1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739090 inlägg · 7967 ämnen

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:

Sv: Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:
{9684}: Om man är kristen fundamentalist så gäller det också. Jag vet återigen inte hur Brynäs IF resonerar. Men att uttalandet i sig inte är kontroversiellt är ju inte sant. Att säga det i media skulle definitivt leda till reaktioner. Men nu blir diskussionen långt ifrån hockey. Brynäs måste som förening iallafall tänka försiktigt med negativ press. Det du tar upp pekar ju på problematiken mellan progressiv jämställdhet och religionsfrihet. En fråga vi fortfarande har svårt att balansera.

CatoCensorn: Det var väl inte särskilt kontroversiellt när Lasch kallade Obama för ”clown” och var helt öppen med sitt stöd för Trump. Ser ingen anledning att göra politiska åsikter eller någons tro till en jättegrej. Sen har jag svårt att se Brynäs värva just den spelaren som ni pratar om, men om man värvar en annan amris är det ju högst troligt att denne också är väldigt religiös.

Peja: Jag blir lätt nervös när ni börjar prata religion politik i ett hockey forum dom flesta spelare håller sin religion och politiska åsikt för sig själv vilket jag tycker vi ska göra i forumet också låt oss fokusera på Brynäs och att vi lyckades ta poäng i Ängelholm en bedrift i sig.

J-S: Instämmer i sak. Sådana ämnen är en slippery slope och det var nog fel att ta upp det överhuvudtaget. Man lär sig av misstag.

Någon som vet hur länge NHL-camperna håller på, dvs när kan vi förvänta oss värvning därifrån om vi nu skulle gå på det spåret?

Silfverkroken: NHL börjar ju den 7:e oktober så camperna håller väl på till strax innan dess. Tror det var ”rookie report” runt den 14-15/9 för de flesta lagen sedan ”veteran report” runt 21/9.

Alex Chiasson är på PTO (tryout) för Arizona. Stor, fysisk rightare som spelat i NHL i många säsonger. Inte för gammal. Däremot verkar han vara ojämn och ganska seg på grillorna. Med största sannolikhet tar Arizona honom ändå eftersom de är lite av en begravningsplats. Men hade han fått fart på skridskorna hade han nog gjort det ganska bra i SHL. Säkerligen för dyr trots allt.

www.eliteprospects.com/player/32978/alex-chiasson

CatoCensorn: Nu verkar vi vara inne och disktera på fel tråd, byt gärna till Proposito...

Malinder: oj ursäkta. Jag missade att tråden förändrats. Gick bara på vana

Malinder: Peja som moderator var inne på detta förra säsongen (om jag minns rätt)
Man kan ha en tråd för varje match. Men då ska den stängas kl 15? dagen efter.

Det tycker jag vore en bra idé.
Som det är nu kan man ju leta ihjäl sig efter ett inlägg som kanske är 2 dagar gammalt.

« · 2374596