1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743496 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7739}:

Vad är det du pratar du om nu? Finns det inte spelare som utvecklas i positiv riktning i Brynäs? Ärligt talat?

{7739}: Nyss skrev du att Djurgården var ett lag med attraktionskraft. Gäller det bara ibland? Ungefär som för Brynäs?

{5915}: Visst har de resurser men tack vare att de kan erbjuda bättre utvecklingsmöjligheter och större chanser att gå långt i ett slutspel, har de en attraktionskraft som gör att de oftare lyckas signa högprofilspelare och, i vissa fall, dessutom till något lägre priser.

Zappaholic: Nej, jag vet inte. Bara en känsla.

{5915}: Spelare från egna leden väljer troligtvis Brynäs men det har ingenting med attraktionskraften att göra. Att i kamp med andra SHL-klubbar kunna signa svenska spelare med moderklubbar utanför Gävle-Dalaregionen, utan att betala överpriser, är att ha attraktionskraft. Stockholmskillen Oscar Möller väljer Skellefteå före Djurgården, det är attraktionskraft. Jocke Ericsson verkade inte helsåld på att spela för Brynäs, även om han kunde tänka sig att göra det, utan valde att hålla fler dörrar öppna tills Brynäs stängde dörren. Johan Larsson skulle lika väl kunna gå till Frölunda den dag han vänder tillbaka.

{7739}: Lägg till Luleå så kan du se den röda tråden. Resurser.

ellis: Tycker faktiskt det är rent skitsnack. Vad finns det för substans som backar upp påståenden om att man inte vill komma till Brynäs?

Zappaholic: Ja, och det lagbygget har Sundlöv en viss del i fortfarande, samtidigt undrar man ju hur Bengtzén har tänkt när han inte nöjde sig med att ge Bertilsson ett ettårskontrakt för att se huruvida han håller eller inte.

Det jag menar är att Skellefteå, Frölunda, Växjö, Färjestad, Linköping och Djurgården allihop får anses vara mer attraktiva klubbar. Kanske även HV.

Jan Grismöbel: "Har en känsla att Brynäs som förening inte längre är så intressant att komma till om man som spelare vill vinna något ."

Tyvärr tror jag det är mycket sanning över detta.

{7739}: Det är ju lite det BZ säger själv. Att laget var felbyggt och det blev tydligt med skadorna. Finns väl fler delförklaringar men denna är den viktigaste.

Svårt att sätta procentsatser på sannolikheter om spelare återvänder eller inte. De är ju helt tagna ur luften.

{7739}: Silfverberg? Järnkrok? Lindholm? Rödin? Markström? Andra klubbar?

Zappaholic: Om spelare X beslutar sig för att återvända till Sverige efter NHL- eller KHL-äventyr, hur stor är sannolikheten att han väljer Brynäs? 90%? 50%? 25%? 10%? Det finns minst en handfull klubbar som står före i kön.

Nu verkar mötet vara avslutat. Nu blir det att ivrigt uppdatera hemsidan tills videon läggs ut 😁

Zappaholic: Nej, att säsongens andra hälft skulle vara riktigt så dålig trodde nog ingen men plats 6-8 kändes mer realistiskt. Med facit i hand är det ju tur att grundserien inte var längre för då hade vi fått kvala. Däremot känns det som en efterhandskonstruktion att enda anledningen till säsongens undermåliga resultat var skadeläget. Och om så vore fallet är det ett underbetyg till sportchefen som byggt en så pass vek trupp.

{7739}: Saknar attraktionskraft? Vad grundar du det på? Vad finns det som talar för det?

Johan Norrström & Zappaholic: Som jag skrev så är det inte där skon klämmer. Brynäs saknar attraktionskraft och har inte lyckats få valuta för pengarna. Där kommer både scouting, lönesättning och substansrabatten in. Vi kan inte erbjuda någonting annat än just pengar. Utvecklingsmöjligheter? Nej. Goda chanser att vinna SM-guld? Nej.

{7739}: Inte fan fanns det tecken på att vi skulle rasa till en tiondeplats. Det där är en efterhandskonstruktion av dig.

Zappaholic: Visst fanns tecknen på att placeringen var hotad så att påstå att ingenting tydde på att raset skulle komma är att skönmåla. Pesonen och Sweatt var skadade stora delar av säsongen men inte påverkades respektive lag nämnvärt av det. Att raset berodde enkom på skador köper jag inte, det fanns stunder då Rödin var rejält kall och spelet hackade.

{7739}:

Jo fast spelarbudgeten blir ju oförändrad.

{7739}: Man har ju samma lönebudget så där har du inget argument.

Zappaholic: Pengar? Det var ju innan Brynäs gick ut med hur illa det står till med ekonomin.

