1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742187 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
munkas: Absolut, håller med! Menade bara av det lilla jag sett så håller jag den killen högre.

Så länge det är silly så kan man ju åtminstone drömma om spets!😉

Davey85: Ja, det där är ett skapligt gäng från AS som lyckats utmärkt i SHL. Och då glömde(?) du ändå Westerholmarna....😀
Men du borde väl inte vara så förvånad?
Jag menar, här kräver ju samma gnällspikar värvningar i världsklass på varje position utan nån som helst hänsyn taget till ekonomin, för att BZ nästan ska få godkänt.
Det är på den skrattretande nivån många på fullt allvar sitter och "debatterar" härinne....😀

Davey85: Ett annat är Granström från Mora

Lite märkligt det där med att vara så negativ till allsvenska värvningar t ex.

Gunderson från Örebro.

Ekholm från Mora.

Zanetti från Oskarshamn.

Pudas från Karlskrona.

Ollas från Leksand

Angell från Bofors.

Bara några snabba exempel på AS-värvningar som Brynäs lyckats med.

{7225}:

Ang BZs förmodade makeover:
Ursäkta röran, vi bygger om? 😃

munkas: Jag kolla på tex Malmös och Djurgårdens forum på Facebook och som tur är har dom många fans som gapar om vart är stjärnorna och nu måste det in stjärnor fort, lika som vissa gapar här.
Och ryktas det om nån annan än absoluta toppen i Shl eller Khl så sågar dom där med haha komiskt lär jag säga.

Vi kommer värva 2 tänkta spetsspelare så fatta att vi inte kommer värva 6 stjärnor utan in med rätt karaktärer som tex Zanetti Pudas i fjol.

Och målisen har vi ju redan tjata sönder här hit och dit, men jag tror det blir kanon med Felix som gjort en säsong nu och Rautio. Och vi hade ju tagit bort en spetspelare framåt om vi tagit Jocke från Khl.

Chanzone: Dom ska inte värva en endaste jäkel från AIK, Bofors, Bik Karlskoga eller Frölundas veteraner. Nu måste det in lite kvalitet om det ska bli bättre än förra säsongen. Höj ribban BZ, du är i SHL nu!

KulaShaker:

Känns ju lite sådär va? Om dom ska värva nån i AIK så borde man kika in den här killen istället.

www.eliteprospects.com/player.php?player=37048

Imponerade på mig i dom få matcher jag såg på slutet. Snabb, avig, går direkt på mål och dessutom en hygglig målskytt.

Snacka om TRÅKIG "silly"..Kom igen nu..

Sweatt har ju knappast rosat marknaden med sina skador. Vi kan köpa tillbaka för billig peng;)

Enaranger: Perfekt Brynäs-värvning. Det innebär att vi blir lika dålig som förra säsongen. Det är väl inte ens att tänka sig att vi får en BÄTTRE trupp än förra säsongen.

Kan Jesper Fröden göra lika snygga mål som mot khk i kvalet så kan jag nog acceptera den värvningen. Grym utvecklingspotential och möjlighet att låna ut han till AIK

Enaranger: BZ byter gärna ut Sundlövs värvningar mor boforsare, jag ser det mer som att han bygger om än att han tar in ersättare med likvärdig kompetens.

Man kan nog förhoppnings se det så här när det gäller anfallare in och ut.

Rödin ersätts med en med någotsånär likvärdig kompetens.
Scott ersätt med en med likvärdig kompetens.
Vrana ersätts av Granström.
Olden/Brodecki ersätts av Thorell (och Ölund skulle man kunna säga).
Lööke ersätts av Boqvist.

Broadhurst ersätts inte alls eftersom han togs in
som extra ersättare för en skadad spelare.

Och om Ollas och/eller Alcén också lämnar.
Då ersätts även de av spelare med likvärdig kompetens.

{7225}: För att förra säsongen kunde man ge honom Anderséns lön plus NHL ersättningen i sign on bonus, det kan man inte nu.

Huge:

Jag tro det i så fall blir Ölund som kan ses som Brodeckis ersättare.
För antalet anfallare kommer ju att minska till nästa säsongs trupp.
Så det kommer inte in lika många anfallare som lämnar.

