Brynäs IF

713451 inlägg · 7953 ämnen

SM Guld 2004

265114 · » Till forumet


Sv: SM Guld 2004
lucky luke: haha - "let it bleed" ett tag till så är vi tillbaks med "No Expectations" nästa år... Men "Mercy mercy" vilket helvete vi har genomlidit. Nästa år kommer vi som en "surprise, surprise", men det är sant, "what a shame" mot SKAIK. Att hålla på Brynäs är ingen dans på rosor, men jag lovar, det är inte heller nå "love in vain", det finns "Good times, bad times"...
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Kan inte ni sk LHC:are häcka nån annanstans, nu är det lätt att vara skadeglada men kom igen när luftslottet har rasat ihop.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Makkan: Säga vad man vill om Skellefte-matchen...!!!!
Men den drabbade väl egentligen bara oss Brynäsare, och det djä...igt rejält!!
Allt annat bygger ju bara på en massa OM... dvs en massa spekulationer som betyder nada, så icke-Brynäsare (finns verkligen sådana?) skriver i mina ögon bara av sig en massa magsyra och hetsar egentligen upp sig i onödan!

Kom att tänka på att i slutet av Esko-eran, så relaterade någon till Rolling Stones låt "It´s All Over Now" - för att fortsätta på Stones temat, när Gunnar tog över gällde "Start Me Up", efter några matcher in i traumat igen med "19th Nervous Breakdown" och vi hoppades på "Try A Little Harder" men kände "(I Can´t Get No) Satisfaction". Till slutspelet fick vi säga "Miss You" och hoppas att vi deltog i KS för "The Last Time" - men slutligen "Congratulation" (ok Skellefte-matchen "What A Shame") - supportrarnas "Love Is Strong" vana vid "Good Times, Bad Times", "Wild Horses" kan inte hindra att "We Love you".
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
High Voltage: Jo, tyvärr...
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Clarence: Brynäs har väl varit en tragedi mest hela säsongen?
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Säga vad man vill om Skellefteå-matchen.....!!!!!
Men den skapade en debatt som heter duga.....!!!!!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Lilljanne: Just det, kompis! Vi älskar Brynäs och det är därför vi inte tål tragedier som den i går!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind: 14 om vi räknar med guldet -75 som domaren snodde.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Vi har redan 13 SM-guld.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind: Ja mållösa kan ni ju inte vara, hahaha.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Lilljanne: Hahaha, jag är svarslös.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind: Brynäs har ju inte spelat med bästa tänkbara lag på hela säsongen. Jag tycker den här diskussionen är straff nog. Är det nån som tror att lag som typ ssk eller linsöping hade väckt såna här känslor. Nej, sanningen är nog enkel: ALLA ÄLSKAR BRYNÄS!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind: Äntligen så fick man den sovande bjö..tigern ur vinterdvalan, det tog en stund men sen mjauade han till lite smått. Nu kan man gå och lägga sig i sängen och somna med ett leende på läpparna.

Ps. Värvar ni ett par spelare till av Timrå så lovar jag att joina er på livstid. Två biror kvar nu bah - raaaaaap!

Brynäs IF - mot det 13:e SM-guldet!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind: Du kom verkligen på det ultimata straffet, verkar det som! :)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: ;-)))))))
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Tre bira till, så vet din begåvning inga gränser.

Ja, jag håller med - trots att min kärlek till Linköping inte är så stor och jag helhjärtat hoppades att Skellefteå skulle följa Brynäs upp så känns det här resultatet unket.

Som någon skrev: Varför inte ta efter fotbollen? Det lag som inte spelar med bäst möjliga lag skulle få något straff. (Livstids medlemskap i Timrå?)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Igor: Äntligen en som har förstått vad Brynäs IF är. Nu blev jag ruskigt glad igen. Tjhoo.

