Brynäs IF

714173 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07

« · 834404 Till forumet


Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
2 poäng fick vi i kvällens match mot SAIK. Nu väntar Timrå på borta is. Tungt mot stånd. hoppas på tre friska men kan vi inte ta de på hemma is mot Skellefteå så får vi va glada om vi får matchen till Sudden Death.


Tips: 3-5 :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Tydligen Lind och inte Bäckis som kanske gör comeback i morgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Gusten: Blir nog jobbigt i morrn.
Timrå spelade ju sin första match efter uppehållet igår och såg sega ut. Kommer nog ut mer taggade och pigga i morrn.
Liksom Skellefteå såg djävligt trötta ut mot Mora, innan dom mötte oss och då var betydligt alertare och rappa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Men det var ju mest Brynäs som släppte in dem i matchen. Så jäkla alerta var de inte innan de fick in 2-1 reduceringen.. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Jobbigt är det varje match, sällan vi vinner eller förlorar komfortabelt :) Känns nästan tryggare med bortamatch på nåt sätt, oftare det blir bottennapp på hemmaplan fanimej.

Äh kanske det inte vore så dumt med en torsk i morgon ändå, jag är ju inne på att det är bättre att komma 5:a och få möta just TIK eller MoDo i kvarten än att komma 4:a och få möta LHC ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Jo, men vår ev generositet hindrar väl inte att dom de facto såg betydligt rappare och alertare ut än i matchen mot Mora, vilket var min poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Gusten: Ja, bortamatcherna tar iaf bort en del av prestationskraven sas, som man oftast har på sig vid hemmamatcherna.
Perfekt läge att försöka tajta till försvarsspelet som har gått lite på lösa boliner den senaste tiden.
Räkna med att första målet vinner....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Jag såg dem inte i matchen mot Mora så jag har svårt att uttala mig om det.

Som det känns så är det Timrå som "måste" ligga på i morgon. Det är Timrå som har den mesta pressen på sig, inte minst från publiken. Jag tar gärna en oavgjord match till. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Topp!!
Oavgjort och vinst i sudden... :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: japp.. Ribba in av Hansen.

Jag hoppas verkligen att Boork fortsätter med kedjan Bicek - Hauthonen -Molin. De var vassa igår, tyvärr så var det en del individuella misstag i egen zon som gav en del smolk i bägaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Canal Plus är iaf för härliga...
När dom nu inte visar Timrå-Brynäs i morrn, så har dom lyckats hitta den enda återstående match som är totalt ointressant för ngn av streckstriderna.
Fingertoppskänsla....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Gusten: "jag är ju inne på att det är bättre att komma 5:a och få möta just TIK eller MoDo i kvarten än att komma 4:a och få möta LHC"

Hur skulle den lottningen kunna bli möjlig menar du? Saxat från Sportbladet:

"De åtta främsta lagen spelar kvartsfinal. Bäst placerade lag väljer mellan lag 7 och lag 8, lag 2 väljer mellan de två lägst placerade lagen, samt lag 3 väljer mellan de två lägst placerade lagen, lag 4 får möta det lag som blir över när lagen 1, 2 och 3 valt sina motståndare."

Det troliga är väl kanske inte att LHC avancerar så långt i tabellen som 5:e eller 6:e plats, vilket ju är villkoret att de ska kunna få möta Brynäs, nu på tredje plats. Går de till slutspel är det nog platserna 7 eller 8 som känns mest aktuella. Allt kan givetvis hända, eller mycket i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Dream Team: Om Linköping kommer 8:a och samtliga lag undviker att välja dem så blir det ju automatiskt över ända tills det är Brynäs "tur" att välja.

Exempelvis
Lag 1 väljer Lag 7
Då har lag 2 ett val mellan lag 8 och Lag 6 och väljer 6
Lag 3 Har ett val mellan lag 5 och lag 8 och väljer lag 5

Kvar finns då lag 4 och 8
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Ja, Timrå - Brynäs var väl utesluten iom att den inte startar förrän 18.00
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
det blir nog en bra match imon Timrå har ju chansen att haka på nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Bif_FANS: Jo, fast det känns som att det fortfarande är ganska långt kvar. Det är ju en hel del poäng kvar som skall fördelas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Japp just därför blire en bra match Brynäs måste ju komma i form te Slutspel genom att kunna slå ett lag på topp 5 plats
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Du har helt rätt. Så kan det mycket väl bli. Tänkte inte på det ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Lasse om LHC kommer åtta så betyder det att deras usla form fortsätter och att ettan eller tvåan kommer att knipa dom som motståndare.

Det troligaste är nog att de som får välja väljer det lägst placerade laget som finns att tillgå. Den svenska fegheten du vet..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Men man skall väll ha en strävan att bli ännu bättre ? jag tror fakttiskt laget har det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Jag tror att lagen hellre tittar på hur de spelat mot lagen i fråga, plus minus stats/ vinster förluster även avståndet till bortamatcherna tror jag har en avgörande roll med. Som bortalag vill man ju ha korta resor för att hålla truppen så fräsch som möjligt.

Bara för att du sitter och glor dig blind på tabellen så behöver ju inte lagens ledningar göra detsamma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Lind tillbaka i laget mot Timrå idag. Skönt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Falken: Ja det är bara att hoppas att han fortsätter i samma fina stil som han spelade innan han skadades. Fast det lär ta några matcher innan han kommer i matchform på allvar så man skall väl inte vänta sig allt för mycket av honom idag.

