1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743374 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 08/09

Sv: Slutspelet 08/09
Ja idag var det ett antal spelare som skulle ha bänkas redan efter andra perioden. Varför i helvetet bänkar man Silverberg så en ISKALL Widing får köra dubbla byten?

PP-FY FAN.. Ställ in 5 koner så har dom snabbare puck tempo.

AVGÅ: Jag dömde också ut Limpan, men han har gett tillbaka en pungspark, den tar jag!

Bissett19: Jasså var det??

AVGÅ: Att du orkar ösa ur dig så mycket skit, visst fan svider torsken men lite sansad kan du väl försöka vara. Tipset kvarstår, ta tio djupa andetag.

Brynäs hade svårt att skapa vassa lägen....Tycker dock att Brynäs var minst
lika bra som Färjestad i större delen av matchen..Men det spelar väl ingen roll
nu...bara bryta ihop o komma igen..Tycker klacken var extra bra idag
men det kanske var för att jag tog i lite o sjöng med...

Det var fan "One man show" på flera gubbar idag, ta tex när Sandin å Widing kommer 2 mot 0 vad gör Widing jo skjuter när han har passerat förlängda mållinjen...

Cz måste väl se vilka som inte kan slå EN passning til rätt adress (L Jonsson) eller klarar av att spela för laget en kväll som denna..

Våga BÄNKA å köra på dom som VILL något..

Lindström: Nästa gång jag får se Widing inträda en match i Brynäs färger så vet jag att jag kommer att få se juniordribblingar som slutar i att motståndaren får pucken!

Skänk honom till Leksand eller Mora NU!!!!!

AVGÅ: Så jävla svårt kan ju det inte vara att slå EN passning eller dumpa pucken åt det håll som medspelare åker mot?

Eller är det för mkt överkurs kanke??!!

Lindström: "Våga BÄNKA å köra på dom som VILL något.."

Man får ju inte spela 2 mot 5!!!

sylf: Aha Åfan, men kan se lite dumt ut med 2 målisar..

rafalski: Jag älskar Brynäs vad älskar du?

AVGÅ: Det var aldrig ett alternativ att stoppa Markström från att spela JVM.

Klart att man kan kritisera coachingen, men jag tycker att den simpla anledningen till att Brynäs förlorade ikväll var att man helt enkelt har betydligt sämre spelare än Färjestad. Deras spelarmaterial är mycket bättre. Det krävs att Brynäs har enormt flyt för att vinna mot ett sånt lag.

Så jävla löjligt att snacka om laget inte har nåt kunnande o s v, det här laget gjrode en riktigt jävla bra grundserie sett till förutsättningar och förväntningar.

Idag slet dem hårt och kämpade men blev utmanövererade av ett riktigt skickligt lag. Inget snack.

Men hade Oves stolpskott slinkit in kanske det sett annorlunda ut ?

Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet.

AVGÅ: Ditt sätt att älska gör att jag hoppas du är singel.

Davey_22: Jag håller med. Visst skapade inte Brynäs speciellt många målchanser men det gjorde ju inte Färjestad heller. Det var inte den typen av match där det är målchans i varannat byte.

Davey_22: "Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet."

Har jag missat nåt? Vann vi?

Strålande match av Brynäs. Färjestad är ruggigt bra men vi hade dem på gaffeln. Visst hade jag hoppats på en vinst men idag räckte Brynäs helt enkelt inte till trots at de spelade på topp.

Jag är stolt över Brynäs men givetvis inte nöjd över resultatet.

Man tänker...tänk om Oves stålpskott gått in, tänk om Widing satt den i två mot ett läget eller Dixon i friläget eller om det där olyckliga bytet i andra inte skett....

Nä fy fan bara att glömma detta och ta en vinst i nästa i stället.
Hellvete vilket tempo och vilken kamp, jag älskar slutspel.

Må Brynäs vinna sm igen innan jag dör.

