Brynäs IF

713110 inlägg · 7953 ämnen

SLUTSPEL 2013!

« · 1566046 Till forumet


SLUTSPEL 2013!
Så jävla skönt hörrni!! Nu läker vi såren och pumpar igång för ett magiskt slutspel! 
Väljer SAIK oss så kommer vi fan i mig trampa igång förra årets finalform och rusta av förra årets finalsång! SM-GULDET 2013 Ska förvaras med allt som en Tiger har! 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Äntligen kan man se hockey på TV :)
Hur tror ni kvartarna kommer se ut?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Helvete vad TJ är röd om öronen!!!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Sheena Punkrocker: Alla säger att SAIK väljer oss, men de har sämst facit mot oss av de lag de kan välja mellan. Tror absolut att de kan välja Modo som dessutom har usel form. Vi kommer ju nästan ikapp dem i tabellen här i slutet.

SAIK–Modo
HV71–Brynäs
Luleå–Frölunda
Färjestad–Linköping 

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
SAIK och Färjestad vill jag verkligen inte möta. HV71 känns så där, klart bättre och bredare lag än oss men har endå en bra känsla där :P Luleå vill jag "mest" ha^^


SAIK - Modo
Luleå - Brynäs
Hv71 - Frölunda
Färjestad - Linköping


Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
foppa78: "Helvete vad TJ är röd om öronen!!!"

Har han redan korkat upp? ;)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
HappyX3: Vipps så är vi 9 poäng före råttorna satan va gött!!!!!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
foppa78:
Sweet... Ja då är det bara att hoppas man får en fet faktura av brynäs i april (slutspelspaketet var inte billigt i fjol) :-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Riktigt skönt med slutspel och en uppåtgående form! I stort sett en prickfri insats idag av laget och AIK var aldrig riktigt nära. Nu finns lite, lite hopp om att kunna jävlas lite med de som vågar sig på att välja oss (lär bli Skellefteå). Älska Brynäs!

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Tror faktisk att det blir 2:an i serien eftersom "kattguldgrävarna" vill resa så lite som möjligt och väljer nålaskogslaget.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Garpen är i farten igen.

Skellefteå–Brynäs

Jag tror Skellefteå kommer att välja Brynäs.

Även om ett skadedrabbat Brynäs har spelat bättre på slutet och hittat ett försvarsspel så kommer det bli spel mot ett mål i denna matchserie. Skellefteås fart i både skridskoåkningen och passningsspelet kommer riva stora hål i Brynäs försvar. Skellefteå är alldeles för bra och vinner den här matchserien med 4–1 i matcher.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: ganska logiskt att tippa 4-1 till Skellefteå, ganska smickrande att han tror att vi tar en match. Skönt att vara underdogs och att vi har hittat någonting som i alla fall liknar form på slutet. Vi får inspireras av AIKs kvartsfinalfacit de senaste åren och hålla tummarna helt enkelt.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Måste dom gå ut o vara så jävla kaxiga, blir ju så jävla mycket jobbigare om dom inte levererar :-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

70 Rodrigues: Bättre köra the "Slajsarn Style"?

Calla Järnkrok inför slutspelet:

"Väljer SAIK oss så kommer vi inte att ha en chans och blir det inte SAIK så kommer vi att åka ut direkt ändå. Vinner vi en kvartsfinal så får vi vara nöjda."

Tommy Jonsson:

"Vi har en alldeles för tunn backsida för att kunna utmana i slutspelet och dessutom skador på det gör att slutspelet kommer att bli kort i år. Sundlöv har inte alls gett mig möjligheterna att försvara guldet och tyvärr så är jag inte optimistisk."

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Behöver inte säga någonting, gå ut på isen och bevisa vad det är som gäller.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: Själv gillar jag kaxighet inför och under slutspelet och ordkrig
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Om man har något att vara kaxig över så är det helt ok, men i Brynäs läge så ska man nog visa lite mer ödmjukhet. 
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Skönt att slutspelsplatsen är säkrad. Bra jobbat av brynäs att under hela serien varit på slutspelsplats trots massor av skador och ett haltande spel under en lång period. Nu står alla lagen på noll och historien har liten betydelse. Nu är det inte vikitgast att  ha flest skickliga spelare, utan att våga och vilja gå för seger är det som räknas. Tror starkt på detta lag, de har varit ner i skiten och svetsat samman laget. Nu går vi för guld.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
sniper: Vi får hoppas att svetsskarven håller och att de har använt rätt typ av svetselektroder. Man måste också slipa skarven för att ta bort slaggen. En bra utförd svets ger inga sprickor :-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

SLUTSPELS LAG:

Holmqvist(Rahm)

