1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Peja:

Jo och efter Arbetarbladets katastrofala granskning av En Bra Start i höstas så är väl förtroendet för mittmedia kört i botten. Tycker dock att det är synd då jag till skillnad från dig tror att Brynäs faktiskt tjänar på att ha en bra relation till lokalpressen.

Chanzone: läs vad jag skriver, det är vad osten säger själv, jag tror mer på han iaf än på supporters på nätet.

Wesley: Vet du något som inte vi vet angående målvaktsfrågan?

Johan Norrström: Lokalpressen är inte mycket att hänga i julgranen. Den lilla lokalpress som finns kvar dvs, för de allra flesta av artiklarna i GD och AB är ju inte lokala och absolut inte skrivna av tidningens egna journalister. Det är på gränsen att de borde få kalla sig för lokaltidningar. Att GD/AB-sporten inte har lyckats bygga en god relation med Brynäs är ju riktigt dåligt av dom. Brynäs är inte beroende av GD/AB men däremot är de beroende av Brynäs.

Johan Norrström: Kanske det. Men så här öppen var han kring Zanetti förra sillyn. Vad har hänt???

"– Det är en spelare som passar in som åttonde back. Det är en helhet vi tittar på. Han kan vara ett utropstecken, om det nu blir han. Men det finns fler backar där ute."

{7225}:

Jo. Och inte bara dom.

Wesley: Lindbäck och Svedberg t ex.

Varför sånt tjat om Jocke E vs Rautio. Det finns andra målvakter också. Just saying...

{6984}: Nej, jag tror inte heller att varumärket tar skada av Bz:s pålagda lock. Det är ju som du säger för tidigt att säga något nu men jag hoppas och tror att han kommer att berätta hur han tänkt när han har tänkt klart. Vilket jag ser som en viktig del i kommunikation med fansen.

mattiask: "Men samtidigt är inte det här ett forum där vi måste ha ditt eller Bengtzéns godkännande för att komma med vilda gissningar om vad man tror eller ej."

Visst är det så, och jag har väl heller aldrig sagt nåt annat?
Man får spekulera hur mkt man vill, det har jag ju redan sagt till bradberry.
Men när spekulationerna till sist nästan blir till sanning pga att dom upprepas in absurdum, då blir man lite trött till sist och därav av min lilla överreaktion på bradberrys inlägg.

Huge:

Idag är precis som alla andra dagar på HS med andra ord. :)

Skrubben:

Antar att det är lättare att kommentera något som är konkret. Att man inte valt att ge Nörstebö nytt kontrakt exempelvis. Kommentarer kring eventuella nyförvärv, planer för framtiden och hur man ser på nästa säsongs trupp kommer tids nog. Jag tror att han helt enkelt fokuserar på att förhandla med spelare man hoppas behålla och att han jobbar med att knyta nya spelare till laget. När det finns något konkret att kommentera kring dessa spörsmål tar han nog bladet från munnen.

Chris11: Ja, det inlägget kan du ju fundera på och spekulera kring... ;-)

Blev lite strul med postningen, men ville bara säga att huvudplanen sannolikt är att ersätta vår målvakt med en ny, ersätta 2 backar med 2 nya och även ersätta 3 tappade forwards med 3 nya.
Nu spekulerar jag bara här, men det verkar ju vara högsta mode för dagen att göra det... :-)

Huge: Självklart borde BZ rådgöra med muntergökarna i det här forumet om vilka spelare som ska bort, och vilka som ska värvas. Inte är det ett arbete han klarar tillsammans med resten av värvningsteamet i Brynäs. Nä, den riktiga expertisen sitter ju härinne...

Huge: ??

Chris11: "Men man tycker ju att han borde kunna säga vad planen är. Vad ska in? 3, 4 eller 5 forwards? 2 backar?"