God natt.

rafalski:
Oj den här stämningen hade jag INTE väntat mig efter sett klart på matchen.
Jag fattar inte riktigt...trodde ni på allvar att vi skulle kunna rubba FBK??? är det därför ni är besvikna och förbannade??? Som jag sagt tidigare, tar vi EN match av dom i den här serien ska vi vara jäkligt stolta!!
Insatsen idag då... ja, nog faan har jag sett sämre i år...mycket sämre...enda jag kan klaga på är väl egentligen linds och definitivt Widings frilägesavslut.

sylf: Nej, men jag vet hur du resonerar, att gå i clinch med dig om hur man ska se på dagens insats lär bli fruktlös.

sylf: Sverige gjorde väl ingen godkänd i VM 94 heller, de vann ju inte.

Peja: Det är sådan klasskillnad på lagen så att det inte finns...Om Brynäs vinner en enda match i denna kvartsfinal så är dom aktuella för Svenska Dagbladets bragdguld!

Peja: Bull - FUCKING - shit !!!

Klart Brynäs kunnat vägra att släppa Markan till JVM. Han var överkvalificerad till det! Kunde Linköping vägra ut underkvalificerade spelare till tre kronor kan BIF vägra ut överkvalificerade spelare till JVM!

I den formen Markan var i då var han Sveriges i särklass bästa målis. Skulle han göra en landslagsinsats var det enda som kunde komma i fråga tre kronor - "final"!!!!!

Att han blev kallad till JVM var inget annat än en ren och skär FÖRNEDRING!

Davey_22: Du kan väl inte mena på fullt allvar att Fbk spelade bra idag? Dom var minst dåliga möjligtvis.

Men visst många av Bif spelarna visade att dom ville något, medans några åkte å gömde sig.

Sorgebarnet heter PP, utan att överdriva så sköt det väl i snitt 1 skott mot mål i varje PP vi hade, å det duger inte på långa vägar.

Sen visst kul att vi inte lirar kval, men nu när vi är i SLUTSPEL kanske man ska visa det (gäller ALLA spelarna).

AVGÅ: "Nästa gång jag får se Widing inträda en match i Brynäs färger så vet jag att jag kommer att få se juniordribblingar som slutar i att motståndaren får pucken!

Skänk honom till Leksand eller Mora NU!!!!!"

Korrigering innan jag säger godnatt.
Avgå kan vi skänka till Leksand eller Mora ty den typen av fans förtjänar de men inte Brynäs.

God natt.

Davey_22: Japp, allt är svart eller vitt, i synnerhet i ett slutspel där det inte delas ut poäng. Jag hade hellre sett en ÄNNU sämre match, där dom vann.

Davey_22: "Godkänd insats om man ska se på det nyktert och någrolunda vuxet."

Brynäs gör en riktigt dålig slutspelsmatch enligt Wikegård.

AVGÅ: Los Angeles Kings släppte Oscar Möller, men det är klart, vad är egentligen L.A Kings i jämförelse med Brynäs... Skämt åsido, Markström var inte överkvalificerad. Och han ville spela själv. Och det är tveksamt om det överhuvudtaget går att stoppa spelare från landslagsspel enligt reglerna. Det går åtminstone inte i dagsläget när Hockeyligan och hockeyförbundet försöker samarbeta i dessa frågor.

Lindström:
Skönt att se att det finns andra som kan se matchen från en lite mer nykter vinkel... inte Uber-trash-talk-amfetamin-dopat-negativt..
Ok insats från brynäs som sagt, FKB var DEFINITIVT inte bra, och det känns som att skulle vi tagit nån match skulle det varit i kväll...innan dom vaknar på allvar:(

sylf: Ja, jag vet att du sågar laget vid förlust, hur det än ser ut. Jag ser inte det likadant. Jag respekterar ditt sett att se saken...men delar den inte alls.

