Brynäs IF

713185 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07

836175 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Jag skulle tippa på att någon kanske hade valt att lyssna på, alternativt t.o.m känna lite agg emot det du hade valt att kalla Timråiterna för om du hade valt ett annat lite vassare öknamn. Jag skulle bli förvånad om det är sådär jättemånga som finner det mödan värt att ens höja på ögonbrynet åt det. Men du gör som du vill.

Nej, för egen del kvittar det vilket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
SIVASN: Självklart står jag för vad jag skrivit i denna boken. Punkt slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Dream Team: Vet inte om det är jag som myntat öknamnet. Visst är det rätt harmlöst och kanske löjligt. Men nu kallar jag Timråiter för tallefjantar.

Du kanske föredrar Bitchar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Och hur hade du trott att detta skulle gå att utläsa i ditt inlägg tycker du? Du skrev såhär:

"Det är ändå ett ganska intressant fenomen när Timråanhängarna anklagar motståndarlagen för att spela tråkigt och defensivt men ändå måste fippla med skottstatistiken för att få det att se ut som att Timrå varit det bättre laget. Snacka om självbedrägeri."

Vilka är det du menar som Timråanhängare då? Är det de som är publik på matcherna, de som sitter hemma vid TV- eller radioapparaterna (webradion i just det här fallet, då varken TV eller vanlig radio sände matchen), eller de som jobbar ideelt som funktionärer under matcherna? De som du kallar "troll" här i GBn kan väl på inga sätt ställas till svars för den kritik om fel i statistikräkningen som du bakar in i ditt inlägg här nedan, eller tycker du det?

Försök att vara lite sakligare i din kritik nästa gång, då behöver kanske inte jag eller någon annan som inte alls har något att göra med din ev. kritik gå till angrepp mot dig heller för något vi inte förstår eller som vi kanske missuppfattar.

Är det du som på egen hand har uppfunnit uttrycket "Tallefjantar", eller var kommer det ifrån? Jag förstår piken, helt klart. Dummare än så är jag inte. Men någon vidare "stuns" är det väl inte i uttrycket precis. Det är ju inget man blir sådär jättearg att läsa eller höra om precis. Det är väl snarare tvärtom. Man rycker mest på axlarna och tycker det känns rätt harmlöst och löjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Dream Team: I övrigt så är vi rörande överens om att det måste till en höjning på statistikfronten. Det är för mycket Kalle Anka över det hela.

Men man kan ju alltid hoppas att det blir bättre med tiden. Kanske kommer det att krävas att de som sitter och gör detta jobb inte gör det på ideell basis utan gör det som ett arbete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Dream Team: Min kritik var en känga riktad till en del troll som kallar sig timråsupporters. Personer som har varit inne i vår GB och skrivit en massa dynga. Lite olyckligt att andra förhållandesvis vettiga personer kommer i kläm (Jag skriver förhållandevis, det är ju ändå Tallefjantar det rör sig om hehe)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
El Aka Ali:Jag va åxå där och Mora spelade inte bra men nio skott aldrig minst de dubbla
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Metal Guru: Beträffande skottstatistiken i senaste matchen mellan Timrå o Mora så är den med all säkerhet korrekt. Där fick du.
Var som vanligt också på den matchen såg hur det gick till. Allt spel var koncentrerat till Moras zon eller mittzon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Det här är väl vad det verkar något som har inträffat under ett flertal tillfällen i E.ON Arena. Åtminstone om man ska tro de rapporter som kommit fram i frågan. Här måste till en skärpning, helt klart. Det är inte match i rinkbandykorpen här, nej, det är elitserien i ishockey. Det måste ställas högre krav på de som har ansvar för den här statistikräkningen. Att den eller de som nu har det ansvaret också klarar av det man är satt att göra. Det kan kanske tyckas relativt oviktigt i det större sammanhanget om skottstatistiken misstämmer, det är ju själva matchen som spelas som är det viktiga och som bör tas i mål i första hand. De tankarna kanske finns, vad vet jag. Nu är det inte fullt så enkelt, iom att just den statistik som föreligger ju är basen för så mycket mer än bara en massa oviktiga siffror.