Gunderson Djoos

Harju Enterfeldt Ollas

Jacobsson Persson

Thuresson Järnkrok Lindholm

Sundqvist Nörstebo

Widing Hansen Granström

Wännström Lindgren Larsson

Extra:Styrman,Johansson

(Löf,Berglind,Lavander,Nordquist,Lauritzen)

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

En sak som talar för Brynäs i ett slutspel är att vi har många spelare som "älskar" sånna matcher. ifjol lyfte sig bide Granström, Ollas, Lavader, Johansson, Widing och Wännström i ett slutspel. Granström och Wännström såg väligt heta ut redan igår mot AIK och Ollas har sätt het ut senaste veckan, kan sen Widde och Johansson komma igång så! Sen har vi värvat Thuresson och Enterfeldt som båda två också är spelare som jag tror passa i ett slutspel (kamphockey och adrenalin). Så kan vi spela ett defensivt spel mot SAIK och utnyttja dessa slutspelsgossar så finns det en liten chans till avancemang iaf! 

Harju - Enterfeldt - Ollas
Thuresson - Järnkrok - Wännström
Lindholm - Lindgren - Widing(Larsson)
Johansson - Hansen - Granström ( Johansson-Granström-Widing).

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

HappyX3: Är det möjligt att Skellefteå skulle välja Modo i slutspelet? Chansen är minimal givetvis men våra möjligheter skulle öka om vi kunde få Luleå. Skellefteå imponerar på alla plan:

"Inför den sista omgången är Skellefteå seriens bästa hemmalag, bortalag, boxplay-lag och tekningslag. SAIK är också seriens mest effektiva lag. Västerbottenslaget ligger vidare tvåa i den totala målvaktsstatistiken."

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk:
Håller med.  Luleå känns mindre hopplöst än att åka på Skellefteå.
Och OM SAIK väljer Mooodo, så finns det god chans att vi får Lule faktiskt..
Dom har ju trots allt i egna händer i kväll för att hamna 2:a :o
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Horace76c: oj, vågat uttalande om Luleå och andraplatsen... ;)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Luleå skulle jag ta emot med glädje. Får vi Luleå vinner vi 4-2 i matcher.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk: Skellefteå har tagit fyra trepoängare mot Modo den här säsongen. Femte trean kan komma ikväll. Vad är det som säger att Skellefteå INTE tar Modo? Ingenting som jag ser det. Färjestad tar andraplatsen. Det blir FBK-Brynäs i kvarten.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

DavyDjoos:
Äh...följer ju bara Brynäsbokens motto:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
dacke72: Japp, det tror jag med, vi får FBK, tror jag föredrar SKAIK faktiskt, just med tanke på deras stora favoritskap till guldet.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Honken: SAIK, FBK eller HV kvittar känns det som, däremot Luleå känns lite "enklare".

Min absoluta övertygelse är att SAIK väljer oss. Norrlandsderbyn Mellan SAIK och Modo är ofta jämna och Modos högstanivå är högre än Brynäs. Målvaktssidan är bättre hos Modo sen vet vi ju alla hur det sett ut mellan Brynäs och Saik i år..Det som talar för att de väljer Modo ska vara restiden och att de kanske vill pissa på Anders Forsberg.....fast möjligheten att kicka ut Brynäs väger nog tyngre..den som lever får se.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk:Har absolut ingen betydelse vilka vi får då vi måste slå dom "bättre"lagen för att gå hela vägen,ut i kvarten eller semi,enda skillnaden mer pengar  i kassan:)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Även Calle vilar ikväll!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
faceoff:Storlek på text:
www.expressen....sprite.png'); position: relative; float: left; width: 16px; height: 17px; background-position: 0px -61px;">
Brynäs säkrade slutspelsplatsen i lördags. Foto: Joel Marklund / Bildbyrån
Brynäs säkrade slutspelsplatsen i lördags. Foto: Joel Marklund / Bildbyrån

Brynäs uppladdning: Grilla korv i skogen

ANNONS:
Video thumb
 
 
LÄS MER OM
 

Brynäs har levt under en tung mental press.

Nu ska regerande mästarna ladda om i lugn och ro.

– Vi ska grilla korv i skogen på onsdag och snacka lite, säger assisterande tränaren Gunnar Persson.

 

Brynäs drabbades av en tuff kris under slutet av grundserien. Laget har haft stora problem efter nyår och bjöd till slut in AIK i kampen om sista slutspelsplatsen.

Regerande mästarna tog sig samman och vann mot AIK i lördags – och nu väntar en rejäl omladdning inför kvartsfinalspelet.

– Det är en troligt lättnad. I och med att vi låg så långt före har vi levt med pressen att inte tappa det här och det är inte så jävla lätt, säger Gunnar Persson.

"Planen klar"

Nu har laget planen klar för att vara redo om en vecka när första kvartsfinalen spelas på bortais för Brynäs del.

