bra ställe att hänga på om man skall få någonting vettigt gjort som SLO. Det går inte att ta folk seriöst härinne.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Auchinleck: Tjenare Mr. Freeze! Du kan verkligen det här med att skapa frostig stämning.

Silfverkrokens text var ju fullt rimlig, onödigt att svara så sarkastiskt.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Silfverkroken:
Ja, trivseln på HS känns viktig för supporterkulturen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Axle San: Om man har som uppgift att agera brygga mellan klubb och supportrar är väl ett Brynäsforum ett rätt optimalt ställe att befinna sig på?
Kommentera

Sv: SLO-tråden
J-S: avstängningen skedde på hemmamatch och inget annat efter incident med ”funktionär”
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Alltså det här med en SLO som sitter på anonyma forum tycker jag känns lite oseriöst. Det måste finnas bättre forum att arbeta på för denne person.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SuneMangs: Haha, då är allt förlorat, nån måtta får det vara.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
SWEATT:Du behöver inte läsa det igen men pyroteknik på instängda arenor med plast och trä är absolut livsfarligt och om du inte förstår det så är det bara ledsamt,

Vi vill inte ha det som i fotbollen där flertalet supportrar blivit skadade av pyroteknik,

😩🙄☹️😔😞🤔🔥🔥
Kommentera

Sv: SLO-tråden
BIFSLO: KK väntar väl fortfarande på en ursäkt från Brynäs, så vitt jag vet? Är väl bara att Svedman eller Bosse Bank drar ett mail, eller en status på facebook eller vad som helst? Skit i vad som har hänt tidigare, om en ursäkt får tillbaka KK har Brynäs precis allt vunnet. Även om det är sjukt tramsigt av KK.
(Ledsen för necroposting)
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Chanzone: Dom får skylla sig själva. Mästare på att inte få in pucken och att lyckas förlora matcher. Riktigt uselt PP får kröna den hedersamma förlusten. Nu är det kvalångest deluxe igen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Jävlas skit
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Hv vänder och vi tappar! Fan! Känns som vi är värda en poäng ikväll ju.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
nittontolv: 2-1 HV 😢
Kommentera

Sv: SLO-tråden
och där tar HV71 ledningen, ALDRIG ska man få vara glad
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Treklövern1912: HV leder
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Carlo: Och domarna gav precis FBK storlagsfördel och ger dom chansen att stänga matchen. Ridå på den här kvällen.
Kommentera

Sv: SLO-tråden
bradberry: och nu har domarna vaknat 😂
Kommentera

Sv: SLO-tråden
Malmö spelar ut Växjö 7-1
Hur är det möjligt?
Bara inte HV tar poäng också nu då..
Kommentera

« · 2461451 · »