1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446742 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Som Örebroare vill jag tacka för en fin och spännande Play-in. Ni bidrog med riktigt fint bortastöd och som vanligt hade vi svårt för ert fysiska spel. Den här gången vägde det över till oss tillslut, nästa gång kanske det väger över för er.

Skönt med golfsemester eller vad säger ni Brynäsare?

Fy fan jag kräks på våran säsong 🤮🤮

Fiasko

Men nästa år då jävlar 😂😂😂

Silfverkroken: Ibland så känns det som enda anledningen till varför man vill ha en individ i laget är att man känner personen i frågan. Det är så det har fungerat i Brynäs under många år vilket är en av anledningarna till varför vi ligger i botten och en anledning till att ekonomi är i botten.

lapad: Danielsson sa till Aftonbladet efter matchen igår att han inte haft någon dialog med Alcén eller Brynäs. Talar väl för att han inte blir kvar känner jag. För nog borde man väl haft en dialog vid det här laget om det var aktuellt med förlängning?

Anders Berg: Palve dock har väl presterat över säsongen - mål och assistmässigt har han levererat.

lapad: Precis, vi måste ha spelare som kan vara bra över en hel säsong med en hög lägsta nivå. Årets trupp har bestått av spelare som kan glimta till ibland och som har en låg lägsta nivå. Det räcker att göra någon bra match och vips så har man nytt kontrakt. Lex. Palve. Å så sitter vi med ett bottenlag på pappret och på isen - igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen... och igen!

Malken: Som sagt så är Danielsson duktig på att snacka och en trevlig prick men ute på isen så är Danielsson slut. Han har visserligen gjort att par bra matcher på slutet men om Brynäs ska och vill satsa då måste vi använda medel till en spelare med utvecklingspotential.
Vi ska inte lägga krafter på att förlänga massor med kontrakt utan vi behöver förändringar

Anders Berg: Det finns massor att jobba med i Brynäs. En sak som MC gjorde bra var att höja publiksnittet innan pandemin. Det jobbet måste återupptas.
Klubben har redan aviserat att det blir ett underskott så frågan är hur stort?
Sen har vi medlemmar ett jobb att göra med att sätta oss in i vad valberedningen föreslår till årsmötet.

{8399}: I negativ bemärkelse med tanke på den pågående pandemin och hur den har påverkat intäkterna.

Jan Grismöbel: Varför inte Nicky D som tredjelänk i tränartrion när Holmqvist försvinner till Oskarshamn? Vet att Timashov är grymt imponerad av hans varianter och taktiska kunnande.

Anders Berg: Kan bli den bästa sillyn på länge, om Mikko Pekka får bestämma vad som behövs Det ska INTE rockien alcen göra . Lex wandell .

{8399}: Vi får hoppas att damerna avgör i tre raka!

Pettisbif: VM spelas i en diktatur och det är väl inte i sommar?
Olsson var ju en av Sveriges bättre spelare i gårdagens match. Hursomhelst; nu ser vi fram emot en silly season som väl som vanligt kommer bestå av en massa besvikelser…

Davey85: Det ekonomiska bokslutet lär bli intressant att ta del av också,

Tigerhjärta: Riktigt kul PK från Manner och en ödmjuk/saklig Niklas Eriksson. Manner visar ingen tillstymmelse till att vara särskilt nöjd med play-in. Det är bra, han har fått ut mer än vad jag trodde av detta lag, men nu ska vi ta ytterligare steg.

Alcén, dags att kötta.

Jan Grismöbel: Håller med fullständigt, alla filmningar har förstört mitt fotbollsintresse. Var skillnad förr, nu är ju fan alla gjorda av glas…

Pettisbif: Är sportsgalen ser på allt jag kan komma över . Utom fotboll av någon anledning. . Har tom varit England å tittat på fotboll . Men nej inte soec intresserad . Ser hellre på snooker före fotboll . Tycker det är långtråkigt. Sen detta med filmningen som har förstört rn del av mitt intresse

Pettisbif: Är sportsgalen ser på allt jag kan komma över . Utom fotboll av någon anledning. . Har tom varit England å tittat på fotboll . Men nej inte soec intresserad . Ser hellre på snooker före fotboll .