70 Rodrigues: "Brynäs gör en riktigt dålig slutspelsmatch enligt Wikegård."

Onyanseradläktarcoachdysterkvistgamnacke!!

70 Rodrigues:
Normalt suger jag in varenda ord Niclas säger och låter dom klinga som ljuv musik i mina öron, men idag har han fel...Brynäs gjorde ingen dålig match.

70 Rodrigues: Samma kille som har hur många sm-guld ? vad vet han om slutspel egentligen...hmm.

Säger inte att jag sitter inne med 100 % rätta åsikter, men Wikegård ser jag inte som nån auktoritet på området.

arnio: Kunde jag så skulle jag avgå frivilligt som Brynässupporter. Nu ligger problemet i att jag inte kan det så jag går inte ens att skänka bort.

Horace76c: Ja först 10 min var det bästa jag sett Bif presterat, men som sagt vi saknar spetsen.
Ta Linds friläge.. eller Molins skott i stolpen.

Med en tunn trupp måste sånna puckar gå in för att vi ska kunna haka på. Sen kan man ju kräva en del mera av våra "etablerade" spelare idag. Nån som vet hur många minuter istid Herman hade idag?

70 Rodrigues:

Bäcklin undrar också varför inte Thegel o Rödin får spela i A-laget?

nyheter24.se/sport/blogg/niklas-wikegard/

Tyckte vi gjorde det okej, inte mer. Vore kul att bli överraskad på lördag när man landar i Sverige igen, men vi får väl se..plus till Sandin, Lindbäck och Lasse Jonsson

Lindström: 17 Daniel Hermansson LD 4 0 0 0 0 0 00:00 0 0 0

sylf: HAHAHAH såpass alltså..

sylf:

Jo han var felfri ikväll.

Bissett19: En av de bättre...

Lindström:
Hur det här slutar vet ju alla (kom igen...lägg av om ni tänker skriva annat)
Men jag skulle bli jäkligt glad om vi kunde stå upp BRA mot FBK i alla 4 (förhoppningsvis, men inte troligt fler) matcherna och inte råka ut för nån 6-1 förlust eller så.
Hade inför säsongen förhoppningar att slippa kvala, så jag är tyvärr ganska nöjd med det jag fått...

Horace76c: "Hade inför säsongen förhoppningar att slippa kvala, så jag är tyvärr ganska nöjd med det jag fått..."

Samma lika här tyvärr.

Som sagt hoppas på att dom inte åker ner & åker på en 7-0 x3 torskar.

Bissett19: Precis, det står juniorcoacher runt om i Sverige och garvar åt Brynäs insats.

Lämna WO NU!!!

Stoppa förnedringen!!!

Lindström:
Ska väl iofs tillägga att jag tycker att FBK inte gjorde nån bra match OFFENSIVT...defensivt tyckte jag det var vitklädda överallt jämt..då där gjorde dom en reko insats.
FBK bra för mig är när dom kör på och utdominerar med offensiv...vilket sätt jag vant mig att se dom på..

Horace76c: Ja dom lira en riktig borta hockey.

Horace76c:
Såg förresten att det är skottpengar på Thörnberg..nån som vill ha en slant för att göra slut på eländet för Niclas Andersson??? Vet inte om det är pga av -99 men jag blir fan illamående så fort jag ser karln...för att inte snacka om hur jag blir när han öppnar limpsaxen!!

Liten off topic från sängen. Djoos tar över Sundsvall

65selander:
Hell dig Djoos, hell dig!

65selander:
Lite synd att BIF fortsätter att skuta sig i fötterna hela tiden...har hört att han gjorde ett jäkla bra jobb på hockeygym (Ungarna älskade honom visst) och att han gjorde bra ifrån sig i U16 (det kan jag vara ute o cykla om...att han haft U16 alltså)
MEEEEN, han släpper vi!!! PUCKON!

« · 1136778 · »