1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736384 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
Tgl: gissningsvis så kommer denna silly dock dra ut på tiden.
Många KHL spelare sitter på kontrakt de förmodligen ej vet hur det blir med osv.
Så denna silly kan bli klar sent, min teori.

Berge: Ett lag som verkligen sitter tjockt är ju Leksand. Har väl runt 20 spelare på kontrakt!🙊

Berge: Precis, det kommer finnas gott om spelare till underpris. För första gången på länge så är det verkligen klubbarnas marknad och då skadar det ju inte att Brynäs har 14 utgående kontrakt.. JAEG har världens chans att göra något bra, don’t fuck it up please…

Som du säger så är ju klubbarna med många aktiva kontrakt lite av förlorarna här. Skönt att ät ägg är en av dom. Kan säsongen 22/23 äntligen vara året vi blir av med dom?

Gunderson: Timrå verkar ha haft en plan som de verkar verkställa! Jag hoppas vi har en plan. Jag hoppas att vi verkställer den planen! Jag hoppas vi är lite snabbare på ”bollen” än vi var när senaste transfer fönstret stängde så vi slipper förödmjukas av värvningar som Tom Wandell.

Nu behövs lite verkstad👊

Finns inget bättre läge än nu att sitta utan många kontrakterade spelare. Jag har tidigare varit för en förlängning av spelare som Sallinen, Hedberg och Björk men med tanke på kriget så ska man givetvis fundera både fem och sex gånger innan något kontrakt skrivs.

Det kommer finna så många kvalitetspelare under marknadsvärde.

De stora förlorarna är de lag som sitter på många kontrakt. Linköping och Växjö är två exempel.

Så spännande silly att vänta!

Lunkz: Wedin, E Pettersson och Anton Lander presenteras snart på långa kontrakt

Tigerhjärta: Det enda jag har sett om det är följande från Måns Karlsson på twitter:

"Jag tycker inte Brynäs borde erbjuda Nicklas Danielsson ett nytt kontrakt. Därmed skulle hans karriär vara över.

Som spelare, alltså.

Få spelare är dock så analytiska och verbala när man pratar med dem, som han är. Kan han kliva in lagets ledarstab som ny assisterande tränare?"

Rätt tydligt att det handlar om en egen åsikt snarare än att det ligger något i det. Jag tror absolut Nicky har potential att kunna bli en bra tränare, han känns väldigt klok och analytisk. Däremot skulle det nog vara sundare om han får börja i något av juniorlagen och sedan jobba sig uppåt. Om inte Manner absolut vill ha med han i staben redan nu och anser att han är redo.

Tigerhjärta: Inga fler blåbär nu

Davydov: Ditt första inlägg. Har du någon fakta bakom det eller är det bara något du själv vill ska ske? Kan absolut se Nicky i båset för övrigt. Beror lite på om Manner vill ha in något mer rutinerat till backarna dock?

Jugge: Nicky ska vara Ass nästa säsong. Dvs han kliver in i båset

lapad: Får Nicky förlängt så är det ju ett skämt. Han borde lagt av för ett par år sedan och inte sluta som en parodi på sig själv.

Lunkan: Rädd att du blir besviken. Framförallt tänker jag på 44-an

Lunkan: Troligtvis 7 också, med tanke på att vi verkar få in två rightare (Kinnvall & Johannesson). Mer oklart kring Hedberg!

Lunkan: Jag hoppas åtminstone att de du listar inte får förlängt. Brynäs kan bättre…

Jag ser också helst att man bara förlänger med antingen Hedberg eller Björk, inte båda.

Kommer det ett tack och hej från BIF i morgon? Några utgående som inte förnyas....
2
9
38
22
24
40
44
?

Wedin är väl så gott som klar för Timrå

KulaShaker: Då måste de bygga ut hallen...😀

KulaShaker: Eller så säkrar brynäsdamerna guldet hemma i match fem, Stalder är väl tillbaka till nästa match?

Lesky: Tack för kaffet, sa Luleå!
Åker de hem nu och säkrar guldet på hemmaplan?
Nytt publikrekord då, antar jag.

Silfverkroken: damerna gör dessvärre som herrarna, viker ner sig.

