1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Tror ju inte Fälth tar en lönesänkning i sitt kanske sista proffskontrakt. Tänk på att han hade flera andra anbud.

Skrubben: det var en plusartikel som jag hittade på Facebook. Kan inte hitta den inte i appen nu..

Chris11: Du får gärna länka till den artikeln.

Rodrigo: Tror ändå att Bulan helst vill ha en rightare och en leftare på blå. Fälth ligger bra till... Men visst vore det intressant att kunna få in Pudas där.

Chris11: Sportbladet har fel. Någon som tjänar 140k/månaden tillhör inte SHL's bäst betalda spelare.

Chris11: De siffrorna är troligtvis baserade på förra säsongen där han var överbetald. De uppdagades när Frölunda inte använde optionen som fanns i hans kontrakt över kommande säsongen, utan istället erbjöd honom ett kontrakt med en lönesänkning. Att Brynäs ska ha gått in och erbjudit honom ett kontrakt som låg lika högt som hans ursprungliga kontrakt med Frölunda känns långsökt, däremot tjänar han troligtvis så han klarar sig och lite till. Överbetald eller inte får kommande säsong avgöra. Hans förhandlingssituation efter denna säsongen var troligtvis inte lika bra som för 2 år sen, och höjer han sig till i närheten av vad han är kapabel till är det ett bra nyförvärv.

Enligt sportbladet så är Elias Fälth en av SHLs bäst betalda spelare. Han tar ut 140 lakan i månaden. Gött att vi fick han då!

{7225}: Haha. Menade såklart "innan eller under VM" 👍

Skrubben: "Salmela kommer med största sannolikhet att inte skriva kontrakt innan VM"

Låter som en trolig gissning då VM börjar klockan 15:15 idag.

Brynäsgubbe: Salmela kommer med största sannolikhet att inte skriva kontrakt innan VM. Så Bengtzén verkar ju vänta ut honom, för annars hade han väl redan gått på ett annat spår?

hahii: Tror Pudas kommer vara helt fantastisk nästa år. Älskar den killen alltså.

Rodrigo: Svårt att avgöra innan vi sett Fälth på isen i brynäströja.

Peja: Salmela (om han blir kvar), Pudas och Carlsson tycker jag går före Fälth i PP just nu. Sen kanske inte Bulan tycker samma sak, vi får se.

Hur länge tror ni Brynäs väntar med Salmela?

{7877}: Ärligt talat, det här med rookie i SHL känns bara knepigt. Skulle vara bättre om de tog bort priset och bara utsåg årets A- och B-junior i SHL.

hahii: Pudas blir oerhört viktig för oss nästa säsong. Där hoppas jag att Bengtzén gör allt för att förlänga. Men förmodligen kommer Skellefteå gå all in på honom också.

hahii: Både Pudas och PaW skulle behöva ta mer ledande roller, framförallt i powerplay. På allsvensk nivå var de PP-spelare av hög kaliber, förhoppningsvis kan de bli det i Brynäs också... Men jag antar att Fälth kommer ta plats i PP#1.

{6984}: Hade missat det här. Johan Johanssons intervju.

Vem i laget tävlar mest?
- Pudas utan tvekan! Ett exempel är i går när vi skulle köra löpträning med Magnus och man skulle hålla ett rejält tempo hela tiden, men inte maxa. Hamnar man på banan bredvid Pudas spelar det ingen roll, då blir det ändå 100% i allt man gör. Han är en riktig tävlingsmänniska!

Det här gillas otroligt mycket! Hur mycket tror ni Pudas växer?
Jag tror han kommer utvecklas som Pa Westerholm.

hahii: jovisst gör jag det. Fast det var många igelkottar som kastades i gummibåten ;)

{6984}: hahahah. Jag tar den ;) du förstår nog min poäng

hahii: Och du är inte enögd menar du?😉😉

{7800}: Man kan kontra Rödins dominans de första 30 matcherna mot Thoresens 30 sista. Det är jämnt men man såg hur Brynäs föll från 3:e platsen pga av Rödins skada. MVP.

Typiskt alla enögda djurgårdare.

Nu orkar jag inte sätta mig in i kriterierna för årets rookie, men personligen tycker jag det känns konstigt att en spelare som gjorde SHL-debut för fem år sedan kan bli årets rookie. Men jag är så klart glad för Ludvigs skull och för de 50000 till Brynäs.

Och såklart grattis till Carlsson. Får säga att Carlsson kanske var min favoritspelare i Brynäs den gångna säsongen, hoppas han får mer speltid nu och framförallt mycket mer speltid i PP.

