Brynäs IF

713254 inlägg · 7953 ämnen

Slutspel 2011

1355699 · » Till forumet


Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Skönt, då har vi ju klarat den här säsongen iaf!!!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
brynäs08:

Påtal om dricka,inget beslut idag,utan förvaltningsrättens dom kommer inom fyra veckor,så det blir bira i barerna ialla fall tills domen kommer.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues:

Nä man får helt enkelt dricka sig till sömns i vanlig ordning!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
brynäs08: Hade jag gjort om jag kunnat, så jävla svårt att skriva ut recept till sig själv, extra svårt när man inte är läkare :-)
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues:

Öka dosen, trappa av kan du göra senare i vår... ;)
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
brynäs08: Och jag som håller på att trappa ut mitt morfin som jag käkat i 4 mån :-)
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
sylf: För Dackells skull så hoppas jag att dom utför operationen på Akis, KS eller Artro kliniken på S:t Göran med tanke på Gävle sjukhus otroligt bra rykte.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues:

Ja, det blir magsår på magsår ett tag nu. Men ändå, vi är ju fantastiskt nog inte indragna i bottenstriden, något jag nog hade trott för ett tag sen. Kämpa Brynäs! Och ställ j20 i nästkommande 2 matcher!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues: Räcker ju med Dacke och lite skavanker, vi blir överkörda!

Tänkte på en grej ang Handledsbrottet, undrar om det är samma cykelreparatör som skall operera som gjorde det på Sulku?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
sylf: Ännu mer behaglig nu med tanke på skadorna. Jag hoppas verkligen att dom inte har gjort några felbedömningar den här gången och att dom är tillbaka i tid?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
MarcusElving: Vi är ju förankrade där vi är, och kommer garanterat att få den som vinner serien. saik, HV eller FBK kommer att kasta sig över oss och få en behaglig resa till semi.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
MarcusElving:

Haha nä jag är lite inne på samma spår!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011

brynäs08: Jag tror och hoppas på scenario nummer 1.

Vi har ingen chans på 4:e platsen längre och det spelar ingen roll vilken position av 5-8 vi hamnar på.

Vi kan inte riskera fler skador, låt J20 laget spela resterande två matcher ;)

Edit: 8:a kan vi inte ens bli kom jag på.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Nu till en fundering....
Vi har en teoretisk chans att få möta LHF om djurgården och linköping förlorar nästa 2 och vi vinner våra. Detta kommer givetvis inte att hända så nu till min fundering.

Scenario 1

BIF har i princip 0 att spela för, varpå vi skiter i de två nästkommande matcher, spelar av dem och förbereder för slutspel. Mao vilar alla halvkranka spelare som finns för att vara fräscha i slutspel. Detta är riskabelt på ett sätt då vi alla vet hur vi brukar spela efter ett litet uppehåll.

Scenario 2

Spelar på det manskap som finns trots ömma knän och armar och ännu högre skaderisk för att hitta formen till slutspelet. Någon av de två nästkommande är ju troligt ett genrep inför kvarten.

Hur tror ni han tänker?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Horace76c: stämmer bra det.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
För att försäkra mig själv så kollar jag med gubbarna på forat....visst har vi första slutspelsmatchen (hemma) nästa torsdag den 10:e va??

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel 2011
sylf:" Einstein har talat!

Får man poäng hämma i ett slutspel?"

Ja visst är det så! kalla det poäng eller delsegrar eller vad du vill. Bäst av sju gäller och givetvis är det en fördel att vara hemmastarka speciellt om man har den extra hemmamatchen.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues: Vafan.. varför skall andra lag behöva anpassa sig när det faktiskt finns alternativ. De har ju för håken globen att torska i. Visst kan det bli behov av stora insatser från polis och sånt men det får väl klubbarna betala.

Intressant tanke. Både AIK och DIF får stryk i första omgången och möts utanför...inte lär de snacka hockey inte haha
ujujuj
Kommentera


Sv: Slutspel 2011
GävleLasse: Ja, i arnios värld är det nog så!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
sylf: Ja snygga mål ger 7 poäng, turmål bara 3 sedan är det nytt med tre icings=straff
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Jag tror inte att SAIK väljer oss faktiskt. De har inte så bra bortastatestik mot oss. Det är ju bland annat fem matcher sedan de slog oss i Läkerolen. Att de skulle ta gårdagens match som något slags avgörande i beslutet tror jag inte på.

Klara siffror men speglade siffrorna matchbilden igår? Greiss bjöd på minst två mål.

Det är svårt att sia om vem som tar vem i och med att det inte är klart vilka lag som ens spelar slutspel.

Personligen så hoppas jag på att det blir SAIK för annars får vi HV och det vill jag inte av flera anledningar. En av dem är att man skulle slippa jönköpingspubliken och sveriges sämsta hejarramsor i 60 minuter. En bonus är att man slipper deras kostymhulliganer och medföljande skriverier.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
arnio: Einstein har talat!

