Brynäs IF

713381 inlägg · 7953 ämnen

Södertälje SK - Brynäs IF

« · 915171 · » Till forumet


Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Sexpoängsmatcher i seriens fjärde, femta och sjätte omgångar?

Hade Boork kört på med samma lag som i torsdags ch tagit tre päng, eller åtminstone gett det en ärlig chans så hade det inte varit "sexpoängsmatcher" i samma utsträckning, då hade vi istället haft sex pinnar upp på Modo
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Anemyr: Jag förstår att du känner dig blåst.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
gör man det man alltid gjort får man det man alltid fått...

återigen...6-poängsmatcher...

ganska säker på att vi går hårt kommande vecka...sätter lallarna molin, danielsson o karlsson på taket på bänken...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Inloggad igen efter flera månaders frånvaro... samma gamla lirare verkar vara här, det känns tryggt ;-)

Jag var i Söttälje idag och jag måste säga så här:

Visst, i vår kanske vi vet om Boorks märkliga laguttagningar är ett genidrag som gör att de bästa vi har orkar lira slutspelmatcher varannan dag utan att krokna. Flera andra coacher kanske följer efter o gör likadant nästa säsong, den som lever får se.

Visst, vi hade kunnat vinna dagens match utan våra bästa om en oskymd keeper hade kunnat stoppa en fladderpuck från blå eller om vi kunde få iväg några avslut i spel 5 mot 3 osv osv

Jag kan ändå inte låta bli att känna mig lurad! När jag äntligen komme r iväg för att se Brynäs live och betalar min biljett så vill jag självklart se det bästa laget vi har inkl lagets två stöttepelare Dacke & Sjödda. Jag vill se en stekhet Widing som verkar vara i sitt livs form och som gjorde hattrick i förra matchen osv osv. Inte kul att se en B-uppställning även om vi hade kunnat gneta till oss kryss eller vinst.... =(
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8:
"Boorks arbete sumerar vi iaf när lagets sista match är spelad va...?

skiter blankt i en förlust i sötälje om det leder till en bättre slutplacering jmf m förra året..."


"Rovslickare alltsa?"


Konstruktivt replik...?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Är det inte en förutsättning att ta så många poäng som möjligt då? Jag menar skall man skänka bort poäng i en förhållandevis lätt match för att mäkta med att ta poäng i en svårare match? Är de poängen mer värda?

Som jag ser det så har några av de förväntade topplagen svårt just nu och det är nu som Brynäs kan ta de poäng som kan komma väl till pass när serien skall summeras i vår.

Du kan ge dig fan på att många lag kommer att förstärka en hel del innan säsongen är slut. Och jag skulle bli väldigt förvånad om Brnäs gjorde det. Min tes är alltså. Ta de poäng man kan och ställ alltid upp för att VINNA matcherna. "Det går inte bara att trycka på en knapp och börja vinna på beställning", ett bevingat OCH välanvänt ctat från hockeyvärlden.

Brynäs har som mål att vara topp4, då har man inte råd att skänka bort poäng på det här viset.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues:
leksing alltså...?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Sa sager man nar man inte har nagat annat att komma med!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues:
it takes one to know one...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Rovslickare alltsa?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Huge: hur var det nu då?

"Jajjen: Jag tror att du och många andra har övertolkat och missuppfattat upplägget. Att man slaviskt skulle följa ett schema och ex vila en formtoppad femma bara för att inte bryta det upplagda schemat faller väl nästan på sin orimlighet.
Så här säger Boork:

"Det är i högsta grad aktuellt att fortsätta på samma sätt. Utfallet är väldigt bra. Men det gäller att vara flexibel - titta på vilken typ av match det handlar om, hur skadeläget ser ut. Vi ska inte låsa oss vid en enda lösning. Det handlar om att optimera spelartruppens resultat, att plocka ut maximalt av materialet."

Att vila en het femma låter ju knappast som ett försök att plocka ut maximalt av materialet....
Huge @ Enskede Gård2007-09-11 20:06 "

Hur orimligt var det? Tycker du fortfarande att mina inlägg där jag varnade för just såna saker som hände idag var onyanserat? Hur mycket nyans har det jag citerade nu?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
Boorks arbete sumerar vi iaf när lagets sista match är spelad va...?

skiter blankt i en förlust i sötälje om det leder till en bättre slutplacering jmf m förra året...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Huge: Sok vanligt, sa javla patetiskt, har du inge egna tankar?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Steff: Tack på förhand..
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: Jag är inte alls tyst. Sitter bara och läser igenom eländet som producerats härinne. Hot och avstängning från en moderator som tydligen fick kalla fötter och sen hävde avstängningen.
Blandat med ditt och Tonys sedvanlig spyor över Boorken och laget pga en förlust.
Håller fullständigt med Cicero: det är inte roligt att läsa när du och Tony eggar upp er och försöker överträffa varandra i att kasta skit på laget och spelarna i stort. Noll distans och glimten-i-ögat.
Det håller knappt dagisnivå....

