1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745803 inlägg · 7967 ämnen

Timrå - Brynäs

Sv: Timrå - Brynäs
Dream Team: "Det är nog mer vilja än faktiskt kunnande bakom det uttalandet. Dock är det inte direkt förvånande att höra det från dig."

Helt klart, men man måste väl få tippa ändå? Känsla behöver ju inte bara vara hjärna utan kan vara hjärta också...

wap.hockeysnack.com
TorshällaLasse:Då verkar dem har försökt iaf,då känns det lite bättre,men trots allt så har vi ju brist på centrar!

Jompe: Jag har fått besked om att det var andra centrar på gång med men som lämnat återbud sent. Varför vet jag inte, det kan vara allt från att lönen varit för låg till att man inte vill åka från mamma.

Det som saknas mest i nuläget är en vass tekare och playmaker i PP. Brynäs har ju ett sparkapital på centersidan i Brian Felsner. Vi får hoppas att de ger honom en rejäl chans att spela på den positionen. Vissa spelare verkar ju få hur många chanser som helst av Boork och andra har inte samma förtroende i det avseendet.

Matchen mot Timrå kommer att vara Brynäs viktigaste match så här långt och jag har vissa förhoppningar om att vi kan stjäla minst en pinne. Men som det känns så kommer det att bli ruggigt svårt.

Förhoppningsvis kan vi få lite hjälp av Leksand som kanske kan sno någon pinne av Mora, motivationsproblem lär ju inte finnas i alla fall.

GävleLasse: Man far val saga till mormors forsvar att man varit i kontakt med Backer. Det blir till att bita ihop och kriga med et vi har. Bjorn Danielssons spel har ju inte precis forsamrats av att han spelat center de senaste matcherna.

Imorgon tar vi Timra ratt upp och ner som Lars-Goran Nilsson skulle sagt. Den matchen betyder mer an Luleamatchen.

Jompe: Så är det. Vi får hoppas att det kommer en bra förklaring om varför ingen center letats fram. Man har vetat om sedan sparkningarna att vi är minst en center kort. På det så har Lind varit skadad sedan omgång 30 vilket borde ha gett Sundlöv mycket tid att leta fram en center.

Nåja nu är det bara att hoppas på det bästa och att fru fortuna inte kliver av vår axel förrän vi säkrat ett slutspel.

Vad som hant under tarnsferfonstret ar alltsa att Aarnio akt hem till gumman och Widing kommit in? Inget mer? Ingen center? Det lar inte bli latt att klara sista slutspelsplatsen.

65selander: Jaja, det är taget ;-)

Dream Team: Jag förstår att du väntar på Malmens svar, det gör vi alla. Hade alla hans känslor som han haft slagit in så vore vi serieledare nu och givetvis försvarade vi SM guldet från förra året med.

Dream Team: Jag har väl inte hindrat någon att svara och vad jag vet så får man svara på allting här på GB annars så kan man ta det via bubbla/mail. :-))

65selander: Äh, varför gå i försvarsställning, Patrik? Det tas och det ges inför viktiga matcher som den här, och det är precis så det ska få vara. Då kan väl den som jag tilltalade få tillfälle att svara, tycker du inte?

Dream Team: Ungeför som ditt uttalande igår då! :-)

"Frella: Såja, då är allt som det ska. Brynäs tillbaka på förlorarspåret igen. Det är positivt inför torsdagsmatchen."

Malmen: "Som sakt... Timrås spel rasar ihop totalt. Känner det på mig."

Det är nog mer vilja än faktiskt kunnande bakom det uttalandet. Dock är det inte direkt förvånande att höra det från dig.

GävleLasse: Och pressar Timrå för hårt letar jag upp huvudströmbrytaren! ;)

Malmen:
Nä.

GävleLasse: Som sakt... Timrås spel rasar ihop totalt. Känner det på mig.

Malmen: Och varför skulle de det? Motivering...

GävleLasse:
Tyvärr går proppen ur nu efter det uppoffrande spelet den senaste tiden...
4-2 till TIK...

GävleLasse: Timrå rasar. 0-5!

Timrå - Brynäs
Jakten på slutspelet går vidare. Denna gång står Timrå för motståndet, ett Timrå som förstärkt laget rejält med två forwards. Brynäs har spelat täta matcher mot Timrå den här säsongen men har inte lyckats vinna heittills i år. Det verkar vara backproblem i Timrålägret och förhoppningsvis kan detta utnyttjas.

Brynäs är även det skadedrabbat men det har inte drabbat "kollektivet" Brynäs lika mycket som jag och många andra befarade.

Våra chanser att vinna och därigenom öka våra chanser till slutspel är att spela en liknande hockey som Mora bjöd på vid deras senaste möte. En hockey som Brynäs har som grundspel så därför tror jag att det finns stora chanser till poäng, bara effektiviteten blir lite bättre bland våra forwards.

Jag tror på målsnålt och jämnt 2-2

« · 670885