Davey85: Ser ju riktigt intressant ut lagbygget för nästa säsong,nå annat kan man väl inte säga.Spelarna som är klara är ju inga dussin spelare precis,man blir glad å känner stolthet att dom här kommer hem till Timrå IK.

Tigerhjärta: "Undra vilket lag som nyper Malte Strömwall? Mikko & Pajen lär ju vara lagom intresserade efter Strömwalls 57 pinnar i Liiga för några år sedan. Någon som har koll hur bra han är?"

Alcén får väl kolla med Sundlöv, han var ju i Finland och scoutade Malte.

KulaShaker: Svårt att vinna matcher om man inte gör mål på två minuters 5 mot 3...

Silfverkroken: Synd bara att det är Luleås damer som vet hur man spelar slutspel…

Tigerhjärta: det hade jag missat, då kan jag glömma den

Charles: Han skrev på för 2 ytterligare år för Columbus nyligen, tyvärr... Jävligt synd att vi inte lyckades knipa honom

ett annat namn som jag tänkte på, Justin Danforth ryktades ju via Mrmadhawk under säsongen, skulle tas med en nypa salt, men kanske kan vara något för nästa säsong?

Undra vilket lag som nyper Malte Strömwall? Mikko & Pajen lär ju vara lagom intresserade efter Strömwalls 57 pinnar i Liiga för några år sedan. Någon som har koll hur bra han är?

6537 åskådare på finalen idag, dvs rekord. Jäklar vad imponerande!

Davey85: Verkligen! Real-Timrå nästa säsong. Ser på pappret riktigt starka ut.

Kan det vara läge att försöka med Krüger? Vill ju vara nära Stockholm av familjeskäl och tror inte han kommer lira allsvenskan.

Tror förövrigt att det är bra att Timrå kommer mönstra Lander, Pettersson & Hanzl som centrar. Det resulterar förhoppningsvis i att Alcen inser hur svag vår centersida är i jämförelse.

Auchinleck: HV har också 51 mille i eget kapital.

Tigerhjärta: tror inte avståndet kommer att öka. Det kommer vara ungefär lika. Trupperna kommer vara olika stora. Fylls på i toppen göra att de kommer tryckas ut spelare nedåt. Alltså bättre spelare i AS. Men risken finns att de som är i lägre kedjor i SHL kanske dra ut i Europa Tyskland Österrike Finland…

Peja: Det där är ju inte sant då varken du eller jag vet hur långt Alcen kommit i sin utbildning, men det är många som börjar jobba med ett examensarbete eller något kurspoäng kvar att ta.
Så inget säger att abott är bättre lämpad utifrån utbildning

mk:
Pengapåsen (8 milj) är fallskärmen Timrå avstått till HV när de bytte plats. HV varslar personal enligt Sportblaskan och det varslet resulterar med stor sannolikhet i uppsägningar för att anpassa sig till HA-ekonomi om de inte går upp.
Timrå får full ersättning 22/23 (45 miljoner). Det betalar en del av de värvningar/förlängningar de gör nu.

Tigerhjärta: Jo och större blir det om 2 år. Iom det nya avtalet. 65 milj jmf med 40? nu.
Menar bara att HV är "dopat" iom sin pengapåse som ingen är i närheten av.
Det kan dröja länge innan vi ser DIF i SHL igen.

mk: De allsvenska lagen är nog jävligt nöjda att de slipper möta SHL motstånd för att kvala upp. Glappet mellan SHL och Allsvenskan växer bara större iom KHL

Brooklyn forever: Timrå hamnar ju i samma läge som leksand och Oskars vid Coviden.
Då "räddades" de av Covid. Nu "räddas" Timrå av KHL.

Man hade ju aldrig fått hem alla 3 samtidigt annars.
Ska bli väldigt intressant att se hur man kommer att göra med serieuppflyttning i framtiden.

HV kan man ju inte räkna riktigt, då de har samma budget iår som förra året. Vill till att DIF kan göra samma.

Som det blev nu så kunde ju DIF lika gärna skitit i att satsa massa. För sista laget åker ju inte ur, utan de gör det som tog fler poäng..

