1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743374 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{6984}: Åldern är ett stort bekymmer. Många spelare tappar rejält vid den åldern och Pailles senaste säsong tyder ju på att han är på nedgång.

Forsberg 1978: Som Lejonkräk skrev under dig så tror jag inte man "värvar ersättare" utan man bygger ett helt nytt lag med nya förutsättningar och roller. Hoppas det iaf, någon Scott är han ju inte :)

Detta är väl inte scotts ersättare hoppas jag?

70 Rodrigues: Det kommer inga ersättare till spelare som lämnar det har BZ själv sagt, han bygger ett nytt lag. Hell yeah!

70 Rodrigues: Joo då ;-)

{6984}: Eller inte😃

{6984}: Ja det rasslar väl till i forumet snart... :)

HitTheLights: Haha.. Don't get your hopes up... ;-) Det kommer att jämföras ;-)

70 Rodrigues: Det kan jag göra. Men jag har även läst fler inlägg så jag har rätt bra koll på vad du tycker broder ;-)

70 Rodrigues: Jag gjorde en uppdatering av kontraktsläget och det slog mig att vi har TVÅ forwards på kontrakt nästa säsong. Granström och Thorell....

{6984}: Trodde att du kunde läsa mellan raderna broder😉

{6984}: Den jämförelsen som görs är väl spets mot spets inget övrigt. Att man ska hitta någon med liknande egenskaper tror jag de flesta fattar att det inte går...

70 Rodrigues: Jag tycker det är lite fjantigt att sitta och göra jämförelser med Scott och Rödin. OAVSETT vem som värvas Man får ha i minne att Scott och Rödin fick väldigt lång tid tillsammans och således tid att spela ihop sig. Man hade dessutom tur att finna en väldigt bra kemi mellan dessa spelare. Det viktigaste är inte att hitta jämbördiga ersättare till Scott och Rödin utan hitta spetskompetens vilket man förhoppningsvis har gjort i Zaborsky. Nu återstår det att hitta en center. Sedan är det upp till resten av laget att bidra mer än vad man gjorde förra säsongen.

HitTheLights: Scott , Rödin whatever 😂 😂 😂

Rodrigo: Ja, 32 år gammal. Helt klart i slutet av sin karriär. Det återstår att se hur pass motiverad han är. Det känns dock som att han vill trappa ner i en sämre liga.
Han kan säkert bidra med rutin och en del annat.

Jag reserverar mig från att varken hissa eller dissa Paille tills jag sett honom i Brynäs vackra dräkt.

Rodrigo: Ha ha. Hoppas han är bättre än Löf.

Rodrigo: Spännande värvning, helt klart. En grovjobbare som tydligen är väldigt bra i BP. Det lyfts dock fram en del poänger här som är lite oroande. Hoppas han kan väga upp det han inte gör i mål och poäng med hårt jobb och hjärta.

{7510}: Såklart. Justin Williams är ett ganska solklart exempel på det. Men bara för att man varit med ett lag att vinna tror jag inte vet mer vad som "krävs". Då kan man lika gärna värva Simon Löf för han var med 2012 och vann. Även fast Brynäs antagligen hade klarat sig rätt bra utan honom.

70 Rodrigues: Absolut! Själv väntar jag på Scotts. :)

HitTheLights: Fågel eller fisk, det återstår att se? Nu väntar jag på Rödins ersättare😃

Rodrigo: Han gjorde ett grymt bra jobb i Frölunda speciellt i slutspelet. Hur nyttig som helst.

Rodrigo: En del spelare är ju mer vinnare än andra. Är ju många som t ex alltid höjer sig mer än andra när det är dags för slutspel. Är väl det det syftas på.
Vet inte om det stämmer in på Paille dock.

Well, Frölunda såg ju potentialen i Crabb och alla undrade vadfan de skulle ha honom till och se sen vad han uträttade i slutspelet. Han var bäst när det gällde som mest.

Knappast en poängkung. Dvs ingen ersättare till Scott. Men likväl en pangvärvning och skön karaktär! Förväntar mig att den sista forwarden blir en kreativ poängspelare. Kul detta!

HitTheLights: Crabbs 14 poäng på 41 matcher är ju inte precis skrämmande.

Tror inte Växjö-fansen var så nöjda med Crabb/Burish.

Rodrigo: Jag hoppas att han är mer en Joey Crabb-typ än Dwyer. Kanske ska han vara motorn som driver Zaborskykedjan?