Källa:
Uttalande från Bengtzén i GD/Arbetarbladet där han säger
att Boqvist blir 15:e forward utan a-lags kontrakt.
Och antalet platser för anfallare på sidan för lagbygget
på Brynäs hemsida (sen nedanstående bifogad länk).

Så om den där spelaren från AIK ska in.
Då innebär det ju att någon av dessa inte kommer att ingå
i nästa säsongs trupp: Ersättarna till Rödin och Scott; eller
Granström; eller någon av Ollas/Alcén.
För fler platser finns inte lediga i truppen som jag förstår det.

{5915}: BZ har ju ett dilemma och det är att han kan tvingas vänta på besked om Andersén till slutet på juni. Jag tror nog att han försöker pressa Salmela till ett beslut så snabbt som möjligt så att han ite riskerar att stå utan två tilltänkta spetsbackar mitt i sommaren.

Brynäsgubbe: Men han var ju vår spelare denna säsong, varför bjöd ingen över oss förra sommaren när han signade för oss då? Denna säsong var relativt misslyckad för Salmela, har verkligen hans marknadsvärde gått upp?

Salmela borde ha många anbud som kan betala mer. Jag har rätt låga förväntningar på att han förlänger. Överraskningen blir då desto roligare om han trots allt gör det.

Zappaholic: Jag tror att Salmela vill vänta ett tag och se hur starkt laget blir innan han förlänger.
Bengtzén har sagt åt honom att han inte vill vänta för länge,.så blir det en månad till så tror jag SB börjar leta en annan back. Eller det kanske man redan gjort med tanke på Fälth-ryktet?

Zappaholic: Jag tro Salmela väntar på bästa möjliga anbud. Därför han ofta ansluter sent till sina lag. Och därför BZ har förklarat att han inte kan vänta hur länge som helst.

Bifbiffen: Mm, man kan ju tolka ersättare hur man vill. Ersättare kan ju vara och borde vara bättre än föregångaren om vi pratar om random spelare. Ersätta passar bättre på tappade spetsspelare, då de måste ersättas med likvärdig kompetens.

Huge: Helt riktigt om det handlar om att ersätta. Man kan ju dock efterfråga förbättringar med tanke på att säsongen blev misslyckad.

KulaShaker: Nja, om Frödenryktet nu sannolikt borde gälla ersättare för Brodecki så känns nivån helt rätt....
😉

Clarence: Än så länge känns ryktena att vara på lite fel nivå

{6984}: Men strävan måste vara att försöka ersätta varje plats med en lite bättre spelare -helst. För att helhetskontentan ska bli bättre med laget.

{6984}: Fältherren på blå blir Salmela. Mitt tips är att han förlänger. Tror de håller på med det finstilta i kontraktet. Hade han valt att lämna tror jag att han redan gått ut med det. Varför vänta med det?

Men jag vet ju inte så mycket, spekulerar bara. Vad tror ni andra?

{6984}: Håller helt med om det där, BZ ska ju inte bygga ett lag som är likt förra säsongens utan det skall bli ett starkare kollektiv som inte är så beroende av en eller ett par spelare. Ett bredare lag behövs med fler som kan producera.

mk: Jag gillar inte tänket med vem som erdätter vem. Jag bill hellre se deg som att Brynäs har vakanser på backsidan och måste fyllas på.
Att ersätta tex Porseland kan vi göra med en back från J20, bättre var han inte ;)
Så man fyller på med den typen av backar som man behöver. En fältherre på blå i PP bland annat. Jag tycker inte att Pudas fyller den tröjan, inte än i alla fall.

modomille: Kanske nån borde påminna admin att flytta ert forum här på Hockeysnack också,

modomille: Jag tycker att Butler såg intressant ut, särskilt första halvan av säsongen. En skicklig spelare som likt Ritola mycket väl skulle kunna blomstra i en annan omgivning.

{7225}: Cumeskey skulle vara ett utmärkt alternativ för Brynäs om Salmela inte accepterar kontraktsförslaget som han har fått.