Det kommer som du säger att behöva ställas ett ökat krav på professionalism här. Inte minst för trovärdighetens skull hos de som har ansvar för att detta görs rätt, och för att vi även i fortsättningen ska kunna se på den statistik som finns med en tilltro att den faktiskt stämmer överens.

Något jag dock inte förstår är varför du ska behöva blanda in Timråsupportrarna i det här. Vad har de gjort för ont som gör att de förtjänar kritik från din sida? Det är väl inte hos dom man ska söka syndabockar för att inte statistikräkningen inte fungerar som den ska. De som blott ser på matchen från läktaren har väl knappast ett ansvar att tänka: "Nja, skotten som j-vla snål-Mora har skjutit stämmer säkert inte ändå. Vi låter bli att bua eller snacka dynga om dom efter matchen så slipper vi få skit för det i efterhand."
Du kan med all säkerhet begrava det där fenomenet du pratar om rätt omgående, för felet har som sagt inte begåtts av de du väljer att angripa. Om du är bitter efter förlusten igår, säg det då istället för att på ett taffligt vis försöka linda in det i något annat.

Allt annat i ditt inlägg stödjer jag dock helt och fullt. Någon form av markering måste till, annars är nog problemet svårare att komma till bukt med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Som du vet Lasse finns det numera speciell personal som sköter det där med skottstatisik och all övrig form av statistik från varje match som spelas i ES. Precis som i Läkerol arena sitter ett antal personer och räknar på t.ex. varje skott som skjuts o träffar mål. Det är alltså skott på mål. Har för mig att de som blir mål inte räknas dit. Det sista var en parantes.
Var själv på den aktuella matchen men förde ingen som helst räkning över hur skotten föll. Däremot så kollade jag efter varje period på den speciella reklamskylt som visade hur skottstatistiken såg ut. Det gjorde förmodligen ett antal tillresta Brynässupportrar också. Kan säga att efter 2 perioder så var det tämligen jämnt fördelat. C:a 17 lika. Att sedan Brynäs hade mer skott på mål i 3 perren kan till och med jag intyga. Men hur många det var har jag ingen exakt uppfattning om.
För övrigt så var det väl inte den bästa match som spelats mellan lagen. De kan varandra väldigt väl och vet hur man skall motarbeta motståndaren.
Mitt huvudsakliga intryck av Brynäs just nu är att de kommer att bli väldigt jobbiga att möta i ett slutspel. För vilket lag som helst.
F.ö. har jag långt gångna planer på att besöka "Läkerolen" under slutspelet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
sylf: Ja alla lag har givetvis kontrat in alla 124 målen... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Och TIK är dessutom det lag som gjort minst mål....Malmö undantaget. Men det kanske beror på att ALLA andra lag spelar sååå mycket mer defensivt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Bissett19: *edit*

Ja faktiskt. Jag trodde i min enfald att det fanns en viss professionalism i alla organisationer i ES. Tyvärr så verkar det vara totalt fel.

Det är ändå ett ganska intressant fenomen när Timråanhängarna anklagar motståndarlagen för att spela tråkigt och defensivt men ändå måste fippla med skottstatistiken för att få det att se ut som att Timrå varit det bättre laget. Snacka om självbedrägeri.

Jag tycker att böter vore på sin plats. Det är det enda sättet att få bukt med såna här grejer. Visst kan man "missa" ett par skott hit och dit, det handlar ju om bedömningar. Men när skotten halveras på en match så är det allvarligt. Skall man bedriva en utvecklad service när det gäller staistik så måste den stämma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
GävleLasse: Är du förvånad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Metal Guru: Ja när man till och med fipplar med skottstatestiken för att verka överlägsna är något som slår allt. Snacka om att vara Cyklop i kvadrat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Metal Guru:
sorgligt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
tjugo8:
"vem räknar egentligen skott i EON?"