Jan Grismöbel:
Märks att du inte är fotbolls intresserad.
Hade varit skit kul att se Sverige spela VM i sommar.

Alla tycker vi olika. Men jag älskar sport överlag och tycker Sverige borde spelat VM.
Dock så visade sig att förlusten mot Grekland blev avgörande.
Hade dom vunnit där så hade det varit klart som gruppetta.

Sen fattar jag inte varför Janne spelar med Danielsson och K.Olsson. Tillför inte ett dugg!
Bättre om dom hade spelat Nilsson/Helander och Svanberg. Sen tyckte jag att Zlatan skulle kommit in tidigare. Istället för Elanga. Man såg så många höjddueller han vann när han var inne.

Men men det blev en riktig skitkväll ..

Pettisbif: ja Cibulskis var en flopp, han verkade rätt medveten i GD att han inte lyckats så bra heller, hans bästa grejer var väll förra matchen när han räddar den på volley och att han gjorde 2 poäng mer än Berglund på sina 11 matcher :P
3 med slutspelet

{8399}: Är bara fotboll . Vem bryr sig .

Silfverkroken:
Hoppas allt och alla ryker som inte har kontrakt förutom Veini och Noel. Resten kostar mer än dom smakar och går att hitta bättre och lägga pengar på dom 2 första femmorna.

Kul värvning Wandell blev. 7 minuters istid och långtidsskadad.
Hahahah måste vara en av 2000 talets konstigaste värvningar! Hemström eller Holmi hade gjort det bättre. Och dessutom varit gratis.
Ruggig mina av Alcén.
Måste även räkna in Cibulskis till en flopp.

Om man jämför med dom andra lagen och vad dom tog in.
Växjö tog väl in 2 rätt bra backar.
Luleå tog in en bra.
Örebro tog in en ruskigt bra.
Frölunda tog in SHLs bästa nästan.
Rögle tog in en bra finne.
Djurgården tog in bra backar som lyfte dom.
Timrå tog in en bra ryss.

Ja ni hör ju.
Hoppas Alcén lärt sig en läxa. Och ser till att ha bättre fingertoppskänsla nu till årets silly.

Falken: Förresten blir det ett litet eget sommarlov nu från hockeyn. Fem matcher på sex dagar, varav fyra för herrarna och en för damerna, tar allt på krafterna. 😅

Tack för underhållningen. 🖤💛❤️

Tigerhjärta: va fan säger Manner??? Assisterande coach är som sommarlov, prata lite kul med killarna och sätta powerplay 😂😂😂😂
Rallysvenska🤣🤣

Vilken avslutande presskonferens han gör Mikko! Ödmjuk och bjuder på humor, vilken jävla tränare vi besitter! Tack för denna säsongen Mikko, vi ser framemot nästa med hoppfullhet!

Tomhet.

Dock stolt över laget hur vi ger Örebro en rejäl serie sista två matcherna. Det var 50-50 vem som skulle gå vidare och tyvärr drog vi kortaste strået.

Känner stolthet över hur vi kom tillbaka efter2-7 förlusten.

Danne66: sveriges sämsta landskamp sedan 1643

Stefan R 63: "träbenet Danielsson.förstör ännu en match för Sverige"

Trött efter matchen mot Örebro?

Danne66: Går och lägger mig

Zappaholic: Vilken jävla skitsportkväll det blev.

Stefan R 63: Karlström är ju den som tar ett sjukt dåligt beslut. Men så är han ju djurgårdare

Jan Grismöbel: Det var ju länge sedan man såg Lindbäck live men statsen är ju bra. Samtidigt fyller kille 34 år om några veckor. Det behöver inte vara en hög ålder för en målvakt, finns ju flera exempel på målvakter som är grymma upp i 40 års åldern.

Till syvende och sist tror jag det handlar hur mycket man brinner för det, samt skadehistoriken. Knän, ljumskar och höfter slits ju duktigt på målvakter.

Då har VV en betydligt mer attraktiv ålder och han lär nog bara fortsätta att bli bättre. Kan vi få båda vore det ju en dröm dock.

Pettisbif: Svår balansgång, målvaktssidan är viktig men det gäller att ha råd med det övriga lagbygget. Tar Lindbäck en stor rabatt så absolut.