Får man poäng hämma i ett slutspel?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
sylf: "Fyran får ju inte heller välja, utan får ta det lag ingen annan vill ha. Enda fördelen är en ev avgörande match hemma, vilket inte heller har nån betydelse för Brynäs, som har bättre stöd borta än hemma."

Stöd, vem bryr sig om stöd? Det viktiga i sammanhanget är ju att Brynäs tar mycket mer poäng hämma än borta. Kanske tystnaden är svår att hantera för motståndarna.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: De enda platserna som är nåt att ha för Brynäs är ju i princip 1-2 eller 3, vilket man aldrig nånsin kommer att ta.

Fyran får ju inte heller välja, utan får ta det lag ingen annan vill ha. Enda fördelen är en ev avgörande match hemma, vilket inte heller har nån betydelse för Brynäs, som har bättre stöd borta än hemma.

Fan vet vilka vi får i semin.........
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Skönt med slutspelsplatsen säkrad.

Skål grabbar!
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: OK, missade det p.g.a. dimman.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Treklövern1912:

Placeringarna 5-8 har ju inte så stor roll,då 1:an i år väljer fritt mellan 5-8:an.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Det är klart att så blir fallet med tanke på dagens svaga match av oss. Men ponera att det skulle vända för oss med 3 starka sista matcher så kan dom faktiskt ta en funderare på något annat lag. Beror på förstås vilka som blir 8 och om Saik blir etta. SkulleVF bli åtta så väljer nog ettan lag 7 i så fall. Lag 7 kan ju vara vi eller Dif.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Anders Berg: Det kan vända fortare än kvickt, precis som före senaste uppehållet, 9 matcher utan förlust. Matchen i dag var den sämsta som vi har gjort sedan strax efter nyåret. Efter regnet kommer solen.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Treklövern1912:

Nej det tror jag inte,vi blir sjua.
Men jag tror att SAIK väljer oss före Modo,trots att man deklarerat att man kommer välja "åttan".

Vad tror du själv?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Ja, det kan bli slutspel 2011 för Brynäs del. Det mesta tyder på det, men längre än kvartsfinal - knappast.

Skellefteå detta "allsvenska topplag" som nu krossar Brynäs - känns obehagligt - hur kunde det bli så här?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Hur kan du veta att BIF blir åtta?
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Om man ska sia om valen som det ser ut nu och speciellt efter dagens rakning,så tror jag trots Forsbergs uttalande om att dom kommer välja åttan att valen blir följande:

SAIK-Brynäs
HV-Luleå
FBK-Modo
LHC-DIF

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Treklövern1912: Vet inte om man ska hoppas på den lottningen. BIF har haft relativt lätt för Hv71 iår. Men ska man vara ärligt så är Hv71 bättre sett över kommande sju matcher.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
henke1:

Saik-Tik
HV-Bif
Fbk-Dif
Lhc-Lhf
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
70 Rodrigues:

HV-BIF
Saik-Luleå
LHC-Fhc
FBK-Djurgården


så tror jag
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Jag tror att det slutar så här?

1. HV 71
2. Skellefteå AIK
3. Linköpings HC
4. Färjestads BK
5. Djurgårdens IF
6. Luleå HF
7. Brynäs IF
8. Frölunda Indians
----------------------
9. Timrå IK
10. AIK IF
----------------------
11. Södertälje SK
12. MoDo Hockey
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Jajjen: Tror som du på respass i fyra raka kvartar.. men är det nått lag vi skulle ha ytterst lite chans mot så är de faktiskt hv av nån konstig anledning.
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Får hoppas på att HV väljer DIF och SAIK väljer Timrå får då kommer ju antagligen FBK välja Brynäs och sen LHC mot Luleå.
Skulle va sååå skönt att trycka dit dom där dryga värmlänningarna ;)
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Jajjen:
Skit samma, vi har ju lätt för topplagen : )
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: Skulle vi få Saik tror jag att vi har en stor chans :)
Kommentera

Sv: Slutspel 2011
Bissett19: HV (eller vem som nu blir etta) väljer garanterat Brynäs först.
Kommentera

Slutspel 2011
Nu känns slutspelet rätt säkert.
Dags att börja sia om vilka som väljer vem i slutspelet.


  1 HV71      49 23 14  7  5 158-126  88
2 Skellefte 49 23 15 8 3 153-122 88
3 Färjestad 49 23 18 5 3 131-114 82
4 Linköping 49 21 16 5 7 123-97 80
5 Luleå 49 20 20 6 3 113-107 75
6 Brynäs 49 18 17 7 7 132-134 75
7 Djurgårde 49 19 16 4 10 125-127 75
8 Timrå 49 16 21 8 4 126-145 68

Som det är nu så tror jag på följande scenario:

Hv-Luleå
SKAIK-BIF
FBK-Timrå
LHC-DIF

Vad tror ni?

Kommentera

1355699 · »