{6984}: Håller med, det överdrivna och otåliga gnället på BZ för att han inte avslöjar nåt i onödan börjar bli lika tjatigt som gnället över att han missat Jocke E, trots att ingen vet nånting om hur turerna gått eller går.
Visst, det är ett diskussionsforum, men nån form av sans och måtta borde det väl ändå finnas ibland, tycker man.... :-)

moment22: Visst ska ha det men det finns ju så många faktorer med i bilden som gör att han väljer att lägga locket på. Han ligger troligen i förhandlingar med spelare vars kontrakt löpt ut och måste lösa den biten innan han vet vad för spelare han behöver komplettera truppen med. Så då är det svårt för honom att gå ut med nån info. Men det är bara att vänta. Jag tror inte att varumärket tar värst mycket skada av det ;-)

Johan Norrström: haha jasså. Bengtzén kanske har lessnat på journalisterna ;)

{6984}: Tycker att det ligger på klubben att kommunicera med fansen. Det handlar om att sälja en produkt och många fans tycker att Silly Season är extremt spännande! Sen ska förstås inte sportchefen avslöja vilka spelare han förhandlar med etc. men lite information om vad som ska in och hur man resonerar kring lagbygget osv tycker jag är ett bra sätt att öka intresset för klubben.

Chris11:

Som jag tidigare skrev. Journalisterna på lokalpressen har verkligen gjort sitt yttersta för att försöka få kontakt med Bengtzen. Han svarar inte när de ringer.

Chris11: Ja det har du rätt i, har inte GD sökt efter Bz så är ju det helt uselt.

{6984}: Är han sportchef eller är han säkerhetschef för vita huset? Jag har tålamod och menar inte att han ska ha gjort klart med en massa spelare redan nu. Men man kan väl nå ut till media och berätta hur man har tänkt att bygga laget. Tex hur många som ska in osv.

TobiasR: men bollen ligger på GD, inte tror jag Bengtzén går ut till tidningen på egen hand och avlöjar planerna. Det är tidningen som ska söka upp honom men det har dom uppenbarligen inte gjort. Dåligt.

TobiasR: Ja vad är grejen? Är han sportchef eller diskussionsledare? Som ska föda dig och andra som spekulerar.

Slutspelet pågår fortfarande och BZ kanske har en dialog med ett antal alternativ.
Tålamod

Har alltid tyckt att det är löjligt när sportcheferna är så jävla hemliga hela tiden. Man kan väl iaf gå ut och berätta vad man söker sen om man inte vill ge ut några namn, fine. Inte ett ljud från Bz sedan uttåget, vad fan är grejen??

Johan Norrström: Varför har han blivit så här restriktiv till media? För någon månad sedan, innan säsongen tog slut, var han hur öppen som helst med att Nörstebö kommer lämna. När skedde den här totalvändningen?

Chris11: Hur lyckades du få honom att svara på frågan om Jocke är aktuell för Brynäs?

Johan Norrström: Men man tycker ju att han borde kunna säga vad planen är. Vad ska in? 3, 4 eller 5 forwards? 2 backar?

ellis:

Han kommer troligtvis inte kommentera någonting förrän det verkligen finns någon spelare att presentera.

Johan Norrström: Fast den här Smotherman skulle han väl åtminstone kunna ha nån kommentar kring i detta skede. Blir det Brynäs eller ej. Rögle har spelat klart för många dar sen.

Zappaholic: Samma här😠

Skrubben:

Vi är många som försökt få Bengtzen att svara i telefon och mail. Detta gäller också tre herrar från lokalpressen. Gillade Bengtzens svar via sms i lördags.

- Jag har INGA kommentarer till NÅGONTING!

Man skulle kunna påstå att han är ganska rak och tydlig åtminstone. :)

Zappaholic: Haha.. ja det vore nåt det men det är säkert nåt banalt fel så det lär bli fixat. Fast det kan ju ta sinbtid. Det hänger på när Marcus har tid.