Om det kommer ännu en spetsspelare - bra. Annars ganska tveksamt vad Paille kan göra på SHL-nivå som ren spets. Lite Dwyer-vibbar. Men om det är en tänkt "ersättare" till exempelvis Ollas/Alcén, känns det bättre. Det får väl framtiden utvisa.

Sedan det här med att man vunnit Stanley Cup och därför vet vad som krävs... haha. Det är riktiga plattityder som inte betyder något egentligen. Hur många visste vad som krävdes när Brynäs vann 2012...? Jaja det spelar egentligen ingen större roll men sådant där överskattas så grymt, trots att det i princip inte finns något som tyder på att man vinner lättare med spelare som har erfarenhet av att vinna.

Fan Bengan är på hugget!

Skrubben: Riktigt spännande nyförvärv! Finns det utrymme för fler forwards tro..?

70 Rodrigues: 10 gånger bättre än Alcén, jag är nöjd som fan. Nu får vi tre killar som kan kötta in puckarna framför mål. Jippie!!!

Här snackar vi "brunkare"😂😂😂😂

modomille: Hade modo värvat honom så hade det garanterat varit en avdankad transatlant. Men nu är det Brynäs IF som signat honom, vår sportchef heter inte Per Svartvadet om man säger så ;)

modomille: Hehe, inte helt oväntat att någon Modoit skulle fälla en sådan kommentar med tanke på hur häcklade ni har blivit. Det handlar mycket om att skapa en balans mellan unga och rutinerade, egna spelare och importer osv.

Skrubben: Men shit vad häftigt !! Det blir spännande . bra jobbat BZ

Chris11:Jag tycker han ser ut som en avdankad transatlant ,eller?

Hälge: Äh, det var ju länge sen han vann Stanley Cup ;-)
Skämt åsido. Spännande. Kanske kan bli nåt av det häri alla fall...
försöker att se ljust (naivt?) på lagbygget
Noterbart att många verkar ha utgående kontrakt efter kommande säsong...

Skrubben: ja verkligen en kalasvärvning!!!! 650+ NHL-matcher!
Nu ska det in en center på det här så ser både backsidan och forwardssidan bra ut. Nu gävlar kör vi! :)

Skrubben: Detta börjar se spännande ut. In med en kanonback nu en en grym center

Chris11: Japp. Då fick vi förklaringen till Alcén-gate. Man ville alltså värva lite mer spets än vad Alcén kunde tillföra. Men ändå en hårt jobbande spelare.

Skrubben: En grovjobbare = Tack och hej Alcen! :/
Välkommen Paille!!! :)
Nu ska en center in så har vi ett fint lag

Skrubben: Det skulle vara om man valde att prioritera bort en center för att få in Jensen.

Zzz: Han verkar vara ytterforward? Jag tror knappast vi har råd med honom i den sista forwardsplatsen. Dom stora pengarna ska väl läggas på en center och en back.

Hoppas Bengtzén är med och hugger på den här killen. Giller det jag sett av honom tidigare.
Men har vi råd med honom en en klasscenter? Om inte måste ju pengarna läggas på centern i första hand.

{7720}:
Måste vara plan A likt med nya huvudsponsorn att förstärka bilden av Brynäs som regionens lag.

Auchinleck: Precis. Finns flera lovande ungdomar från Hudiksvall som valt Skellefteå och Leksand till exempel istället för Brynäs som ligger närmare.
Men i och med samarbetet mellan Hudik och Brynäs så tror jag planen är att få fler unga att välja Brynäs istället för andra klubbar.

{2064}:
Vägen för unga spelare att spela i Brynäs är idag via Hockeygymnaiet/J18/J20 (och Karlskoga).
Vore bra om vägen till Brynäs skulle kunna göras bredare. Almtuna är en potentiell väg som kan förstärkas. En viktig marknad för Brynäs på fler sätt för övrigt.Valbo borde finnas med i en bredda vägen-modell liksom tex Hudiksvall.

Ove Myling:
Viktig att länka ihop utvecklingskedjan OCH stärka klubbarna runt omkring.

Ove Myling: Nu får du passa dig Mylingen.
Två inlägg utan negativa tankar. Har nån kapat ditt konto😃😃😃

Nä skämt åsido.
Kul att du inte bara kan vara negativ..

« · 1751326 · »