1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736133 inlägg · 7967 ämnen

Slutspelet 2022

Sv: Slutspelet 2022
{8399}:

Ingen idé, Carlsson kommer få nytt kontrakt i NHL.

Davey85: hoppas , hoppas, typ

munkas:

Gelinas är för övrigt klar för Bern til kommande säsong.

Stefan R 63: Mm, Gelinas 6 mål och Salaks 93% i räddningar är nog inte orsaken till att Dif åkte ur. Tim Söderlund har också sett väldigt pigg ut i de matcher jag sett. När Dif började värva in spelare på allvar så låg de runt 20 poäng bakom Brynäs i tabellen. Men om folk rycker på axlarna åt spelare som Wedin, Pettersson och Lander när vi håller på att förhandla med spelare som Sallinen, Björk, Hedberg och gud vet vad, så vet man att man är inne på rätt forum.

Charles: Lucas Carlsson hade varit en fantastisk värvning.

många backar som vi skriver om, men finns det ingen chans på Lucas Carlsson? har inte fått lira i Panthers på flera matcher nu och expressen skrev ju om att han var i tankarna om att återvända till europa tidigare under säsongen

tar ju hellre en 24 åring egen produkt på gränsen till NHL över en import.

Fan hoppas vi får se Sulak i Brynäs nästa år.
Bra första pass, bra skott, spelar rejält fysiskt och visar verkligen hjärta på isen!

Huge: Gelinas gjorde 6 mål på 29 matcher
Brynäs backar 16 mål på...väldigt många mer matcher...
Jag skulle ha sagt ja till Gelinas varje dag i veckan..fysisk o ett bra skott...i Brynäs har vi....ingen back med de förmågorna..

Rumpelstiltskin: ”Nytt” Brynäs, nya tider, vatten under broarna..? Men du har säkert rätt.

#33: brynäs är familjen Larssons största fiende nuförtiden.

Janne Larssons kontrakt med Rögle går ut den här säsongen. Han vill nog inte men han borde väl vara en bra ersättare för Honken som går till OIK eller …?

{8399}: Jamen få kritiserar vi honom också. Jag är måttligt fotbollsintresserad så jag har dålig koll på hans förehavanden

Tigerhjärta: Manner å Pajen är det bästa som hänt Brynäs På mannaminne. JA not so much . Manner har vunnit OS VM å Finska ligan om jag inte minns fel . JA måste leverera . Om inte , varför skulle Manner stanna ? I ett bottenlag ett år till . Finns inte viljan att nu satsa för Brynäs . Då är jag rädd Manner å Pajen försvinner .

Olli Nomadinen : Jordan Larsson verkar klara sig utan kritik

Tigerhjärta: sant. Samtidigt har väl inte Timrå haft några större bekymmer med sin offensiv? Det är väl defensiven som spökat större delen av året?

nittontolv: Lööke till Liiga

Nu längtar man till kvalfinalen så det blir lite spännande matcher igen istället för denna slutspelssörja.

Skrubben: Well said! Man ska komma ihåg att man ska passa sig enormt för att förlänga med spelare bara för de gjort de bra i kvalet. Kolla bara på spelare som Molin. Molin såg ut som Crosby i slutspelet mot HV, för att sedan gå tillbaka till sitt kassa jag nästa säsong!
Timrå kommer med all sannolikhet få ett bra lag, inget snack. Men de kom också sist och har flertalet av dessa spelare på kontrakt!

Huge: Absolut, han är en mästare på att haussa motståndarlagens nyförvärv!

Jan Grismöbel: Samma? Med den skillnaden att de senaste 10 åren ej innehållit varken Mikko, Pajen eller Alcén? Låt sillyn sätta sig innan man kommer med så märkliga utdömanden kan jag tycka!

Tigerhjärta: Samma trams som dom senaste 10 åren sedan guldet .med ett undantag . Finalåret mot hv .

Skrubben: Vi får ge munkas en andra chans att lobba för Gelinas och Salak. Dom lyckades ju ändå rätt bra i Djurgården, som han förutspådde…

JanT: Hjälper nog inte att be en patient med kronisk ”dysterkvistsjuka” att skärpa sig.
Den är obotlig och går tyvärr inte att vare sig operera eller medicinera bort…😂

{8399}: Håller med. Dom får in bra förstärkningar, men samtidigt ska man inte glömma att dom kom sist i serien denna säsong. Hur kommer deras backsida se ut? Målvaktssida? Har dom en Kinnvall, Bertilsson i deras backuppsättning? En Veini/Lindbäck bland målvakterna?

Dessutom förlänger dom med Blomqvist. Man kan väl gissa att Munkas hade gjort en sågning deluxe om Brynäs hade gjort något liknande.

{8399}: det är jäkligt lätt att glömma bort att det ska spelas om det. Ingen trodde väl att djurgården med william eklund, salak, bergfors, gelinas, sörensen, rakshani och josefsson skulle åka ur? Lika med hv förra året där t.o.m en viss anton wedin spelade.. visst har timrå värvat några bra gubbar men det borgar inte för att de får en slutspelsplats -23.
Hockey är och förblir en lagsport, det visade inte minst malmö med sina miljonbyggen på 90-talet och modo mfl på senare tid.