Förra året åkte sista laget ur. I år inte.
Som det är nu så är det strunt samma om du kommer dyngsist.
Allt gäller ju bara att vinna 4 matcher.
Sen ha en jävla kasse med pengar så att man kan ta sig upp på en gång.
Har man inte det så lär det inte gå.

Davey85: Jag tycker det är roligt att Timrå lyckas få tillbaka sina stjärnor och kan bygga ett bra lag.
Vi måste tro på det vi gör och bygga vidare. Istället för att blicka för mycket på andra lag. In Mikko we trust.
Sen är det inte helt enkelt att få ihop stjärnlag. Men vi hoppas på några stabila pjäser på backen och spetsiga spelare framåt. Framåt. Uppåt.

Peja: Idag på sportbladet så skrevs det att Rattie var klar.

Silfverkroken: Linköping? Har haft fullt upp med ångest så har inte så stor koll.

Johan Mattsson verkar ska in i målet hos oss. Laleggia ryktas stanna sen 2 finska vm-backar. Återstår att se vad som stämmer dock.

Davey85: Är det klart att Rattie blir kvar? Till skillnad från Hanzl var han ju inte beredd att bekräfta det efter slutsignalen igår, snarare tvärtom.

xxx BIF xxx: Det handlar inte bara om kunskaper som man eventuellt har tillförskaffat sig via en formell utbildning utan också om att visa ambition och driftighet. Om två människor med liknande erfarenhet söker ett civilt jobb och ingen av dom har haft ett civilt jobb tidigare - den ena har en universitets-examen och den andra har det inte - är det givetvis så att personen med examen har ett vassare CV när de båda söker den civila tjänsten. Och det blir ännu vassare om examen kommer från ett världskänt universitet och dessutom när ämnet har en viss relevans för tjänsten.

Tigerhjärta: Får se om de gör lika vassa värvningar på back- och målvaktsidan också. Malmö och till viss del Färjestad har ju visat att det inte är en garanti att det blir succé bara för man värvar massa hemvändare. Men ja, Timrå borde ju bli bättre nästa år. Känns spontant som att det är svårt att hitta några givna bottenlag nästa säsong, lite beroende på vilka som går upp. Är väl Oskarshamn jag spontant känner kan få det jobbigt, men det har man sagt några år nu.

Davey85:

Riktigt bra offensiv må jag säga.

Davey85: Ja Timrå kommer med stor sannolikhet kommer topp 8-6 nästa säsong! Vi får hoppas att ledningen inser att det krävs en ny första center för att matcha våra konkurrenter! Scott/Palve räcker inte!

Fan asså. Enligt Sportbladet så mönstrar Tik alltså Rattie, Hanzl, Lander, Pettersson, Wedin och Laleggia. De kan bli obehagliga som tusan.

Brynäs måste gå all in och inte värva massa mellanmjölk.

SITTPLATS ÄR UTSÅLT! Bara SKYBAR och STÅPLATS kvar att köpa upp, vi behöver fler på de sektionerna för att garantera att vi slår publikrekordet på 6220 åskådare som Luleå har! In och köp!

NU GÄVLAR GÅR VI FÖR REKORDET 😎 Brynäs Support Gävles klackledare och BSKVs trummis kommer också på matchen, så det blir det bästa av alla världar!

Svart-gul-röd karneval i SM-FINAL - var där ❤️💛🖤

Bilbolaget Gävleborg har fortfarande ett begränsat antal gratisbiljetter tillgängliga via följande länk - Ange kod: Bilbolaget

secure.tickster.com/sv/1wzy40k23vmkdlt/seating?c=7ukk3jk
Uppladdat:

500x0-sittplats.jpg

xxx BIF xxx: En BSc eller MSc som ger en examen inom USA och inom Europa kan skilja sig avseende innehåll ganska mycket även om Bologna systemet påverkar i Europa. Så det är svårt att dra några generella slutsatser utifrån var man tagit en examen. I USA har ju naturligtvis universitetet betydelse men inte på samma sätt i Europa.

Lesky: Lör inte kolla men kol för damerna om de vinner förstås.

« · 2324562 · »