{6984}: Tackar!! Kanske är Yodas fel. Han brukar klistra in långa citat med massa skit som han själv författat :-)

Skrubben: Kanske vi ska ta det lite lugnt, Modo lär ju åka ut och så är ju inte Jocke aktuell för dem. Sen har det snackats om muntligt överens så hoppet är inte ute oavsett (visst var väl Gunde muntligt överens med Modo en innan han gick till oss?). Kanske BZ kan ta sig ur en eventuell muntlig överenskommelse med Rautio och sno Jocke? Eller så är allt bara rykten trots allt, intervjun med Jocke skvallrar i alla fall inte om att han skulle vara klar för någon klubb, varför skulle han i så fall ställt upp på intervjun över huvud taget?

Zappaholic: Jag har lagt in en buggrapport i moderationsboken angående detta. Vi får se om Marcus får ordning på det.

Är det bara jag som inte kan läsa bubblor? Har inte funkat de senaste dygnen. Någon som vet?

Skrubben: Ja nånting är det som har gjort att valet inte hamnat på Jocke E. OM det nu är så. Men ska man tro på den information som finns att tillgå och BZ's koncisa "Nej" på frågan angående Jocke. Det kan vara löneanspråket, en skada som vi inte vet om eller helt enkelt att Bulan har lagt in ett veto om att ta in ännu en spelare med en historia i Luleå.

Allt snack om vem som är bäst är egentligen ganska ointressant för det spelar ingen roll vad vi diskuterar här, det är i BZ's kontor besluten kommer i alla fall.

Allt vi kan göra är att gilla läget och skulle det gå åt helvete så är det BZ som får stå med hundhuvudet. Fast visst kommer det att gnällas här. För det finns ju alltid ett bättre alternativ ute på marknaden enligt många här på hockkeysnack ;-)

mattiask: Håller med. Även om Rautio är bra statistiskt sett, så klassas Jocke som en bättre målvakt (och att han dessutom är Gävlekille är ett extra plus). Men det jobbiga i den här kråksången är att vi aldrig får reda på hur Bengtzén tänker.

Det vore oerhört intressant att veta om det är löneanspråken som skiljer så mycket mellan Rautio/Ericsson, eller om man gjorde klart med Rautio i ett tidigt skede innan Ericsson blev aktuell. Varför ringer inte GD upp Bengtzén och frågar? Det är ju så jävla tråkigt att bara spekulera men aldrig få veta några svar...

Huge: Men samtidigt är inte det här ett forum där vi måste ha ditt eller Bengtzéns godkännande för att komma med vilda gissningar om vad man tror eller ej.
Jag gillar dig skarpt i det mesta och framförallt din syn på hockey i många lägen.

Men just i denna disskussion måste jag ge bradberry rätt.
Du måste låta folk tro, gissa, leka osv. Det är det går ut på.
Däremot en helt annan femma OM du hade suttit i en chatt med Bz och ställt sådana påståenden. Då hade han garanterat inte svarat.
Men nu sitter vi trots allt i ett forum som handlar om Brynäs och där vi alla älskar Brynäs och samtidigt älskar att leka sportchefer och tänka oss in i olika scenarier hur Bz tänkt och inte tänkt.

Som jag skrev häromdagen.
Jag skulle älska att ha JE i vårt mål kommande säsong. Han håller en riktigt hög nivå. Det gör Rautio också men i min värld är JE bättre.
Och det jag då skrev var att OM Bz fixat Rautio så har jag en känsla för att Bz redan gjort klart med Rautio innan han insåg att JE var sugen på att komma hem.
Självklart tråkigt men i min bok så anser jag att när man kommer till en förening som Bz och är helt färskt i klubben - så läser man på vilka gamla spelare som finns där ute och skulle kunna bli aktuella och framförallt i BIF där vi satsar på hemvävt. Vi är inget värvarlag som köper allt som går på 2 ben för att vinna ett SM-Guld.
I min värld är JE någon klass bättre än Rautio. Därför anser jag att OM vi har chansen på honom ska ha den. Sen om Bz gjort ett dåligt jobb i min bok eller ej..
Varför får jag inte tycka det här inne?

bradberry: Jag förstår mkt väl att du TROR och har en teori om hur det ligger eller har legat till.
Men det ändrar väl inte på faktum: meningslöst att basera sin kritik mot BZ på nåt man bara TROR och inte vet nåt om.
Vad är vitsen med det, kan man ju fråga sig?