Djurgården släpper Linus Söderström. Jag skriver det innan någon annan hinner före. "Ännu en målvakt vi inte kan värva" :)

Antar att Djurgården inte såg potentialen i killen som var etta framför Felix Sandström i Junior-VM.

Chris11: Skrev väldigt otydligt. Jag tror inte att det blir SHL för han,då vi inte spelar i högsta ligan.

modomille: Modo spelar i allsvenskan nästa säsong. Det vet du va?

{7225}: Tror inte han signar med en annan SHL klubb än Modo.

mk: Fast han har SHL-erfarenhet tänker jag, skridskostark, offensiva skills osv.

{7225}: Nja. Hellre en "svensk"😄

mk: Vad tror ny om Cyle Cumeskey (stavning?) ? Sägs ha varit klara för Modo men det blev ju inget.

{6984}: Fälth måste väl ses som en ersättare till Porseland. Inte till Salmela.
Ibland kan man undra hur det tänks uppe på Sätraåsen.
Hade man inte kunnat ha Nörstebö som ersättare istället. Varför var man så snabb att döma ut han som skadebenägen? Den förklaringen köper inte jag. Tror att han ville ha mer pengar.
Sen så kom Frölunda in och öppnade plånboken.

Det är inte lätt att bygga ett försvar när Salmela väntar på ett annat bud kanske, och Andersén väntar på Nhl. Hur ska Bz göra? Värsta är ju att NA har ju kontrakt med Brynäs. Vad vänta på? Det av en kapten oxå. Illa nog att sticka sista dagen,sen vänta ut ett annat jobb.
Sen sitter Sunken på ett långt kontrakt med.
Nä. Avundas inte Bz.

Nej och åter nej! Jag är inte den som brukar kasta skit på eventuella värvningar innan jag sett dom spela men värvar vi Elias Fälth då är det något som inte står rätt till hos herr Bengtzén.. Hoppas för guds skull att den klubben han bestämt sig för inte är brynäs.

Salmela förläng då!!!!!!

mk: Jag hoppas och tror på Linköping. Närmare hem till västkusten för familjen..

Zzz: Av den som jag hörde ryktet om Elias Fälth. Så förstod jag att han har bestämt sig för vilken klubb, men det var inte "officiellt"

Sen om det är Brynäs eller nån annan klubb, vet ej

{7780}: Han har i snitt 2-3 min mindre per matchefter jul än innan jul. Detta trots att vi hade den skadeproblematiken vi hade på forwardssidan. Jag kan ju inte veta säkert, men det plus att prestationen gick ner som den gjorde talar för att han hade någon form av känning som störde.

Är det mer rimligt att han klappade ihop fullständigt efter jul pga. Antons frånvaro än att han stördes av en skada?

Zzz: 27 matcher innan 12/12 och 16 över 19min i speltid.
Efter 26/12 28 matcher och 15 över 19min speltid.

Han va dålig helt enkelt och skulle fått mycket mindre speltid än va han prestera efter Antons skada, alla här va ju missnöjda med och många tyckte skicka iväg han.

Nu säger du att han va överlägset bäst i Shl när han va bra, jag säger att han och Anton va bäst men inte Greg själv.

{7780}: Allvarlig skada? Kolla på istiden före och efter jul så ser du en markant skillnad.

Zzz: Klart han inte spelade skadad sen jul! Så han fick en allvarlig skada men spelade mest av forwards ändå sen jul?

Forsberg 1978: När Scott spelade på sin högsta nivå var hen den överlägset bästa forwarden i SHL. Minns borta mot Frölunda i oktober, jag vet inte om jag sett en så dominant spelare i en match någon gång i SHL. Han gjorde precis som han ville. Sen håller jag med om att han kunde falla bort helt i perioder. Jag hävdar fortfarande att det måste vara en skada inblandad när han dippade så totalt efter jul.

Chris11:

Ja efter en succésäsong i KHL lockar säkert spel i SHL.

Chris11: Man får nästan ge Modoiterna rätt som hela säsongen gnällt om otur :-)

« · 1743420 · »