Ps. "Vi är en skam för vårt hockeyland" tycker jag räcker sålänge! Fixa också lite banderoller tills es-premiären med den texten. Ni kommer att bli ihågkomna för alltid.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Vi är en skam för vårt land!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66:
Nja, det är inte helt klockrent, men ifall man filar på det lite granna så kommer man nog att kunna få så gott som alla att acceptera det...=/
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
LUNDSTRÖM 6: Jag var varken med i matchen eller var där och såg eländet själv. Hoppas att ni skäms lika mycket som jag förmodar att killarna i laget erat lär göra ett bra tag framöver. Det här kommer det att snackas om länge, sanna mina små visa ord.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Nä fy bubblan va hårt!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Jag undrar vilka det är som blundar för problemen nu... :)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Nu har jag funderat ut ett bra straff för Brynäs och alla andra fuskande kvalserielag. Jamenar, Skellefteå måste ju också ha fuskat på nåttvis för hur kan de annars göra 11 mål i en och samma match? Likaså Link*ping som bara vann med 3-2 mot Brynäs, hur kan det komma sig att det laget som är bäst i kvalserien bara vinner med 3-2 och ett litet sopigare gäng vinner med 11-2 mot Brynäs? En fråga som genast inställer sig är hur bra detta Brynäslag igenkligen är i verkligheten dårå? Kvalserien ska spelas om tycker jag och Brynäs ska få börja serien med 20 minuspoäng, för dom har fuskat mest av alla! Sedan ska alla spelarkontrakt som Brynäs skrivit under den sista veckan makuleras. Det tycker jag är ett rimligt straff för detta fuskarlag Brynäs IF anno 2002/2003!

Tack för ordet!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66:Var Du där och såg matchen om inte så håll tyst!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Vi är så onda så att hockeysverige snart kommer invadera Gävle och belägra gavlerinken och så vidare...
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Igor: ;(( Grrrrr, vad ni är osportsliga - Brynäs är dum, jättedum, osv, osv, osv...
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: ;-))
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
bobbe: Det är ingenting att hymla om - verkligheten är ibland skoningslös. Det är nog första gången jag är glad för både er och Brynäs skull att det slutade lyckligt i alla fall.

Men som Brynäs uppförde sig uppe i Skellefteå sist så får det bara inte gå till. Det är ren och skär skandal och borde banne mig beivras på någotvis.
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Passa dig, vissa tycker det är förbjudet att spekulera i de banorna, det har ju redan gjorts! ;)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: ;-)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Igor: Jag själv tycker att ni är osportsliga när ni gör på detteviset. Den här matchen var ju igenkligen av väldigt stor betydelse. Om nu säg Link*pingarna skulle ha förlorat sin match, då skulle ju detta 11 - 2 ni åtstadkom ha ansetts som en stor och präktig skandal. Nu klarade ni er undan, men med hedern i behåll det vetivälfaen det?!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Vilken match?
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Betydelselösa resultat behöver ju inte lysa så klart som betydelsefulla. Det torde väl vara självklart ;-)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Ford Prefect: Nu äntligen kan man urskönja ett slags 11-2-resultat i gb-info. Varför är den matchen svårare att urskönja än de övriga matchresultaten? Tacksam för ett blixtsnabbt svar! Helst idag så att man slipper att vänta på svar från blixten "himself" alltså nu snackar jag om westerlind dårå.

Ps. Matchen har ägt rum, jag lovar!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Ford Prefect: Vilken match?!
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: För att matchen aldrig har ägt rum. Det är min ståndpunkt iaf. ;)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
mike66: Det kommer inte att bli ifyllt :)
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
westerlind:
Varför är inte senaste resultat ifyllt i gb-info?
Kommentera

Sv: SM Guld 2004
Jazon:Skulle man vinna 27 matcher den här säsongen skulle man komma tvåa vilket inte är så dumt.Notera att Färjestad vann prick så många matcher.
Kommentera

SM Guld 2004
Nu glömmer vi det här och ser framåt!

Det är väl bara att se till att vinna 27 matcher i serien i stället för att förlora dem.....
Kommentera

265114 · »