IN MANNER WE TRUST. ;)

Jan Grismöbel: Skärp dig! Domedagsprofetior den 4/4…Herre jesus…

munkas: Timrå kom sist och de värvar tre bra spelare men det betyder väl inte att de gått förbi oss? Jesus

{7981}: detta var inför säsongen 20/21 där där de flesta minska budgeten. Så att DIF låg på över 50M är nog topp. Det kostade nog att gör sig av med vissa spelare så som Holland och sedan Barry. Och de tog väl in 7-8 spelare under säsongen.

munkas: Timrå kom sist och de värvar tre bra spelare men det betyder väl inte att de gått förbi oss? Jesus

Silfverkroken: Nu är det högsäsong för den ädla sporten ”Ishockey på papper”. Broder Munkas leder lekarna med sedvanlig optimism och framtidstro!
Det tappra mottot är ”Har det gått åt helvete tidigare, så kommer det gå åt helvete igen”

Vi får ej heller glömma stämningen från den tid när K-G brände 50 millar på Djurgårdens totalhaveri;
”Oj, oj, oj Eric Gelinas och Alexander Salak - ja se Djurgården kan dom, varför kan inte vi? Nu blir det garanterat kval för Brynäs”

Skrubben: sökt lite och hittade detta. Så de siffrorna verkar stämma (från 2020)

– Mellan tummen och pekfingret kan man säga att SHL-trupperna har legat mellan 30 och 50 miljoner kronor, i topp och botten, och ett medelvärde på 42 miljoner. Då inkluderas pensioner och sociala avgifter, allting, säger Johan Hemlin.

brynäs08: Fattar inte heller den dystra stämningen här inne idag. Har vi förlängt med hela laget och kryddat med Porseland och Caporusso eller? Vi kan väl avvakta och se vilka vi värvar och förlänger med innan vi drar fram motorsågen? Om vi förlänger med alldeles för många och värvningarna är mäkliga så visst, såga på, men nu känns det som att det slängs en massa skit baserat på absolut ingenting.

munkas: väntade val av spelarna är min känsla.

Samt att det även speglar Brynäs dragningskraft (spekulation)

munkas: asså…jag hänger inte med? Vi ska byta ut ganska stora delar av det här laget?
Känns som lite tidigt att ta livet av sig nu?

Davey85: ”Kungarnas Kung, wtf, nu blev det dålig stämning här😂😂😂😂😬

Grattis kompis på födelsedagen och ”till din bättre hälft”😁😁😁

Dagen är DIN

ellis: Hanzl, Rattie, Pettersson, Lander och Wedin. Skapliga forwards. Helvete!
Efter en ynka säsong i SHL tar sig även Timrå klivet förbi oss.
Vart är räddningsplankorna??

xxx BIF xxx: Det fattar inte jag heller. Lyssnade på senaste avsnittet av hockeypuls podcast (expressen) med Tomas Johansson. Och han sa där att lagen i ligan som ligger lägst ligger strax under 40 miljoner. Kan det ”bara” skilja 10 miljoner mellan högst och lägst budget i SHL?

Davey85: Grattis på födelsedagen!

{7981}: Det tycker man pga senaste årens resultat.
Och jag kan inte säga emot.
Nästa lag som ramlar ur kommer inte få det lätt att ta sig tbx.
Dels omställning, dels att man kommer få svårt att rekrytera "rätt" folk till laget.
Hv är ett undantag.

{7981}: De går väl på trenden för dessa lag. Är inte osannolikt att lag som haft tufft fortsatt kommer ha det. Sen kan det såklart ändras med en bra silly men det är väl deras bästa gissningar idag.

Charles: Ja så är det..flera lag som floppar. I år var det väl Dif o Malmö.. tror väl Leksand hade tänkt sig en annan resa också. Om verenau..sticker o de inte hittar en sniper så kan nog Leksand blanda sig i botten
Går inte Hv upp så tror jag laget från HA får svårt. Linköping Oskarshamn Brynäs och Leksand som kommer att få kriga om att undvika de två sista.
Malmö o Timrå ser jag som play in lag..

Bra flickvän man har. Jag fyller år idag och hon fixar ett sånt där memo från kungarnas kung, Ove Molin. Perfekta presenten.

mk: undra hur man kommit fram till det? Det är väl bara Timrå som det är klart med några stora namn till.

mk: väldigt viktig silly, sen är det ju nästan alltid något lag som floppar sett till vad alla tror.

ellis: AB:s hockeypodd tror att det kommer stå mellan Brynäs Linköping och Malmö nästa år ev Oskarshamn oxå om de inte får till en bra 1 kedja

xxx BIF xxx: man kan räkna med att det kosta ca 0,5M/år/anställd(ej spelare). Man kan sedan titta i årsredovisningen på lönekostnader anställda och sedan titta antalet anställda och göra sin matte. Man borde komma i rätt härad på spelartrupp.

Huge: Och vilken eller vilka räddningsplankor ser du att undvika falla ned i skallen på dej nästa säsong?

Dallemas: Nog klokt för han kommer väl få avsevärt mindre speltid med dessa FW som TIK har. O inget för Brynäs ändå...Isåfall en uppgradering av nr 44 men nu ska han ju till Finland..ändå...

{8399}: I det här fallet finns inget vägval. De som väljer nån annan väg än att fördöma Ryssland och ställa sig bakom bojkotter ska ha skit och mer därtill

Peja: Det undrar jag med...

« · 2325103 · »