1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742316 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
bradberry:
Ja det känns ju så. Ryan själv vill tydligen skriva ett långt avtal också vilket även där tyder på att han vill ha tryggheten och bo med sin tjej/framtida familj i Gävle.

Så lika bra att signa upp honom på 3-4 direkt!

{7800}: Vilken satans värvning av BZ om detta ros i hamn. Då kan ju alla BZ-tvivlare knipa igen! :-)

Chris11: Tror Brynäs är lite smartare den här gången och kallar Gunderson för fansens värvning.

honken21: skickade precis en slant till fansens värvning! hoppas han blir fansens värvning och kanske känner extra uppskattning från oss fans

honken21: ja jag är helt övertygad om det. Eftersom Stömming, som jobbar på Brynäs la ut så på twitter!

Zappaholic: Detta är ju dock en självklar värvning alla sportchefer skulle göra om dom fick chansen. Sen så skulle mitt förtroende för honom som förhandlare öka om detta lyckades. Inte för att jag tvivlade något på det innan.

Rodrigo: Den får vara hur självklar som helst, bara han ror sen i hamn som sagt.

Det är för fan klart att Hunde hamnar i Brynäs, jag är inte orolig.
Titta runt lite grann på twitter så kan ni andas ut också.

Och det här betyder - tack o hej Salmela.

Chris11: Ska bli grymt kul att ge dem långfingret när han blir klar för oss, skulle troligtvis kräkas rakt ut om han skulle hamna där uppe i lappland!

Så här skriver Aftonbladet:
"Enligt uppgifter är klubben nära att lyckas – delvis med hjälp av externa pengar från sponsorer."

"Enligt uppgifter till Sportbladet ska Brynäs redan i morgon presentera en tung värvning."

Jag får känslan av att allt är i princip klart. Speciellt med tanke på klubbdirektörens tweet idag. Han skrev ju: "Stora saker på G". G som i Gunderson? 😀

Zappaholic: Det kan vara så enkelt att hans flickvän har blivit gravid och vill att barnet föds och växer upp hemma i Sverige och Gävle. Så vi får se om Gunde missar en viktig match runt jul ;-)

{6984}: Han har sagt att Brynäs IF är det som gäller i Sverige, så klart som fan att det är klart😃

70 Rodrigues: Ja skulle han svika och skriva på för tex Luleå så lär han få ett varmt välkomnande när de spelar i Gävle ;-)

Skrubben: "Gunderson vöntar på motbud från Djurgården och Skellefteå"

Det där är det enda som gör mig lite smått orolig.
Men klart som fan att han ska spela i reklamfritt nästa säsong

Zappaholic:

Ok, du säger så.

Chris11: Håller med, men känns som han borde vara klar redan och presenteras imorgon. Annars twittrar man väl ändå inte som Stark gjorde känner jag?

Tigerhjärta: Aftonblaskan suger väl på karamellen tills det är officiellt

{2064}:

Stark är ju rätt tydlig med att personalkostymen varit för stor för att gå runt på grundseriebudget.
Ropen skalla, idéellt arbete åt alla... 😃

Tigerhjärta: Kan vara forwarden också. Onödiga uttalanden av agenten om det skulle vara helt klart. Starks tweet kan nog tyda på att både en vass forward är klar och att han har en god känsla om Gunde. Han skrev trots allt "grejer"

Kommer ju inte komma något offentliggörande ikväll så det blir en sömnlös natt vi har framför oss... Fan vad nervöst.

Chris11:
Agenten gör det bara för förhandlingspositionen, Ryan har nog redan bestämt sig.

{6984}: Ja, även om det nu inte beror på att Gunde ska bli farsa så känns det ändå som att vårt trumfkort kan vara det sociala och flickvännens hemlängtan.
Plus en marknadsmässig lön som villiga sponsorer är villiga att bidra till.
Gunde till Brynäs!!!
Ännu ett tecken på Auchinlecks teori om att vi är och blir ett brunkargäng(?). 😄

Skulle Gunderson mot förmodan skriva på för en annan SHL-klubb så ger jag upp. Det vore obeskrivligt smärtsamt.