Men det är en del detaljer som förhoppningsvis blir bättre.
- Tekningarna
- Powerplay
- Boxplay

Bara små detaljer, inte alls viktigt ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: tycker vårat BP har vart hyffsat ändå! Dackell och hansen har spelat bkt bra i BP! !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: "Bara för att du sitter och glor dig blind på tabellen så behöver ju inte lagens ledningar göra detsamma."

Jag stirrar mig inte blind på tabellen Lasse men jag är ganska säker på att ettan och tvåan kommer att knipa sjuan och åttan.

Att femman kommer att få sjuan eller åttan tror jag inte alls på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Det lär visa sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
88Lindkvist: Men BP har ju varit sämre utan Lind om man gör en jämförelse. Så vårt BP kommer inte att bli sämre med Lind att tillgå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: eller fyran eller hur det nu var..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: tekningarna kommer att bli bättre inte bara när Lind kommer tillbaka utan även när Bäckis återvänder. En riktigt viktig detalj med tekningarna som om de vinns tänder hela laget.


En annan sak är att nu är det enligt min mening dax att satsa på en förstemålvakt som ges Boorks förtroende match efter match. Jesus?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: ingenting kan bli sämre med en lind ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: "En annan sak är att nu är det enligt min mening dax att satsa på en förstemålvakt som ges Boorks förtroende match efter match. Jesus?"

Tänk det finns hopp. För en gångs skull så är vi överens, jag blir nästan rörd *skratt*

Klart att man skall spela in en uttalad förstekeeper till slutspelet och den målvakten borde vara Kristan. Det är bara att titta på hur det gått med de olika målvakterna mellan stolparna. Visst, man kan inte lägga all skuld på målvakten om man torskar men man får inte bortse från det faktum att man vinner mer med Kristan i kassen heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Vi är nog överens om det mesta Lasse, men när jag håller med om vad du skriver så nickar jag bara för mig själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: AHA....så du inte blir kallar för dysterkvist eller riskerar att bli uppläxad av magister Huge...

Var inte rädd, han är ju bara en busschaufför som gör anspråk på att bli Brynäs svar på Ghandi... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: jo Lite rätt för Huge är jag allt men nu när jag vet att han är busschaufför så känns det bättre. De är oftast helt harmlösa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Rädd menade jag..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Ja, vi har ju den gamla klassiska busschaufförsången som man alltid sjöng när det vankades bussresa på kollo:

"En busschaufföööör, en buschauffööör
det är en man med glatt humöör...."

Ingen dysterkvist, alltså. Dom har en egen sång:

"En dysterkvist, en dysterkvist
det är en man så sur och trist
och är han inte sur och trist
så är han ingen dysterkvist
en dysterkvist, en dysterkvist
det är en man så sur och trist...."

Text om musik: M Gandhi
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
"en buschauffööör"

En Freudiansk "felsägning" kanske....?
Passa dig arnio, när vi kanske möts öga mot öga på ngn av Stockholms gator i rusningstrafiken.
Då ska du få se på harmlös.... ;-))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Ibland kör jag Buss tidigt på Lördags eller Söndagsnätter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio:
Är det bara BSKV som kommer upp idag eller kommer det
en buss ifråån Gävle med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
TIKbiff: Är väl en buss från Gävle också men jag vet inte hur många. Bli inte sur på din sambo ikväll för att hon kommer att jubla. Det är inte hennes fel att Brynäs vinner. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
TIKbiff: nä jag vet inte jag ska kolla på 377.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Jaha, tydligen hade jag helt missat att matchen börjar 18:00 istället för 15:00...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
En liten gåta: vem beskriver nedastående text?

"Matcher:48 Poäng:11. +/- 3. Utv min:48

I skuggan av Tommy Sjödin har smarte xxx gjort sin bästa säsong på väldigt länge. Duktig i både box- och powerplay."

Sök på den länkade sidan och finn svaret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Och nu har plötsligt Aftonbladet HELT rätt...

Ja det gäller att sålla ut vad som är rätt och fel...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio:

"Matcher.43 poäng:26 +/-6 Utv min: 56"

Vem är detta då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Sen kan man ju faktiskt undra varför de inte tagit upp Nolander på listan istället för Daniel "*pet* *pet* *pet*" Johansson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Frågan var vem texten beskriver.

En liten humoristisk gåta kan du väl tolerera så här på lördagen utan att omedelbart börja hugga och kritisera?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Det jag reagerade på var att du ens tog notis om det hela. Har du någon kommentar till deras matchtips då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: nä ingen komentar till matchtipset.
Aftonbladet skriver lika mycket dravel som det skrivs här, kul att läsa men inget att ta på allvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: Men ibland hittar ju som sagt även en blind höna ett korn.
Att Danne är en underskattad back är väl inget speciellt kontroversiellt.
Bara för att ett gäng gnällspikar härinne har fått för sig att han är kass, så betyder ju inte det att det stämmer.
Tvärtom, så bevisar väl hans speltid och förtroende hos varje tränare han haft, att det måste ligga rätt mkt i det som Sportbladet skriver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Det komiska är att DJ hyllas i Aftonbladet och ofta sågas eller till och med förlöjligas här i gästboken.

Vilka som har rätt om DJs kapacitet kan diskuteras men Boorken verkar uppskatta DJ och även skribenter för olika tidningar.

Tänk att så fullständigt delade meningar kan råda om en och samma spelare.

Spets verkar ha hamnat i något av samma sits hos förståsigpåarna, hyllad av vissa och sågad av andra.
Kommentera

« · 834404