Annars var det en tuff och spännande match där det kunde slutat hur som helst. Dom vinner i slutändan på de två billiga målen och vår ineffektivitet trots försök i PP fem mot tre.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: Klart jag kan....åker direkt ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Steff: Kan du inte hälla ut nåt ton hönsgödsel på hans tomt?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues: Vill säga det att Boorken skänkte SSK 3 poäng men det usla laguppställningen Brynäs hade idag......Hoppas jag ser han i Mora snart så ska jag ta ett snack med honom ;)
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: Vi torskade pga Boorken inkompetens!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
rafalski: precis lika delaktig som det faktum att Molins 5-årskontrakt gick ut och det var dags att skriva nytt.

Att Molin skulle ha varit defensiv sedan 2000 tror du väl inte ens själv på.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
wap.hockeysnack.com
Molin har inte varit offensiv sen 2000, boorken har varit delaktig i molins nytändning.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Molin har inte varit offensiv sedan Boork kom till Brynäs.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues: psykopat vet jag inte...


dåre ligger närmare
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
bra spelare bör klara både och...i synnerhet mot nykomlingar...
man glömmer väl inte bort anfallsspel bara för att man går def en match...?

pp tränades tydligen intensivt i går...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: Det ar sa psykopater fungerar!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues: Det är just såna grejer som gör mg orolig.Han erkänner inte ens att han gjort fel.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: He he!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues: Och Huge håller tyst..

Tänk om han var lika energisk på tangernterna en kväll som denna som efter när Brynäs vunnit.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse: "Brynäs kom till spel i vanlig ordning utan ett par stjärnor. Tommy Sjödin, Peter Nolander, Andreas Dackell och Daniel Widing lämnades alla hemma, och måltjuven Pavel Brendl matchades bara i power play.

Tränaren Leif Boork skyllde inte förlusten på matchningen, och kanske hade det också gått bättre för Brynäs om inte Södertälje fått en kanonstart på matchen."

Jo tjena!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Trots att Boork gett Molin en defensiv roll?

De spelade som tredjekedja i torsdags och var leading line idag..viss skillnad.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
första målet skapar andersen 2 mot 1, inte otagbart (synd om andersen...han kan bli ngt)

andra är korhonens

vi bör kunna fixa det trots en målvaktstavla...

33 skott
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Är detnågon spelare som skallha skulden så är det Korhonen. Inget av skotten som han släpper in skall det bli mål på .

Men hundhuvudet delas likförbannat ut till Boork.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
japp!
det är det jag försökt förklara...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Huge: "1 dygn före nedsläpp låter det så här från lokalpressen:

"Så matchar Brynäs laget
Spelare som vilar i dag: Tommy Sjödin, Peter Nolander, Andreas Dackell, Mads Hansen, Daniel Widing, Mathias Månsson.
Extra spelare: Pavel Brendl, spelar bara power play, Janne Hauhtonen, spelar bara box play."

Och så här säger Leif själv:

"Laget
- Som vanligt väntar jag till matchdag innan jag släpper uppställningen."

En klassisk DiLevaslinga infinner sig snabbt:
Vem ska man trooo på, trooo på, tro på.....?
Huge @ Enskede GårdIdag kl. 10:42 "

Ja vem ska man tro på?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Finns ett gang olika satt att torska pa, men , ger man bort mastchen pga att tomten Boork satt och rokte maja igar kvall. da blir man liiiiiiiite lack!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: så det är alltså deras fel att vi förlorade?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
nej

inte heller om lind-molin-dson (s.karlsson) gjort rätt för sin lön
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: You tell me!!
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: tror du att slutresultatet varit detsamma om Boork kört med samma uppställning som i torsdags?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
de spelade som krattor...!

men det hade knappast m brist på självförtroende o göra...
om inte 9-1 i läkerol bygger självförtroende är det bara o packa ihop
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Tyckte du att de spelade med ett bra självförtroende idag?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Tror faktiskt karln är kapabel till att bänka hela laget faktiskt. Villka skall då "lira" tror ni? Ja vi har ju J18 lr J20 som han då sätter in, ju! AVGÅ
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Sag det det bra ut?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
ja, självförtroende måste ju vara kört i botten efter 9-1 på hemmaplan mot fjolårsfinalisterna...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
70 Rodrigues:
hur smakar bajs...?
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
Per HApps: Då hade jag snarare varit övertygad om att SSK inte har nåt att göra i ES.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
tjugo8: Ja de är säkert skitnöjda med att Boork i princip skänker bort matchen. Dessa spelare är givetvis en del i förlusten men de är ju människor med. Det är inte så konstigt att de tappar själförtroendet när Boorken gör såna här grejer.

Hur skulle det se ut om Ferrarri körde F1 med en Fiat Uno? För Fiat är ju även det Ferrarri...
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
GävleLasse:
Men hade ni vunnit i dag hade det varit relativt tyst från kritikerhåll....
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
sylf: Om nu Brynäs lägger sina träningsmatcher ute runt om Gävle för att ragga publik. Vilka vill slänga ut en massa biljettpengar och besinpengar när man skickar såna här signaler? Det finns absolut ingen kontinutet mellan Boork och Brynäs.

Jag tycker att det är skrämmande att Boork kan göra som han vill utan att fler reagerar.
Kommentera

Sv: Södertälje SK - Brynäs IF
sylf: Boork ar en javla lallare som gar igang pa prestige. det ar nog Sveriges storsta tomte. Han har gjort sig ett namn pga idiotiska rubriker.
Kommentera

« · 915171 · »