– Vi har planen klar för resten. Vi ska grilla korv i skogen på onsdag och snacka lite där ute i snödrivorna runt Gävle. Sen är det ledigt torsdag och fredag, träning lördag, söndag och måndag och sen kör vi i gång på tisdag, säger Persson som också får tillbaka flera skadade spelare.

– Vi saknade åtta stycken mot AIK.

Vilka kan komma tillbaka till slutspelet?

– Dennis Persson, Sebastian Enterfeldt, Nordquist (Jonas), Victor Berglind, Simon Löf och Elias (Lindholm), säger Persson.

ANNONS:
 
 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
faceoff:Är kass på det här:))
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
faceoff: herrejävlar!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Carl Lejonkräk:Menar du Korvgrillningen:)

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
faceoff: De ser ut att bli bra väder till grillningen i alla fall. Hoppas att det inte blir allt för tryckt stämmning och en massa bråk därute i skogen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Carl Lejonkräk: En källa inom Brynäs varnar redan nu för det kaos som kommer råda ute i skogen. Ledartrion har tydligen redan nu olika åsikter om hur de ska städa efter sig.

"-Gunnar vill att var och en tar ansvar för sitt skräp och tar med det tillbaka igen medan Tommy tycker att en svart sopsäck räcker. Janne L tycker att det borde finnas en svart sopsäck för de som vill slänga skräpet ute direkt och att de som vill får ta med sig skräpet hem", säger en initierad källa med god insyn i laget.

Ja, som ni själva kan läsa råder alltså totalt kaos i klubben. Dags att sparka alla och ta in nya ledare, med en samsyn på korvgrillning.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Zappaholic:

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
tjugo8: Haha, vad gulligt!
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Det blev Skellefteå :-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

70 Rodrigues: Ja där kan vi lira helt utan press...ALLA utgår från att SAIK vinner.

Jag också, måste jag erkänna.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Bagdad....jag menar TJ är optimistisk som vanligt och är övertygad om att Brynäs går vidare
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Carl Lejonkräk:

Äh TJ och Sundlövet har alltid rätt. Klart att vi slår ut överlägsna seriesegrarna SAIK.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
River: Ja vi har nog vilat oss i form och tänder bara till i viktiga matcher :-)
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Carl Lejonkräk:
Blir nöjd om: Vi inte blir totalförnedrade i 4 raka.
Blir glad om: Vi lyckas knipa en match.
Blir extatisk om: Vi får till en till hemmamatch.

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

Horace76c: Jag har inge större förhoppningar om att Brynäs ska slå ut Skellefteå men så länge vi inte är utslagna så ger jag inte upp i alla fall. Delmål ett måste bli att vinna en match men längre än så vågar jag inte ens spekulera. Match ett ser jag inte som livsviktig för oss men däremot så bör vi inte komma i underläge två noll i matcher.

Det ska bli skitkul med några matcher till den här säsongen i alla fall....ettan har ju rykt i kvarten två år i rad och självklart så kan det ska igen:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Carl Lejonkräk:
Nä, allt annat än att SAIK tar guldet i år ser jag som en högoddsare.
Men, som du säger....underligare saker har hänt än att 8:an slår ut 1:an.

Anar din optimism ("ger inte upp"), men JAG kan faktiskt inte i min vildaste fantasi se att vi tar oss till semi i år...(Ingen gladare än jag om jag får krypa till korset om ca 3 v. däremot)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Gillar inte Skellefteås ibland ovårdade spelstil. Tänker på Jimmie Erikssons bentackling mot Järnkrok i sista seriematchen förra året. Bert R hälsade Jimmie med ett garv när han återvände till båset efter tacklingen.
Tycker även att tacklingen vs Bertilsson i höstas såg tveksam ut. Den tackling som var Simons sista match denna säsong.
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
Enterfeldt, Persson, Nordqvist, Berglind och LINDHOLM är alla tillbaka till 1:a kvarten.
Jag tror inte att vi får se Berglind eller Styrman i kvarten, vi får nog se Bergqvist och Nörstebö istället?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!
70 Rodrigues: Ingen Löf?
Kommentera

Sv: SLUTSPEL 2013!

70 Rodrigues: Även om jag är postitivt inställd har jag svårt att se hur vi ska kunna ta mer än en match mot SAIK. Det enda som skulle kunna ge oss en rejäl skjuts i rätt riktning är att vi stjäl första kvarten uppe i tolvfingerland. Fan vet om ens det hjälper...

AIK har ju lyckats slå ut seriesegraren två år i rad men jämför man Brynäs med AIK ser man ju omgående två stora skillnader. De hade ett riktigt bra försvarsspel och i mål Viktor Fasth.

Så med Honken/Rahm tillsammans med vårt försvarsspel har jag grymt svårt att se hur vi tar oss förbi kvarten.

Och då är jag nästan alltid positivt ja-sägare :-)

Kommentera

« · 1566046