Mora gjorde enligt e.on-statistikern nio (9) skott under hela matchen mot Timrå den 3/2.

"Jag har svårt att se hur den som räknat den officiella statistiken fått till att vi skjutit så få skott. Enligt vår egen skottstatistik har vi haft 17 skott på mål. I det här faller litar jag betydligt mer på den, säger Djoos."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
70 Rodrigues: Det blir så ibland. Pucken vill bara inte in. Utan att ha sett allt för mycket från matchen så kan man bara konstatera att effektiviteten måste bli bättre. Men denna match får ändå ses som ett steg i rätt riktning med tanke på hur det sett ut uppe i e.On tidigare.

Sen får man även ta med att brynäs haft svårt att göra mål på Backlund tidigare. Man minns med förskräckelse hur det såg ut under hans tid i Leksand. Backlunds målvaktsspel passar Brynäs illa, eller tvärt om.

"Problemet" kvarstår dock. Brynäs verkar ha svårt att ändra spelstil när de inte får hål på målvakten. Mer skott brukar tränaren säga. De beodrade skotten kommer men det är på tok för lite folk framför som skymmer och tar retur. Märk väl att detta är ingen kommentar för just gårdagens match utan mer en tankegång runt Brynäs överlag. Frågan är hur många av de skott som avlossades igår var "bra" avslut eller plockpotatis.

Det ska bli intressant att se vad Brynäs kan göra imorgon mot MIF som ännu inte gjort mål i Tablettasken. Det går visserligen inte att jämföra dagens Malmö med de två versioner vi mött i LA tidigare.

14 lag i serien har vi ju redan, i alla fall om man räknar med de olika versioner som Malmö haft under säsongen.... ;)

Jag hoppas att Kristan får fortsatt förtroende ett tag nu. Ge honom en ärlig chans att bevisa att det är han som skall ha förstaspaden under slutspelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
70 Rodrigues:
helt enig...

också ganska beklämmande för en puckräknare att missa 10 skott...
matchfunktionärer i frysboxen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
tjugo8: Om nu Brynäs sköt 33 skott istf 19 så är det ju ännu mer beklämmande att dom inte lyckades göra mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
de har alltså lägre effektivitet egentligen under året...???

vem räknar egentligen skott i EON?
Stevie Wonder som m en dunk grundar inför Schlagerfestivalen...?

vill minnas att Södertälje också förvånansvärt ofta hade 35-40 skott hemma...

Man kan landa på månen men inte....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Frisco: tack.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Näste man som hamnar längst ut på bänken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Ambroo:

Långben har en poäng faktiskt, matcher med lite mål har en tendens att vara trista, tacka vet jag Leksand som släpper in 5 mål på Bajen i ejendals, där snackar vi högkvalitativ underhållning :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Långben: Ta det lugnt med UTROPSTECKNEN!!! vi ser ändå...

Det var en riktigt bra match i första, sen sjönk den en aning i andra, för att slutligen utvecklas till en riktig nagelbitare i tredje. Den kunde lika gärna ha slutat 5-4 som 1-0 för chanser skapades, men det var bara det att målvakterna var grymma och siktet lite skevt inställt hos de flesta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Ambroo: vad menar du Ambroo tyckte du att matchen var bra!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Salle lär väl bli borta ett tag nu,enligt Expressen hoppade axeln ur led i dagens match,tur då att vi har en bred forwardsuppsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Långben: Eh?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge:bedrövligt dålig hockeymatch från båda lagen!1 - 0 hemmamatch!!!ett jävla mål!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Clarence: "Tjahaja, det här var väl inte direkt otippat."

Dina dödgrävarinhopp härinne endast efter en förlust är väl inte heller direkt otippade, om man säger så....