Huge:

Du har rätt såklart, Huge, du har ju alltid rätt. Även om vi skulle spela kval. Men i år blir det guld!

Steenm: Äh fyfan. Har en dålig känsla över det här. Oavsett vad Brynäs kan bjuda så kommer t ex Luleå alltid kunna bjuda mer.

Snälla Ryan... Usch klump i magen nu.

Brynäsgubbe: Han har ju lovat att det bara är Brynäs IF som gäller i Sverige, inte sviker han det heller😯

Brynäsgubbe: Känner exakt samma känsla. Visst att det finns kopplingar till Gävle osv. men det skulle inte vara första gången en hockeyspelare väljer pengarna framför social situation och fansens kärlek. Man får hoppas på att han värdesätter det andra mer bara.

Auchinleck: Ja, vi vet ju alla vilket av de alternativen du föredrar...

Satan, vad skönt det vore med Gunde i truppen igen, kom igen!

Brynäsgubbe: Jag är helt övertygad att Osten kommer att betala "what ever it takes" för att få han

dAVydov: Enligt agenten så vill Gunde ha ett långtidskontrakt, tänk er ett treårskontrakt 😍😍 vilken lycka🍾🍾

Så här skriver Risve som jobbar på Brynäs kansli!

Någon som vet hur mycke Brynäs får för att Andersen går till en KHL klubb? De lät ju förut som att vi hade råd med både Andersen och Salmela då borde vi ju ha råd med en Gunderson :)

alfaromeo: Det är ju upp till Brynäs att ta betalt om en annan klubb vill ha honom. Några mille bör vi kunna få 👍

dAVydov:

Ja, guld.

Ni som väljer att lita på mig får göra det. Ni som inte litar på mig får göra det.

GUNDERSON ÄR KLAR FÖR BRYNÄS IF, 3ÅRS KONTRAKT KLART!!!! VILKEN BOMB... BZ SMÄLLER TILL MED SHL BÄSTA VÄRVNING!!!!!

PLUS,,, MER KOMMER, VA SÅ SÄKRA!

Pettisbif: Jag litar på dig Pettisbif 😀 Du hade ju rätt med Andersén!

Pettisbif: Kom igen nu! Handla Volvo på Bilbolaget...Sälj era sura Audi och BMW!

Pettisbif: Du är fan älskvärd Pettis. Ligga?

Pettisbif: Ja om man får in externa sponsorer till Gunde så måste det finnas stålar kvar.
En grym förstacenter skulle smaka fågel

Pettisbif: Tror dig! Allt annat än att Gunderson är helt klar vore sjukt. efter allt twittrande under dagen från kansliet, Stark, Strömsten & Rivse. Man skriver inte så om det inte vore 100% klart. Dom vet ju att dom blir hängda på torget om det nu inte skulle stämma.

Pettisbif: Dagens mest gillade inlägg månntro? Självklart litar vi på dig!

Pettisbif: Finns nog någon som skulle klaga på den värvningen med om den gick i hamn :) Varför Gunderson istället för JE :)

Pettisbif: Åh herregudarsjävlarihelvete! Om det stämmer... Åhhhh.

Så nu är Anssi helt borta då antar jag? Eller vågar man chansa på båda två...?

Anssi19: Nä, knappast. Vi behöver inte Salmela om vi har Ryan. Och dessutom ska det bara in en back till. Och det lutar ju mot Gunderson nu.

En forward till sedan är laget klart! Fast vågar inte ropa hej med Ryan än...

Brynäsgubbe: Jag hör dig. Skulle dock inte säga nej om båda kom. Skulle Anssi valt att inte skriva på så skulle väl den nyheten redan varit ute? Eller...? Han kanske hade en deadline max en vecka efter VM. Kan Brynäs dra tillbaka kontraktet med Anssi om dom nu landar Ryan?

« · 1752133 · »