Haha alltså... Det är ju bara priser och spelar väl egentligen ingen roll såklart men jag tycker att det är helt bisarrt att Rödin inte vinner årets MVP. Att han inte vann årets forward är rätt okej ändå, pga skadan och sådär. Men ingen var mer värdefull för sitt lag i år än vad Rödin var för Brynäs. Utan Rödin hade Brynäs verkligen inte ens tagit sig till åttondel, kanske till och med fått kvala sig kvar.

{7225}: varsågod. Jag bjuder på den herr kräk.

varulf: Tack!

{7225}: åh vilket tränat öga du har.

varulf: Jag vet att Rödin var MVP och bäst i serien, jag vet.

{7225}: tycker du?

Charles: Undrar vem Stisse röstade på?

{7225}: mitt fel then, bara 2 av Djurgårdarna jag nämnde fick rösta alltså

varulf: Vi vet att Rödin var bäst i alla fall, det räcker så 👍

{7225}: enögd storstadsjury skulle jag vilja påstå.

Brynäsgubbe: En fristående jury skulle jag vilja säga.

Skrubben: och det är det ja menar med bredden . Vi hade inte råd med skada på rödin, och mindre råd med att laget avseende deras mentala styrka minskade i samma sekund. Tror faktiskt med de hittills värvningar vi gjort att vi är mindre skadliga ur det perspektivet. Men hur vassa är vi? Måste in något mer spets.

{7225}: Var det väl? Var väl deras jury.

Brynäsgubbe: Det var väl ändå inte SHL son plockade vinnarna ikväll?

varulf: Visst rasade laget ihop, men man ska inte underskatta den mentala faktorn i det hela. Det kändes som att hela laget fick en mental härdsmälta när kaptenen gick sönder. Jag vill också minnas att Jesper Ollas sa att det absolut var ett stort tapp spelmässigt med Antons skada, men han lyfte fram ännu mer den mentala faktorn för hela laget.

Brynäsgubbe: skulle vara intressant att höra vilken del av röstarna som avgjorde, när det kommer till Journalisterna finns det ju grymt många Djurgårdare, Ros, Wikegård, sopan Garpenlöv, Breiholtz. kanske bara är bitter men är lite eurovision över det hela

Chris11: ja så otäckt bräckligt var tydligen lagbygget. Med rödin så kunde vi utmana topp6, och utan fightas med näbbar och klor för att klara oss utan negativt kval. I det stora. Tacka hösten för den poängskörd vi ändå skrapade ihop. Jag hoppas på större bredd och mer livrem inför nästa säsong, då jag hoppas på långsiktighet vad gäller lagbygge och mer marginal för skador. Då vi tycks vara förföljda av dem.

Fuck off SHL. Verkligen. Att välja någon annan än Rödin som MVP är ett riktigt jävla skämt. Så uppenbart Stockholms-favorisering. Dra åt helvete.

Pettisbif: men det var ju ändå ganska självklart att Rödin skulle ta hem det. När han spelade var vi ett lag som kunde utmana om guldet, när han satt på läktaren så var vi ett bottenlag. Jäklar vad han betydde mycket för alla i laget. Alla (förutom Porseland) blev bättre när han var med!

Chris11: ääh jag ser det såhär. rödin hade utan tvekan kammat hem MVP om han inte skadats av pudas..

Stort Grattis Lucas Carlsson till årets mål!!! Dig kommer vi få större nytta utav än vad vi skulle fått av Törsten..

Stort Grattis även till min kompis Ludde Rensfeldt och till oss och 50.000 =)

Hahahahahahahahhahahaha Thoresen vinner MVP med en poäng före Rödin... vilket jävla skämt!!

{7800}: Thoresens sista säg 30 matcher så var han dominant (jag såg han iofs inte spela så otroligt mycket) och mot oss i slutspelet så var han outstanding. Jag kan leva med att han fick priser pga. Rödins skadefrånvaro.

ÅRETS MÅL: Lucas Carlsson
Stort Grattis!!!

mattiask:
Thoresen håller inte i NÄRHETEN av samma klass som Rödin, och Rödin spelade ändå mer än halva säsongen så det ska inte vara något snack. Han ska inte vinna bara för han råkade spela några fler matcher trots att han är en mycket sämre spelare.

{7800}: Självklart vill man att Rödin ska vinna men samtidigt spelade Anton bara 33 matcher varpå Thoresen trots allt slutade tvåa i poängligan.
Anton var klart bäst under tiden han spelade, men spelade för lite tyvärr.

Däremot tycker jag att det är ett stooort enormt skämt att Lasch inte vinner. Han har helt enkelt varit bäst.

Haha Thoresen får Årets Forward framför Rödin... Där sprack all form av trovärdighet för den tillställningen.

« · 1749669 · »