Sen verkar det som att du (antagligen omedvetet) har begripit att det kommer att ta ett par år till innan laget förmodligen är riktigt redo att ta upp kampen om guldet.
Men som sagt: det var nog en omedveten korrekt reflexion från din sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
mattias - 74: Hittar inte skämtet i detta inlägg:

"För en gångs skull fick jag vinna på lången, en fyrling med Frölunda, Mora Saik och Timrå gav 18 ggr pengarna Tack för det"

Nej,jag tål inte en förlust,det är det inte många Bynäsare som gör.Men som Läxing ärdu förståss luttrad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Tjahaja, det här var väl inte direkt otippat. Laget har ju glömt bort att vinna (efter ordinarie tid), som det verkar. Jag är nöjd med att Boork blir kvar i Brynäs men det där argumentet "jag blir kvar för jag vill vinna något med Brynäs" ... Ja du, Leffe, vinna en match till att börja med vore väl inte fel. Börjar bli dags nu, tycker man...
Om Leif Boork vill vinna nåt stort med Brynäs får han nog bli kvar i klubben i många år. Alternativt begåvas med åtminstone 5-6 rejäla spelarförstärkningar till hösten för att överhuvudtaget knysta nåt om SM-guld -08. I år försvinner laget i kvartsfinal. Det blir bara så, tyvärr...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: "Annars verkar PP ha varit bra förutom ineffektiviteten då"

contradictions.... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
65selander: Självklart svider alltid en förlust, men den är lättare att bära när man ligger på övre halvan av tabellen;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Vi måste till 100% undvika att komma fyra. Räkna med att dom som slutar fyra antingen får Linköping eller Frölunda i kvarten (om nu dom går till slutspel). Då kan det bli respass direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
rafalski: Helt rätt, det känns ändå rätt bra för tillfället förutom att en torsk alltid svider. I en sån här match med som det verkar rätt mkt kamp och bra försvarsspel från båda håll så saknas ju dessutom Månsson rätt mkt.
Annars verkar PP ha varit bra förutom ineffektiviteten då.
Eller varför inte ge Backlund en eloge för bra spel. Jag ser gärna att vi slipper Timrå i ett slutspel, då dom är jobbiga att möta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Morr,  glömde slutklämmen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
rafalski: Trots det inte är någon panik så käns det iaf lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Huge: Skönt att Lind är tillbaka och verkar riktigt spelsugen, blir viktig i slutspelet. Bäckis är på ingående och formen verkar var på lätt uppåtgående.Ineffektiviteten är väl en smula oroande men så länge man skapar så kommer puckarna trilla in snart igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
28niion:
23 skott idag, under snittet 26,02 (fjärde lägsta i ES) men brynäs har näst bäst effektivitet i ES 10,75%
Den matematiska o logiska slutsatsen är:
SKJUT FÖR FAN SÅ VINNER VI MATCHER !!!
Gäller alla utom målsumparen Hermansson...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
mattias - 74: Du skriver några minuter efter att vi har förlorat. Självklart är det känsligt då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
65selander:

Ja faktikst det kändes rätt idag !

Bisset 19: Tänk att selander fattade mitt lilla skämt men du skall som vanligt vara otrevlig. Tål du inte en förlust eller ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
mattias - 74: Och?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Match med slutspelskaraktär som kunde slutat hur som helst.
Dom vinner på ett skitmål i första och lyckas hålla undan.
Shit happens...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
mattias - 74: Så du menar att du erkänner att som leksing spelar på en mora vinst :-))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
arnio: ja det var ju mild väder i eon! så milt att isen smälte! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
65selander:

För en gångs skull fick jag vinna på lången, en fyrling med Frölunda, Mora Saik och Timrå gav 18 ggr pengarna Tack för det =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
28niion: Jag skyller på vädret
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 17/2-07
Jag skyller förlusten på ditresta supporters! ;) vi vinner ju aldrig när det blir resa! *suck*
Kommentera

836175 · »