Pettisbif: tror du verkligen Timashov går till AHL? Om han får ett NHL kontrakt drar han som alla andra. Men har han övertygat så mycket att han är närmare NHL nu än när säsongen började och han inte tog en plats i NHL? Hoppas han stannade en säsong till.
Något som skulle vara intressant vore att få veta Manners kontakter och dragkraft för finska toppspelare i KHL.

Sportnisse: Abdolut . Vår viktigaste spelare tillsammans med Rödda å Scott å berra .

Stefan R 63: Tränare är konstigt folk det

Peja: träbenet Danielsson.förstör ännu en match för Sverige ..fattar inte Jannes förkärlek för honom..

Sportnisse: Lindbäck hade bättre stats i KHL än vad VV hade i Brynäs 21/22. Men visst han är äldre.

Lemp: Ja vi hade lite annat att fokusera på då, minst sagt. I normala fall brukar det komma ganska snart efter säsongens slut.

Sportnisse:
Kan bli bägge. Nämligen.

{8399}: Ähh, polacken kliver ju in, vill ha kontakt och faller enkelt.
Däremot onödigt av Klarström att riskera en straff..

Silfverkroken: Borde inte BIF välja VV FÖRE Lindbäck?!

Silfverkroken: Har för mig det drog ut på tiden förra säsongen, men vi hade knappt en sportslig ledning den gången. Vissa namn är självklarheter, kan man tycka.

Silfverkroken:
Om man Inte gillade karln nog innan....
Saxat från GD, (Presskonf med Manner.)
Hur skulle du summera din första säsong i SHL?

– Det är 14 lag och vi kom tia. Ingen kommer ihåg en tia. Det har varit hårt och kul, javisst. Nu blir det lättare att komma in nästa säsong när jag känner killarna bättre.

– Jag vet inte varför supportrarna stöder mig fast vi förlorar så mycket. Kanske är det för att jag pratar den här rallysvenskan? Jag vill tacka alla för stödet vi och jag fått.

Lindbäck, Johannesson och Kinnvall klara enligt min kontakt.

Wedin är dom sugna på. Men han går förmodligen till Timrå eftersom dom förmodligen blir kvar i SHL.
Norman är dom sugna på. Framför allt Manner. Kan bli en injektion till 3e kedjan.

Dessa kommer lämna:
Gudolevskis
Mylläri
Berglund
Cibulskis
Björk
Molin
Danielsson
Kvist
Pettersson
Wandell 🤣

Osäkert kring:
Vehviläinen (NHL?)
Hedberg (Förmodligen inte)
Sallinen (Förmodligen inte)
Gunler (Förmodligen kvar)
Genoway (Beror på lönen, annars ny)
Timashov (Ev AHL/NHL)

Laget nästa år:
Lindbäck - NY/Vehviläinen

Bertilsson - Kinnvall
NY Tvåvägs - Genoway?/NY Spets
Johannesson - Hedberg?/NY
Bergman - Lindstein

Rödin - NY - NY
Timashov?/NY - Palve - Wedin?/NY
Gunler?/NY - Scott - Norman?/NY
Olesen - Ölund - Eklind
(Birgersson, Ljungkrantz) (om dom inte har tänkt bryta med Alex som det finns tankar kring)

Det är ungefär sådär jag tippar laget nästa år.

Lär väl inte dröja allt för många dagar innan vi meddelar vilka spelare vi tackar hej då till. Blir intressant att ser hur många det blir.

Blå grottan: Att vara med och verkligen utmana topp6-laget Örebro med ett pissuselt lag som spelade kval förra året är otroligt starkt, tack o hej!

brynäs08: JAG TACKAR FÖR DENNA SÄSONG!
Vi slapp kval!!!!
Nästa gång ni ser mig här är det nytt kontrakt på spelare eller helt ny spelare. Annars syns vi nästa träningsmatch!
Trevlig sommar!

Blå grottan: givet är man inte på långa vägar nöjd. Men man måste se till verkligheten. Det här blev vår bästa säsong på flera år, vad du eller jag än tycker om det. Tar vi detta ett par snäpp till så landar vi kanske en plats 5-8 till nästa säsong vilket skulle vara ytterliggate ett fall framåt och i rätt riktning för klubben.

« · 2320060 · »