Jan Grismöbel: Komma ikapp bottenlagen? Vi låg trea och ingenting tydde på att vi skulle rasa innan skador punkterade säsongen.

{7739}: Varför signade Salmela i augusti då?

Zappaholic: dom prtar om detta med att ."leda utväcklingen " det är lagt på is nu . Men det har det väl varit sen 70 talet . Satsa först på att komma ikapp bottenlagen i shl . Så vi slippes se på allsvenskan om ett par år . Är fan rädd så länge det sitter pajasar å leder en anrik klubb som Brynäs .

Zappaholic: Brynäs saknar både attraktionskraft och pengar men eftersom spelarbudgeten är i nivå med övriga lag, är det inte där (pengarna) skon klämmer. Det är andra faktorer som gör att vi inte är med och tävlar.

Zappaholic: läser chatten nu . Men inte fan blir jag klokare . Inget svar ang salmela eller ev kontakt med gunde .

Jan Grismöbel: Den känslan tror jag inte på. Det handlar om pengar...

Zappaholic: Har en känsla att Brynäs som förening inte längre är så intressant att komma till om man som spelare vill vinna något .

Jan Grismöbel: Två backar och fyra forwards ska in.

kennys: tack . Hittade den

kennys:

Någon som har en fråga till Stefan? :)

Jan Grismöbel: Direktrapportering på AB

Tigerhjärta: ska visst läggas ut på hemsidan efter mötet.

Jan Grismöbel: Kan man se mötet live eller kommer det läggas ut i efterhand?

Chris11: Snarare äggregn .

Jan Grismöbel: tänk om dom skulle presentera Fälth och säga att Salmela lämnar i samma veva. Då blir det nog fruktregn mot Bengtzén, haha!

{7225}: det borde passa med en bra nyhet ang ny spelare när bz möter fansen . Men det troliga är att det blir en ny stor besvikelse för fansen så set vågar dom inte berätta framför fansen .

Pettisbif: materialaren kanske har läst Expressen eller GD 🙂

Pettisbif: Everberg eller Pihlström skulle bredda spetsen rejält.

Lindblom-AHL-Johnson
AHL-Granström-Pihlström
Westerholm-Westerholm-Thorell
Alcén-Blomqvist-Enterfeldt

Fyra grymma kedjor skulle det då bli! :)

Tigerhjärta: Everberg vore ju något.

Pettisbif: Lägger min röst på Damien Fleury! En spelare som alltid gör stabilt med poäng i varje lag han kommit till + att han har spelat i SHL förut med bra stats!

Sedan är nog Jämtin den sista jag skulle vilja ha i Brynäs, usch vilken gris haha!

Kanske Jordan Smotherman kan bli aktuellt igen nu när Ollas lämnar? Jag skulle iaf tycka det vore en bra ersättare! Sen går det ett litet rykte om Jan Urbas till oss.. källa:En materialare inom Brynäs jag känner.

Huge: Det jag tycker är löjligt är att du väljer att tolka den negativt.
Jag personligen, och många andra tycker nog att den var kul att läsa. Har tyckt så om andra lag oxå.

Den enda jag saknade var Jamie Ram.
Årets målvakt, you know😄😄

mk: "Om du hade haft lite koll. Så hade du vetat att alla shl lag har fått en sån lista."

Om så alla hockeylag i världen hade fått en sån där lista så hade jag tyckt likadant i sak: meningslöst och skrattretande att med facit i hand räkna upp spelare som man inte borde ha värvat.
Jag konstaterar slutligen (med facit i hand) att det är föga förvånande att du inte fattade min poäng, utan gissade (?)
Som vanligt alltså....

Huge: Om du hade haft lite koll. Så hade du vetat att alla shl lag har fått en sån lista.
Föga förvånande att du inte visste, utan gissade.

Som vanligt alltså..

Johan Norrström: Även det finns i Bibeln ;)
Fast det finns tendenser till väl puritanska drag här där ALLA som inte lyssnar till Brynäs (Jesus) eller hans profeter (Huge mfl.) Ses som kättare och liknande.

{6984}:

Ja och vissa förutsätter att allt går åt helvete. ;)

Huge: Bibeln ja... vissa väljer den som källa till tröst och vägledning med Jesus som vägledning . Andra väljer att glra samma sak med all info som kommer från Brynäs. Skillnaden är hårfin ;)

mk: Gäääääässssp......💤
Jätteintressant.
Att skribenten med facit i hand konstaterar att vi inte borde ha värvat vissa spelare.
Ännu en meningslös artikel från en meningslös sajt.
Men jag gillar namnet, mkt passande.
Bibeln är som bekant en föga trovärdig och seriös källa för en sunt tänkande människa....😀

« · 1747602 · »