Sen kan du bespara mig svamlet om piedestal och att man inte får skriva vad man vill härinne för elaka Huge som bestämmer vad som får skrivas eller inte.
Det svamlet tycker jag ligger under din värdighet som skribent, du brukar ju normalt sett vara en sansad och nyanserad dito.

Huge: När jag började inlägget med T R O R så utgår jag ifrån att det framgår att inlägget är en teori.

"Meningslöst resonemang".

Återigen sätter du dig själv på en piedestal där du anser dig ha makt över vad som skall skrivas och inte i detta forum. Ett forum likt HS skall väl bereda plats för "meningslösa resonemang" utan att behöva passera ditt godkännande?

Du får gärna svara på detta men bara så att du vet så kommer jag då per automatik att låta dig få sista ordet. Orkar nämligen inte med att läsa och än mindre delta i de tröttsamma diskussioner du involverar dig i här på forumet...

Zappaholic: Ja i Radiosportens podd så säger han att han har kontakt med alla målvakter olika mycket. Så att Bz inte skulle veta om hans kontrakt håller jag för omöjligt.

Zappaholic: Precis, offentliga löner är en variabel som jag faktiskt tror skulle öka intresset för SHL i stort! Det skapar en dimension till för fans och media att diskutera och debattera! Och folk är ju generellt väldigt intresserade av vad andra tjänat😄!

bradberry: "Tror snarare att Rautio varit ett långsiktigt huvudspår på önskemål från Bulan som man också involverat Pecka i så klart... Man har gått så långt att man lyckats landa honom så dyker Jocke upp. To late tyvärr... Lite klantigt och dessutom synd att man inte har bättre koll på utgående kontrakt hos brynäsfostrade spelare i så fall... En av nackdelarna med sportchef/huvudtränare utifrån. Sen finns det fördelar oxå..."

Återigen ett meningslöst resonemang där du drar säkra slutsatser utifrån nåt du inte har en aning om.
Helt Ok att spekulera i hur man resonerat och ev agerat oavsett vad det gäller, men att i både här och i allmänhet utifrån rena gissningar påstå att man klantat sig, känns ju inte speciellt seriöst.
Du riskerar ju att stå där med byxorna nere och dumstruten på huvet om det nu visar sig att man agerat klockrent och lyckas eller redan lyckats landa ex Jocke E.

moment22: Håller med dig. Följer ju NFL benhårt sen många år och där är lönerna och kontrakten offentliga. Där har de ju iofs lönetak också, men man förstår på ett helt annat sätt varför lag släpper stjärnspelare och heller inte kan värva vilka dyrgripar som helst då de skulle slå i lönetaket omedelbums. Ett intressant pusselläggande, med andra ord.

Zappaholic: Smotherman är säkert helt ok. Frågan är ju vad han kostar och hur övriga nyförvärv ser ut. Som många konstaterat så är det förjävla tråkigt att lönerna inte är offentliga, då skulle man kunna värdera spelare på ett helt annat sätt. Och alla som hojtar om att den och den sportchefen är bäst skulle få lite faktiska underlag för sina påståenden.

Skrubben: Håller med...luktar sur gammal mellanmjölk över en sån värvning.

moment22: Frågan är hur bra Smotherman egentligen är? Jag har ingen aning. Älskar att Granis förhoppningsvis kommer tillbaka. Vi har verkligen saknat den spelstilen han har. Han är lika irriterande som en mogen hemorojd mot sina motståndare...Nu har jag ju själv inte haft sådana kulor i röven, man jag antar att det är för jävligt oskönt :-)

« · 1738536 · »